بازدید 18308
سه هزار و چهارصد و چهل و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

مدیر معزول از «شهید راه کنسرت» شدنش گفت! / کنایه آشنا به نحوه بررسی لایحه حجاب / ماجرای خبر دیدار انتخاباتی کروبی با هادی خامنه‌ای چه بود؟ / پیش‌بینی یک کارشناس از بازار ارز در نیمه دوم سال

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند فعال اصولگرا: اصلا کسی غیر پایداری‌ها در ایران اصلح نیست! / علیرضابیگی: قالیباف به شخصه تغییر معاون سیاسی وزیر کشور را دنبال می‌کرد / معاون اجرایی رئیسی: میانگین سنی دولت کاهش پیدا کرده است و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۸۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 21 August 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

مدیر معزول خود را «شهید راه کنسرت» خواند

مدیرکل سابق ارشاد خوزستان، نارضایتی برخی افراد با نفوذ استان و طبق آنچه وی «کدخدا» و «پدرخوانده» نامیده را دلیل برکناری خود دانست.مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد خوزستان گفته است: «امروز دیگر هم استاندار محترم خوزستان و هم نماینده ولی فقیه در استان عنایت ویژه به مدیر کل جدید دارند. امیدوارم با این همراهی اتفاقات خوبی در استان  رقم بخورد. ظاهرا مشکل فرهنگ و هنر بنده بوده‌ام و با رفتن بنده مشکل حل شده است و امیدوارم از این به بعد فرهنگ و هنر استان تجلی پیدا کند و بدرخشد و همه کسانی که  امروز از رفتن من خوشحال شدند، بر خوشحالی‌شان افزوده شود. کلاه‌کج با اشاره به اعتراض افراد خودسر با خودروی وانت نیسان در برابر محل برگزاری کنسرت لغو شده سیروان خسروی در اهواز عنوان کرد: «خیلی ها بنده را شهید راه کنسرت عنوان کرده‌اند. ما شهید راه وطن، شهید مدافع حرم، شهید مدافع سلامت و ... داشتیم.  فقط در راه هنر شهید ندادیم که چقدر خوب است که ما شهید این راه شدیم تا نام «نیسان آبی» در تاریخ خوزستان ثبت شود و آیندگان قضاوت کنند که "نیسان آبی" هم می‌تواند تحول ایجاد کند و معجزه‌ای در فرهنگ و هنر کشور انجام دهد.»/اطلاعات آنلاین

فعال اصولگرا: اصلا کسی غیر پایداری‌ها در ایران اصلح نیست!

فعال سیاسی اصولگرا گفت: هر زمان که به انتخابات نزدیک می شویم، پایداری شروع می کند از انتخاب اصلح حرف می زند تا آنکه بالاخره با کسی کنار بیاید. سعید جلیلی اخیرا در اظهارنظری انتخاباتی اعلام کرده «مجلس وقتی نقش خود را می‌تواند ایفا کند که افراد اصلح وارد آن شوند.» برخی این حرف را کلید رمز انتخابات جبهه پایداری می دانند. احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره دیدگاه سعید جلیلی برای تشکیل مجلسی با نمایندگان اصلح گفت: اصلا کسی غیرپایداری‌ها در ایران اصلح نیست، پایداری ها از همه انقلابی تر و مومن تر و متخصص تر هستند؛ به همین دلیل، جز خودشان کس دیگری را قبول ندارند. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره تأثیرگذاری جبهه پایداری بر دولت سیدابراهیم رئیسی افزود: تأثیر آنها آنقدری نیست که برخی می گویند. در مجموع پایداری جایگاه و پایگاهی ندارد. این فعال سیاسی اصولگرا درباره تسلط پایداری بر مجلس آینده اظهار کرد: این اتفاق نخواهد افتاد. پایداری زمینه رأی در جامعه ندارد؛ بنابراین، با هدف سهم خواهی موضوعاتی همچون انتخاب اصلح را مرتب مطرح می کند. اگر این جبهه به حرفی که می زند باور واقعی دارد، یک بار به تنهایی وارد میدان انتخابات شود.

علیرضابیگی: قالیباف به شخصه تغییر معاون سیاسی وزیر کشور را دنبال می‌کرد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: آقای قالیباف به شخصه تغییر معاون سیاسی را دنبال می‌کرد، در حالیکه این جزو مطالبات حداقل ما استیضاح‌کنندگان نبود. الان هم تعداد کسانی که امضای خود را پس گرفتند، تعداد قابل توجهی نیستند. اصلی‌ترین وجه مربوط به استیضاح آقای وزیر کشور، ناکارآمدی و سوءمدیریتی است که منجر به وارد آمدن خسارت‌ به کشور شده است. احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این که «بعد از عزل غلامرضا از معاونت سیاسی وزارت کشور انتظار می‌رفت که موضوع استیضاح وزیر کشور منتفی شود اما گروهی از نمایندگان همچنان پیگیر استیضاح هستند و می‌گویند استیضاح غیر از بخشنامه معاون سیاسی معزول، محورهای دیگری هم داشته است»، گفت: البته استیضاحی که ما امضا کردیم و بعد من روی آن مصاحبه هم داشتم، بعد از اتفاقات سیستان و بلوچستان [در سال گذشته] بود و امضای ما مربوط به آن زمان است که اصلا هیچ نشانه‌ای از آقای غلامرضا و بخشنامه ایشان در آن نیست. در جلسه‌ای هم که ما با نمایندگان محور استیضاح تشکیل دادیم، باز موضوع تغییر آقای غلامرضا و یا مطالبی که او در نامه‌اش نوشته به هیچ عنوان مورد تکیه ما نبود.

«آقاتهرانی» فعالیت انتخاباتی جبهه پایداری را تشریح کرد

دبیرکل جبهه پایداری گفت: کمیته سیاسی جبهه پایداری نشست های انتخابی خود را از هفته‌های پیش آغاز کرده است. حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در مورد عملکرد انتخاباتی جبهه پایداری عنوان کرد: انتخابات مایه خیر و برکت در کشور است. انشاء الله مردم بهترین نمایندگان را انتخاب کنند تا خدمتگزار به مردم و نظام باشند. جبهه پایداری همچون باقی مردم نسبت به انتخابات احساس وظیفه می کند. وی گفت: کمیته سیاسی حزب به سیاق سال های گذشته، هر هفته پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی جلسه دارد. نشست های بسیاری در زمینه انتخابات پیش روی مجلس، برای انتخاب افراد اصلح توسط کمیته برگزار شده است. دبیر کل جبهه پایداری در ادامه خاطرنشان کرد: ما در نهایت لیستی را تهیه کرده و از بین افراد اصلح گزینه های نهایی را برای لیست ۳۰ نفره تهران انتخاب می کنیم. حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تصریح کرد: شهرهای دیگر نیز اقتضایی عمل می کنند. شوراهای مرکزی در تلاش هستند بهترین افراد را از بین آنهایی که می شناسند یا جوانانی که کمتر شناخته شدند، انتخاب کنند. به همین سبب جلساتی برای مصاحبه با این جوانان برگزار می شود. در این جلسات روشن می شود چه کسانی اصول و قواعد نمایندگی را رعایت می کنند و آمادگی حضور در انتخابات را دارند یا می توانند خود را برای این جایگاه آماده کنند.

واکنش بانوی نماینده به ادعای اطلاع نداشتن زنان مجلس از لایحه عفاف و حجاب

عضو فراکسیون زنان مجلس به ادعای اطلاع نداشتن زنان مجلس از لایحه عفاف و حجاب واکنش نشان داد. هاجر چنارانی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با منیبان در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه نمایندگان زن در جریان تصویب لایحه عفاف و حجاب قرار نداشتند، گفت: لایحه عفاف و حجاب از دولت آمده و مجلس هم طبق اصل ۸۵ قانون اساسی لایحه مذکور را مورد بررسی قرار داده و به کمیسیون قضایی ارجاع داده شده، هر کسی که تمایل داشته از جزییات بداند، می‌توانست به کمیسیون مراجعه کند و در جریان قرار بگیرد. این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه عفاف و حجاب امروز به شورای نگهبان رفت و به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

کنایه آشنا به اصل هشتادوپنجی شدن لایحه حجاب؛ خود دانید...

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در دولت سابق، به بررسی لایحه حجاب در مجلس بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی واکنش نشان داد و در توئیتی کنایه آمیز درباره بررسی اصل هشتادوپنجی لایحه حجاب نوشت: ‏خود دانید، ولی شاید صلاح نباشد که اخذ تصمیمی بزرگ و سرنوشت ساز -که حال و آینده ده‌ها میلیون نفر از یک ملت بزرگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد-به ۱۰ نفر از اعضای مجلسی سپرده شود که همه با هم کمتر از ۱۰ میلیون رأی آورده‌اند و از عمر نمایندگی‌شان کمتر از ۱۰ ماه مانده است.

دیدار انتخاباتی کروبی با هادی خامنه‌ای تکذیب شد

حسین کروبی و سید هادی خامنه‌ای برگزاری دیدارهای انتخاباتی حجت‌الاسلام مهدی کروبی را تکذیب کردند. سید هادی خامنه‌ای ضمن تکذیب خبر دیدار انتخاباتی خود با کروبی عنوان کرد: برگزاری دیدار با آقای کروبی در اختیار ما نیست. دیدارهایی انجام می‌شود اما اینکه دیداری با آقای کروبی درباره حضور در انتخابات انجام شده باشد، هیچ نشستی برگزار نشده است.حسین کروبی فرزند مهدی کروبی هم با اشاره به انتشار خبری مبنی بر برگزاری نشست انتخاباتی مهدی کروبی با هادی خامنه‌ای گفت: این خبر صد در صد نادرست است و در حال حاضر آقای کروبی هیچ‌گونه نظر خاصی درباره انتخابات ندارد. وی افزود: البته ایشان همیشه انتخابات را بهترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر برای احقاق حقوق مردم و جلوگیری از مدیریت یکدست می‌دانست. مهم‌ترین حرکت پدرم در انتخابات سال ۷۶ بود که از طریق رایزنی با رهبری و ایستادگی مقابل بخش تندرو توانست نقش اصلی خود در انتخاب آقای خاتمی را بازی کند، ولی در حال حاضر با توجه به شرایط کشور تشخیص ایشان این است که هیچ گونه موضعی درباره انتخابات نگیرند. حسین کروبی همچنین تصریح کرد:  آقای کروبی معتقد است به لحاظ اینکه در ریز قضایا نیست، دوستان اصلاح‌طلب که در بیرون هستند، بهتر می‌توانند در مورد انتخابات تصمیم گرفته و به جمع‌بندی برسند./ایلنا

سریع‌القلم: دولت‌ها در ایران نقش کلیدی در اداره کشور نداشته‌اند

سریع القلم می گوید: دولت ها در ایران نقش کلیدی در اداره کشور نداشته اند و حداقل در سیاست خارجی و امنیت ملی دارای نقش حداقلی هستند.محمود سریع القلم، تحلیلگر و استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در بخشی از گفت‌وگو، با اشاره به اهداف برگزاری انتخابات در کشورهای مختلف گفت: «در کشوری مثل اندونزی و مکزیک، مردم با مشاهده دولت ناکارآمد به دولت دیگری رای می دهند. در این رویکرد مردم دائم در حال تست دولت ها هستند تا آن نیرویی که توانمندتر است، بتواند به قدرت برسد و مسائل را حل کند. اساسا منطق انتخابات این است که آیا دولت حاضر می تواند چالش های ما را حل کند یا خیر؟ اگر نتوانست دور بعد دیگر به دولت حاضر رای نمی دهند؛ اما درباره دولت ها در ایران باید بگویم که دولت ها در ایران نقش کلیدی در اداره کشور نداشته اند. دولت در ایران حداقل در سیاست خارجی و امنیت ملی دارای نقش حداقلی است. اگر هم در شرایط کنونی بخواهیم بهبودی ایجاد بکنیم، نقطه ثقل آن باید ایجاد بهبود در سیاست خارجی باشد.» سریع القلم در پاسخ به سوالی پیرامون ارتباط بین برون رفت ایران از شرایط کنونی و انتخابات مجلس گفت: «در انتخابات مجلس ابتدا انتخاب شوندگان، باید افرادی متخصص باشند، به نحوی که کاندیدا عمر گذاشته تا ابعاد پیچیده یک موضوع را درک بکند. دومین شاخص تسلط بر یک زبان خارجی است. با توجه به این دو شاخص، باید انتخابات با گزینش نیروهای تخصصی همراه باشد. به میزانی که یک نفر جهان را بهتر می شناسد، بهتر می تواند حوزه کاری خودش را در شبکه جهانی درک بکند.»/خبرآنلاین

معاون اجرایی رئیسی: میانگین سنی دولت کاهش پیدا کرده است

معاون اجرایی رئیس جمهور: دولت خودش را مکلف به جوانگرایی می داند. از نظر رویکردی میانگین سنی دولت کاهش پیدا کرده است. تنها دولتی بودیم بعد از انقلاب که قبل از اینکه دولت سر کار بیاید برنامه خودمان را منتشر کردیم./آخرین خبر

کواکبیان: ۲۵ نفر از اصلاح‌طلبان مجلس دهم در انتخابات نام نویسی کرده‌اند

کواکبیان از ثبت‌نام ۲۵ تن از اصلاح‌طلبان مجلس دهم در انتخابات آتی خبر داد و گفت: واقعیت این است که بهار فعالیت یک حزب و جریان سیاسی، انتخابات است؛ ولی باید شرایط شرکت در انتخابات نیز فراهم شده باشد، برای همین برای شرکت در انتخابات مجلس نیز به تمام اعضای حزب اعلام شد، هر که شرایطش را دارد در این انتخابات شرکت کند. در نهایت اگر مشاهده شد که این افراد از تمام خوان‌های احراز صلاحیت عبور کردند و باقی ماندند، شاید لیستی نیز ارائه کنیم، اما امروز نمی‌توانم این موضوع را بیان کنم و باید منتظر زمان بعد از تأیید صلاحیت‌ها باشیم که ببینیم چند نفر از این افراد می‌مانند؛ مثلاً امروز از اصلاح‌طلب‌های مجلس دهم که آمار گرفته‌ام، حدوداً ۲۵ تن از این افراد در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، یعنی اگر همین افراد تأیید صلاحیت شوند می‌توان یک لیست ارائه کرد./تسنیم

واعظی: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که حتماً یک انتخابات آبرومند داشته باشیم

رئیس دفتر دولت دوازدهم، گفت: عملاً کسی نباید با صندوق رأی قهر کند، زیرا صندوق رأی بهترین جایی است که خواسته‌های ملت ایران را تبلور می‌دهد تا مردم حرف‌های خود را از آن طریق بزنند.واعظی گفت: چندی پیش همسایه ما ترکیه، انتخاباتی برگزار کرد که بیش از ۸۸ درصد مردم آنها در انتخابات شرکت کردند و لذا ما که پیش قدم در زمینه انتخابات هستیم باید به گونه‌ای رفتار کنیم که حتماً یک انتخابات آبرومند داشته باشیم، زیرا انتخابات هم می‌تواند بسیاری از مشکلات داخل را حل کند و هم بسیاری از توطئه‌های دشمنان را در خارج خنثی کند لذا بسیار مهم است./مهر

واعظ آشتیانی:قالیباف و جبهه پایداری به جای این کارها، انرژی شان را برای رفع مشکلات کشور بگذارند

وی گفت:  انرژی که برای تصفیه حساب های سیاسی و یا تخریب نیروها گذاشته می‌شود، باید در جهت خدمت رسانی به مردم گذاشته شود. جبهه پایداری و قالیباف باید انرژی خود را برای رفع مشکلات کشور بگذارند. این اختلافات گاه تبدیل به کینه می شود که خوب نیست. متاسفانه برخی آستانه تحملشان در ارتباط با انتقادات و گفت‌وگوها پایین است و این مساله به یک کینه تبدیل می‌شود. امیدوارم جبهه پایداری و قالیباف اگر می خواهند با هم موضوعات را نقد کنند، بیشتر جنبه فعالیت‌های سیاست‌ورزی را دنبال کنند، نه سیاسی بازی! آشتیانی درباره عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و سخت‌تر شدن رقابت قالیباف و پایداری گفت: هیچ چیز درباره انتخابات قابل تصور نیست، شورای نگهبان هم با کسی تعارف ندارد. اینکه برخی منتظر نظر شورای نگهبان درباره رد صلاحیت‌ها هستند، بستگی به سوابق خودشان دارد. کسانی که پرونده قضایی و محکومیت دارند و رفتار و عمل آن ها نشان داده که در جهت منافع مردم نیستند، طبیعی است که شورای نگهبان باید از تایید آن‌ها پرهیز کند. به هر جهت شورای نگهبان قانون را در مورد اصلاح طلبان اجرا می کند و قرار است، امسال دلیل رد صلاحیت‌ها را هم مکتوب اعلام کنند. طیف‌های مختلف اگر در انتخابات باشند تنور انتخابات گرم خواهد شد؛ اما باید رعایت انصاف و عدالت انجام شود. نوع گفتمان‌ها و ادبیات جریانات سیاسی باید پسندیده باشد./انتخاب

واکنش همتی به ادعای ارائه اطلاعات محرمانه به صندوق بین‌المللی پول

قربانی، معاون اقتصادی سابق بانک مرکزی نوشت: همتی در سال ۱۳۹۹ در پی بحران کرونا درخواست یک وام ۵میلیارد دلاری در قالب ابزار تامین مالی سریع (RFI) از صندوق بین المللی پول کرد که حتی نتوانست یک سنت از آن را بگیرد. صندوق برای پرداخت این وام کلی اطلاعات محرمانه از همتی خواسته بود که او همه اطلاعات مهم کشور اعم از وضعیت ارزی، نرخ تورم و... را به آن‌ها داد، مواردی که خودش درباره آن‌ها به مردم خودمان هم گزارش نمی‌داد! هر کسی از او می‌پرسید می‌گفت این‌ها محرمانه است. عبدالناصر همتی نیز در واکنش به این ادعا در گفت‌وگو با انتخاب اظهار داشت: ضمن اینکه حق شکایت به قوه‌قضائیه را برای خود محفوظ می‌دارم، اعلام می‌کنم که این ادعا، کاملاً دروغ و کذب محض است. وی با بیان این که «این قبیل اظهارات به دولت کمکی نمی‌کند»، ابراز امیدواری کرد، «کسانی که پشت‌پرده‌ی این ادعای کذب هستند، راه جدیدی برای «دستاوردسازی» پیدا کنند.»

وزیر صمت: باید هر چه زودتر به سمت خودرو‌های برقی برویم

علی‌آبادی با بیان اینکه ما به درک مناسبی از این موضوع رسیده‌ایم و در حال حاضر چند نمونه خودروی برقی تولید داخل و مهم‌تر از آن، طراحی داخل داریم، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که ظرفیت و دانش کشور در این زمینه، ذی‌قیمت است. در یک پیچ تاریخی هستیم. اگر ما سال‌ها تلاش کنیم و با توجه به اینکه دنیا نیز در تلاش است، نزدیک کردن فاصله فناوری به نوآوری در موضوع خودرو‌های بنزینی در مقایسه با خودرو‌های برقی زمان بسیار بیشتری از ما خواهد گرفت. مقام عالی وزارت صمت خاطرنشان کرد: ما در بخش خودرو‌های برقی به نسبت خودرو‌های با سوخت فسیلی، فاصله کمتری داریم (البته اگر اجازه ندهیم که این فاصله زیاد شود)؛ بایستی هر چه زودتر وارد توسعه حوزه خودرو‌های برقی شویم؛ اگر بنا باشد که تنها این دانش در دانشگاه‌ها تدریس شود، بی‌فایده است؛ اما اگر به سمت صنعت حرکت کند، توسعه فناوری شکل می‌گیرد. ضمن اینکه باید بازار آن ایجاد شود تا از دنیا فاصله بگیریم. علی‌آبادی متذکر شد: از سوی دیگر، ما در خودرو‌های برقی، فرایند برگشت انرژی را نیز خواهیم داشت؛ به طور مثال اگر با یک خودرو‌های بنزینی از شیبی بالا رویم، باک بنزین خالی خواهد شد و برگشتی نخواهد داشت، اما در خودرو‌های برقی، در بازگشت از شیب، طبق قوانین فیزیکی (برگشت به نقطه اول، با توجه به رخداد فرآیند بازگشت‌پذیر)، مقدار زیادی از برق مورد نیاز مجدد تولید و ذخیره می‌شود؛ بنابراین، این خودرو‌ها بسیار اقتصادی‌تر هستند؛ ضمن اینکه می‌توان از این سوخت‌ها (بنزین و گازوئیل) در نیروگاه‌ها بهره گرفت و راندمان بالاتری داشت. /ایسنا

اندازه بازار خودرو‌های برقی در ایران نزدیک به صفر است

رحیم زارع درباره خودرو‌های برقی، گفت: یکی از ارکان کلیدی در صنعت حمل و نقل، توسعه خودرو‌های برقی است که عموم گزارش‌های نهاد‌های بین‌المللی بر آن تاکید دارند. بازار جهانی این خودرو‌ها در سال ۲۰۲۲، معادل ۲۰۵.۵۸ میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۲ به میزان ۱۷۱۶.۸۳ میلیارد دلار برسد. نرخ رشد سالیانه قابل پیش بینی این صنعت، معادل ۲۳.۱ درصد است، حال آنکه اندازه این بازار در ایران تقریبا نزدیک به صفر است. نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازار خودرو‌های برقی طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، به نحوی که نرخ رشد بازار جهانی این خودرو‌ها از میزان ۴ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده است. وی اضافه کرد: کاهش جهانی قیمت باتری، ارتقای نوآوری باتری، ارتقای روش‌های شارژ، افزایش نوسازی‌ها، افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی و افزایش حمایت دولت را می‌توان دلایل اصلی رشد تولید خودرو‌های برقی برشمرد. /خانه ملت

بانک مرکزی: وام فوری مشروط به سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه، یکی از انواع رباست

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، نتایج ارزیابی چالش‌های فقهی سپرده‌های امتیازی به منظور اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در شبکه بانکی را که توسط شورای فقهی تبیین شده است به بانک‌ها و موسسات اعتباری ابلاغ کرد. براساس ارزیابی شورای فقهی بانک مرکزی، سپرده‌پذیری امتیازی که در حال حاضر، نسبتاً فراگیر در شبکه بانکی کاربرد دارد، تفکیک بین روش‌های مجاز و مشروع سپرده‌پذیری امتیازی از روش‌های غیرمجاز و غیرمشروع است. اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه امتیازی با میانگین‌گیری، بدین‌ترتیب که پس از سپرده‌گذاری مشتری و بر اساس میانگین امتیاز وی، مؤسسه اعتباری بدون شرط قبلی نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می‌کند، خلاف شرع نیست. نکته کلیدی در این روش آن است که مؤسسه اعتباری نباید هیچ نوع تعهد حقوقی برای پرداخت تسهیلات به مشتری بدهد و این موضوع باید به شیوه مناسب (شفاف‌سازی در متن قرارداد، اطلاع‌رسانی بر روی تارنمای مؤسسه اعتباری، ارسال پیامک و غیره) به مشتری اعلام شود. اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بدون میانگین‌گیری و فوری (معمولاً در یک روز) مشروط به سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه، شرعی نیست و متضمن شبهه قرض به شرط قرض ـ زیاده حکمی، که یکی از انواع رباست، می‌باشد. کسر بخشی از تسهیلات تحت عنوان وثیقه نقدی و یا کسر کارمزد از اصل مبلغ تسهیلات، مجاز نیست، چون با کسر مبلغی از اصل تسهیلات، قرارداد صرفاً در بخش باقی مانده منعقد می‌شود و محاسبه سود در بخش کسر شده مجاز نیست.

تکلیف وزیر اقتصاد به مدیران بیمه مرکزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی خطاب به هیات عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی گفت: من درخواستم از شما این است که ظرف پنج - شش ماه آینده با همفکری خود ذینفعان و صاحب‌نظران و متخصصین و پژوهشگران حوزه بیمه، متن لایحه اصلاح قانون بیمه، اعم از قانون تأسیس و سایر قوانین ـ که باید یکپارچه و به روز تنقیح شوند ـ را آماده و به هیات وزیران ارسال کنند تا با پیگیری‌های ما، آخر امسال یا اوایل سال آینده، این لایحه رسما به مجلس تقدیم شود. /ایرنا

وام اربعین به صورت قرض‌الحسنه شد

رئیس جمهور با اشاره به حواشی ایجاد شده در ارتباط با وام زیارت اربعین، به رئیس بانک مرکزی دستور داد این وام به صورت قرض الحسنه به زائران پرداخت شود. رئیسی همچین با بیان اینکه زیارت اربعین مسئولان، خدمت‌رسانی و تسهیل این سفر برای زائرین حضرت اباعبدالحسین (ع) است، به وزیر راه و شهرسازی دستور داد ضمن تعیین و اعلام فوری قیمت قطعی بلیت سفر زمینی و هوایی اربعین با سوداگری و دلالی در این زمینه برخورد کند.

پیش‌بینی یک کارشناس از بازار ارز در نیمه دوم سال

شاکری کارشناس اقتصادی گفت: برای اینکه در نیمه دوم سال شوک‌های ارزی کنترل شود، باید عرضه ارز را تقویت کنیم. در این زمینه درآمد‌های نفتی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته، زیرا میزان کل فروش نفت بیشتر شده است. از طرف دیگر، آزادسازی منابع بلوکه شده ایران دست بانک مرکزی را در حوزه ارز با کیفیت برای تامین کالا‌های اساسی باز‌تر خواهد کرد؛ بنابراین، تمام این مسائل موجب خواهد شد تا شوک‌های ارزی مانند تسویه بین بانکی در ماه سپتامر را بدون هیچ مشکلی بگذرانیم. شاکری اظهار کرد: بانک مرکزی برای اینکه با شوک‌های ارزی در نیمه دوم سال به خصوص در ماه‌های آذر یا بهمن به دلیل افزایش تقاضای ارز، مقابله کند، برنامه ریزی کرده و چون دست بانک مرکزی در نیمه اول بازتر شده، به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی که صورت گرفته با مشکلی روبه رو نشود. وی اضافه کرد: کاهش نرخ رشد نقدینگی که همچون لوکوموتیو قطار بهبود شرایط اقتصادی ایران است، اگر با حدی از تعادل در تراز پرداخت‌ها از جمله نیمه دوم سال همراه باشد (هرچند کاهش رشد نقدینگی تاثیر زیادی در بهبود تراز پرداخت‌ها و عدم کسری حساب جاری خواهد داشت)، به نظر می‌رسد، امسال سال بهتری باشد. این تحلیلگر مسائل اقتصادی تاکید کرد: به طور کلی برای مناسبات‌ تقویمی در حوزه بازار ارز و اینکه هر سال در آذر و بهمن افزایش تقاضا داریم، باید فکر اساسی شود که به عقیده من بانک مرکزی در حال حاضر به این سمت حرکت می‌کند و برنامه‌ریزی کرده است. /ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲۸
در خبرها امده که شش میلیارد دلار ایران در کره جنوبی که به وون نگهداری میشه در دو مرحله و از طریف سویس ابتدا به دلار و دوباره از دلار به یورو و دو باره از یورو به ارزهای دیگر مانند ریال قطر و... تبدیل خواهد شد. سوال بزرگ این هست که چرا مانند مدل چین و هند و ترکیه و حتی عراق این پولها که حالا بصورت وون هست خرج حواله و خرید از بازار خود کره جنوبی نمی شود. کره جنوبی سالیانه 700 میلیارد دلار انواع کالا با کیفیت از صنعتی تا دارویی و تجهیزات و البته اتوبوس و کامیون نو و دست دوم! صادرات دارد؟ جواب ساده هست. اول اینکه این پولها نیاز مبرم ایران برای خرید نهاده های غذایی و کشاورزی است که کره جنوبی صادر کننده ان نیست. در مورد لوازم خانگی و یدکی خودرو هم که قبلا کاسبان تحریم و انحصار بازار را با شرکای طماع چینی ؛همش واس ماس؛ کردند و دوم و مهمتر در این فرایند تبدیل این پول تا برسد قطر حداقل یک 25 درصد دیگر ان بابت کارمزد و مالیات و هزینه بانکی و .... که برای تبدیل پولها درامد اصلی بانکهای دنیا هست از بین می رود و درامد بانکهای کره جنوبی و سویس و قطر و کاسبان تحریم خارجی و داخلی و...... می شود. واقعا چه می کنید؟ یعنی بعد از این همه سال هنوز پوتینی ها را نشناختید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
لطفا در جلسه سخنگوی قوه قضاییه با خبرنگاران بپرسید با این ترک فعلهای زنگنه و نیز همتی بخاطر دادن اطلاعات محرمانه به بانک جهانی بخاطر وامی که نگرفت چه برخورد قضایی میشود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
احسنت
فرزانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ما اگه پولمان را هم بسوزانیم دیگه از کره جنس نمی‌خریم . جنس‌های چینی شرف داره به جنس کره‌ای! البته برای وطن‌پرست‌ها نه وطن فروش‌ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
کارهای علمی و منطقی در جایی انجام میگیرد

که اسیر لجبازی و خودخواهی و خود شیفتگی کودکانه

نباشیم و منافع ملی، فقط تعیین کننده باشند و بس
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
این چه حرفیه؟ پوتین الان خیلی به این پولها نیاز داره . خرید فقط و فقط از روسیه و چین ولاغیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
من این خبرو تو این صفحه ندیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اینقدر چرت نگو
اخه تو از قرارداد های پشت پرده چی میدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
حتما نمیتونستن قرارداد ببندن
بهرحال کره جنوبی دیگه قابل اعتماد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
پوتینی؟
تو؟
فعال اصولگرا: اصلا کسی غیر پایداری‌ها در ایران اصلح نیست!

خالص سازی شدید
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
نمی دانم چرا هر چی حزب و فعال سیاسی تو کشور هست ، این روزها منو یاد این حدیث میندازه ، اصول گرا ، اصلاح طلب ، پایداری چی، و....
امام علی علیه السلام می فرمایند :
جاهل را نبینی یا به افراط است یا به تفریط .
افراط و تفریط دو روی یک سکه به نام جهل است .
این دو قشر جاهل می توانند هر نظامی را ناکارآمد کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
حتی یک بار متن رو درست نخوانده اید - داره تیکه میندازه به پایداری چی ها . هم شما ها رای ندین بهتره که یک متن ساده رو نمی تونید بفهمید .
درخبرها امده که دولت هند برای صادرات پیاز 40 درصد عوارض بسته. قبلا هم برای صادرات برنج این کار را کرده بود. دلیلش ساده هست. دولت هند مانند هر دولت مسولی وظیفه و تعهد دارد به فکر امنیت غذایی و معیشت مردم خود باشد اگر غیر از این باشد همان بلایی سر هند خواهد امد که سر مردم ایران امد. الان در ایران باب شده که همه چیز را با قیمت جهانی و بیشتر حساب می کنند. از سیب دماوند تا انگور شهریارو پسته و بادام و..... همین می شود که حتی انگور از موزی که از 10 هزار کیلومتر دور تر می اید و از بندر عباس تا تهران بار کامیون می شود گرانتر هست! شاید باورتان نشود. ولی الان با وجود تورم بالا در کانادا ولی کسبه ایرانی و غذا فروش های ایرانی قیمت خود را بمراتب بیشتر از بازار کانادا و معادل بازار ایران تنظیم می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
چند روزه که در میادین تره بار خیار نیست.از غرفه داران که سوال میکنیم همگی میگویند که صادر میشود و با نرخی که مدیریت میادین به غرفه دارها میدهند انها نمیتوانند از میادین اصلی خیار بخرند.حالا از همین خیار بگیر برو بالا!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
سمت ما خیار اومده پایین
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
خیار آخه خاصیتی نداره ولی برای روسیه چرا
کنایه آشنا به اصل هشتادوپنجی شدن لایحه حجاب؛ خود دانید...

بررسی چند نماینده حداقلی جهت یک ملت ۸۵ میلیونی

غیر شفافیت
تحمیل نظر حداقل جامعه بر حداکثر جامعه
کجای این فرایند با دموکراسی و مردم سالاری همخوانی دارد ؟؟؟
متوقف کنید این تحمیل نظر را
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
فعلا که ۱۰ نفر از نمایندگانی کا همه ۲۸۰ نفرشان رویهم

کمتر از ده میلیون رای از کل جمعیت کشور را دارند !!؟

براز ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تصمیم گیری

میکنند و همه اجسام از نازکترین جای خود میشکنند

ولی انسان از کلفت ترین جای خودش که غرور و لجبازی

و تکبر و خود شیفتگی و خودخواهی است میشکند و نابود میگردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
در این مملکت یه قشر اندک هستن که قدرتی فراتر از کل مردم دارن
خودرو را انحصاری میکنن
لوازم خانگی را انحصاری میکنن
قاچاق میکنن
با قوانین لحظا ای و کوتاه مدت یک شبه چندین میلیارد سود میکنن
و حالا دارن قانون گذاری میکنن.
متاسفانه هیچ اهمیتی هم ب مردم نمیدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اقای آشنا خبر نداری که اعضای کمسیونی که قراره تصمیم بگیرند همه آنها روی هم 450 هزار رای آوردن!!!!!!!!!!!!
پوتین اگر شجاعت داشت که بجای افراد چابلوس و ریاکار و متملق فرصت طلب و رانتجو از افراد شایسته در حوزه مشاوران و اداره کشور استفاده کند که اصلا به این بی اعتباری بین المللی و وضع خراب اقتصاد و باتلاق کامل نمی رسید. افرادی مانند پوتین از دلسوزان واقعی بیزار هستند. انها فقط متملقان و چابلوسان و بله قربان گویان را دوست دارند. بقیه دشمن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
چنار کپک زده باز جای اشتباه کامنت گزاشتی
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اردوغان هم دوبار دعوت ایران رو رد کرده بخاطر طمع به زنگزور
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
بسیار درست گفتی.
این مطلب در مورد سایر همتاهای او نیز درست است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
واکنش بانوی نماینده به ادعای اطلاع نداشتن زنان مجلس از لایحه عفاف و حجاب

در بررسی لایحه حجاب ، نمایندگان مجلس هم حضور ندارند .
اول که با اصل ۸۵ ، بررسی طرح را از چشم مردم مخفی نمودید
دوم ، حتی زنان نماینده را هم در بررسی لایحه ای که به جنسیت آنها مربوط است ، وارد نکردید .
این روش بررسی لایحه از اساس ، مردود است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
هیییییسسسسس!!!!!!
موضوع مرررررردووووونستتتتتتتت !!!!
ناشناس
| Romania |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
خانم های نماینده مجلس حداقل برای خودشان احترام قائل می شدند و ناسلامتی نماینده‌ی خانم ها هستند
مم جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
لابد فکر کردی الان زنان نماینده در مجلس بی خبر بوده ومخالف لایحه عفاف وحجاب هستند قابل توجه نیمی از جمعیت ایران در رای دادن به خانم ها بیشتر دقت کنین
چرا کسی از مسؤولین جوابگو نیست.
اینهمه افغانی در شهرها و روستاها ی ایران چیکار می کنند.
کشور در شرایط تحریم وتنگنااست.
این جمعیت 25 میلیونی مهاجرین افغان
همه ی آحاد ملت را به دردسر انداختن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
فکر نمیکنم مشکل وجود افغانی ها باشه بالاتر و حاد تر از اون بی لیاقتی و ناکارامدی مسولین و عدم استفاده از نخبه ها و دلسوزان و متخصصین و استفاده درست از منابع هست که مملکت و اقتصاد به این روز درآورده
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
واقعا چرا هیچ مسئولی جواب گو نیست. همه بی خیالند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
هشت میلیون هستند البته می شود افرادی را که می توانند برای ما مفید باشند تابعیت دائم داد و بقیه را به کشور خودشان برگرداند و منظور از افراد مفید کارگر و بنا نیست بلکه دکتر و مهندس است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
دیروز کارگر افغانی بغالی محلهمون برای مردم چاقو میکشید! صاحب مغازه هم میخندید !چشم نیروی انتظامی روشن
فعال اصولگرا: اصلا کسی غیر پایداری‌ها در ایران اصلح نیست !

چه تلخند بدی!!!!!
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
وقتی سعید جلیلی با آن مثلا مذاکرات ۷ ساله اش

هفت قطعنامه تحریمی و بردن کشور ذیل بند ۷ منشور

ملل را گرفت و گفت اینها کاغذ پاره بی ارزش هستند و

هیچ کسی هم یقه او را نگرفت و دوباره نامزد ریاست

جمهوری شد!؟ و الان با رفقا و بردارش در حال تسخیر

تمام مجلس و تمام دولت و نهادها هستند

باید فاتحه خواند . الفاتحه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
مدعیان مبارزه با آمریکا با گرین کارت آمریکا برای انتخابات برنامه ریزی می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
عالی گفته، پایداری باید تنها بیاد تا عیارش معلوم بشه
آقاتهرانی» فعالیت انتخاباتی جبهه پایداری را تشریح کرد

اول رفراندوم
وگرنه رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
این آقا گرین کارت آمریکا دارد یعنی دو تابعیتی است چرا همچنان فعال است
مجلس شورای اسلامی برای اعطای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهرهای مختلف کشور مخصوصا مراکز استان ها، ازواجدین شرایط دعوت به همکاری می کند.داوطلبین اخذ نمایندگی با در دست داشتن مدارک وتست صدا و گواهی ها و تشویقی های مربوطه.
به واحد آزمایش و سنجش و آمایش مجلس مراجعه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
باید چه کار کنم
هم پروانه کسب دارم هم مغازه خوش جا
سریع‌القلم: دولت‌ها در ایران نقش کلیدی در اداره کشور نداشته‌اند

معاون وزیر کشور که گفت : دستور از بالاست .
مقامات انتصابی بیشترین سهم را در تصمیمات کشور دارند .
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
کاملا درست میگه
شما از وزیر ارتباطات هر سوالی از وزارت خونش بپرسی میگه نمیدونم
وزیر صحت استاد وعده هست
وزیر خارجه کجا بود تو توافق با عربستان
از وزیر اقتصاد بپرسین فرق شما با وزیر روحانی تو بورس چی بوده؟
تو خودرو تو بانک هیچ فرقی وجود نداره فقط دولت ها عوض میشن
واعظی: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که حتماً یک انتخابات آبرومند داشته باشیم

زهی خیال باطل
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
رای ندادن همان چیزی است که تندروها میخواهند
جون در آن صورت
همه پست های مدیریتی را نگه خواهند داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
دیگر توان برگزاری انتخابات آبرومند را ندارید به ترکیه نگاه کنید و خجالت بکشید
رای بی رای
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ناشناس|I
)|۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱

چه رای دهیم چه رای ندهیم ، صاحبان قدرت خر خود را می رانند و نظر مردم اهمیت ندارد .
پس
رای بی رای
جناب وزیر. اگر تونستی یک درصد انحصار خودرو و لوازم خانگی و.. را بشکنی انوقت بیا از خودرو برقی صحبت کند. تبلیغ و سر مردم را گرم کردن تا کی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
وزیر ادم باسوادی کسی که در شرکتش موتور هداپیما را مهندسب معکوس کردن داره راست میگه ما الن در خورو برقی صفر هستیم بعضی کشورها تا پنجاه درصد برقی شدن
منابع قرض الحسنه بانک باید برای ازدواج جوانان هزینه شود.
هرکه دارد هوس کرببلا
بسم الله. دست در جیب خود کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
الن این وام میدان سفر به ترکیه هیچی نمیگفتید این همه پول بی زبون به عنوان لرز دولتی برای مسافرا دادن لال بودید
علیرضا رضوان
| Iraq |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
فکر کنم از شنیدن خبر قرض الحسنه ، زور به اونجات آمده که اینگونه واکنش نشان میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ناشناس540والله اگه فهمیدم چی نوشتی
وام اربعین به صورت قرض‌الحسنه شد

من راضی نیستم ، این وام از بودجه دولت و بیت المال پرداخت شود .

وامی که مردم از پرداخت آن ناراضی باشند ، شبهه ناک است .
خود دانید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ایضاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
نگران نباش زیان بانک را از کل جامعه می گیرند هیچکس راضی نیست عجب زیارتی
نه دولت و نه مجلس و نه هیچ نهاد انتخابی تاثیر چندانی نمی توانند در امور کشور داشته باشند.
اقای وزیر صمت . لازم نیست که از خودرو برقی شروع کنید. الان بزرگترین الوده کننده شهرهای ایران موتورسیکتلتها هستند. یک شرکت تایوانی انقلابی در موتور برقی بوجود اورده که هم بسیار ارزان هست و هم بسیاز راحت و داره تمام بازارهای موتورسیکلت در تایوان و هند و چین و اندونزی و ویتنام را فتح می کنه. کارش ساده هست. خریدار یک موتور برقی می خرد که زیر زین ان دو تا باطری شبیه گاز پیک نیکی جا سازی شده و تا 170 کیلومتر بردش هست. اما اوج کار و خلاقیت این شرکت این هست که این باطری ها نیازی به شارژ توسط صاحب موتور ندارد. در سرتاسر تایوان این شرکت چند هزار ایستگاه فروش شارژ راه اندازه کرده که اتوماتیک صاحب موتور دو تا باطری خالی را به دستگاه می دهد و دو تا باطری پر تحویل می گیرد و کل زمان توقف برای شارژ زیر بیست ثانیه یعنی کوتاه تر از بنزین زدن هست. صاحب موتور با پرداخت مبلغ ناچیزی ابونه شده و می تواند نا محدود با مبلغ بسیار ناچیز تر از مبلغ بنزین باطری عوض کند. می دانید همین تکنولوژی ساده و خلاقیت را در ایران و یا حداقل در تهران و شهرهای الوده پیاده کنید چه اندازه به نفع ملت ایران هست؟ الان در هند این شرکت یک مرکز عظیم کار افرینی بوجود اورده. بسیاری در هند بدنبال درخواست ایجاد ایستگاه این شرکت هستند که می تواند در یک مغازه کوچک یا یک کیوسک کنار پیاده رو باشد و... شما کننده این کارها نیستید. فقط حرف و حرف و وعده و وعید تا حقوهای کارد مدیریت خودتان را دو برابر کنید و هشت سال را سر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
همین صحبتهای اقای وزیر را بخوانید. بنظر میرسد بیشتر از اینکه بدنبال داده راه حل عملی باشد مانند این هست که گویا خودشون به این گتایج للمی دسیدند و دارد مانور علم مهندسی میدهد که احتمالا یه از یه مشاور دانشجو شنیده. مانند اقای احمدی نراد که وکتری مهندسی حمل و نقل به او داده بودند و برای اینکه بگه خیلی مدرن هست پروره منو ریل تهران را با ان همه هزینه به ملت تحمیل کرد در حالیکه همه نتیجه ان را می دانیم و می دانیم حتی یک دانشجوی مهندسی میداند که برای اجرای چنین پروژه ای به مراحل مختلف تحقیق و طراحی و امکان سنجی و.... نیاز هست. ولی تبلیغ هدف هست و دیگر هیچ
اصولگرا یعنی اساس کار دراصل جیبه
اصلاح طلب یعنی اساس کار بر اصلاح جیبه
پایداری یعنی اساس کار پایداری جیبه
کار گزار یعنی اساس کار کار برای جیبه
آبادگر یعنی اساس کار آبادکردن جیبه
مستقل یعنی اساس کار استقلال جیبه
همه وهمه امتحان داده و مردود شده اند
باید طرحی نو درانداخت

و........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
گل گفتی
مخلص کلام بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
دمت گرم،عین واقعیت گفتی
محمود سریع القلم، حسام الدین آشنا، مهدی کروبی، حسین کروبی، سید هادی خامنه ای، کواکبیان، واعظی، همتی.... بوی انتخابات می آید... دوباره برگردیم آزموده را بیازماییم؟ یک سری اسامی جدید رو کنید... اگه میشه... میشه؟>
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اسامی جدید هم مثل همینا هستند فرقی نخواهد کرد باید رفراندوم برگزاذ بشه
دولت و مجلس واردات کالا های لوکس و ارز بر را ممنوع کند و برای وارد کننده های غیر مجاز مجازات سنگین در نظر بگیرد
تمامی اماکن کشف حجاب را پلمب کنید و جریمه های سنگین تا دیگران تکرار نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
کلا مجلس و دولت محترم و بزرگوار و اقا و دلسوز و انقلابی این زنان و دختران کاشف حجاب و شناسایی کنه و در خونشون پلمپ کنه تا نتونن بیان بیرون این بهتر فقط بخاطر تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ساندیست را بنوش وخاموش
بی حجابی هم حرام سیاسی است وهم حرام شرعی است!!! والسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
منظور حجاب باطنی ست نه حجاب ظاهری
حجاب باطنی ، عفت و عفاف است
چادر و جلباب ، حجاب ظاهری ست
آیا در صدف حجاب ظاهری نمی توان بدل گذاشت ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
نامه تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ببینید خانم های محترم، دختران اگر خودشان پوشش و حجاب را رعایت کنند هم برای خودشان خوب است هم برای جامعه، ان شاء ا... که همین طور خواهد بود، ممنون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اختلاس چطور؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
کمتر از سه درصد جامعه با شما هم نظرند. چی شده اینهمه منفی در برابر یک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
پولش حلاله؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
با توجه به اینکه حجاب فقط مختص خانمها نیست اون آقای مسئولی که با فلانی فلان کار را کرد مگر حجاب نداشت آن همه ریش و فلان حجابش بود ولی ...
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
الان این حرام سیاسی یعنی چی؟ اگر مثلا سیاست عوض شد مثل عربستان و خاشقچی و نمر حرام، حلال میشه؟
از ملت گذشتین برای خداهم تعیین تکلیف میکنید؟
اصولا تو این کشور دو دسته وجود دارند دسته اول مقامات و مسئولین هستند که تمامی امکانات و رفاهیات و ثروت ها در اختیارشان هست و دسته دوم مردم عادی که سطح معاش و رفاه و درمان و تحصیل و زندگی و بطور کلی بود و نبودشان برای دسته اول اهمیتی ندارد.
کاش همه مشکلات به اربعین ربط داشت ، سه سوته حل ميشد
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
شما ها رای ندید بهتره
علیرضا رضوان
| Iraq |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
رای امثال تو فقط برای امثال روحانی بوده . نباید هم رای بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
مگر بیمارم بروم چند ساعت در صف بایستم به کسی رای بدهم که خلاف نظرمن عمل کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ناشناس 01:16
شما که باید در انتخابات آمریکا شرکت کنی به تو چه ربطی داره؟
علیرضا رضوان
شما هم در انتخابات مجلس عراق شرکت کن
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
من هم رای نمی دهم .
حرف این سایبری ها را هم جدی نگیر ،
افراطیون با دلار ۳هزار تومان سفارت عربستان رو تسخیر کردن و با دلار ۵۰ هزار تومان به عظمت عربستان و بن سلمان جوان ایمان آوردن؟؟ یادش بخیر اون تصویر ماندگار روحانی آویزان از سفارت عربستان که از دوستان قالیباف بود ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
دوستان شما هم مثل ابتکار سفارت امریکا را درنوردیدن حداقل اینا خزب باد نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
البته تمام انها که از دیوارهای سفارت بالارفتند از ایادی ودست پرورده های پایداریچیها بودند البته انها اقای قالیباف را هم گول زدند وحالا یخ اقای قالیباف اب شده است
خودرو برقی نیاز به زیر ساخت لازم را دارد تولید برق در ایران توسط نیروگاههایی که با سوخت مازوت کارمیکنند برق تولید میکنند در حقیقت آلودگی از منطقه ای به منطقه دیگر انتقال میابد اکثر نیروگاههای کشور در مسیر باد به طرف شهرها هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
علم نداری چرا حرف میزنی این خودرو ها قرار نیست دم به دقیقه
شارز بشن اولا بعد طی مسافت شارژ میشن دوما با انرژی
مدیر اسبق ارشاد خوزستان کاملا درست میگه اومد جلو بی قانونی رو بگیره ۴ درصدی ها یکشبه برکنارش کردن
آقای همتی هدف تخریب توست که زیاد گند کاری رییسی رو تشریح نکنی ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
عجب ملتی هستیم تا دیروز می گفتیم همتی مقصر است امروز از بالاترین مقام رسمی کشور این طور می نویسیم، کمی جنبه ادب را رعایت کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اقای همتی با چاپ پول پرقدرت به گفته خودش ارز از ۳ تومن کرد ۳۰ تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اتفاقا آقای همتی و یا مدعی ااعموم باید از قربانی شکایت کندکه چرا با وجودی که می‌دانست همتی اطلاعات محرمانه را در اختیار بیگانه گذاشته به مراجع امنیتی اطلاع نداده
فعال اصولگرا: اصلا کسی غیر پایداری‌ها در ایران اصلح نیست !
خود گویی و خود خندی ، عجب مرد هنرمندی!
از خود متشکر !!!!!
این آقای سریع قلم من نمیدونم چیکاره بوده یا هست،کاملا درست میگه دولت ها در ایران هیچ کاره هستن و فقط میان که به دنیا بگیم صندوق رای داریم
وگرنه که تصمیمات جاهای دیگه گرفته میشه
در مورد دانستن زبان خارجی نمایندگان هم خیلی توقعت بالاست برادر من مورد داشتیم نتونسته موزه لوور پاریس رو تلفظ کنه
خدا حتی حیوانات رو تا زانو لباس تنشون کرده بعد جنبش فواحشی میگه من میخواد لخت بشم وسط جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
وقتی میگی تا زانو منظورت از بالا تا زانو ست یا از پایین تا زانو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
عزیز دل برادر تو در ایالات متحده حالتو ببر چکار داری توکار بزرگترها دخالت میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
بارک الله ، درست گفتی ولی آی کیو عورت حیوونا بیرونه ها و پوشیده نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
دوستان بیان کلماتی این چنینی از اشخاص فوق ناراحت نشید. تاریخ معاصر نشان می ده که چه به هنگام اجازه رای دادن به بانوانان و چه به رسمیت شناختن حق تحصیل بانوان از کلمات رکیک تری برای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
می شه یه حیوان نام ببری که لباس تنش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
من که تن‌گاوهاا هیچی نمیبینم همه جاشونم عیان است
تا چند ماه آینده کشور آبستن حوادث زیادی خواهد شد ، از موج هفتم تورم در دوره ابراهیم ،، رکود سنگین اقتصاد ، اعتراضات صنفی ، نابودی بورس ، و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
راست میگی واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
این ها را از آن ور آبی ها شنیدی، زیاد توجه نکن، جنگ اعصاب ایجاد می کنند تا عصبی شوی بعد باید آرامش بخش مصرف کنی گروه بنزودیازپین ها.
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
خوابشو می بینی
خرید و فروش سلاح بد جوری خطرناک شده ، متاسفانه افراد بیگناه شهید مبشوند ؟ مثلاد شریعت مداری که شوق شهادت داره بیاد در بین مردم سفسطه کنه ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اون زمانی که همراه دشمن برای کوله برها اشک تمساح می ریخیتد باید میدونستید دلشون برای کوله بر نسوخته هدفشون چیز دیگه است
معاون اجرایی رئیس جمهور افزایش دو برابری حقوق هیئت دولت رو تکذیب کرد ؟؟ خواهشن اگه شرافت داری فیش دریافتی خودت رو منتشر کن تا روسیاه شوند ؟؟
آخه مرد حسابی وقتی یه استاندار داره ماهی ۷۰ میلیون با ماموریت های درپیتی میگیره شما میخای مثل کارمند ۱۳میلیون بگیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
در مقابل رانت این حقوق پول خرده
چرا باید سپرده های بانکها بصورت قرض‌الحسنه به مسافران کربلا داده شود . واقعا در این شرایط اقتصادی این کار درستی است ؟ این منابع می‌تواند کلی از مشکلات کشور را حل کند .زائرین کربلا هم خودشان حتما توانایی ای کار را دارند . که عزم سفر کردن . واقعا وام قرض‌الحسنه به چند میلیون نفر. درکنار این همه هزینه های دیگر؟
کربلا محشر کبراست بیا تا برویم/ تا ببینیم چه غوغاست بیا تا برویم.
..........‌........‌‌........................................................................
پا بزن بر هوس و دست بکش از دنیا/ کربلا آخر دنیاست بیا تا برویم.
..........................................................................................
کعبه ی اهل دل آنجاست بیا تا برویم/ میزبان حضرت زهراست بیا تا برویم
...............................‌‌‌‌..........................................................
گر شفا می طلبی از غم جان، این درگاه/ مهد هفتاد و دو عیساست بیا تا برویم
.........................................................................................
دست خالی نرود هیچ کس از کوی حسین/ پسر فاطمه آنجاست بیا تا برویم
....................‌....................................................................
گرچه دست از تنش افتاد، علم از دستش/ دستگیر همه سقاست بیا تا برویم
سعید جلیلی اخیرا در اظهارنظری انتخاباتی اعلام کرده «مجلس وقتی نقش خود را می‌تواند ایفا کند که افراد اصلح وارد آن شوند
پس معلوم شد این نمایندگان اصلح نیستند b
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
دقیقاً
تصمیمات جای دیگری گرفته می شود ،
معاون اجرایی رئیس جمهور افزایش دو برابری حقوق هیئت دولت رو تکذیب کرد ؟؟ خواهشن اگه شرافت داری فیش دریافتی خودت رو منتشر کن تا روسیاه شوند ؟؟
آخه مرد حسابی وقتی یه استاندار داره ماهی ۷۰ میلیون با ماموریت های درپیتی میگیره شما میخای مثل کارمند ۱۳میلیون بگیری
از علم‌الهدا باد بگیریم‌که با ماهی دو‌میلیون‌دویست هزار تومان زندگی میکند و‌آنقدر هم‌ سر حال ایت
"وزیر صمت: باید هر چه زودتر به سمت خودرو‌های برقی برویم"
چه عجب بالاخره به این بلوغ فکری رسیدید هر چند دیر شده ولی باز خوب است
"بانک مرکزی: وام فوری مشروط به سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه یکی از انواع ربا است"
اخذ جریمه دیر کرد هم ربا است چرا این ربا خواری را حذف نمی کنید؟
كسي از قطار جا نمونده؟
چکار دارید می کنید
طرف خرید سیسمونی از دبی را لو می ده محاکمه میشه
رشوه شاسی بلند را لو می ده محاکمه میسه
وکیل خانواده مهسا امینی به نظر پزشکی قانونی اعتراض می کنه محاکمه میشه
این بود عدالتی که وعده دادید
امسال از تمام رتبه های برتر کنکور مصاحبه شده
همگی گفتند از کشور فرار می کنند
اصلا متوجه هستید دارید چکار می کنید
n
یکی از آقایان طراز اول مسئول میفرمایند من سواد اقتصادی ندارم ولی توصیه میکنم به بخش اقتصادی خیلی اهمیت دهید و جالب اینکه اینطور آقایان سیاست گذاران اصلی هستند که به تنها چیزی که توجه نمیکنند اقتصاد است و نتایج مداخلات آنها را با گوشت و پوست و استخوان لمس میکنیم
اینکه فعال اصول گرا میگه فقط جبهه پایداری اصلح است جای سوال داره
اگر منظور از اصلح عامل وضعیت گرانی و عدم ثبات اقتصادی، از دست دادنن فرصت های دیپلماسی،
هم سو بودن نظرات با رژیم اسرائیل و تندوهای آمریکا، از مردم دور بودن، دلار 50 هزار تومانی،
تندروی بی منطق و دشمن تراشی و انحصار طلبی و ... است.
بله در آن صورت پایداری اصلح است
غلامعلی جعفرزاده هم که در دسته سیاسیون میانه رو تعریف می شود تاکید دارد که دولت آنقدر بد چیده شده، که خودش پاشنه‌آشیل خودش است. او صریحا خطاب به رئیس جمهور می گوید؛« بهتر است یا استعفا بدهید یا دیگر کاندیدای انتخابات نشوید.»
این آقای علی آبادی وزیر صمت با پیگیری موضوع خودروهای برقی معلومه که از همین حالا دنبال درست کردن پروژهای تپل برای شرکت مپنا ست
آقای آشنا دانش آموخته اداره جنگ روانی و بسیار استاد در این کار است راستی از خ
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی