بازدید 22632
وقتی دولتمردان حتی از اقناع مجلس همسو با خود عاجزند؛

اعتراض ۱۶۰ نماینده مجلس به اقدامی که دولت آن را «عدالت» می‌خواند!

ماجرا از یک توئیت آغاز شد. پیام وزیر آموزش و پرورش که حضور فعالی در توئیتر دارد و ابتدای هفته در صفحه خود نوشت قصد کاهش استرس و اضطراب در دانش‌آموزان ابتدایی را دارد. پیامی مبهم که یک روز بعد با توئیتی دیگر، تا حدودی رفع ابهام شد. این بار با اعلام خبر حذف آزمون مدارس خاص...
کد خبر: ۷۷۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 16 February 2018
برای بازگرداندن بچگی به بچه ها، اقدامی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت که به برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان این وزارت‌خانه منجر شد و اعتراض اغلب نمایندگان مجلس را به دنبال داشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ ماجرا از یک توئیت شروع شد. پیام وزیر آموزش و پرورش که حضور فعالی در توئیتر دارد و ابتدای هفته در صفحه خود نوشت قصد کاهش استرس و اضطراب در دانش‌آموزان ابتدایی را دارد. پیامی مبهم که یک روز بعد با توئیتی دیگر، تا حدودی رفع ابهام شد. این بار با اعلام خبر حذف آزمون مدارس خاص همچون نمونه دولتی و سمپاد (تیزهوشان).

هرچند پیام وزیر روشن به نظر می‌رسید، باز یک ابهام بزرگ داشت و آن اینکه اگر قرار است آزمون ورودی این مدارس حذف شود، پس چگونه قرار است دانش آموزان به این مدارس راه پیدا کنند و ملاک انتخاب برگزیدگان چیست؟ بی شک این ملاک نمی‌تواند معدل باشد، چون ظرفیت مدارس تیزهوشان و نمونه مردمی خیلی کمتر از تعداد دانش آموزانی است که معدل ممتاز دارند.

بدین ترتیب، پرسشی بس بزرگ‌تر پیش روی عموم قرار گرفت؛ پرسشی که این بار پاسخ آن نه از توئیتر وزیر، که از اخبار رسمی بیرون آمد. از خبری که رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در اختیار رسانه‌ها قرار داد و حاکی از حذف تدریجی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی در دوره متوسطه اول داشت و معنایش، بسته شدن پرونده این مدارس پس از سه دهه فعالیت بود.

خبری که تکلیف همه چیز را یکسره کرد تا مخالفان و موافقان صف بندی کنند. موافقانی که اغلب در بدنه آموزش و پرورش قرار دارند و بر این باروند که اقدام وزیر، بجا، شجاعانه و شایسته تقدیر است و مخالفانی که اغلب از جمله نخبگان و فارغ التحصیلان این مدارس هستند که می‌گویند با حذف این مدارس، برخی مدارس غیرانتفاعی و گران قیمت به شدت منتفع خواهند شد و از آن مهم تر، شمار زیادی از نخبگان کشور که استطاعت مالی تحصیل در مدارس خاص غیردولتی را ندارند، استعدادشان در مدارس دولتی هدر خواهد شد.

این صف بندی البته اتفاقاتی را نیز موجب شد. از یک سو بسیاری از مدیران میانی وزارت آموزش و پرورش با نوشتن بیانیه‌ها و حتی انتشار آگهی در روزنامه‌ها از این اقدام وزیر آموزش و پرورش تشکر کرده‌اند و از سوی دیگر، شماری از معترضان مقابل وزارت خانه تجمع و به این تصمیم اعتراض کردند. تصمیمی که آن را خلق الساعه و فاقد پشتوانه کارشناسی و هر گونه ارزیابی می‌خوانند و بر این باورند که آورده مثبتی نخواهد داشت.

موضع گیری‌هایی که وزیر را بر آن داشت، بار دیگر به سراغ توئیتر برود و پیامی با این مضمون مخابره کند که حذف مدارس خاص موجب ترویج عدالت آموزشی است؛ پیامی که بعد در گفت و گوی بطحائی با خبرگزاری زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش، به این شکل تکمیل شد: «به هر حال هرگاه هر تغییری در نظام آموزشی و برنامه‌ها انجام شود، انتقاد‌هایی را به ‌دنبال خواهد داشت و حتما گروهی هستند که منافعشان به خطر خواهد افتاد که بخش زیادی از این منافع اقتصادی و مالی است؛ به‌عنوان مثال گروهی از مدارس در این سال‌ها برای خود دکان و دستگاه‌هایی راه انداخته‌اند و تابلو‌هایی بر سردر مدارسشان نصب کرده‌اند که به‌عنوان یک مدرسه، آموزشگاه یا برگزارکننده کلاس تست موفق خود را می‌شناسانند که بر اثر این اقدام این تابلو‌ها دیگر معنایی ندارد و در نتیجه منافع بسیاری از آن‌ها از بین خواهد رفت و به‌اصطلاح دکانشان تخته می‌شود.».

اما آیا این اقدام، برقرار کردن «عدالت» است؟ آیا اساسا می‌شود بهترین مدارس کشور را تعطیل کرد تا عدالت برقرار شود یا بهتر است حالا که فضا برای شناسایی و حمایت از تمامی استعداد‌ها فراهم نیست، دست کم کوشید شماری از استعداد‌ها را یافت، حمایتشان کرد و پرورششان داد؟ هرچند پاسخ وزیر به این سؤال در دستور اجرا هم قرار گرفته، شمار زیادی از نمایندگان مجلس نظر کاملا متفاوتی با وی دارند، تا جایی که مخالفت مکتوب خود با این تصمیم را اعلام هم کرده‌اند.

۱۶۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، به انحلال مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی اعتراض کرده‌اند تا مشخص شود که دست کم به باور ایشان، این اقدام با «عدالت» همخوان نیست. نامه‌ای که در صحن مجلس هم قرائت شده و ثابت می‌کند، برداشت مجلس و دولت از «عدالت» در این مورد خاص هیچ نزدیکی با یکدیگر ندارد. نکته‌ای که اگر مورد توجه دولتمردان قرار نگیرد، دور از انتظار نیست بطحائی به مجلس فراخوانده شده و مورد سؤال یا حتی از آن فراتر، استیضاح قرار گیرد.

اتفاقی که رقم خوردن آن در شرایطی که مجلس و دولت همسو هستند، ماجرا را عجیب‌تر جلوه می‌دهد؛ آنقدر عجیب که بد نیست به وزارت آموزش و پرورش توصیه کنیم تصمیم خود در خصوص انحلال این مدارس را موقت هم که شده متوقف کنند و پس از آن، بکوشند با ارزیابی‌ها و پژوهش‌های کامل تر، به گونه‌ای عمل کنند که طرحشان به مفهوم واقعی «عدالت» نزدیک‌تر شده و موجب صف بندی مخالفان و موافقان نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۲۱۱
متاسفانه در این مملکت سیاست ها چکشی است شب فکر میکنند صبح اجرا میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
در ممالک پیشرفته دنیا چنین مدارسی وجود نداره فرد نخبه و نابغه نباید جداسازی و ایزوله بشه باید در اجتماع عادی همراه با سایر بجه ها درس بخونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
بعد از ظهر هم ميبينند غلطه متوقفش مي كنن؟..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
ناشناس ۱۲:۳۰ در حالی که اکثر کشورها چنین مدارسی را دارند و نخبه ها را شناسایی و حمایت میکنند. خبر نداری الکی نظر نده.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
در همه دنیا چنین مدارسی وجود دارد ، یک عده با پول میروند و به یک عده بورسیه می دهند.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
متاسفانه از زمانی که مدارس استعدادهای درخشان از زیرمجموعه ریاست جمهوری خارج و به اموزش وپرورش ملحق شد ، این مدارس کارکرد خود رو از دست دادن ، واقعا مدیریت دکتر اژه ای بر این مدارس غنیمتی بود ، باید این مدارس به مانند قبل محدود شوند.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
در این مدارس فرد نخبه ایزوله نمیشه اولا.
ثانیا همه جای دنیا این مراکز هست. اما جاهای خوب مدارسش هم خوبه.در امریکا با سیستم اموزشی نامناسبش افراد شناسایی میشند و سعی میشه به مدارس بهتر برن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اینجا صاحب زر و زور همیشه موفق بوده ! و معلومه که نمایندگان سیاهی لشکر شده اند . مدارس خاص مال افراد خاصه ! نه تیز هوش و وووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
روزی که خبر پیام وزیر آموزش و پرورش را شنیدم بلافاصله گفتم خدا رحم کند این دولت بی تدبیر دیگر چه خوابی برای این مردم دیده؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
ظاهرا ناشناس 20:30 مشغول گردش و بررسي نظام آموزشي ممالك پيشرفته دنيا بوده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
عده ای هنوز فرق مساوات و عدالت رو نمیدونن. این عدالت نیست. مساواته. وخلاف سیره ائمه هستش
واقعا کاری درست بوده هیج جای دنیا این چنین مدارسی نداریم
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
در اکثر کشورها هست تازه مجانی هم هست . شما فکر میکنید دانشگاههای مثل اکسفورد یا کمبریج پولی است اصلا شهریه دراین دانشگاهها مطرح نیست اگر نخبه باشی شما را می پذیرند مجانی . بعضی عادت کرده اند بدون اینکه بدانند چیزی بگویند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اشتباه منفی دادم نظرم مثبته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
در پاسخ به آفرین
عزیز من اون چیزی که شما ازش اسم میبری اسمش بورسیه هست که به افراد نخبه حتی از ممالک دیگه اعطا میشه نه اینکه دانشگاه آکسفورد رو کلا رو فقط اختصاص بدن به این افراد مردم عادی رو راه ندن
شما هم قبل افاضه تحقیق کنید
اون دوستانی هم که بحث دانش اموزان بی بضاعت رو مطرح کردن خوب راه حلش همان بورسیه تحصیلی هست نه چیز دیگه
منصورزاده
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
آفرین جان دانشگاه با مدرسه فرق دارد در هیچ جامعه با سیستم آموزشی پیشرفته از این مدارس و فیلم ها نیست مگر در کشورهای جهان سوم.
بچه ها باید کنار هم بزرگ شوند تا در آینده هم کنار هم باشند. لطفا سیستم آموزش فنلاند به عنوان بهترین سیستم آموزش دنیا و سایر کشورها نظیر سوئد، سنگاپور، ژاپن و حتی آمریکا را مطالعه کنید و بعد نتیجه گیری کنید.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
جناب افرین بفرمایند غیر از انگشت شمار کشور در کجای دنیا دقیقا مدارس این گونه دارند?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
چون ۹۸ درصد از دانش آموزان نخبه نیستند طبیعی است در اینجا چیزی حدود ۹۸ درصد رای به بسته شدن این مدارس بدهند و تنها دو درصد موافق باشند ولی شکر خدا انگار بیش از دو درصد موافق این مراکز هستند. در هر صورت خودتون بیاد یا نه ضریب هوشی ایرانی ها رو به کاهش هست و با تعطیلی این مراکز کمتر هم میشه.
مصلح اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
با توجه دو تحقیق مجلس سنا استرالیا در سال های 1988 و 2001، 15 سال است که مجلس نمایندگان تصمیمی برای دولت استرالیا اتخاذ کرده است که برای دانش آموزان دارای استعداد برتر، یک دبیرستان تخصصی ایجاد شود.
مصلح اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
در استرالیا نیو ساوت ولز از سیستم مدارس انتخابی متمرکز و معتبر بهره می برد. این مدارس انتخابی در سیدنی و دیگر مناطق شهری، و همچنین مدارس شبانه روزی در مناطق روستایی و منطقه ای وجود دارد. در این مناطق "کلاس های فرصت" برای دانش آموزان سال های 5 و 6 در نظر گرفته شده است. ورودی به این مدارس همان شیوه انتخابی برای ورود به دبیرستان است که باید در این راستا مدیریت شوند و دانش آموزان هم باید امتحان بدهند. سایر ایالت ها و سرزمین ها مدارس تخصصی محدودتری دارند: جنوب استرالیا دارای یک برنامه شتابی به نام Ignite است، استرالیا غربی دارای یک دبیرستان انتخابی و ویکتوریا دارای چهار دبیرستان است.
جلو این طرح شبه انگلیسی را بگیرید، عده ا ی مصمم شده اند مانع پيشرفت کشور شوند و با توجیهات مسخره می خواهند حداقلهاي قابل دسترس برای استعدادهای بی بضاعت را هم در هم بکونند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
شما اطلاع ندارید که چه هزینه هایی برای آمادگی این امتحاناتاز والدین دانش اموزان نمی گیرند؟ در شهرستانهای کوچک تدریس خصوص ساعتی 100 هزار تومان. با این مبالغ بی بضاعت ها می توانند آمادگی شرکت گیدا کنند؟ واقعیت این است که فقط بهانه ای برای برخی معلمان و موسسات شده که هزینه هایی را از والدین دریافت کنند. طرح اشتباه است و باید برچیده شود.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
استعدادهای بی بضاعت رو خوب اومدی! البته من می خونم نورچشمی های بی استعداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
براساس نظریه هوش چندگانه گاردنر که الان مبنای سیستمهای پیشرفته آموزشی دنیا محسوب میشه هوش دارای ابعاد زیادی هست که هوش منطقی ریاضی فقط یکی از اونهاست که متاسفانه همین یک بعد در جهان سوم هنوز به عنوان مبنای هوش و نبوغ کاربرد دارد بر اساس این نظریه همه افراد دارای حداقل یکی از ابعاد هوش هستند و این سیستم آموزشی هست که باید اون هوش رو شناسایی و به فرد در شکوفا شدنش کمک کنه سایر ابعاد هوش زبانی هوش بدنی هوش بین فردی هوش درون فردی و هوش سه بعدی فضایی و هوش طبیعی هستند بر این اساس یک نقاش خوب و یک ورزشکار موفق هم باهوش و نخبه محسوب میشن حالا ببینید دنیا به کجا رفته ما هنوز بچه خوب تست زن رو به عنوان تیزهوش از بقیه جدا میکنیم
212
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
کدوم استعداد بی بضاعتی توانایی آماده شدن برای امتحانات این مدارس را داراست. مدارسی که با شهریه های چند میلیونی این دانش آموزان را جذب کرده و با آموزش تست زنی به دانش آموزان خلاقیت آنان را از بین برده و به یک ماشین تبدیل می کنند.و والدین نیز می خواهند با صرف هزینه، بچه های خود را نخبه کنند!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
چه هزینه هایی?
این ازمونها نیازی به کلاس اماده سازی فوق العاده نداره
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
آقای حامد آیا اطلاعاتی از مدارس تیزهوشان دارید ؟اصلا"می دانید که درمدارس تیز هوشان شهریه میلیونی از دانش آموزان می گیرند؟ پس بیخود سنگ استعدادهای بی بضاعت رابرسینه نزن.بهتر است متولیان تعلیم وتربیت دراین زمینه اظهار نظر کنند.
مصلح اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
من فارغ التحصیل همین مراکزم در زمانی سازمان بود و (یکی از همین استعداد های بی بضاعت) شهریه ناچیزی گرفته میشد که فشاری به
خانواده وارد نمی کرد اما وزات آموزش و پرورش دولت قبلی با فشار سازمان را منحل کرد و همواره اموزش و پروش نخواسته ویا نتواسته آن را درست مدیریت کند
کاش دوباره سازمانش احیا میشد تا رسالت و شکوفایی اصلی آن دیده میشد. شعار سازمان همیشه حمایت از استعداد های بی بضاعت بود
البته در اینکه نظام آموزشی ما در تمامی سطوح چه در زیر مجموعه آموزش و پرورش و چه در وزارت علوم و حتی وزارت بهداشت نیازمند بازنگری جدی است شکی نیست.
با تغییرات یک شبه و خلق الساعه هم به شدت مخالفم.
ولی باید دید خروجی مدارس به قول شما نخبه پرور و استعداد درخشان چه بوده؟
خروجی رتبه های اول کنکور چه بوده؟
خروجی المپیادی های ما چه بوده؟
چرا فقط استاد جدا کردن استعداد ها هستید؟ استفاده کردن از استعداد ها بهترین کار نیست؟
نکته مهم اینکه اگر بهترین نخبه های علمی دنیا نگاه کنید می بینید نظام های رایج آموزشی زمان آنها قادر به شناخت و درک استعداد های آنها نبوده
بنظرم تغییر کار درستیه ولی نه با این نیت و اهداف و در این مسیرهای چالش بر انگیز که جز سر در گمی دانش اموزان و معلمین و خانواده ها ثمری نداره.
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اخه ادم حسابی وقتی این کار را می کنند که قبلش یک طرح بهتر را به اجرا بگذارند اول اینکه با این کار همه می دورند سراغ ان طرح بهتر بعد در این کار به رعم شما را تخته می کنند مغز برخی از مردم اواقعا نیم سیر کم دارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
افرین خانم اگر تو جزو دانش آموزان یا معلمان این مدارس هستی که قطعا باید در این مدارس رو گل گرفت کاش به جای اون همه تست زدن کمی ادب بهتون یاد میدادن
با این کار عملا عدالت آموزشی از بین میره
باور کنید این زمینه ای برای حذف مدارس دولتی رو داره
همون کاری رو که رییس جمهور لایحشو یعنی تاسیس مدارس غیر دولتی رو در سال 94 به مجلس فرستاد
آقای وزیر داره اهداف اقای روحانی که در دور اول دنبالش بود رو دنبال میکنه یعنی حذف تدریجی مدارس دولتی
فشار به مردم بسه اقایون دولتی
آموزش رایگان جز حقوق اولیه شهروندی هست اقای رییس جمهور
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
مدارس خاص رایگانه؟
اتفاقا پولیه و فقط خانواده هادی که پول کلان دارند بچه هاشون در این مدارس است. حذف این مدارس عین عدالته
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
دو نوع مدرسه تیز هوشان است مدرسه تیزهوشان دولتی که در هر منطقه ای یکدونه از این دبیرستانها هست که دولتی هم هست و برنامه اش از برنامه دبیرستانهای عادی سنگینتره و یکی هم مدرسه تیزهوشان به قول شما پولی که اگه کسی پول نداره می تونه همون تیزهوشان دولتی رو بره .
اقدام وزیر بسبار عالی هست. این باعث میشود مدارس غیر انتفاعی هم با حذف کلمات نمونه و تیزهوشان مردم و دانش اموزان را سر کیسه نکنند. این نماندهها سودی تو این کار دارن که نامه امضا کردن.
پاسخ ها
مصلح اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
متاسفانه اطلاعات شما بر اساس نوشته تان ناقص و محدود است.
با حذف سمپاد ویا حذف فوری آزمون آن دانش اموزان
با استعدادمان را مجبور می کنیم که یا با هزینه های گزاف تر وارد مدارس غیر انتفاعی شوند که برنامه ای مشخصی برای رشد این دانش آموزان ندارند و تنها از رتبه های برتر آنان بر اساس استعدادشان بهره برداری خواهند برد تا پازل اقتصادی شان تکمیل گردد. ویا در مدارس دولتی تحصیل کنند که برای کاهش خطر ابتلا به زور و انزوای اجتماعی مجبورند سقوط کنند و استعدادشان هدر رود. این همان اسیب جدی این موضوع است یعنی هدر رفتن استعدادهایی که شرایط مالی خوبی ندارند. این سخن را با جدیت تمام فریاد می کنیم شاید استعداد محرومی با کور سوی امیدی نجات یابد.
یک زمانی موسسات آموزشی اجازه ندادند کنکور برداشته شود
تا جاییکه خود سازمان سنجش هم گرفتار شد
الان سرطان کنکور به مدارس ابتدایی رسیده است
این اقدامات نشان می دهد مافیای تست زنی تا کجا ریشه دوانده و چه بازار پردرآمدی دارد و از گروگان گرفتن کودکی فرزندان این مرز و بوم چه بازار مکاره ای براه انداخته است.
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اگر کسی نخواهد خوب پولی هم نمی دهد . شماچرا غصه انها را می خورید . حیف استعدادهای درخشان نیست که از بین برود . استعدادهای درخشان اصلا احتیاجی به این طور کلاسها ندارند . اتفاقا افراد تیز هوش خودشان می فهمند که کلاسها به درد نمی خورند افرادی که در مدرسه تیزهوشان هستند اغلبشان دارای ضریب هوشی بالا هستند اگر اموزش و پرورش راست میگوید سطح مدارس دولتیش را بالا ببرد . یا اگر دانش اموزی در این ازمونها قبول شد با اخذ تعهد پولشان را بدهد . چرا از این طرحها اجرا نمی کنند فقط بلدند زود در یک جا را تخته کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
آفرین خانم
باید بدانید در این عصر انفجار اطلاعات تکنولوژی های پیشرفته ارتباطی و
فناوری اطلاعات نخبه کسی است که گلیم خود را براحتی از آب بکشد و به علم روز مجهز کند نه اینکهبا دوپینگ توهم نخبگی پیدا نماید وانگهی هوش جنبه های بسیار پیچیده ای دارد و چه بسا کسی که هوش ریاضی و تحصیلی متوسطی دارد ولی در تیم سازی و کار آفرینی سرآمد است و همان نخبگانی که فکر می کنید پس فردا کارمندان او می شوند دچطور یک بچه دبستانی را از حالا با تست زنی برچسب باهوش و بی هوش می زنید از کجا معلوم آن افرادی که هوش تحصیلی و ریاضی متوسطی نشان می دهند در هنر و ورزش و
موسیقی و ادبیات سرآمد نشوند وچه بسا از تیزهوشان مورد نظر شما افراد زیادی را دیده ایم که هوش هیجانی و اجتماغی پایینی دارند و در زندگی آینده اجتماعی بسیار دست و پا چلفتی ظاهر می شوند ضمن این که برای شناسایی یک تیز هوش چرا باید موسسات تست زنی وارد میدان شوند در حالیکه روانشناسی روش هایی برای شناخت استعداد ها دارد مثل روش بهر
مافیای قدرت و تبعیض دست بکار شده تا یک بی عدالتی محض ادامه یابد وزیر نباید تسلیم شود
پاسخ ها
مادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
من بعنوان یک مادر که خودم در مدارس خاص درس خوندم، صد در صد موافق حذف این مدارس هستم، فشار بیخودی و استرس فراوان برای بچه های ابتدایی سم مهلکه، مدرسمون تبدیل به کارخانجات آدم آهنی ساختن شدند که فقط باید درس بخونند، کودک ما باید مهارت اجتماعی و ارتباطی در کودکی بیاموز و لذت دانایی را کسب کنه، نه مدام درگیر تست زدن باشه، متشکرم جناب وزیر، امیدوارم راههای پرورش و شادابی کودکانمان هم به مدارس ارائه بشه
انقدر ضعیف و ناکارامد کار می کنه این دولت که حتی وکلای دولت هم ناراضی اند
پاسخ ها
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بختیار وند عزیز ، وکلای محترم بعلت فشار موسسات آموزشی ومولفان کتب به اصطلاح کمک آموزشی وانتشارات دست به این کار زده اند والابهترین قاضی دراین زمینه فرهنگیان ومتولیان محترم تعلیم وتربیت هستند که عملا"لمس کرده اند که وجود این مدارس وکتب کمک آموزشی چه صدمات جبران ناپذیرومشکلات روحی وروانی بر دانش آموزان معصوم وارد کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
کدوم وکلا؟
تنها در کشور های عقب افتاده که اختلاف طبقاتی وجود دارد انواع مدارس داریم ... باید امکانات مساوی برای همه باشد و نخبه ها اتوماتیک خودشان را نشان داده و آنگاه قابل سرمایه گذاری خواهند بود ... اما جدا کردن بچه تحت عنوان تیز هوش و متوسط مبنای علمی ندارد و در کشور های پیشرفته همچین چیزی نداریم فقط هنر آموزگاران و مسئولین هست که آنها را کشف می کنند.
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
توی همه جای دنیا مدارس خاص و استثنایی وجود دارد . در امریکا هست در انگلیس هم هست . مدرسه های ملی در همه جا هستند مدرسه های خاص برای بچه های پولدار همه جای دنیا هست .
گره زدن انحلال سمپاد به عدالت آموزشی یک اشتباه تمام عیار است و فاجعه ی علمی قرن در ایران خواهد بود.
شما به برخی کاری نداشته باشید که پیام تشکر میدهند. اینها میز و پستشان در گرو تقدیر و تشکر است حتی اگر به دستور مسولین مدارس به مرغداری تبدیل شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
قربانت شوم آیا فکر نمی کنید شما هم در همین جهت حرکت میکنید ؟ آیا شما وابسته به تجارت سنگین کلاسهای فوق برنامه نیستید؟
عملکرد مدارس سمپاد جوریه که باعث افزایش سطح انتظارات اولیا شده و عملکرد ضعیف و ناکارآمدی مدارس دولتی رو خیلی برجسته‌تر میکنه. برای همین وجود این مدارس چندان خوشایند سایر قسمت‌های آموزش‌و‌پرورش نیست.
كار وزير بجا وعالى بوده است
عدالت؟؟؟...
متاسفانه توجه نمیشود که بین تیزهوش و سخت کوش فاصله ای 180 درجه است. قرار نیز تیزهوش را بر اساس معدلش شناخت. تیزهوش بر اساس عملکردش و توسط معلمین اگاه به این امر کشف میشود و این مدارس قرار بود جایی برای این افرار باشد.
متاسفانه انچه اتفاق افتاده این مدارس تبدیل به مکانی برای افراد سخت کوش و انان که با انواع و اقسام روش های غیر کارشناسانه در این سنین دوپینگ می شوند.
پس بهتر است اگر نمیتوانیم تیزهوش واقعی را از سخت کوش و دوپینگی جدا کنبم این مدارس حذف شوند
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اولا شما یک طرح بده که بدانیم چطور بچه تیزهوش را از سخت کوش تشخیص دهیم . ثانیا بعد که تشخیص دادیم خوب باز هم باید یک مدرسه مخصوص این تیزهوشها ترتیب دهیم . ثالثا بر خلاف نظر شما ممکن است مثلا از هر ده نفر دو نفر سخت گوش هم قاطی این تیزهوشها بشوند که انهم من به جرات به شما میگویم انها هم بی هوش نیستند . ولی به خاطر ان 8 تا باهوش این مدرسه ها باید بماند به خاطر ان دو تا سخت کوش هم مدرسه را نمی بندند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
آقای ناشناس عزیزبین 100دانش آموز2نفرتیزهوش حداکثر خواهید یافت
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
من دیگر دارم باور می کنم که نان این آفرین خانم بدجوری داره آجر می شه که بدون دلیل و منطق دارند افاضه می فرمایند.
اولین به این مدارس سر بزنید بعد آمارتان تصحیح می شود.
شما در مدارس سمپاد تهران یک بچه روستایی مثال بیار من وزیر آموزش و پرورش را دار بزنم.
در ضمن بچه تیزهوش اگر قرار است بعد از تربیت با باقی افراد جامعه زندگی کند پس بهتر است روش تعامل با آنها را یاد بگیرد و گرنه اگر قرار است برود خارج چرا ما باید سیستم آموزشمان را برای ایشان تطبیق دهیم.
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
بنده که توضیح دادم از فامیلهای ما چند تا از بچه ها در این مدارس تحصیل می کنند بنا بر دستور وزیر انها که در این مدارس هستند که تا اخر می مانند مسئله شخصی بنده نیست ولی وقتی بنده دیده ام که نفری که از نزدیک می شناسمش در این مدارس درس می خواند و چقدر سطح عملیش بالا می رود و رشد مضاعف دارد می توانم بفهمم که این کار اشتباه است . بنده مهندس هستم و اموزش و پرورشی نیستم . ولی یک چیزی که در این مملکت است می گویند برای اینکه مدارس دولتی احساس کمبود می کنند پس این مدارس را ببندیم . خوب ادم تاتهش می سوزد مدارس را می بندید که صورت مسئله پایین بودن سطح اموزش و پرورش را در دولتی ها بپوشانید . این اسمت عدالت است . مثل اینکه بگویید من جلو کاسبی یک مغازه دار که مشتری مدار است و خوب کار می کند و درامد دارد ولی مغازه بغلیش که درامد ندارد برای اینکه عدالت برقرار شود این مغازه باید یک روز در میان ببنددد که زیاد سود نکند و مشتریهایش را از دست بدهد این مغازه داره دچار کمبود و عقده نشود شما اسنپ را که عین بی عدالتی است را تعطیل نمی کنید ولی مدرسه تیزهوشان را تعطیل می کنید و می گویید بی عدالتی است ! اسنپ که در پی انحصاری کردن حمل و نقل این مملکت است دارد کار خودش را می کند ولی مدرسه تیزهوشان باید بسته شود . حیف نیست . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
متاسفانه مشکل شما اینکه تمام ایران را تهران می
بینید بچه های شهرهای دیگر مخصوصا شهرهای
کوچک هم بچه های همین مرز و بوم اند و تابع قوانین وزیران تهران نشین
به نظرم اگه یه بررسی در مورد بچه های ۱۶۰ نماینده مجلس بشه که تو کدوم مدارس تحصیل میکنن خیلی چیزها روشن میشه !
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اتفاقا من میگم ببینیم بچه کی قبول نشده که دارن این کار را می کنند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
نماینده ها اکثرا بچه هاشون دانشگاهی هستند.
اينها حاصل سي ونه سال بي كفايتي مسولين اموزش وپرورش است .
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
احسنت وزیر قبلی که دختر شل گوشش دویست میلیون لباس بچه از ایتالیا وارد می کرد بدون گمرک . یکی نیست بگه اقای وزیر تو رو چی به این کارها . شما ها برید به بیزینستون بچسبید ! عدالت !!! خوب اگه راست می گی بگو هرکه مدارس استثنایی و بیادتیزهوشان و غیر انتفاعی قبول شد و بضاعت نداشت بیاد دو برابر مدت استفاده از تحصیل رایگانش تعهد بده که نمی تونه از مملکت خارج بشه بعد بیاد و دولت پولشو میده درس بخونه چرا برای رفع بی عدالتی ازا این تور طرحها نمی دین . ؟ چرا فقط بلدید در هر چیزی که بازده داره را به حرفهای الکی تخته کنید . دو کلام هم بچه ها دارند درس میخونند وزیر نمی گذراه !!!!!!!
احتمالا یکی از متضررین این طرح، نویسنده این متن هست. اگر تعطیلی این مدارس با هدف افزایش سطح مدارس دیگر انجام شود کجایش ایراد دارد. تازه به مصلحت هم هست. اکنون معلمان به بهانه ی کلاس های خصوصی در مدارس کم کاری میکنند و دانش اموزان را برای قبولی در آزمون های مدارس مورد بحث ترغیب به استفاده از دوره های خصوصی خویش مینمایند. حال انکه وظیفه انهاست تمام دانش خود را در کلاس درس ارائه دهند. امیدوارم با سختگیری بیشتر سطح کلیه مدارس یکسان شود و معلمان بی کیفیت از نظام اموزشی حذف گردند.
واقعا زندگی چند میلیون دانش آموز در مقابل گردش مالی بنگاه داران و ناشران اینقدر بی ارزش است که شما از این آفت خانمان سوز آموزش در ایران حمایت می کنید. کلاه خود را قاضی کنید جایی که سعی بر آن است معضل کنکور حل شود این زگیل مدارس سمپاد و نمونه را نباید درمان کرد.
بچگی حق بچه هاست و نباید گذاشت با این اسامی دهن پر کن را از آنها گرفت.
اگر بی طرفی چاپ کن
با سلام. دوران راهنمایی و دبیرستان رو در این مدارس بودم. به خصوص دوران راهنمایی که کم بضاعت بودیم وجود این مدارس بسیار بسیار برایم مفید بود. والله اون موقع نه کلاسی رفتم نه هیچی. فکر کنم سال 79 ورودی راهنمایی نمونه امتحان دادم از ناحیه شهری (سهمیه 70 درصد روستا و 30 درصد شهر). از روستاها بچه های کم بضاعت شارپ اومدن راهنمایی و همون ها رفتیم دبیرستان. تیزهوشان تازه اومده بود من دبیرستان رفتم اونجا. نمونه شبانه روزی بود. والله ماها نفرات برتر استان بودیم و مهندسی و پزشکی جاهایی قبول شدیم که برای عزیزان تهرانی و کلان شهرها آرزوست. یه سریشون هم از ایران رفتن. اگه نبودن این مدارس منو اون بچه های روستای بی بضاعت چطور به اینجا می رسیدیم. این طرح فقط نفعش برا غیرانتفاعیه. هرکی از آزمون ترس داره خوب امتحان نده بره هر جا می خاد بره مگه امتحان ورودی زوری بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
ولی اوضاع حالا چنین نیست. کسایی که پول دارند به زور پول و هدر دادن خلاقیت بچه ها، انان را برای قبولی در این مدارس آماده می کنند.
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
این جواب اون اقای که گفت یک روستایی مثال بزن تا وزیر رو دار بزنم ! معطل نکن ! ولی من به شما میگویم که راه عدالت این نیست که در مدرسه تیزهوشان و نمونه مردمی را ببندید راه عدالت این است که به اینطور بچه ها بورسیه بدهید . اگه چاپ نکنی مدیونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
شما به جای اینکه از منطقه 3 در کنکور قبول شی باید می آمدی تو منطقه 1 با تهرانی ها و کلان شهرها کنکور می دادی بعد قبولی خودت رو به رخ اونها می کشیدی.
یک موضوع مسخره دیگر در این کشور این است که تهران و کلان شهرها در کنکور در سهمیه منطقه 1 هستند که سخت ترین سهمیه است و این در حالی است که بسیاری از دانش آموزانی که از تهران و کلان شهرها در کنکور شرکت می کنند جز دانش آموزان محروم هستند و قرار دادن آنها در سهمیه منطقه 1 کمال بی عدالتی است.
اگر بخواهیم عدالت در جذب دانش اموز را در مدارس غیردولتی ایجاد کنیم باید از مدارس دولتی اغاز کنیم متاسفانه نخبه پذیری در بعضی از مدارس دولتی وغیردولتی با عناوین مختلف از قبیل نمونه دولتی و تیزهوشان و.....رقابت سالم وفراگیر را در اکثریت دانش اموزان از بین برده است می توان همه مدارس را اعم از دولتی وغیر دولتی ملزم نمود به پذیرش دانش بدون شرط معدل وبرای اندسته از دانش اموزان مستعددر همان مدرسه ای که تحصیل می کنندخارج از ساعات رسمی کلاس فوق العاده دایر نمود البته همه بخوبی می دانیم که اثار تر بیتی تفکیک دانش اموزان با شرط معدل وغیره بسیار زیان بار بوده وهست نمونه ای از محصول شیوه نا پسند گذشته را در جشنواره فیلم امسال مشاهده کردیم از خانم هایی برای اخذ جایزه روی سن رفتند فقط یک نفر ججاب کامل داشت انهم ایرانی نبود والبته هنر انان حقیقتا در خور تحسین است
کار زیبایی است یخدا شاهد استرس کوکان بی گناه هستیم . و کاسبان تست زنی .... چون کودکان می خواهند شادی کنند تا یاد بگیرند
اکثر دانش آموزان سمپاد فرزندان مسئولین سرشناس و متمولین و مرفهین شهر می باشند بهترین معلمین و امکانات آموزش و پرورش ناحیه برای این مدارس گلچین می شود و در آخر برای مهاجرت به خارج، تحصیل در سمپاد یکی از ردیف های ممتاز روزمه آنها خواهد بود
این شده عدالت آموزشی ما
طبیعی است که مسئولین بی درد نسبت به هر گونه تغییر در این مدارس حساس باشند و این را مهمترین اولویت کاری خود فرض کنند و مسائل مهمی مانند اقتصاد، نرخ ارز، بیکاری و هزاران مشکل دیگر برای آنها اهمیتی نداشته باشد.
تصمیم بسیار درستی است و امیدوارم در برابر سر و صدای به اصطلاح "نخبگان" الکی مقاومت شود. در کشورهای پیشرفته چنین تمایز و جداسازی در مدارس وجود ندارد. مثلاً در انگلستان مدارس دولتی موظف هستند دانش آموزان در همه سطوح را صد در صد بدون آزمون ورودی بپذیرند و به بهترین روش آموزش بدهند. همین مدارسی که بهترین دانشجویان و دانشمندان از آنجا بیرون میایند.
این به اصطلاح "نخبه گرایی" تفکر و فرایندی مخرب جهان سومی بوده و نتیجه آن هم در جامعه علم و صنعت و مدیریت ایران قابل مشاهده است. دستاورد همه این "نخبگان" چیست به جز پاسخ دادن به سوالات امتحانات و ادعاهای نجومی؟ خروجی قابل مشاهده این نخبه گرایی در ایران چه بوده است؟ بهترین نمونه آن همان "ژن برتر" بود که باباجونش گفت تو همه امتحانات اول می شده.
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
خودت داری میگی مدارس دولتی در انگلیس پدر امرزیده مدارس دولتی در همه جای دنیا اسم بچه ها رو می نویسند تو در ایران اسم بچه افغانی را نمی نویسی ولی اونجا می نویسند . ولی مدارس خاص هم دارند . بچه های تیزهوش به مدارس ملی می روند و اتفاقا شهریه هایشان هم بالا است برخی از مدارس هستند که تضمینی هم هستند یعنی تضمین می کنند که شما در دانشگاههای برتر قبول خواهید شد ولی البته همه را نمی پذیرند . چون کسانی که در اکسفورد و کمبریج درس می خوانند حتما به یک جایی می رسند مثل مثلا دانشگاه شریف خودمان در زمان شاه
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
جناب افرین، هیچ مدرسه معتبری در انگلستان ورود به دانشگاه های اکسفرود و کمبریج را تضمین نمیکند وهیچ مدرسه ای به نام "تیز هوشان" وجود ندارد و اصولاً تفکر تقسیم کودکان به "تیز هوش" و "دراز هوش" شوک آور و غبر قابل قبول است. مدارس غیر دولتی هم وجود دارند که درصد بسیار کمی از کودکان در آنجا درس میخوانند با شهریه های بسیار بالا . برخی از این مدارس آزمون ورودی دارند ولی اکثر مطلق کودکان انگلستان و اکثر مطلق ورودی ها به بهترین دانشگاه ها از همان مدارس دولتی هستند بدون آزمون ورودی.
در پایان، لطفاً شریف را با با دانشگاه های اکسفورد و کمبریج مقایسه نکنید. شریف حتی در ایران رده بعد از تهران است و هر دو آنها در رده های بالای 400 جهانی هستند در حالی که اکسفورد و کمبریج معمولاً در رده 10 دانشگاه جهان هستند. تنها چیزی که شریف در سطح جهانی دارد تکبر و توقعات دانشجویانش است
بررسی کنید که در این سی سال خروجی این مدارس برای کشور چه بوده است.متاسفانه ما ابتدا با دست خود نخبه ها را در سطح مدارس از بقیه دانش آموزان جدا می کنیم و آن ها را متوقع بار می آوریم.آن چنان که این دانش آموزان فکر می کنند چون هوش بیشتری از بقیه دارند(اگر واقعا چنین باشد) پس از بقیۀ مردم طلبکارند و دیگران موظف اند برا یآن ها اقدامات خاصی انجام دهند.به جای دم خور شدن با مردم عادی و پرورش استعداد رشد در جامعه و همکاری با دیگران،آن ها را در محیط ایزوله مغرور بار می آوریم.بعد هم در سطح دانشگاه ها یک بار دیگر نخبه ها را از بین جمعیت جدا می کنیم و بعد از به حد اعلا رساندن غرور آن هایی را که توان واقعی دارند برای دانشگاه های اروپا و آمریکا بسته بندی و ارسال می کنیم.بررسی آماری کنیم که چند درصد از خروج این مدارس به خارج کشور رفته اند.چند درصد از خروجی دانشگاه های برتر دیگر امروز در ایران نیستند.
گر چه در نخبه بودن این بچه ها هم شک اساسی وجود دارد.مگر هر کسی که در ریاضیات و فیزیک مستعد است نخبه است؟ آیا کسانی که در هنر،ورزش،فعالیت های اجتماعی،سازماندهی و کار گروهی استعداد دارند نخبه نیستند؟متاسفانه کل این ساختار بر اساس یک تعریف بسیار قدیمی و البته نادرست از هوش بنا شده است.
در نهایت در دنیای امروز مدرسه واقعا تا چه حد در رشد استعداد ها نقش دارد؟وقتی که دسترسی به دانش تا به این حد تسهیل شده،فکر می کنم مهمترین استعداد،خودآموزی است.این همه دکان دستگاه برای تدریس علوم و ریاضی و تاریخ و جغرافیای حداقلی و محدود،آیا لازم است؟
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
به خدا ایول داری خوشم میاد تفکرات ناب و منطقی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
گل گفتی عزیز
دانش آموز را زور تست و کلاس کنکور نخبه کردن غیر از بد بخت نمودن آن او و اتلاف منابع سودی ندارد.
یکسری ازنمایندگان مجلس صاحبان همین مدارس هستند که همسرانشون مدیریتش میکنند

ممکن بود به ضررشون باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
دقیقا تنها مدارسی که مدیر و معاون کارانه میگیرن
با سلام، چرا تابناك اين طرح رو به همه پرسى نميگذارد؟
نظر افكار عمومى نشانى از شرط اجراى عدالت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
همه پرسی فقط در محیطی که تابناک را می بینند، صحیح است؟
والدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
احسنت
بنده با بستن این مدارس کاملا مخالفم چند تایی از بچه های خانواده ما در این مدارس درس می خوانند در تهران یا شهرستانها . واقعا یکشون که از بچگی دیدم و برادر زاه خودم هست بخدا حتی وقتی یک سالش بود باهوش بود !!! همون زمان من به مادرش گفتم به این بچه برس این خیلی بچه باهوشیه ! از بچگی زودتر راه افتاد . بهتر و زودتر حرف زدن یاد گرفت . کلمات و جملات را کامل و درست بیان می کرد . معنی تمامی حرفهایی که بهش می زدی می فهمید . کم حرف و با استعداد بود الان نزدیک 15 سالشه مثل یک زن سی ساله می فهمه و وقتی اظهار نظر می کنه من مات می مونم که این چه دختر باهوشی هست . تازه تو مدرسه خودشون که شماره یک تیزهوشانه شاگرد اول نیست . جز ده نفر اول کلاسشونه . معدلش بیست نشده ولی بالای 19.5 هستش . توی آزمایشگاه دوستش ازش یک فیلم گرفته بود که به من نشون داد که یک موش را تشریح می کرد . مثل یک خانم دکتر حین عمل توضیح می داد . اون کبد موش را در اورد و دوباره به جاش پیوند زد و موش بعد از بیهوشی زنده بود . تازه با مادرش که دکتره بحث می کرد مادرش می گفت از فلان دارو برای بیهوشی استفاده کردین گفت نه اسمها را همچین می گفت انگار سی ساله دکتره !!! وقتی تشویقش کردم و در مورد موش اظهار تاسف کردم گفت البته جون عمل در محیط استریل انجام نشده !!! با اینکه عمل موفق بوده ولی بعد خودشون موش را از بین می برند چون نمی تونند از ش نگهداری کنند ! حالا شما بیا بگو این بچه باید با برخی از دخترهای نیم سیر عقل که همشون پی دوست پسر بازی و چت و ناقص العقل هستند تو یک مدرسه باشه تازه اگه خرابش نکنند حداقلش اینه که استعدادش هدر نمی ره !
پاسخ ها
درود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
استفاده کردیم از رمان "خانم دکتر و موش " امااگر ایشان تیز هوش است باید الگوی همون دختر های بقول شما نیم سیر عقل بشه نه اینکه خراب بشه، این خانم دکتر دانشگاه نرفته!!!....اگر دنبال ایزوله شدن فرزندتان هستید خودتون هزینه اش را بدهید ، چرا پدر و مادر بچه های بقول شما نیم سیر عقل بدهند!!! در حکومت اسلامی عدالت یعنی ایجاد امکانات مساوی برای همه افراد جامعه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
موش تشریح کردن یعنی نخبگی؟؟؟؟ هزار ماشالا
چشم نخورید یه وقت نظریه شما رو دست نظریه هوش چندگانه گاردنر بلند شد تعریف جدید هوش توانایی تشریح موش می باشد
گاردنر بره جلو بوق بزنه
منصورزاده
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
این آفرین را ولش کنید یا دستش در دست کاسبکاران است یا خودش بچه را زجرکش کرده تا امسال در امتحان این مدارس شرکت کنه یا این تخیلات در ذهنش ب ای خود ساخته و باورمند هم شده است. ایشان در هر صورت متنفع از این سیستم آموزش است.
و باید واقعه متاسف شد برای تربیت شخص ایشان که ضمن توهین به زنان و دختران این کشور خودشان از دماغ فیل تشریف آورده تند البته در میزان عقلش من بحث ندارم
تابناک مردی منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
منم بچه بودم قورباغه تشریح میکردم عجب تیز هوشی بودم من !!!!
زندی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
کتاب این رمان دکتر و موش را کجا می فروشند؟
خانم محترم کجایی دقیقا کجایی؟
ما را چی حساب کردی؟
برو و خدا نانت را جای دیگر حواله کرده به خودت به عنوان یک زن توهین کردی با شعور نیم سیر گفتن
به مردم و دختران این مملکت توهین نکن
برو امانت را بخوان
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
جالبترین چیز "نیم سیر عقل" خواندن بقیه بچه ها است. این یکی از معضلات چنین مدارس را بسیار زیبا نشان می دهد و همان محکوم کردن هر کسی به جز تست بزن های موفق به به گروه "کند هوشها" است.
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اتفاقا شهریه هم میدهدخیلی هم زیاد دولت که به این مدارس کمک نمی کند دولت به مدرسه های دولتیش نمی رسد چه برسد به مدرسه های ملی ! ولی بنده می گویم چرا باید این بچه های به این استعداد توی مدارس دولتی استعدادشان درجا بزند . قبلا در مدرسه دولتی درس می خوانده هم مدرسه دولتی تیزهوشان قبول شد هم مدرسه تیزهوشان ملی ! این خانم دکتر ما !!! پدرش گفت بره تیزوهوشان دولتی ولی مادرش مخالفت کرد و گفت تیزهوشان ملی بهتره و می ارزه که سالی 8 میلیون خرج بشه برای بچه ای که با استعداده . برادر این خانم دکتر ما اصلا مثل ایشون باهوش نیست روشم کار نمیکنند حالا شما بیا بگو این پدر و مادر بی عدالتی میکنند از پدر و مادر کجا ! یک بچه استعداد داره روش کار میشه و سرمایه گذاری میشه یک بچه مثل اون نیست عادی درسشو می خونه و هیچی توکلت علی اله ! این کجاش بی عدالتیه ! ما بگیم این خانم دکتر جلو نره چون داداشش ناراحت میشه !
زهره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
سلام
مطمئن هستید چیزی نزدید؟! والا دختر 15 ساله را دکتر خطاب کردن هم نوبره!
در ضمن خودتان نیم سیر عقل و ناقص العقل تشریف دارید. تمام دختران و زنان این مملکت اتفاقا با کمالات و دارای عقل کافی و وافر هستند. خودتان را با بقیه جمع نزنید.
خروجی مدرسه ای افرادی مثل شما باشند می خواهم صد سال سیاه نباشند
برای این مملکت چه شده. تا یه نفر می خواهد کار درستی انجام دهد همه جلوش سنگ می اندازند. فرزند خود من در مدرسه تیزهوشان درس می خواند و حتی شاگرد اول است .ولی این مدارس حتی برای یک اردوی یک روزه از دانش آموزان پول دریافت می کند.
اقا بسه ما انقلاب کردیم که شرایط یکسان برای همه داشته باشیم
سلام
من یک معلم هستم
ایجاد مدارس خاص و جداسازی
غنی از فقیر
تیزهوش از معمولی
با عث ایجاد عقده در فقیر و ایجاد حس خود برتر بینی در غنی می شود
همین طور در مورد تیز هوش و معمولی
کسی که خوب تست میزنه الزاما فرد با هوشی نیست داشتن مهارت های مختلف وضریب هوشی خوب که از طریق تست هوش قابل ارزیابی است می تواند ملاک انتخاب افراد باهوش و نخبه باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
ولی عموما کسانی که باهوشن خوب تست میزننه
در ساختار کشورهای توسعه یافته دانش آموز استعداد برتر این طور تعریف می شود که برخی یا بسیاری از ویژگی های زیر را نشان دهد: سریع خواندن و توسعه زبان، تخیل واضح، حافظه عالی، حس شوخ طبعی بالا، مهارت تفکر استثنایی و توانایی حل مسئله، تفکر منطقی، علاقه مندی پیشرفته و چندگانه، اشتیاق برای یادگیری، کنجکاوی، سرعت یادگیری سریع، تفکر متقابل و خلاقیت و پیشگام در کار مستقل
افرادی که مخالف این طرح هستند، هیچ چیزی از روانشناسی تعلیم و تربیت نمی دونند. این مدارس باید تعطیل شوند و امکاناتی که در این مدارس بود در تمام مدارس کشور توزیع بشه.
من در مدارس (به اصطلاح) استعدادهای درخشان درس داده ام. در واقع در این مدارس هیچ کاری که به پرورش واقعی نخبگان بینجامد انجام نمی شود و صرفا حجم مطالب درسی بیشتر است یا به سبک موسسات کنکوری ذهن بچه ها را با تکنیکهای بی ارزش تست زنی پر می کنند. تصمیم وزارت محترم آموزش و پرورش کاملا صحیح است و نمایندگانی که (مسلما اکثر آنها تخصصی در آموزش و پرورش ندارند) بهتر است در اظهار نظر های خود تامل بیشتری بکنند.
کار وزیر درسته اگر یک نفر حرف حق زد ایشون هست تا کی استرس تا کی امتحان تا کی تست خود من با 44 سال سن سوخته استرس مدرسه هستم هنوز هم وقتی مدرسه بچه هام میرم 4 ستون بدنم می لرزه خدا ازشون نگذره یه عید خوب نداشتم الان هم بچه هام همش امتحان آخه تا کی بابا یه مرد پیدا شد حرف حق زد بنشینید سر جاتون و همه چیز رو سیاسی نبینید کار انگلیس چیه اونا از خدامونه که ما این مدارس رو داشته باشیم و از فشار آوردن به مغز های ما استفاده می کنن راحت بزرگ که شدن با راحت ترین روش شناخت اونها رو می برن اونوقت بچه های خودشون ورزش می کنن بازی می کنن و خلاصه زندگی پس دمت گرم محکم سر حرفت بمون
اگر وزیر برای اموزش وپرورش یک قدم برداشته همین حذف مدارس خاص می باشد
من تو همین مدارس درس خوندم. به نظر من سیاست افزایش این مدارس(در دوره احمدی نژاد) و حذف اون کار کاملا اشتباهی است. این باعث میشه بچه های با استعداد و نه لزوما پولدار از یک جو رقابتی و انگیزشی دور بمونند. هم چنین خروجی این مدارس تا حد زیادی نشان دهنده این سیاست درسته. برای مثال اکثر هم دوره ای های من در حال حاضر در بهترین دانشگاه های آمریکا، کانادا و ایران تحصیل می کنند و تو کارشون هم موفق هستن.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
همدوره ای های شما که رفتن امریکا کانادا ایا حاضرند به ایران برگردن؟پس چرابخاطر اینا5 میلیون نفر وخانواده هاشون درگیر استرس بشن وهزینه های بالا برای رفتن به این مدارس متحمل بشن
دلیل اثبات به مخالفت طرح وزیر، چندین نفر از فارغ التحصیلان این آموزشگاهارا می شناسم به مدارج بالا (دکترا ) رسیدند و به داسطه هوش واستعدادشان سمت هایی ارتقا یافتند و در حال حاضر جامعه از وجود آنها بهرمند است که اگر توسط این آموزشگاه ها پذیرفته نمیشدند اکنون در روستاهایشان چوپان بودند زیرا خانواده های آن ها کاملا فقیر ودور از شهر زندگی میکردند واستطاعت مالی نداشتند تا فرزندانشان را اغنا کنند البته طبیعی است مسولی که در متن جامعه نباشد تصمیمات فی البداهه میگیرد، ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
و همین دلیل شما دلیل برای حذف این مدارس است که افراد بسیار بیشتری از آنهایی که گفتید از خارج از این مدارس به مدارج بالا رسیده تند. مگر سر جمع چند نفرند؟
نظر شما در مورد دکتر رستگار رحمانی از جوانرود که اصلا در این مدارس نبود چی هست؟ آیا ایشان تیز هوش نیست؟ و چندین و چند نفر دیگر که در این مدارس نبوده تند.
ضرر این مدارس بیشتر از نفعشان است
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
این جواب اون اقای ی که می گفت اگه یکدونه بچه روستایی از این مدرسه نشون بدی من وزیر را دار می زنم ! معطل نکن چنین وزیری باید دار زده بشه ! به جای اینکه به فکر ارتقاع مدارس دولتی باشه می خواد مدرسه ملی رو ببنده !!!
لازم به ذکره که طی تحقیقی که یک بار از مدارس تیزهوشان تهران به عمل آمد هیچ تیزهوشی پیدا نشد همه سخت کوش بودن ولی ناگهان در یکی از مدارس متوجه اخراج یکی از دانش آموزان از مدرسه استعداد درخشان شدند و پیگیری کردند و متوجه شدند این دانش آموز تنها مورد تیزهوش این مدارس بوده که متاسفانه به علت شیطنت و عدم انجام تکالیف اخراج شده بود قابل توجه معترضان که به آدم ها به شکل ماشین نگاه میکنند که فقط باید درس بخونه درس بخونه درس بخونه و تست بزنه برای ............ و بگیره
دوستان منتقد به فکر اصلاح دانشگاهها هم باشند که چگونه یک مسئول یکدفعه کلمه دکتر و مهندس جلوی اسمشان ظاهر میشود.
مشکل مدارس تیزهوشان اینه که هیچ رانت و سهمیه ای درون تاثیر نداره.و واقعا مفهوم واقعی رقابت درون احساس میشه.این مشکله جناب وزیر هست.چون مثل دانشگاه فرزندان مدیران اموزش و پرورش نمیتونند واردش بشوند.من و برادرم و دو خواهرم ۷سال در این مدرسه بودیم و شادترین دوران زندگیمون هم بود
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
عین واقعیت را گفتید همه فکر می کنند که افراد تیزهوش باید لزوما زیاد درس بخونند در حالی که افراد تیزهوش همه کار انجام می دهند و به همه کارهایشان می رسند تفریح می کنند به موقع بازی می کنند به موقع خودشان مهمانی میروند موقع درس خوندن هم درسشان را می خوانند مگر تیزهوشها خرخون هستند . تمامی کسانی که بنده می شناسم و در این مدرسه ها درس می خوانند اتفاقا قابلیتهای دیگری هم دارند اکثرشان یک ساز بلد هستند و به ان علاقه مندند . تیزوهوش خر خون نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
ای کاش میگفتید شما و برادر و خواهرتان که امکانات خاص از کشور گرفتید و به شما توجه خاص شده ، الان کجایید و چه کار برای کشور کرده و میکنید؟! چه کار کرده اید که بچه های مثلا غیر تیزهوش نتواسته اند انجام دهند؟
ورود به این مدارس نیاز به تیزهوشی نداره ، نیاز به سخت کوشی داره و کافیست سخت روی انواع و اقسام تست های موجود کار کنید
من خودم توی این مدارس درس خوندم بدون هیچ پارتی قبول شدم و باید بگم همه بچه هایی که اونجا بودیم که از سطح متوسط و زیر اون بودیم هم بچگی کریدم هم از زندگیمون لذت بردیم و امکانات خوبی مثل معلمهای خوب داشت و هرسال 90 درصد بچه ها دانشگاهای تاپ قبول میشدن اما مدارس عادی اطرافمون که گاها معلمای مشترک داشتیم هیچ توفیقی نداشتن
30 ساله این مدارس بوده و باز هم بدون هیچ کارشناسی مثل اونباری که سیستم آموزشی رو عوض کردن و همه چیرو بیخود به هم ریختن اینبار هم تصمیمات یک شبه
این مدارس در دوره دبیرستان به شدت مناسبه
حالا همه مشکلات آقایون حل شده این مونده بود خرابش نکنن
تا حالا شده یه تغییری آقایون ایجاد کنن و نتیجش مثبت شده باشه
شاید این نماینده ها ی معترض خودشان یا کس وفامیل شان از طریق سمپاد ونمونه دولتی وغیر انتفاعی بهره زیاد می بردندکه این گونه مضطرب شدند وگرنه کجای اسلام نوشته که آموزش باید طبقاتی باشد حتی در ممالک غیر اسلامی نیز این گونه عمل نمی کنند .این جاست که به یاد گفته سید جمال الدین اسد آبادی می افتم که گفت در غرب اسلام ندیدم ولی....
در همین دبیرستان کمال تهران در منطقه 8 تهران در سال 61 یک دانش آموز معدل 20 در یک روز 6 سکته کرد و کل موهایش سفید شد فقط به خاطر استرس و فشار زیاد و به تجویز پزشکان ترک تحصیل کرد امتحان زیاد فشار زیاد خاصیت نداره ضد بشریت ضد انسانیت ضد آدمیت ضد مغز پرشور و فعال است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
از ابتدای تاسیس این مدارس چند نفر توی این مدارس درس خوندن؟ این اتفاق برای چند نفر افتاده؟آیا به خاطر اینکه چند استثنا می توان قوانیین جدید
تصویب کرد؟ بی تدبیری و نادانی والدین این فرد عامل این اتفاق بود نه مدرسه تیز هوشان
من صاحب نظر در حوزه آموزش و پرورش نیستم ولی فکر کنم بهترین کارر این هست که از کشورهاای پیشرو در امر آموزش و پروش الگو برداری صحیح انجام بشه.اگر اونجا مدارس ویژه استعدادهای درخشان هست پس کار ما تاالان درست بوده وگرنه باید بساط این مدارس جمع بشه.من خودم حدود ده سال پیش از یکی از مدارس نمونه تهران دیپلم گرفتم و سطح علمی مدرسه ما بالاتر ازخیلی از مدارس دیگه بود حتی تابستانها هم مجبور به رفتن به مدرسه بودیم. فکر کنم حذف این مدارس خووب باشه ولی قطعا به تنهایی باعث عدالت آموزش نمیشه و فقط قدم اول هست. برای گسترش عدالت باید با تربیت کادر آموزشی کارآمد کل مدارس کشوور سطح پرورشی و علمی رو بالا برد
بنگاه های تست زنی بساط تون رو جمع کنید برید به یه کشور بد بخت دیگه دست از سر بچه های ما بردارید
من به عنوان يك فرهنگي اقدام وزير رو واقعا تحسين مي كنم ، عالي بود مرسي يعني بالاخره كاري انجام شد در اين مملكت ، اميدوارم براي دبيرستان هم انجام بشه ، طرح شهاب اگه اجرايي بشه خيلي به نظرم بهتره
شما تحصیل کرده های نخبه دانشگاه ما را در یابید که فرار مغزها اتفاق نیفتد. ما که می دانیم نگرانی شما برای خودتان یا بچه های شماست که نباید فرزندان شما در کنار بچه های ما تحصیل کنند شما ژن برترید.....
با سلام
اگر به گفته شما با حذف مدارس تیزهوشان به دانش آموزانی که در مدارس ابتدایی درس می خوانند آسیب وارد می شود پس وای بحال این مدارس دولتی که بیش از ۸۰ درصد نوجوانان این کشور در آن ها در حال تحصیل هستند.
نخبگان جامعه از جمله اینجانب که در حال حاضر استاد دانشگاه هستم کاملا با حذف این مدارس موافقم.
باید ایرادات در مدارس دولتی نیز بطور کامل رفع شود تا عدالت اجتماعی برای همه رعایت شود.
با سپاس
حالا مثلا در مدارس تیز هوشان جز تست کنکور تدریس کردن چه چیزی اید دانش اموز میشه
نمیشه گفت همه افراد با استعداد تو این مدارس درس خواندند یا می خوانند ولی تو این مدارس افراد با استعداد زیادی رو کنار هم میشه پیدا کرد.
با این طرح موافقم به شرط ارتقا کیفیت مدارس دولتی دانش آموزان نباید تفکیک شوند دسترسی یکسان به تمام امکانات برای همه دانش آموزان باید وجود داشته باشد. نمایندگان بهتر است بر اساس وطایف خودشان در ارتقا سیستم آموزش و پرورش کشور با این وزارت خانه همکاری کنن
من خودم ورودی دوره اول فرزانگان تبریز بودم. سال ۶۸ اون موقع کلاس تست زنی و اموزشگاه و اینجور چیزها برای ورود به این مدارس نبود. شاید اون موقع وجود این مدارس می تونست مناسب باشه ولی با این اوضاع واحوالی که مدارس راه انداختند و کلاس و آزمون و تست زنی و اینها، دیگه صرفا تیزهوش وارد این مدارس نمیشه. شخصا به نظرم حذف این مدارس در شرایط کنونی مفیدتر از وجود آنها برای دانش اموزان است.
تابناک باید این موضوع را به همه پرسی بگذارد
مگر سایر وزرا کارآمدتر ازوزیر آموزش وپرورش هستند
زنده باد وزیر آموزش و پرورش درست زده وسط خال. مافیای کنکور و تست و سمپاد با گردش مالی هزارن هزار میلیارد تومان آتش زده به سیستم آموزش در مدارس. مدارس ما از پیش دبستانی جایی شده برای یادگیری تکنیک تست زنی نه یادگیری واقعی مفهوم درس ها. مفاهیم دروس آموزش داده نمی شود و به جای آنها انواع و اقسام کتابهای مثلا کمک آموزشی با انواع تست های عجیب که هیچ کجا هم تایید نشده اند به خورد دانش آموزان داده می شود.
آنهایی که طرفدار این مدارس هستند واقعا برای هدر رفت بهترین دوران آموزشی و زندگی بچه ها چه دارند بگویند. حتما می گویند عوض عمره بر باد رفته تکنیک تست زنی یاد گرفته است
بعد از سال ها فهمید که مدارس نمونه و تیز هوشان انتخاب غلط بود. چون اکثر این دانش اموران نخبه توسط کشورهای پیشرفته گل چین شده به انطرف اب ها برده می شدند و در اصل اگر حساب کنیم پایگاهی بود برای شناسایی نخبه های ایرانی که شکارچیان امریکایی و اروپایی برای خودشان فراهم کرده بودند اگه این کار اتفاق بیافته در چند دهه اینده هزاران هزار نخبه و صنعتگر و دانشمند خواهیم داشت مثل کشورهای پیشرفته اما اگر به همین روال ادامه پیدا کند ایران خالی از مدیر دانا و مبتکر با سواد خواهد شد و مثل الان هیچ مدیر لایقی در کشور مدیریت نخواهد کرد . و اگر هم باشد به تعداد انگشت شمار خواهد بود که دشمنان ایران هم همین را می خواهند که مدیر لایق در کشور مسول نباشد و کلی سود ببرند خودشان از این بی مدیری و دانش کشور ....... حرفها زیاد است اما همه چیز را نمیشه بیان کرد.
این مدارس باید منحل بشه، چقدر از این تیز هوشان فارغ التحصیل بیکار لازم دارید تا معرفی کنیم و چند نفر بچه های مدارس عادی میخواهید نشون بدهیم که در کار و اشتغال از موفقترین ها و پودلدار ترینها هستند؟...بس کنید این یک بام و دو هوا را...البته مناطق محروم باید هزینه بیشتری دریافت کنند تا عدالت برقرار بشه، این 160 نماینده هم که اعتراض دارند بفکر قانون گزاری باشند بهتر است
اتفاقا وجود این مدرسه ها عین بی عدالتی هست چون کسانی که وارد این مدارس میشوند با صرف هزینه های زیاد برای معلم و کلاسهای خصوصی به این مدارس راه پیدا میکنند نه صرفا هوش و استعداد تحصیلی چه بسا بچه های بسیار باهوشی که بدلیل نداشتن امکانات مالی نتونستن به این مدارس راه پیدا کنند در این مدارس اساتید خوب فضاها و امکانات اموزشی خوب وجود دارد که باعث میشود امار قبولی اینها در کنکور بالا برود که باز هم عین بی عدالتی است چون در یک مسابقه باید همه شرایط یکسان داشته باشند .سیستم اموزشی درست این هست که بچه های ضعیف را جدا کرده و برایشان امکانات بگذارند و گرنه بچه باهوش که از نعمت خدادادی خود برخوردار هست و بالاخره پیشرفت خواهد کرد.
باور کنید چیزی به اسم تیزهوش چندان مطرح نیست اکثر افراد جامعه سطح هوشی یکسانی دارن حالا ممکنه تک و توک یه شخص با سطح هوشی بسیار بالا پیدا شه ولی تو جامعه اکثر مردم تو یک سطحن منتها نبود اموزش و بی عدالتی اموزشی باعث میشه یکی نتونه دیپلم بگیره ولی یه نفر در همون سطح با اموزش درست و کافی المپیاد رتبه بیاره...
یک کار درست حذف متحان های خاص و حذف استرس بچه است و باید اگر در مجلس افراد صاحب فکر وجود داارد از ان حمایت کنند
باید مدارس پولی و غیر انتفاعی هم جمع شود و کلا" آموزش کشور مجانی و رایگان باشه تا دست بعضی از این سفره پولی قطع بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته مخالفان مححترم لطفا دلیلی یه غیر قشر کم درآمد پیدا کنند
به عنوان پدری که دو فرزندم بیش از 7 سال گذشته را در مدارس تیزهوشان درس خوانده ام عرض می کنم:
اولا بخشنامه رسمی وزارتخانه می گوید شهریه مدارس تیزهوشان 50درصد شهریه مدارس غیرانتفاعی آن ناحیه آموزش و پرورش است که البته این تخفیف شامل شهریه فوق برنامه های نمی شود
ثانیا همین بخشنامه هم رعایت نمی شود و شهریه بعضا معادل 50 درصد بالاترین مدرسه ی غیر انتفاعی آن ناحیه را هم پشت سر می گذارد
ثالثا این مدارس به بهانه های مختلف (مثل جذب یا حفظ اساتید برتر ناحیه) هزینه های مختلفی را به خانواده ها تحمیل می کنند
در طول این 5 سال تنها تصمیم درست این دولت همین بود که این را هم میخوان لغو کنند!!!!
اقدام وزارت کاملا به جا ست. ودقیقا هم درست گفتن دکان برخی تخته شده
دلیل مخالفت نمایندگان با حذف این مدارس کاملا شخصی است.این مدارس عملا جامعه را طبقاتی کرده و با توجه به توصیه هایی که برای ثبت نام بعضی افراد خاص توسط این مدارس پذیرفته میشود، محل داد و ستد رانت های گوناگون بین افراد خاص خواهد شد. در خاتمه همه میدانند که آزمونهای ورودی اصالت ندارند و فقط برای ممانعت از حضور افراد عادی برگرار میشوند.
نمایندگان مجلس تخصصشو ندارن که در این باره نظر بدن کارشناسان تربیتی باید نظر بدن ک موافق وزیرن. صرفا هم بحث عدالت نیست بحث سلامت روان دانش آموزان هست. و البته مافیای کلاسای کنکور دبستانی ها هم بیکار ننشسته. امیدوارم نمایندگان مجلس بر اساس حقیقت عمل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
دقیقا موضوع علمی که باید متخصصان حوزه تعلیم و تربیت براساس نتایج تحقیقات علمی نظر بدن شده ملبعه دست قلم چی و سایر بنگاههای تست زنی و نفع برندگان محترم از جمله ظاهرا نمایندگان مجلس
دبیر ریاضی دبیرستان های تیزهوشان هستم، هر چند به شخصه از برچیده شدن مدارس خاص متضرر میشم ولی نبود این مدارس بهتر از بودنشون هست برای کل جامعه
پاسخ ها
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
آفرین برتو که منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح می دهی بنده که 30 سال درآموزش وپرورش خدمت کرده ام حذف مدارس تیزهوشان ونمونه دولتی را تائید می کنم.
متاسفانه در جامعه امروزی معنی تیز هوشی ، تبدیل به یک آیتم دیگر برای چشم و هم چشمی خانواده هاشده . خانواده ها با اعمال فشار مضاعف بر کودکانشلن سعی دارند تا عقده های خود را التیام ببخشند . باید قبول کنیم که تیز هوشی زیاد خواندن نیست بلکه بر عکس کم خواندن و بیشتر نتیجه گرفتن است . کودکانی که در دام چنین والدینی گیر می کنند ، با شرکت در انواع کلاس ها ، در واقع هیچ وقتی برای کودکی کردن ندارند . آنها با همنوعان خود بازی نمی کنند و روابط اجتماعی را نمی آموزند. آنها به انسانهایی خشک تبدیل می شوند که با وارد شدن یک شوک ، چون هیچ انعطافی ندارند می شکنند . خانواده ها با این فشار ها ، سعی دارند به نزدیکان بفهمانند که کودکشات تیز هوش است . اما در واقع کودکشان فقط زیاد می خواند . همین .
کار وزیر و همکارانش درست و صحیح است استرس و اضطراب و بیماری را در جوانان این کشور با طرح های مانند تیز هوشان و غیره زیادتر و نهادینه نمودیم وزیر اموزش و پرورش و دولت پای تصمیم باشند متاسفانه مجلس اشرافی و بدور از واقعیات اجتماعی نیز پیرو انتشار دهندگان کتب اموزشی نیفتد باید دانش اموز زرنگ و متوسط و ضعیف و پولدار و فقیر در یک جمع باشند تا همدیگر را بصورت تیمی ارتفت دهند . با این روش وزیر تبعیض اموزشی تا حدودی رفع خواهد شد دو تا فرزند دارم هر دو گرفتار استرس و اضطراب سیستم اموزشی شده است من مدرس دتنشگاه هستم و همسرم نیز دبیر اموزش و پرورش هر دو از تصمیم وزیر حمایت می کنیم .
اين تصميم آموزش و پرورش خيلي عالي بود بقول خود وزير واقعا استرس بچه ها كه باعث بوجود امدن مشكلات روحي زياد براي بچه ها بود از بين ميرود.سپاسگزاريم
بدترین اتفاق اینه که مردم رو به خیال واهی از یکدیگر جدا کنیم و منابع کشور رو فقط در اختیار یک سری افراد قرار دهیم

شاید یک دانش آموز در 5 سال از زندگی تحصیلی موفق نباشد و در 5 سال موفق باشد و یا در دانشگاه موفقیت داشته باشد

مدارس نمونه فقط بیت المال را تضییع می کند و حق جمعیت بیشتر ضایع می گردد.
بنده به عنوان یک معلم با نظر وزیر موافقم وبرپایی این مدارس جیب یه عده سودجو رو فقط پر میکنه.نظام آموزشی باید برای همه یکسان باشه ، در هیچ کجا به این شکل که ما می بینیم دانش آموزان رو از هم جدا نمی کنن، شیوه جداسازی جز هدر رفتن استعدادها وسرخوردگی واسترس در بین دانش آموزان نتیجه دیگری در بر نداره.
اینگونه مدارس سایر دانش اموزان را ازداشتن همکلاسی زبر وزرنگ محروم می کند وعلاوه بران معلم خوب هم ندارند چون معلم خوب وامكانات هم برای اتها نیست .
باسلام
بنده 7 سال معاون مدرسه نمونه هستم روش فعلی به دلایل مختلف اصلا مناسب نیست بخصوص در بخش شبانه روزی این مدارس قادر به ادامه کار نیستند.
ای کاش وزیر محترم فکری به حال مجاز شدن ادامه تحصیل فرهنگیان می کرد.
متاسفانه با بخشنامه سازمان مدیریت ادامه تحصیل کارمندان دولت از جمله فرهنگیان ممنوع شده است .
با توجه به اینکه هر چه دانش معلم بیشتر باشد بهتر می تواند خدمت کند و اصولا هزینه ای که فرهنگیان برای ادامه تحصیل می پردازند تناسبی با افزایش حقوق آنها ندارد این کار جای تعجب دارد!!!!
لطفا وزیر محترم به این مشکل رسیدگی نمایند.
واقعا متاسفم برای این کشور با is هایی پایین....
تابناک لطفا همه پرسی بذار (رفراندم .ها ها ها ) و نتیجه رو برای وزارتخونه هم بفرست تا وزیر بتونه محکم روی تصمیمش پافشاری کنه
کار وزیر کاملا صحیح است و دارای پشتوانه علمی و مطالعاتی است که از سال ۸۹ انجام شده است پیشنهاد می کنم که نمایندگان ملت مطالعه و دقت نظر بیشتری داشته باشند آیا نخبگان یک جامعه با چند تا سوال تستی که پایین ترین سطح حیطه شناختی را می سنجد باید از سایرین جدا شوند ؟آیا این نوع گزینش خود دلیل بر آن نیست که فقط دانش آموزانی وارد این مدارس می شوند که دارای تمکن مالی هستند نه استعداد واقعی به عنوان کارشناسی که ۳۶ سال سابقه کاری دارم به طور قظع می گویم استعداد های درخشان ایران هیچکدام در این مدارس حضور ندارند
با سلام به همه ایرانیان عزیز. من به عنوان معلمی که تو مدارس خاص و عادی کار کردم، از وزیر محترم و لایق آموزش و پرورش بی نهایت سپاسگزارم که روح و روان فرزندانمان را از استرس قلم چی و امثالهم رها کردند. و یقین دارم 160 نماینده محترم هم نگران همین موسسات بی محتوای آموزشی هستند.... به نوبه خودم به وطنم قول میدهم فرزندانش را با تمام وجودم تربیت کنم تا آینده اش را زیباتر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
عالی بود خدا قوت
دید زیبایی دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اگر تجربه داشتید واقعا رمانتیک نظر نمی دادید.
مسولین گرفتار غول تجارت کلاسهای فوق برنامه شده اند.
جا دارد بررسی شود فرزندان مسولین در کدام مدرسه درس میخوانند
آدم بی سواد هم می فهم آموزش طبقاتی با ایجاد مدارس طبقاتی جامعه را از بین به بدین شیوه نابود می کند اما نمایندگان که اعتبارشان را از مردم گرفتن احساس ژن خوب بودن دارند
من به عنوان مشاور تو یکی از این مدارس کار کردم، فقط استرس،اضطراب و فشارهای روحی و روانی بود و حجم زیاد مطالب آموزشی... نه از پرورش قوای ذهنی مثل تفکر، نقد و تجزیه و تحلیل و خلاقیت خبری بود و نه از موفقیتهای دانشگاهی خاص...میشه مدارس عادی رو از نظر آموزشی غنی تر کرد
حالا که دولت می خواهد یک طرح علط را متوقف کند عده ای که پول زیادی از این مدارس نصیبشان می شود مخالفت می کنند. حذف این مدارس به عدالت نزدیکتر است. مدارس دانش اموزان را بیچاره می کنند که اعتبار برای خودشان جلب کنند. هزینه های چند میلیونی روی دست پدر و مادرها می گذارند تا بچه ها به این مدارس بروند. این عدالت نیست. این استعداد پروری نیست. یک صنعت میلیاردی است که برخی سود می برند. اگر وزیر یک کار درست کرده باشد همین حذف مدارس است. به خدا این مدارس برای قشر مستضعف هیچ سودی ندارد و تنها باعث بی عدالتی است.
سلام بنده دبیر ریاضی هستم قطعا اگه بساط این مدارس جمع بشه بسیاری از کلاسهای خصوصی من هم بر چیده میشه اما من هم با این ایده‌ی وزیر موافق هستم البته امیدوارم در حد یک ایده عقیم نشه‌و بهش عمل بشه‌.
البته نمایندگان هم میتونن‌ با یه تحقیق متوجه بشن چند درصد دانش آموزان این مدارس جزء حداقل قشر متوسط هستن نه ضعفا‌.اکثر دانش آموزان این مدارس از خانواده‌های مرفهی‌ هستن که با هزینه کردن میلیونی موفق شدن نه استعداد‌ و ...البته بعضیا هم پارتی‌...
به عنوان یک نفر که ۱۱ سال در مدارس تیزهوشان بوده ام و اکنون نیز هستم اعلام می کنم اگر قرار است در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب یک کار درست در آموزش و پرورش صورت پذیرد همین طرح حذف مدارس استعدادهای درخشان است.
بخدا دلم برای بچه های این مملکت میسوزه
معمولا اونایی که از این مدارس فارغ التحصیل میشن مشکلات روحی زیادی دارند انتظارات بیش از حد توان از بچه ها توسط اولیا،مدارس،دییران و جامعه آنها را مشکل دار کرده.
وضعیت دانش آموزان قبول نشده هم که آمارشون بالاست از اینها اسف بارتره
تو را خدا حامی این طرح بشین
نفع شخصی تان را نبینید
نفع همه دانش آموزان را لحاظ کنید
متشکرم
اولا اگر وجود این مدارس در مملکت عین عدالته چرا از این دست مراکز اموزشی در مناطق محروم وجود ندارد دوم اگر دانش اموزی با صرف وقت و هزینه به این پایه از دانش رسیده باشد که تیزهوش نام گرفته پس میتوان برای همه این الگو را پیاده کرد هر چند که سابقه نشان داده که این مراکز از جیب این مملکت بوده و منافع ان برای کشورهای خارجی است ضمنا در قدیم این مدل اموزشی نه رسم بوده و نه وجود خارجی داشته است همه اعم از فقیر و پولدار وکند ذهن و تیزهوش همه در یک صف و بر روی یک نیمکت درس میخواندند کما اینکه معلمان قدیم بار اموزشی هر یک ار دانش اموزان کم استعداد را بر دوش دانش اموزان با استعداد میگذاشت این یک روش ساده برای رشد تمامی استعدادها بوده
با سلام در مدارسی که اسمش خاص یا غیر انتفاعی نام داره از تابستان کلاس های فوق برنامه شروع میشه وتا زمان امتحان ورودی ادامه داره با هردانش اموزی این مقدار کار کنند وتست زدن یاد بدهند تا حدی میتونه قبول بشه ولی اون دانش اموزی توانایی بالی داره ولی پول شرکت در کلاس های فوق برنامه نداره و در تست زدن کند می باشه چکار باید بکنه !!!!! پس پول داشتن ونداشتن می تونه تاثیر گذار باشه در کل کارشناسان باید فکری بکنند که حق کسی ضایع نشه مخصوصا دانش اموران بی بضاعت که میتوانند تیز هوش باشند اما مسا یل مادی جلوی انها را میگره با نظر وزیر موافق هستم ولی باید فکری برای داتش اموزان با استعداد بالا کرد همانگونه که مدارسی تحت عنون مدارس استثنایی وجود داره
نظر سنجی بشه!!!!!!
به عنوان کسی در متوسطه دوم هم با دانش اموز معمولی و هم نمونه و هم به اصطلاح تیزهوش سرکار دارم عرض میکنم که هیچ فرقی از لحاظ استعدادی ندارند ولی مدارس خاص با توجه به اینکه هزینه بیشتری خرج میکنند و جو کلاس هم به سمت درس خواتدن متمایل هست نتبجه بهتری میگیرند ولی مدارس معمولی وقتی نه پولی باشه نه انگیزه ای ؟؟؟؟ بهترین کار حذف مدارس خاص و اولین گام در جهت عدالت اجتماعی میباشد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
عدالت اجتماعی ???
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
با سلام
اولا عزیزان ما ایرانی وصاحب فرهنگ هستیم در پاسخها نهایت ادب را رعایت فرمایید ول با نظر یک نفر شدیدا مخالف هستید.
اینجانب با این نظر موافق هستم وامروز به عین مبیبینم افرادی را که از مدارس تیزهوشان فارغ التحصیل میشوند فقط یک بعد فعال دارند وآن نمرات عالی دروس اما در بعد اجتماعی و ومدیریتی می لنگند من چند روز پیش مقاله ای نوشتم ومورد تحسین اساتید مدارس قرار گرفت وچکیده آن این بود که ما به تیزهوش تیز فهم نیاز داریم تازه این در شرایطی است که واقعا مدارس به وظیفه خود عمل کنند ولی متاسفانه خیلی از این مدارس با امور ظاهری وخوش آب ولعاب اداره و فارغ التحصیل مینمایند..
الان مشکل اصلی رو مسئولین نمیگن و اینها همه اش بهانه است. قرار بر این بوده در این مدارس کیفیت آموزشی بالاتر نسبت به مدارس دولتی که مجانی هستند به دانش آموزان ارائه شود و در قبال آن پنجاه درصد گرانترین شهریه مدرسه غیر دولتی در همان شهر یا منطقه از دانش آموزان اخذ شود. ولی آنچه الان در حال حاضر اجرا میشود پنجاه در صد شهریه مصوب مدارس غیر دولتی اخذ میشود ولی شهریه مدارس غیر دولتی مخصوصا گرانترین ها حداقل دو برابر شهریه مصوب است و در واقع در عمل یک چهارم شهریه مدارس غیر دولتی از دانش آموزان اخذ میشود و سه چهارم هزینه ها را دولت بودجه برای مدارس ندارد یا نمیخواهد بپردازد و با شهریه دانش آموزان عملا مدارس سمپاد قادر به فعالیت نیستند و در رقابت با مدارس غیر انتفاعی تقریبا این مدارس به شدت عقب هستند. پس دولت عملا در شرایطی قرار دارد که اگر میخواهد این مدارس به لحاظ مالی فعال باشند باید تعداد دانش آموزان این مدارس را دو برابر کنند یعنی کلاس های حداقل سی الی چهل نفره و شاخص تیز هوشی را هم پایین تر بیاورد تا تعداد بیشتری را جذب کند همین کاری که در دولت های نهم و دهم انجام شد. پس عملا مدارس سمپاد و نمونه دولتی در عمل کارائی خودشان را از دست داده اند و تبدیل به محلی برای جذب نخبگان و خارج کردن آنها از گردونه رقابت با سایر دانش آموزان مشغول در مدارس غیر دولتی شده اند و این مسئله نیاز به بازنگری جدی دارد. تعطیلی این مدارس و نگهداری آن هر دو تبدیل به معضلی برای آموزش و پرورش شده است.با توجه به اینکه خواه نخواه درصدی دانش آموز نخبه وجود دارند و به علت شهریه گزاف مدارس برتر غیر دولتی قادر به ثبت نام در اینگونه مدارس نیستند باید راه کاری برای جلوگیری از هدر رفت این استعدادهای درخشان اندیشیده شود. یک راه کار اینست که دولت همین استعداد یابی و سنجش و آزمون را برگذار کرده و دانش آموزان مستعد را به عضویت باشگاه نخبگان یا همان سمپاد درآورد و این قبیل دانش آموزان را به صورت حمایتی مثلا پرداخت بخشی از شهریه در سایر مدارس غیر دولتی و یا دولتی مورد پشتیبانی قرار دهد و همچنین برای آنها در صورت ادامه زندگی در کشور و مراحل پس از تحصیل و فعالیت شغلی و زندگی مزیت های مشخصی که از هم اکنون معین و قطعی باشد در نظر بگیرد. این طریق حل مسئله بسیار ساده و کارا میباشد و این بحث و جدل ها نهایتا به نابودی نخبه گی و نخبه پروری منجر و مهاجرت نخبگان به کشورهای دیگر را از سالهای پس از تحصیل به سالهای ورودی دبیرستان منتقل میکنو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
سلام
پیشنهاد خوبی است به عبارت دیگر دولت با شناسایی دانش آموزان نخبه تمام یا بخشی از هزینه تحصیل آنها را در مدارس تقبل کند. نه اینکه آنها را جدا و تحت فشارهای مختلف قرار دهد. در نتیجه هدف می شود جذب کمک دولت برای تحصیل در مدارس و کسی و به عبارت دیگر گرفتن بورس
كار آموزش پرورش بهترين كاًري بود كه انجام داد . روح و روان بچه يازده دوازده ساله رو نجات داد . مملكت ما معدل بيست كه ما فكر مي كنيم مياد به جامعه كمك مي كنه نمي خواد . سعي كنيم كساني تربيت كنيم كه بفهمند چطوري تيم بسازند تو تيم كار كنند پرزنت كنند بصورت عملي از علم ياد داده شده استفاده كنند.
پاسخ ها
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
به جرات می توان گفت بعداز انقلاب یکی از بهترین تصمیمات وزارت آموزش وپرورش حذف آزمون تیز هوسان ونمونه دولتی بود چرا که متولیان محترم تعلیم وتربیت بهتر از هرکسی می دانند چه فشارهای روحی وعصبی بردانش آموزان دوره ابتدایی
اون کسانی کهمی گن داریم در سایر کشورها لطفا مطالعه کنید بعد نظر بدهید، چنین مدارسی 50 سال پیش در اروپا و امریکا بود. و به عنوان فارغ التحصیل سمپاد هاشمی نژاد مشهد کاملا با نظر وزیر موافقم، این مدارس فقط بچه ها رو روانی می کنه و کسانی که راه نیافتند در حسرت چیز بیهوده نگه می داره
جالبه نظر نمایندگان مخالف نظر اکثر مردم است . فقط بخاطر بچه های خودشان !!!!!!! با تاسف
یا تحصیل رایگان و یکنواخت برای همه - یا تحصیل پولی برای همه
البته تمامی کشور ها بند 1 رو انتخاب کردند و هر کس هم که پول داره می تونه بره مدرسه خصوصی

ولی از بیت المال نمیشه برای 5 درصد، امکانات بیشتری فراهم نمود
من به روحانی رای ندادم و مخالف سفت و سخت او هستم ولی این وزیر واقعا کارش درسته و معلومه که انسانه معلومه که روح انسان را می شناسه معلومه درد کشیده معلومه تحصیلات این کار رو داره و خلاصه خدا اون نازنین پدر و مادرت رو بیامرزه که می خواهی بداد بچه های معصوم ومظلوم این کشور برسی خدا خیرت بده که داری فکر میکنی گاهی ما پدر و مادر ها هم نا خواسته به بچه هامون ظلم میکنیم و فکر می کنیم به صلاح اونهاست گاهی شهریه های آن چندانی می دهیم و فکر می کنیم این کلاس های اضافی غال است بابا عوض بشید یک زمانی کیارستمی خدا بیامرز فیلم مستند مشق شب را ساخت برید ببینید این فیلم کمک بزرگی کرد و حالا کم نیار آقای وزیر برو جلو سعی کن که کار بزرگی بکنی و اسمت ماندگار بشه و به مدارس خاص غیر انتفاعی هم که برای موجه کردن شهریه بالا کلی کلاس اضافی به بچه های ما تحمیل می کنند رسیدگی کن خواهش می کنم به امید روزی که مدارس ما حداقل تا پایه ششم درس تحمیلی مشق تحمیلی و امتحان تحمیلی نداشته باشه و بچه ها آزادانه فکر کنند بازی کنند بدوند شاد باشند که آن وقت می شود امید داشت که نسل آینده نسلی خلاق و شاد و منصف و دانشمند خواهد بود نسلس می شود که به محیط زیست آسیب نمی زند هوا را آلوده نمی کند کودک آزاری نم کند به امید آن روز. مادر 3 فرزند 22 ساله 16 ساله و 4 ساله
کار درست در برقراری عدالت آموزشی بسته شدن دکان هایی بنام مدرسه غیر انتفاعی است که غیر از مواردی استثنایی کیفیت آموزشی و علمی ندارند . علاوه بر این توزیع عادلانه مدرسین بین مراکز عادی و نمونه است بطوریکه مدارس عادی و نمونه سهم یکسان کیفی از مدرسین داشته باشند. مدارس نمونه دولتی تا حال کا ر کیفی خوبی داشته اند .
اولین صدمه را صداوسیما به داشگاه می زند مسایل اموزشی برای گرفتن پول یامفت انها به بازاره مکارهایی شبیه کرده که ساعتهای زیادی را صرف تبلیغ این کلاه برداری می کند روشهایی را توضیح می دهد که چگونه خیلی سریع تست زنی کند کاری ندارد که این دانش امور بر اثز استعدادبرتر باید به ان مرحله برسد که بتو.اند ان تست را بزند ودر واقع انها را دوپینگ موقت می کنند تا به هرصورت جای کسی را بگیرد که استعداد ذاتی ان از او بیشتر است حداقل ببینید در کشورهاییشرفته یا در چین که اینهنه پیشرفت صتعتی داشته چیکار کردهاند از تجربیات انها استفاده شود در ضمن در مسابل اموزشی بهتره فرهتگیان ودانشگیان صاحب نظر تصمیم بگیرند نه یک عده نماینده نا اگاه وبی اطلاع و شلوغ باری دربیارند فکر می کنند در همه چیز باید از انها سوال ش.د واجازه بگبرند وخودشون نخود هر اشی می کنند ما می دانیم این نماینده ها اغلب نماینده یک عده دیگری هستند تا مردم
بهترين كاري كه تا به حال در آموزش پرورش انجام خواهد يافت همين مسله است از اول ابتدايي بايستي بچه 7 ساله به فكر تست وامتحان وكنكور باشد وچه استرس و هزينه هايي به خانواده ها تحميل مي شد اينها نماينده مردم نيستند دلالان پول وپله هستند كه به فكر جيب خودند كه جاي بسي تاسف دارد از وزرير محتر م جناب بطحايي تشكر وقدرداني مي شود
نظر نمایندگان کاملا غیرمنطقی است. نمایندگان، کاری کنند که تمام مدارس کشور(از نظر سواد و توان تدریس معلمین) تبدیل به مدارس تیزهوشان شوند. اگر (معلم بی سواد) استخدام نشود، تمام مدارس کشور میشود مدارس تیزهوشان.
ما که نمیتوانیم کیفیت مدارس عادی رو بهتر کنیم ولی خراب کردن کیفیت مدارس خوب راحت شدنیه.
باید به این وزیر شجاع باب تحدف این مدارس تبریک گفت. مدارسی که نه بچه های با استعداد رو جدب میکنه و نه اینده خوبی رو برای اونها رقم میزنه. بچه پولدارهایی که روش های تست زنی رو بزور پول یاد گرفتن. بماند که شهریه گزاف هم بعد از قبولی برای ثبت نام باید بپردازن. البته وجود این مدارس برای یه عده نون دونی خوبی بود که همونها هم الان معترض هستند.
نمایندگان محترم تجارت کلاس های تست و آمادگی و تیزهوشان .. که هیچ مبنای علمی ندارذ و عملا باعث انزجار از کتاب و کتاب خوانی شده سالیانه 1000 میلیارد در آمد برای دست اندرکاران دارد شما چرا اعتراض دارید؟؟؟؟؟
این روش دانش آموزان نخبه را شناسایی نمی کند !!! بلکه فقط فرزندان ثروتمند را یه جا جمع می کند !!؟!؟!؟!؟
مرقومه همه را خواندم. چه عقده هایی که در این کامنتها نهفته است.
اما چند نکته:
اولا با با تلاش دولت قبل این مدارس کارایی کمتری دارند. چون معلم ها دیگر سواد و دلسوزی قبل را ندارند و دکان باز کرده اند
۲- خروجی این مدارس اساتید دانشگاه و کارافرین هایی هستند که شما نمیبینید. و اگر خوب استفاده نشده دلیلش سیستم ناکارامد و دلال بازی کشور هست.
۳- سخت تلاش کردن بد نیست. اما این فشاری که میفرمایید دلیلش امیدوار کردن بیخود بچه توسط والدین هست. ۲۰ گرفتن باهوش بودن نیست.
۴- درخصوص انواع مختلف استعداد بهتر است با علم صحبت بفرمایید. بسیاری از استعدادها باهم جمع نمیشوند و هرکدام نیازبه محیط مناسب خود دارند. اما چون سیستم اموزشی این ظرفیت را ندارد میخواهند صورت مسئله پاک شود.
شناسایی نخبگان و حمایت از انها در همه جای دنیا وجود دارد و اگر می بینیم کشورهای اروپایی پیشرفت کرده اند بخاطر برنامه های درست آنها در حوزه آموزش بوده و بهتر است آقای وزیر بجای اینکه این مدارس را حذف کنند، آموزش در این مدارس را به سمت بلوغ استعدادها و کاربردی نمایند تا فارغ التحصیلان این مدارس بتوانند مسئولیت ایجاد اشتغال در کشور را بر عهده گیرند.
چه می شود در این مدارس دروس کاربردی جایگزین دروس صرفا تئوری شود چه می شود سیستم آموزشی ژاپن در اصلاحات اموزشی مد نظر قرارا گیرد و چه می شود مسئولین بجای تصمیمات هیجانی و فاقد پشتوانه کارشناسی پرهیز نمایند
سلام من چند سال قبل در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در ژاپن تدریس می کردم یک روز از ایران پیام دادند که در مورد مدارس تیزهوشان در ژاپن تحقیق کنید وقتی مدیر مدرسه با ژاپنی ها تماس گرفت تا از یک مدرسه تیزهوشانی بازدید کنیم ولی ژاپنیها گفتند ما این گونه مدارس را حذف کرده ایم زیرا ضرر این مدارس بیشتر از منافع آن است
در بازدید های متعددی که از مدارس ژاپنی داشتم دیدم که آنها از هر نوع ویژه کردن دانش آموزان ویا ایجاد رقابت بین دانش آموزان پرهیز می کنند و بیشتر انها را تشویق به همکاری با هم می کنند بطوریکه هر دانش آموز به این باور می رسد که باید در خدمت جمع و گروه باشد به همین دلیل نخبگان و روئسای جامعه هم احساس می کنند که باید در خدمت جامعه باشند در اینجا یادم هست که وقتی حقوق من معلم ۹۰ هزار تومان بود یکی از پزشکان آشنا که متخصص بود از بیمارستان شهر ما برجی یک ملیون تومان می گرفت تازه در مطبش هم شاید همین مقدار درامد داشت اما وقتی می خواست یک مریض بی بضاعتی را عمل کند باز زیر میزی می گرفت یک بار به او گفتم تو که این قدر درآمد داری چرا از مردم زیر میزی میگیری با غرور تمام گفت من دود چراغ خوردم اما او توجه نداشت که این جامعه است که او را موفق کرده است و از رفتگر محله گرفته تا نانوا و معلم و.... همه در موفقیت او دخیل هستند
نکته دیگر اینکه دریکی از آزاد ترین اقتصادهای دنیا یعنی ژاپن مدارس غیر انتفاعی بسیار کم بود بخصوص که در مقطع ۶ ساله ی ابتدایی اصلا مدرسه غیر انتفاعی نداشتند
بنده به عنوان یک فرهنگی با چهل سال سابقه تدریس درتمامی مدارس ازجمله در مدارس خاص وهم به عنوان پدری که هرسه فرزندم در این مدارس درس خوانده اند باتفکیک مدارس مخصوصا دردوراول دبیرستان مخالفم ودرتمام زمان خدمت نیز مخالفت خود را اعلان کرده ام زیرا جدا کردن بچه ها ازطرفی باعث یاس و نا امید اکثریت فرزندان ما می شود بطوری که خود انها باورمیکنند که نمی توانند وعده دیگر نیز دچاررغرور بیجا می شوند ودرگیر حسادت ورفتارهای بسیارغیر دوستانه وخرد کردن یکدیگر به هر صورت ممکن مثل دروغ گویی وزیراب زنی و......میگردند
بنده دارای دو فرزند 13 و 14 ساله هستم و واقعا درک می کنم که ایجاد استرس در بچه ها و حذف علاقمندی های آنها مانند ورزش و هنر و موسیقی و ... و تاکید بر حفظ خوانی چطور بلای جان بچه ها شده؟
از طرفی هر کسی پول بیشتری داشته باشه و بتونه بچه شو در کلاس های خصوصی بفرسته در این مدارس پیروز می شه و دانش آموزان با وضع مالی ضعیف عقب می مانند. این یعنی بی عدالتی.
لذا تصمیم وزیر بسیار منصفاه و شجاعانه بوده است.
مگر اساتید و مهندسین و پزشکان و وکلا و .... ی مطرح کشور در قبل از انقلاب در مدرسه تیز هوشان درس خواندند؟
مگر آنهایی که الان در مدرسه تیزهوشان درس میخوانند همه دارای رتبه خوب هستند. چه بسا دانش آموزانی که در مدرسه دولتی درس میخواندند ولی رتبه خیلی بهتر از دانش آموز تیزهوش داشتند. بروید رزومه اساتید مطرح و پزشکان و نویسندگان و... را مطالعه بفرمایید.
لازم است دولت در قبال این تصمیم مدارس دولتی را تقویت نماید . شتر سواری دولا دولا نمیشود . واضح است دولت توان رقا بت با بخش خصوصی در آموزش و پرورش را ندارد. و نیز بسار واضح است علی رغم ادعای دولت مبنی بر عدم دریافت شهریه از دانش آموزان شهریه گرفته میشود.و در طول سال به بهانه های مختلف (مشارکت - جشن فلان و...)مبلغ قابل توجهی را از دانش آموزان دریافت میکند. اگر بطور واضح دولت اعلام نماید که جهت بالا بردن کیفیت آموزشی مدارس دولتی نیاز به همکاری داریم مردم مبلغ را پرداخت میکنندبه شرطی که دولت صادق باشد. آنوقت دانش آموزان به جای پرداخت مبلغ چندین کلاس خصوصی کمتر از آن را به مدرسه میپردازند تا کتاب درسی به صورت تمام و کمال و مفهومی تدریس شود.
دانش آموزان ابتدایی ما به جای اینکه مفهومی یاد بگیرند در کلاسهای خصوصی روش تست زنی را یاد میگیرند. در این رابطه مثالی میزنم. مسئله معروفی داشتیم که یک کارگر کاری را در 4 روز تمام میکند و کارگر دیگر همان کار را در 8 روز تمام میکند اگر با هم کار کنند آن دو نفر در یک روز چه کسری از کار را انجام میدهند؟ جواب تستی آن میشود حاصل جمع تقسیم بر حاصل ضرب. گفتم چرا ؟ گفت تو حل کن اگه غیر از این شد . تو کلاس خصوصی به ما روش سریع یاد داده اند.
این دانش آموز مفهوم مسئله به صورت تشریحی را نمیداند ولی سوال را درست جواب میدهد. باشد زمانی برسد نان خوری مافیا کنکور و آزمونهای مختلف که این طور علم را لگد مال میکنند از صحنه آموزش معدوم گردند.
بنده درمدت 30 سال خدمت درآموزش وپرورش که درپست های مختلف حتی معاون آموزش ابتدایی
اداره انجام وظیفه نموده ام با اقدام وزیر محتر م از هر لحاظ موافقم چرا که دوره ابتدایی دوره بازی ونشاط است ومی بایست دراین دوره استعدادیابی ومهارتهای زندگی را به دانش آموزان عزیز آموزش داد.وبهتر است نمایندگان عزیز دنبال وظیفه اصلی شان یعنی قانونگذاری بروندوتحت فشار مردم حوزه انتخابیه قرارنگیرند وصرفا" متولیان تعلیم وتربیت وکارشناسان آموزش دراین زمینه اظهار کنند.
سمپاد هیچگونه برنامه خاص جدا از مدارس دیگر ندارد .اصلا مگر تیز هوشی یا کم هوشی بچه در 12 سا لگی مشخص میشود؟ دانش آموزانی داشتیم از مدرسه تیز هوشان که از ادامه تحصیل عاجز شدند. و دانش آموزی از سایر مدارس را مبینی که 2 سال آخر دبیرستان را آنچنان طی میکند که جزو نخبه هامیشود .12 سالگی موقع مناسبی برای جدا سازی استعدادها نیست و استعداد ها باید توسط معلم مربوطه شناسایی شود نه با 60 تا سوال تست.! معلم میداند کدام دانش آموز بار اول مطلب را میگیرد . آن دانش آموز را میشود دانش آموزی با بهره هوشی بالا دانست که فقط باید یافته هایش را تکرا نماید .
واقعاً جای بسی تأسف است در حالیکه تورهای گسترده ای برای شکار نخبگان کشورمان از سوی کشورهای استعمارگر پهن شده است و خواسته یا ناخواسته زمینه فرار مغزها را با تصمیمات کارشناسی نشده و نسنجیده فراهم نموده ایم، دولت به جای شناسایی و سرمایه گذاری و توجه مضاعف به نخبگان ، عملاً دارد آنها را منزوی میکند. ظاهراً دولت هنری جز توقف پروژه های علمی ندارد.از همون روز اولی هم که سر کار اومده سرانه مدارس را قطع کرده و عملاً هزینه اداره مدارس را از اولیاء میگیرند.
باید به این نمایندگان گوشزد کرد که ایشان نماینده فرزندان خود یا نماینده فرزندان اقوام خود نیستند بلکه نماینده مردم این مملکت هستند که فرزندان ایشان از سن کودکی دارند اسیر امتحانها تستی مسخره و کلاسها تقویتی و تست زنی می شوند. رقابتی بیهوده و کلاسهایی مخالف تمام اصول پرورشی و تربیتی که از دانش آموزان این مرز و بوم تعدادی عصبی و روانی به بار می آورد و تحویل جامعه می دهد.
حذف مدارس نمونه دولتی فقط در جهت زیاد شدن مدارس غیر انتفاعی و به نفع مالی آنها می باشد و تحصیل رایگان را برای دانش آموزان طبقه ضعیف و متوسط در مدارس خوب منتفی می کند
باید سطح همه مدارس بره بالا - نه یک بودجه زیاد برای تعداد کمی از دانش آموزان- کار خوبیه تعطلیشون
مجلس همسو!!؟، این مجلس کجاش همسویه؟، همه را ردصلاحیت کردن،
کار وزیر عالی بود من گمان‌ نمی کردم که به این زودی ها چنین کاری انجام شود
در کشور های پیشرفته بچه های کمی کند را هم جدا نمی کنند بچه ها در مدرسه تنها درس نمی اموزند زندگی را می اموزند کمک‌به یک دیگر در کنار هم‌بودن با هم بالا‌تر رفتن
این چیزی است که به ان‌عدالت می گویند و اینچنین است که فرزندانمان را عدالت خواه بار می آوریم نه انکه با ژن خوب می توان به جاهایی رسید که دیگران آرزویش را هم‌نمی توانند بکنند
به امید روزی که دولت وظیفه اش را در برابر همه فرزندان این مرز و بوم انجام دهد و هیچ دانش اموزی ، در یک روستای دور افتاده نیز از آموزش و مدرسه دور نباشد و این هم معنی عدالت است
به امید روزی که دولت آنقدر برای اموزش بودجه بگذارد که مدرسه های غیر انتفاعی هم جمع شود و عدالت واقعی در میان‌فرزندان سرزمین مان بر قرار شود
اکثر فرزندان نمایندگان در این مدارس به رایگان تحصیل می کنند.
كاش وزير محترم فكري هم بحال مدارس غير دولتي مي كرد !!!!
طبق قانون اساسي همين نظام تحصيل فرزندان اين آب و خاك تا مقطعه ديپلم بايد با هزينه دولت باشد ولي كاش آماري اعلام مي شد هزينه تحصيل چند درصد از دانش آموزان كشور به دوش والدين است (پس نقش اي قانون چيه )
فرزندانم من و امثال من كه در تمام مقاطع تحصيلي با هزينه والدين تحصيل كرده اند بعد از فارغالتحصيلي چه تعهدي به ماندن در كشور و خدمت به آن دارند در صورتيكه در طي 12سال تحصيل در مدرسه و در ادامه تحصيل در دانشگاه آزاد از امكانات دولتي هيچ استفاده نكرده اند (طبق قانون اساسي همين حكومت )؟
من خودم راهنمایی و دبیرستان در این مدارس بودم، من از خانواده ای بی بضاعت بودم و بدون هیچ نوع. کلاسی در مدرسه تیزهوشان قبول شدم اما اکثریت بچه ها از خانواده های مرفه بودند، مثلا پدرشان پزشک بود آزمایشگاه تخصصی در مرکز شهر داشت!!!! دیگری در همان دانشگاهی که من درس خواندم پدر و مادرش هیئت علمی بودند و.... در کل دوران تحصیل فقط تحقیر شدم، به خاطر محل زندگیم که معلم هایمان آن جا را مرکز معتادین و... می دانستند و سرگرمی و سبب خنده ی بچه های اکثرا پولدار شده بود، به خاطر لباس و کیفم و..... منظور لباس فرم نیست شال و کلاه و کاپشن و... که فرم نیست که یکسان باشد، در طول سال نه عید داشتیم نه سرگرمی. آخرش هم من یک فوق لیسانس بیکار رشته فنی هستم، آن بچه ها هم چون پولدار بودند اکثرا از کشور رفتند. این مدارس هیچ نتیجه ای برای کشور ندارند پولدار هایشان که از ایران می روند فقیرهایشان هم که با تحقیرهابی که میشوند به یک سری عقده ای تبدیل میشوند که فقط بیماری روانی دارند و حسرت می خورند که زحمت بیهوده کشیدند. من اگر در مدارس دولتی هم بودم همین رشته را قبول می شدم تازه آن موقع مثل پولدارها و با توجه به بازار کار خارج کشور انتخاب رشته نمی کردم که اکنون فقط سرکوفت بخورم، من به عنوان یک فارغ التحصیل این مدارس هیچ امیدی به آینده ندارم نه شغلی دارم نه همسری که خرجم را بدهد نه خانواده ای که از پس هزینه های الانش بربیاید چه برسد به آینده که آن ها فوت شوند و من بمانم
تابناک منتشر کن
ای داد از این همه قضاوت های یکسویه و غیرمنصفانه!
اگر وجود مدارس تیزهوشان بی عدالتی است، وجود مدارس غیر دولتی که بر پیشانی راه نیافتگانش داغ خرد کننده و زجرآور محرومیت و فقر زده می شود چه هست؟؟؟
متاسفم برای کسانی که کورسوی امید خانواده های کم درآمد را که راهیابی و حضور فرزندانشان در مراکز آموزشی مطلوب است، خاموش می نمایند.
تمامی نظرات بالا رو خوندم واقعا متاسف شدم که بدون علم و تحقیق چنین حرف های زده میشه چون این موضوع برایم اهمیت داشت یک هفته روی این موضوع کار کردم من فارغ التحصیل همین مراکزام که شما آنها را با غیر انتفاعی های پولدار اشتباه گرفتین (یک استعداد محروم که هزینه ای نکرد برای تحصیلش و کلاسی تستی هم شرکت نکرد) در همه جای دنیا برنامه مدون آموزشی برای استعداد برتر به دلایل روانشناسی و جامعه شناسی وجود دارد (کاش میشد لینک تحقیقاتشون را براتون بفرستم) اعتقاد دارند این دانش آموزان رهبران آینده، حل کننده مسائل و نوآوران کشورشان هستند و باید از ابتدا برایشان برنامه داشته باشند. تفکرات شما در بالا منو به این نتیجه رسوند که اصلاح جامعه ما حالا بسیار بسیار کار دارد. چون خیلی صحبت های بالا از روی ناآگاهی است و به راحتی یک مسئله اجتماعی قابل فکر و تحقیق جناحی و سیاسی میشه.
پاسخ ها
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بسمه تعالی
من هم با نظر جناب عالی کاملا موافقم.و معتقدم مدارس تیز هوشان بایستی در کشور تقویت شوند
درود بر وزیر با این تصمیم به جا
خجالت اوره که به بهانه شادابی و رفع استرس یه سری دانش اموز و خانواده که می خوان به زور پول و کلاس خصوصی بچه های معمولی را وارد این مدرسه ها کنند کل این سیستم تعطیل بشه

اون دانش اموز تیز هوش هم که باید سر کلاسی بشینه که یه مطلب تکراری و ساده را باید بارها بشنوه و سر کلاس حوصله اش سر میره و کلافه میشه چی؟

عدالت در معنای حقیقی اش یعنی هر کس به تناسب استعداد ها و توانایی هاش از امکانات بهره مند بشه

حذف این مدارس با تکیه بر حسادت که چون بچه ما نمی تونه بره بقیه هم نباید برن یه خیانت به کشوره
که بعضی ها اگاهانه و یه سری نااگاهانه و از سر حسادت اونو دنبال می کنن
من به عنوان یک فرهنگی کاملا موافق حذف این مدارس هستم زیرا دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل میکنند اکثرا دارای ضریب هوشی برابر با سایر دانش آموزان هستند و تنها به علت تمرین و ممارست بیشتر نه هوش برتر به این مدارس راه یافته اند.اکثر این دانش آموزان در آنجا دچار فشارهای روانی ناشی از تکالیف بیش از حد میشوند و نیز با خود برتر بینی که بر اثر تعلیمات اشتباه در این مدارس دچار آن میشوند حتی نمی توانند مدیریت گروهی را در جامعه به عهده بگیرند .امروزه جامعه ما از مدیریت های خودمحور رنج میبرد که ناشی از همین تفکر جداسازی از زمان کودکی می باشد. درود بر وزیر آموزش و پرورش که چنین تصمیم درستی گرفته است. نمایندگان هم چون فرزندانشان در این مدارس درس میخوانند و میخواهند در آینده به عنوان نخبه آنان را وارد پست های کلیدی کنند با این طرح مخالفند.
مصلح اجتماعی، تحصیل کرده تیزهوشان.بنده نیز 30 سال درسمت های مختلف آموزش ابتدایی خدمت کرده ام وچند سالی است که باز نشسته شده ام هیچ کس منکر حمایت مسئولین ازنخبه های واقعی کشور عزیزمان نیست.اما سئول این است مگر چند درصد جامعه نخبه واقعی هستند وآیا دریک شهرستان کوچک هرسال 50نفر نخبه واقعی وجود دارد که وارد این مراکز میشود؟ ووجود تیزهوشان دردوره دوم متوسطه امری ضروری به نظر میرسد نه دردوره ابتدایی که دوره بازی ونشاط است .بله درکشوری مثل ترکیه طبق بازدیدی که چهار سال پیش ازمدارس استانبول داشته ایم.در دوره ابتدایی چیزی به نام مدرسه تیز هوشان وجود ندارد بلکه دانش آموزان این مدارس دردوره متوسطه وآنهم باآزمون 8مرحله ای وارد چنین مدارسی می شوند
بنام خدا
من هیئت علمی دانشگاه هستم و تصمیم اخیر وزارت آموزش و پرورش در خصوص حذف آزمون از مدارس تیزهوشان را تصمیمی غیر کارشناسی و غیر علمی می دانم. ظاهرا این تصمیم برای حمایت از مدارس غیر انتفاعی گرفته شده ولی ماها که در دانشگاهیم و با اقشار علمی، زیاد سرو کار داریم اکثرا با این مصوبه مخالفند و معتقدند این مدارس حتما بایستی در مقطع اول هم باشد. از مجلس محترم و نماینگان عزیز که بدون اغراض سیاسی و با در نظر گرفتن مصالح کشور با این طرح مخالفت کرده و به رییس جمهور محترم نامه اعتراضی نوشتن نهایت تشکر و قدردانی را داریم. از آموزش و پرورش و وزیر محترم تقاضا داریم هر چه سریعتر نسبت به تجدید نظر درخصوص این مصوبه اقدام نمایند تا دانش آموزان مقطع ششم بیش از این سردرگم و دچار استرس نشوند. با تشکر
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی