بازدید 9280
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۷ آبان ماه

حمله روزنامه جوان به یادداشت شرق درباره غزه/ آموزش و پرورش در سنگر ایرانیت و اسلامیت/موانع توسعه اینترنت در ایران

نسخه «شی» برای جنگ غزه، رکورد تاریخی صادرات نفت ایران به چین، واهمه امریکا از ورود به جنگ جدید، شاخص‌های اقتصادی در آینه آمار ژرفکاوی، مجلس همراه یا انتخابات مشارکتی؟ تل‌آویو به دنبال دو پاره کردن غزه، مانور پوتین زیر سایه جنگ در خاورمیانه و جراحی با دلار و سکه! از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۹ 29 October 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه ۷ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که جنبش‌جهانی ضد‌صهیونیسم، افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو، پایان مراقبت‌های ویژه از آرمیتا و تنفس مصنوعی در بورس در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده اند.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 


آموزش و پرورش در سنگر ایرانیت و اسلامیت


علی اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد نوشت: آقای پناهیان اخیرا در مراسم دفاع از آرمان فلسطین و حمایت از مردم مظلوم غزه به عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرده و پیشنهاد داده که آموزش و پرورش را منحل کنند. در این یادداشت می‌خواهم به بخشی از خدمات آموزش و پرورش متمرکز شده و متذکر شوم که اگر آموزش و پرورش و ایثارگری‌های معلمین و دانش‌آموزان نبود چه می‌شد؟ یکی از کارکرد‌های (Function) آموزش و پرورش در دنیا، «انتقال فرهنگ» از گذشتگان به آیندگان است. فرهنگ مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها، باید‌ها و نباید‌ها و... است.

فرهنگ ما در آموزش و پرورش دو منشا دارد: «ایرانیت و اسلامیت». کودک و نوجوان ایرانی، هم ایرانی است و هم مسلمان. در فرمایشات ایشان در مورد جوان صهیونیست و اظهارنظرات وی آمده است: «همه دنیا متعلق به ماست. این‌ها که در خانه‌ها هستند، حضور عاریتی دارند، ما قوم برگزیده هستیم و...» این ادعا‌ها حاصل آموزه‌های ملی‌گرایانه دستگاه تعلیم و تربیت صهیونیسم است و این در حالی است که ما در دوران دفاع مقدس با تکیه بر ایرانیت‌مان و حفظ مرز‌های جغرافیایی کشورمان و اتکال به فرهنگ عاشورا و قیام سیدالشهدا که ریشه در اسلامیت مکتب دارد توانستیم با اعزام داوطلبانه دانش‌آموزان عزیز و معلمین گرامی و تقدیم قریب به ۳۱ هزار شهید دانش‌آموز و معلم برگ زرینی به تاریخ معاصر ایران بیفزاییم.

کمک به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، جمع‌آوری اعانات از مردم و دانش‌آموزان، حضور در دفاع مقدس، تاسیس مجتمع آموزشی جبهه و پشت جبهه و تقویت لجستیک سپاه اسلام و... در مقابل دشمن تا دندان مسلح همه و همه ناشی از احساس مسوولیت دستگاه تعلیم و تربیت کشور در قبال آرمان‌های امام خمینی (ره) بوده است. تصمیم‌گیری برای دایر بودن کلاس درس در مواقع موشکباران شهر‌ها و یا تعطیلی کلاس‌ها، آموزش در پناهگاه‌ها، آموزش تلویزیونی و... حاصل تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس است. آموزش و پرورش در اوایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی و توطئه دشمنان در گنبد، خوزستان، کردستان و... نیز خوش‌درخشید. 

اعزام داوطلبانه معلمین متعهد از سراسر کشور به کردستان و ارتقای سطح آموزش و تربیتی از سومین استان از آخر به سومین استان از اول و دفاع از ارزش‌های ایرانی- اسلامی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش بوده است. در همین اواخر در اسفند ۹۸ تا سال ۱۴۰۱ که دچار ویروس کرونا شدیم شاهد بودیم که معلمین با تلاش مضاعف و بهره‌مندی از کمترین امکانات از تعطیلی آموزش جلوگیری کردند. مستندسازی این اقدامات خداپسندانه می‌تواند خیرات زیادی را به همراه داشته باشد. این خدمات و صد‌ها دستاورد دیگر آموزش و پرورش در حالی صورت گرفته که این ابروزارتخانه که همواره مورد تهاجم و انتقاد افراد یا نهاد‌هایی که کمترین اطلاعی از عمق وجودی آن دارند، قرار می‌گیرد. ذیلا به فراز‌هایی از کم‌لطفی‌ها که به این دستگاه شده است، می‌پردازیم؛


۱- کسری ۲۵ تا ۳۰ درصد بودجه سالانه آموزش و پرورش؛ و این در حالی است که به نهاد‌ها یا افراد خارج از آموزش و پرورش بودجه‌هایی تخصیص می‌دهند. هرچند که تعلیم و تربیت کار تخصصی و فنی بوده، اما با تخصیص بودجه به عنوان بودجه فرهنگی به افراد یا نهاد‌های غیرمتخصص، بودجه را ناکارآمد می‌کنند.


۲- اگر «تربیت» را «ایجاد رفتار نسبتا پایدار» تعریف کنیم باید یقین و فهم کنیم که با شعار دادن آرمان فلسطین محقق نمی‌شود. تا زمانی که نوجوانان ما به این باور نرسند که مدافع آرمان فلسطین باشند، با شعار صرف مشکل مردم فلسطین حل نخواهد شد.


۳- متاسفانه هر کس یا نهاد به خود اجازه می‌دهد که بر سر آموزش و پرورش بکوبد و در مورد آموزش و پرورش اظهارنظر کند.


۴- سهم آموزش و پرورش از «جی‌دی‌پی» ۴/۲ درصد است در حالی که میانگین جهانی قریب به ۴ درصد است. سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور ۲/۱۱ درصد است در حالی که حداقل باید ۱۸ درصد باشد.


توفیقات آموزش و پرورش بعد از انقلاب قابل دفاع است و لازم است به این سوال جواب داد که اگر آموزش و پرورش نبود چه می‌شد؟ تا قدر آن بهتر نمایان می‌شد.

 

حمله روزنامه جوان به یادداشت شرق درباره غزه


 روزنامه جوان طی یادداشتی با انتقاد از یک یادداشت که روز گذشته منتشر شده بود، نوشت: روزنامه شرق در یادداشتی (که بی‌شک فقط به اطراف نزدیک خود توجه کرده است!) وجدان جمعی ایرانیان را بیمار توصیف کرده و نوشته: «دل مردم ایران از فجایع غزه خون است، اما آگاهانه آن را بروز عمومی نمی‌دهند، چراکه به تجربه دریافته‌اند احتمال برداشت و استفاده جناحی از آن وجود دارد. اگر سیاست رسانه‌ای و تبلیغاتی در دو دهه گذشته، درست و حرفه‌ای بود، امروز باید مردم ایران طلایه‌دار فریاد و اعتراض باشند، نه اینکه سکوت و انجماد در جامعه ما، مسئولان اجرائی را سرافکنده و خجل سازد.»


در بخش دیگری از این یادداشت با تأکید بر بیماری وجدان عمومی در ایران، آمده: «عامل اصلی بیماری وجدان جمعی، به حاشیه رانده‌شدن مردم در عرصه عمل سیاسی است. هنگامی که مردم اثرگذار عرصه سیاست‌اند، با تن و روح خود دست به گریبان امور عمومی می‌شوند. بازیگرند و در عرصه گرم بازی، می‌توانند از هستی فردی خود حراست کنند و تماماً تسلیم فشار وجدان بیمار جمعی نباشند. اما وقتی بازیگر نیستند، تماشاگرند؛ تماشاگرانی تحقیرشده با سینه‌هایی پر از حرف‌های نگفته و کینه‌ورز و به مصرف‌کنندگان صرف تبلیغات تبدیل می‌شوند. در مصرف تبلیغات هم منفعل نیستند؛ سخن و تصویر و تفسیری را می‌پذیرند که با مقاصد و اغراض‌شان انطباق داشته باشد. به‌تدریج وجدان‌های فردی‌شان را در آتش وجدان بیمار جمعی پرتاب می‌کنند. هیچ‌کس برای یک کودک تکه‌تکه شده اشک نمی‌ریزد؛ حتی شاید برای قساوت قاتل، هورای پیروزی هم بکشد!»


خلاصه آنچه در خصوص یادداشت روزنامه شرق می‌توان گفت، «قیاس به نفس» است. دیدن خود و اطرافیان و تحلیل ارائه دادن بر مبنای آن، همان کاری است که روزنامه شرق و جریان سیاسی مدنظر آن انجام می‌دهد. این رسانه از جامعه ایران فقط آن‌هایی را که خود آن‌ها را مردم می‌داند، می‌بیند؛ کسانی که در سکوت و انجماد هستند، برای کودک تکه تکه شده اشک نمی‌ریزند؛ کسانی که برای قساوت قاتل هورا می‌کشند و... .


آیا مردم ایران اینگونه‌اند؟ یا درست‌تر این است که بگوییم اگر کسی برای غزه اشک ریخت، از نگاه روزنامه شرق، «مردم» محسوب نمی‌شود و مردم فقط کسانی هستند که وجدان عمومی‌شان بیمار شده و در سکوت و انجماد هستند و برای کودک شهید اشک نمی‌ریزند و برای قاتل هورا می‌کشند!


در سه هفته گذشته از طوفان الاقصی، فضای مجازی فارسی زبان سرشار از شادی عملیات مذکور و بعد خشم و اندوه ناشی از بمباران غزه از سوی صهیونیست‌ها بوده است. چطور برای جریانی که روزنامه شرق به آن تعلق دارد، فضای مجازی همیشه قابل استناد است و حکم افکارعمومی ایرانیان را دارد، اما در اینجا کلاً دیده نمی‌شود؟
از سویی در همین سه هفته تجمعات متعدد از سوی اقشار مختلف ایران علیه صهیونیست‌ها برگزار شده است، چرا خبرنگار روزنامه شرق همچون یک خبرنگار مستقل به دل این تجمعات نرفته و افکار عمومی مردم ایران را ارزشیابی نکرده است؟
اصلاح‌طلبان تندرو همیشه اینگونه‌اند؛ مردم را در قالب آنچه پسند خودشان است، توصیف می‌کنند. مردم طرفدار فلان کاندیدا هستند (یعنی ما اصلاح‌طلبان تندرو طرفدار او هستیم)؛ مردم تلویزیون نمی‌بینند (یعنی ما تلویزیون نمی‌بینیم) و مردم از غزه حمایت نمی‌کند (یعنی ما حمایت نمی‌کنیم).
نکته جالب توجه در موضوع یادداشت شرق این است که در صورت پذیرش این ادعا که مردم ایران برای قساوت قاتل صهیونیستی هورا می‌کشند، باز باید بررسی شود که آیا دلیلش همانی است که روزنامه شرق می‌گوید یا آنکه خود امثال شرق مقصر این جریان هستند؟ حال توهینی که در قلب چنین ادعایی به مردم ایران شده است، بماند.
کدام جریان سیاسی در ایران، سیاست‌های منطقه‌ای ایران را تخطئه می‌کرد؟ کدام جریان سیاسی شعار «نه غزه، نه لبنان...» را به راه انداخت؟ حامیان کدام جریان سیاسی بحث دو دولتی در فلسطین، یعنی به رسمیت شناختن دولت اسرائیل را مطرح می‌کند و کدام جریان سیاسی تعلق خاطر سیاسی و قلبی نیرو‌های مقاومت و از جمله حماس به ایران را زیر سؤال برد؟


بله، برخی حامیان اصلاح‌طلبان از مردم فلسطین دفاع نمی‌کنند. اما اولاً آن‌ها همه مردم ایران محسوب نمی‌شوند؛ ثانیاً مقصر چنین رویکردی تبلیغات مسموم و رسانه‌ای همین اصلاح‌طلبان است.

 


موانع توسعه اینترنت در ایران


کیوان نقره‌کار طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت نوشت: اینترنت در کشور ما از ابتدا تا به حالا همواره چالش‌های خود را به همراه داشته است. اگر بخواهیم تمامی دولت‌هایی که اینترنت را مدیریت کرده‌اند بررسی کنیم، باید یک امتیاز میانه به آن‌ها اعطا کنیم. از این جهت که هیچ‌وقت نتوانستند همگام با سرعت تکنولوژی پیشرفت کنند. متاسفانه هر دولتی که بوده از عصر خود در حوزه اینترنت عقب افتاده است و به درستی نتوانسته وضعیت مطلوبی را در حوزه اینترنت مهیا کند.

یک دلیل آن این است که شاید در دولت‌های قبلی اهمیتی به این حوزه داده نشده و فناوری نوپا بوده تا اینکه تحریم‌ها شرایط را برای ورود سخت‌افزار‌ها سخت کرده است. ضمن اینکه بسیاری از متخصصان ما در عرصه اینترنت مهاجرت کردند و حضور ندارند. همچنین دانشگاه‌های ما انسان‌های متخصص و به‌روز تربیت نمی‌کنند. از طرف دیگر نگاه‌های حاکمیتی که ممکن است به دلیل مقوله‌های امنیتی و سیاسی دست‌و‌پای دولت‌ها را برای توسعه اینترنت ببندد هم بی‌تاثیر نیست؛ بنابراین مجموعه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت ما با آنچه که در دنیا پیش رفته است، متناسب نباشد.


حالا اگر بخواهیم دولت فعلی را در حوزه وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت مورد بررسی قرار دهیم، در بعضی از حوزه‌ها مانند دولت الکترونیک موفق بوده که البته بیماری کرونا هم در آن زمان بی‌تاثیر نبوده و این سرعت پیشرفت را به تمام دولت‌ها از جمله ایران داده است. در بخش دیگری از زیرساخت‌های اینترنتی مانند کیفیت، سرعت و قیمت اینترنت هنوز نتوانسته‌ایم مطلوبیت لازم را برای مخاطب و کاربران ایجاد کنیم و همواره کاربران با مشکلات بسیاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. نکته قابل تامل اینجاست که هر دولتی به واسطه ۴ تا ۸ سالی که بر مسند امور است نمی‌تواند بهانه‌ای از قبل داشته باشد و دولت‌های قبل را مقصر این وضعیت بداند.

اگرچه ما سال‌هاست شاهد مباحثی مانند تحریم‌ها هستیم، اما هر دولتی که روی کار می‌آید می‌تواند روی فضای مجازی سرمایه‌گذاری کند و آن را جلو ببرد. کمااینکه از برنامه چهارم توسعه که به نوعی اینترنت و فناوری به آن اضافه شد تا حال حاضر که برنامه هفتم توسعه داریم، آن‌طور که باید بودجه مناسب و درستی به حوزه اینترنت اختصاص داده نشده و این نشان می‌دهد که اینترنت و این فضا اولویت دولت‌ها نبوده، در نتیجه نمی‌توان انتظاری هم داشت که آن توسعه‌ای که باید شاهد آن باشیم، انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۱
جوان جان، نظر بنده به نظر روزنامه شرق نزديكتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
چه بر سر مردم آورده اند که
درلندن استانبول
هند
تظاهرات خود جوش
میلیونی برگزار می شه
اما اینجا
هیچ خبری نیست
اگر هم برگزار بشود
به صرف شیرینی و شربت
یا
حلوا و خرما ست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
تا وقتی در این مملکت به موضوع فلسطین بیشتر از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی.... بها داده شود، اوضاع از این هم خراب تر خواهد شد.
یک کشور را در دنیا نام ببرید که مناقشه دو کشور دیگر بر تمام موضوعات، مسایل و مشکلات خودش اولویت دارد؟!!
یگانه کشور موجود در دنیا «ایران» است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
روزنامه شرق بیمار است
به اقرار خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
8:17

مردم خیلی وقت است که این را درک کرده اند. اما مسئولان، خیر!
برای همین هم است که در مناقشه اخیر بین حماس و اسراییل ، مردم تا حد زیادی بی تفاوت شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
ناشناس 8:17
موضوع فلسطین اسم رمزی است برای سرپوش نهادن بر مسایل دیگر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
چکیده مقاله روزنامه شرق در چند کلمه:

تضاد منافع ملی با ایدئولوژی حاکم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
شماها سرگرم دروغ پردازیهای رسانه های آنوری هستید و اصلا چشمانتان هر چیزی که مربوط به نظام اسلامی ومقاومت باشد نمبیند چون درد و سوزش دارد !!! خودتان اهل هیچی نیستید جز خوردن وخوابیدن و تو فضای مجازی حرف مفت زدن اونائی که پای این نظامند همیشه در صحنه هستند بارها تجمعات گسترده حتی نیمه های شب برای محکومیت جنایات صهیونیستها و همراهی با مردم غزه برگزار شده اما خوب شماها اونموقع مشغول امور دیگری بودید متوجه نشدید گر چه اگر جلوی چشمتان هم باشد باز مثل همون رسانه های بیگانه و دروغ پرداز که جمعیت میلیونی را درخت میبینند شما هم اونا رو درخت خواهید دید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
ناشناس 8:34 بهتره به جای بی تفاوتی مردم بگی مردم به سمت اسرائیل هستن فقط کامنتا رو بخون و تو کوچه و خیابون با مردم صحبت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
آرزوی میکنم قبل از مرگم دو سه تا حزب
درست حسابی در ایران درست بشود که هریک منعکس کننده نظر عده ای از مردم باشد و مملکت را نظر اکثریت اداره کند .امید وارم این آرزو را به گور نبرم
Justice
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
نا شناس ٩:٢٠

شما حق داري هر طور دوست داري فكر كني. يك راي داري

اكثريت ايرانيان وطن پرست جور ديگري فكر مي كنند. تك تك آنها هم به اندازه شما حق دارند هر طور دوست دارند فكر كنند. ولي متاسفانه سالهاي سال است اقليتي مي خواهند به هر قيمتي نظر خود را به كرسي بنشانند و بقيه را وادار كنند مثل آنها فكر و رفتار كنند.

خوشبختانه اين بزودي تغيير خواهد كرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
۰۹:۲۰
کل جمعیتی که اومد تو تهران چند نفر بودن؟ شرط میبندم 10 هزار نفر نشدن. 10 هزار نفر رو خییییییلی دسته بالا گفتم ها مطمئنم خیلی کمتر بودن.
حالا حساب کن 10 هزار نفر نسبت به جمعیت 12 میلونی تهران میشه یک هزارم درصد یعنی صفر. یعنی هیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
09:19 از جای من و ملت فهیم ایران سخن گفتی درود بر شما
خطاب به روزنامه جوان
برای نشان دادن حمایت از غزه که می شود رفراندوم برگزار کرد؟
نمی شود؟
قدرت تحلیل این موضوع در عوام هست؟
نیست؟
اگر نیست پس شرق بی ربط نگفته
من برای غزه ناراحت نیستم، اگر زردنامه جوان هست، باشد و از این غم بمیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
اکر برای غزه ناراحت نیستی حتما به فکر علاج باش و البته این تفکر نه غزه و نه لبنان نیز هرچه می گذرد به گور خود نزدیک می شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
۰۸:۱۹
شما چون شکمت سیره اینو میگی. اگر گشنه بودی فکر کشورای دیگه نبودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
خودمان کم مشکل نداریم که غصه مشکلات دیگران را بخوریم نمی دونم شما از کدام اسلام صحبت می کنید ولی اسلام ما می گوید اگر می خواهی کمک کنید اول خویشاوندان اگر محتاج باشند بعد هم محله ای بعد هم منطقه ای شما همه را ول کردید چسپیدید به غزه هر کی برای غزه دل نسوزاند انسان نیست انسانیت شما را هم دیدیم موقعی که حماس حمله کرده بود و جمع زیادی را به شهادت رسانده بود شما چرا آن موقع شیرینی و شربت پخش می کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
ناشناس 8:30 پس تو اصلاً آدم نیستی که از محنت هموطنت بی خبری و سنگ غریبه رو به سینه می زنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
یه سری عرب پرست و عرب دارید به زور القا میکنید که باید از منافع خودتون به خاطر منافع ما بگذرید
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
۹:۳۴
اولا اگه درک داشتی توهین نمیکردی دوما اگه انسانیت داشتی از مردم مطلوم دفاع میکردی نه از قاتلین کودک کش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
نظر به صحبت هایی که میگن اگه ناراحت نیستس ادم نیست باید بگو قرارا نیست تا خدا خدایی میکنه تاوان فلسطینی ها رو ما مردم بدیم
مطلب روزنامه شرق مصداق همان ضرب المثل ”کافر همه را به کیش خود پندارد” است. اینها در جمع خودشان و در محدوده ۱۰ متری دفتر روزنامه شان هر طرز فکری دارند اون را به همه مردم ایران تعمیم میدن. روزنامه ای که از گزاره های مغلطه ای مثل ”هیچکس” و ”همه” مثل نقل و نبات استفاده می کنه تحلیل مغلطه واری هم ارائه می کنه که منطبق بر واقعیت نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
شما که ده متری جمعتان را هم نمی بینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
روزنامه که نیست روزی نامه است ! !! خب پول میگیرن سفارشی برای ارباباشون باید مطلب بنویسند !!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
یعنی از مثبت و منفی ها هم نمی توانی متوجه نظر مردم بشوی؟
کیهان می آتی چرا رکورد ثبت نام در انتخابات مجلس شکسته شد؟
چون تمام ادم های ناکارآمد می گویند، مگر ما چی از نمایندگان فعلی کم‌ داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
یکی از پخته ترین کامنتهایی بود که تا الان دیدم
رسانه دولت متخاصم با عبدالله گفتگو کرده!!؟ چن چن اید!؟
چرا بهویی کیهان دیگه از محور مقاومت چیزی نمی نویسه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
مگه کیهان می خونی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
کیهان مهمترین روزنامه کشور است
روزنامه جوان،بله دقيقا مردم اینگونه اند
روزنامه شرق کاملا درست گفته
هیچ کس از حمله حماس پشتیبانی نمی کند
و هیچ جای ایران جوشش مردمی حمایت از غزه نداشته و نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
من با افتخار از حماس در حمایت می کنم

حماس پیروز نبرد طوفان الاقصی شد
سیدمهدی
| France |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
یکی از آرزوهای من صلح فلسطین و اسرائیل و زندگی در صلح و |آرامش هست. اگر این اتفاق بیوفته و سیاست مداران اجازه بدن قول میدم در مدت کوتاهی فلسطین به یک قطب صنعتی و تکنولوژی در خاورمیانه تبدیل بشه
مقاله روزنامه شرق با واقعیت تشابه زیادی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
بهترین نطر سنجی همینه

حرف شرق ۱۰ رای

حرف جوان تنها ۵ رای

یعنی تندروها حداکثر ۵ درصد جمعیت کشور هستند

ولی ۱۰۰ درصد قدرت و ثروت و رسانه ملی را در اختیار دارند
و اینجاست که اجازه رفراندوم نمیدهند
امروز در ایران،
آموزش و پرورش نه با قانون اساسی همراهی دارد، نه با عدالت همخوانی دارد و نه هدفش تعلیم و تربیت فرزندان مملکت است.
چطور می توان از توسعه اینترنت در ایران صحبت کرد در حالیکه بنا بر گفته مسئولان قرار است در آینده نزدیک اینترنت ملی یا «اینترانت» جایگزین اینترنت بین الملل شود؟؟؟
باقرزاده معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش :

همه دانش آموزان باید فایل صوتی نماز خواندن خود را در سامانه اینترنتی بگذارند!!!
از همه مدیران خواسته شده همه دانش آموزان یک فایل صحیح خوانی نماز از خود، در سامانه my.medu.ir بارگذاری کنند!!

تکرار سیاست های شکست خورده و امتحان پس داده تا به کی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
بر اساس قانون اساسی خودتان هم تفتیش عقاید ممنوع است و اینکار زیرپا گذاشت حقوق کودکان در انتخاب عقاید است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
وقتی که امورات دست انسان های نااگاه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
مگر مسولین ما نماز نمی خوانند پس چرا اوضاع اینقد خراب است
بزرگترین مشکل در مقابل توسعه اینترنت ایران، تحریم و مشکلات مالی است.
شبکه ی اینترنت ایران ملغمه از از تجهیزات شرکتهای مختلف است که با لطایف الحیل با هم ترکیب شده اند و اولین دردسرها اینجا ایجاد می شود.

سایر مشکلات بعد از این قرار داد. و بزرگترین آن توصیف "اولویت امنیت" است که اصولا هر چیزی را شامل می شود. از اقدامات بسیار پیچیده فنی تا مسدود سازی پلتفرم های بلاگفا و کلوپ به دلایل واهی (انتشار یک نوشته یا عکس از طرف یک کاربر از جمعیت 3میلیونی کاربرانِ وقت این پلتفرم ها)
افکار عمومی برای امثال روزنامه جوان اقلیتی هستند که تحت هر شرایطی همراه روایت رسمی حکومت خواهند بود،اگر این عده و اکثریت قابل قبولی از جامعه از ارمانها به خاطر ارزشهای درونی حمایت می کردند اکنون آن اکثریت خودراکنار کشیده اند و این اقلیت به دلیل منافع مشترک با بخش هایی از حاکمیت مجبور به همراهی هستند.
ما در گام دوم انقلاب باید آموزش و پرورش را منحل کنیم استاد پناهیان به درستی عمق مشکل را بیان کردند و راه حلش را هم عنوان نمودند ما باید پس از انحلال آموزش و پرورش به مکاتب قدیم برگردیم و مسولیت آموزش پسران مملک را به روحانیون بدهیم و همه دخترها هم لازم نیست مثل امروز به مدرسه بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
شما فرزند داريد؟ مدرسه مي روند در حال حاضر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
تو حتا حق نداری فرزندان دخترت را از نعمت سواد محروم کنی تا چه رسد برای دیگران نظر بدهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
با این افکار قرون وسطایی.
این رو به عنوان پدر دو فرشته بهت گفتم
بی خود می کنی در مورد دخترای این کشور نظر میدی استاد تو آقای پناهیان خودش عددی نیست چه برسه به تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
اینجوری خودم رو دلداری می دم که با کنایه صحبت کردی در غیر اینصورت واقعاً ...بر سرت با این افکارت
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
همین حرفا رو میزنید مردم رو از خودتون جدا کردید ؛ یه مشت آدم دارن درباره آموزش و پرورش حرف میزنند که هیچ تخصصی در این خصوص ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
اگر چه این کامنت شوخی و کنایه هست ولی واقعا پناهیان همچین حرفی زده و درد اونجاست که این قشر پناهیون دارن برای ما تصمیم گیری میکنن
واقعیت از توصیفات یاداشت در روزنامه شرق هم بدتره ولی حاکمیت نمیخواد واقیعت رو ببينه اتفاقا قیاس به نفس روش و شیوه بیان و تفسير و تحلیل موضوعات و حوادث مختلف رفتار و کردار اقلیت حاکمه که نمونه کوچکش واکنش روزنامه جوانه
روزنامه شرق درست نوشته. سیاست نابخردانه دهه های اخیر در قبال نزاع فلسطین اسرائیل باعث شده مردم ایران از این موضوع بشدت زده شده وبرخلاف مردم سایرکشورها حتی کشورهای غیرمسلمان واکنش چندانی مقابل جنایات اسرائیل نشان ندهند. وآقایان مجبور میشوند تظاهراتهای چندصدنفری سازمانی ترتیب دهند.
این نگاه شرق همون نگاه سلبریتی گونه ست که تو عمرش صف نونوایی ندیده، شهرستان های کوچک نرفته، مترو و بی آرتی سوار نشده و کلا مردم از نظرش منطقه ۱ هر شهریه که اگر میتونستن دورتا دور محله شون حصار میکشیدن و با ماسک و دستکش لز پشت آیفن با کارگر و ... صحبت میکردن که خدای نکرده از امثال من تیفوس و طاعون نگیرن
انقلاب برای پابرهنه هاست که صلح باشن با سختی معیشت رندگی میکنن و موقع جنگ هم جونشون رو میدم
نه این طیف که موقع صلح خون بقیه رو شیشه میکنن و موقع جنگ از ترس جونشون تو دل بقیه روهم خالی میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
من هم صف نون دیدم هم مترو رفتم هم مستأجرم هم بدبختم هم .... ولی با روزنامه شرق موافقم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
شعارهای پوپولیستی ایدئولوگ دوره اش گذشته
اگر انقلاب برای پابرهنگان هست چرا مسئولین همین انقلاب لاکچری ترین زندگی هارو دارن؟ تا جایی که سیسمونی از ترکیه میخرن. در ترکیه برج سازی میکنن. فرزندان همه ان ها در غرب اقامت دارن
تا کی خود فریبی؟ کافیه دیگه
روزنامه جوان حرف حق زده، کافر همه را به کیش خود پندارد. همان اقلیت اصلاح طلب تهی مغز که شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" سر میدن و برعکس شعارشان کوچکترین جانفشانی برای ایران که پیشکش،کوچکترین قدم هم پیشکش، بلکه حتی بر علیه ایران تبلیغ و فعالیت میکنند اینجا هم شبانه روز پلاسن تا اگه کسی از غزه و فلسطین حمایت کرد یا جنایات آمریکا و اسرائیل را محکوم کرد بهش حمله و منفی بارانش کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
واقعیت کف جامعه چنین چیزی رو نشون نمیده. شعار رو ول کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
از جبهه غزه می نویسی کی رفتی
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
منفی هارو ببین. تفکر شما دقیقا همین 5 درصد هست که میبنی
الکی خودتون رو اکثریت فرض نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
افرادی که مغزشون یخ زده هرگز حرف حق وحرف حساب نمیتونند بزنند
زمانی که هیجانات و احساسات درون جامعه نابود میشه نتیجه اش همین میشه بی تفاوتی نسبت به اطرافمون. از ابتدا نبایستی سایر احزاب را حذف می کردید. به قول خودتون حزب فقط حزب الله . الان امیدوارم تجربه شده باشه که بازهم بعید میدونم.
محتوای دومین نامه بایدن چی بود!؟
روزنامه شرق مصداق این ضرب المثل هست البته اکثر اصلاحات چی ها ایجورین... دیگی که سهم من توش نمیجوشه میخوام کله سگ توش بجوشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
یعنی برای شما ساندیس خورها منافع داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
ما با افتخار ساندیس میخوریم نوش جانمون ولی مثل شما غرب پرستها غربیا رو نمیخوریم، آره دادا... اینجوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
منفی هارو ببین. 4 درصد رای داری کلا. پس خاموش باش و ساندیس بخور
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
۰۹:۳۲
شما البته ساندیس روسی میل می کنید ما غرب پرست نیستیم وطن ما ایرانه وطن شما روسیه
متاسفانه روزمانه شرق درست گفته
اینکه اسرائیل دارد جنایت میکند حرفی نیست ولی سیاست غلط اداره کشور باعث شده مردم احساس خود را بروز ندهند
مقل اسمت جوانی و بی تحربه، همون فضای مجازی که ازش حرف میزنی ببین توی کامنتهای چقدر طرفدار فلسطینتد چقدر اسراییل، اصلا کامنت زیر همین نوشته را بخون و ببین اوضاع چطوره؟
جوان جان اسلحه بردار پیش به سوی غزه و جنگ با اسراییل . یااله.
با افتخار از حماس و غزه و فلسطین و حزب الله لبنان حمایت می کنیم

حماس پیروز نبرد طوفان الاقصی است

اسراعیل مرگت باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
فقط هارت و پورت دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
شماها هیچ کاری نمیکنی
شعار میدی
فحش میدی
و
به پست و نون و نوا میرسی
خیال کردید ملت شماها را نشناخته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
اگر راست میگی پاشو برو از غزه دفاع کن، الان بهترین موقع برای نشان دادن صداقت در گفتار است
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
اگر منافق و ریاکار نیستی با افتخار برو برای وطنت غزه بجنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
مرگ بر اسراعیل کودک کش
با مقاله روزنامه شرق کاملا موافقم دفاع بد از هر پدیده ای نتیجه عکس می دهد خصوصا که مدافعین فعل و حرفشان یکی نباشد .
چنتا خبرنگار در غزه داری؟
مدیر مسئول انقلابی روزنامه جوان
حمایت 30 یا 40 درصدی با حمایت 80 تا 90 درصدی فرق داره. به خدا این تفاوت را کلاس سومی ابتدایی هم می فهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
بنظر شماها جوان اینها را ننویسه چی بنویسه؟
ولی مردم همه چیز براشون شفافه حتی اون روستایی که سواد هم نداره
من برای غزه ناراحت نیستم ولی برای اون کودک تکه تکه شده ای که قربانی حماقت پدر و برادر و پسر عمو و... بزرگتر خود شده ناراحتم چون فعلا قربانی اصلی اونه و بقیه که آین آتیش رو روشن کردن دارن ژست انسان دوستی میگیرن
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است جوان جان
نظر من با نظر روزنامه شرق یکی است.
در حوزه اینترنت تحریم ها بر روی آنها تاثیر نامطلوبی گذاشته است و جایگزینی شرکت های دانش بنیان در این زمینه خوب عمل نکرده و فریب کاری در کارشان وجود دارد
ضمن اینکه مدیریت دولتی بسیار بد هم در این موضوع موثر است تا جایی که به بحران داخلی منجر شده اما چون مردم مثل خودرو سر و کار مستقیم ندارند از آن بی خبر هستند

در واقع خودرو که مردم مستقیم با آن ارتباط دارند و هر روز در رسانه در باره اش گفته می شود وضعیتش اینگونه است وای به حال چیزی که مردم زیاد با آن سر و کار ندارند و پشت پرده است
در نزدیکی محل زنگی من یک امام زاده است که گاهی گاهی من به آنجا سر میزنم . بالاشهر هم نیست. ادمهایی که برای نماز خواندن در ایام غیر مناسبت به امام زاده می آیند واقعا مومن و معتقد هستند همه سن سالی هم هستند با خیلی ها هم اشنا شده ایم گاهی صحبتی میکنیم یک چیز در بین همه مشترک است هیچ کسی دل خوشی از وضع و اوضاع و نحوه اداره کشور به والله ندارد ! نه اصلاح طلب نه اصول گرا نه پایداری مردم به همه بد بیراه میگویند اینها دیگر کسانی هستند باید حامی نظام باشند یک فکر اساسی بکنید قبل از اینکه خیلی دیرتر بشود غزه فلسطین نان آب نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
اصلا برایشان مهم نیست تا زمانی که منابع خام قابل تبدیل کردن به دلار وجود داشته باشد دلار می سازند و می فرستند خارج هر موقع تمام شد یک سرزمین بی آب و علف و غیر قابل سکونت را برای ما به جای می گذارند
جوان جان مردم از هر دو طيف عبور كردهاند.
شما اقلبت قليلى هستيد كه در واقع راه گم كردهايد
اتفاقا روزنامه شرق بخشی از تحلیل که کرده غلطه ادعا کرده مردم ایران همه دلسوز غزه هستند اما بیان نمی کنند خیر ما اصلا دلسوز غزه نیستیم دلسوز کشور خودمان هستیم تا از این فلاکت خارج شود اگر روزی کشورمان آباد شد که با وجود امثال جوان و تسنیم و کیهان غیر ممکن است این اتفاق بیفتد آنگاه به فکر بقیه مظلومان هم می افتیم ولی امروز مظلومتر از همه مردم ایران هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
نویسنده روزنامه شرق به احتمال زیاد از این مطلب اگاه بوده اما اگر به وضوح این را می گفت توقیف میشد. سایت انتخاب مگر چند هفته پیش به خاطر انتقاد از دولت توقیف نشد!؟
روزنامه جوان به ما بگو چرا حماس بی هیچ محاسبه دقیقی حمله ای شروع کرد که به نابودی یک منطقه کوچک 2 میلیون نفری و کشته شدن حدود هفت هشت هزار نفر اوارگی ده ها هزار انسان منجر شده این چه پیروزی است که دست آوردش نابودی 2 میلیون سکنه است!!!
بیایید این مساله(غزه) را از منظر علمی نگاه کنیم.
بر اساس هرم سلسله مراتب نیازهای انسانی (هرم مازلو)،

8-...
7-...
6-...
5-...
4-...
3-نیاز به تعلق(دوست داشتن و دوست داشته شدن)
2-نیاز به امنیت
1- نیازهای زیستی

تا نیازهای یک پله آدمها برآورده نشود، نمیتوانند به پله بالاتر بروند.
هم اکنون درصد بالایی از مردم ایران در برآورده کردن پله یک (نیازهای زیستی) و پله دو (نیاز به امنیت) مانده‌اند و بطور طبیعی نمی‌توان از این مردم انتظار داشت که به پله سوم (دوست داشتن و دوست داشته شدن) بروند.
این مساله کاملا علمی است و طبیعی است که مردم فلان کشور که در رفاه و امنیت به سر میبرند و در پله‌های بالای هرم مازلو هستند، بیشتر از مردم ایران رفتار انسان دوستانه بروز دهند.
آقای جوان اسمت جوانه ولی نظر پیرها را هم جلب نمی کنی، شرق درست گفته ، مردم به حاشیه رانده صدای وجدان خود را ابراز نمی کنند
روزنامه ی شرق دقیقا واقعیت جامعه را دقیقا نوشته!!! عزیز جان چه غلط و چه درست واقعیت اکثریت قریب به اتفاق جامعه همین ست.نمیشه که به دروغ بگیم اکثریت نود درصدی خلاف اینو میگن!!!حتی اگر اشتباه فکر کنن
روزنامه شرق حرفهای روشنفکران غربزده را می زند اگر نظر واقعی مردم را می خواهید روز پنج شنبه از کسانی که در بهشت زهرا و یا ارامستانهای دیگر هستند نظرخواهی کنید یا از کارمندان ادارات در نمازخانه ها بپرسید اینها نماینده واقعی جامعه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
شما تاریک فکران شرق زده چه حرفی برای گفتن دارید؟یک مشت چرندیات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
چند درصد مردم میرن نمازخانه یا بهشت زهرا بابام جان ؟

اخه مگه مجبوری کامنت بزاری؟
شماها که سازماندهی شده یک کانت را هی میزاری تو سایت بدون که ملت خل نیستند.
تازه روزنامه شرق جرات نکرده همه واقعیتها را بگه.
سلام. مطالب هم وطنان عزیز را خواندم. خوشحالم که مردم به این درجه از بلوغ عقلانیت رسیده اند. اکثرا منطق و تحلیل دقیقی دارند و از مثبت و منفی ها مشخص است. لیکن متاسفانه برخی متوجه نمی شوند یا نمی خواهند متوجه شوند. به امید آزادی همه مظلومین.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست