بازدید 31124
آخرین تحولات خاورمیانه:

توهین و دخالت مقام آذربایجانی برای ایجاد آشوب در ایران/تصمیم «ترامپ» برای تحریم صدا و سیمای ایران/ ۱۵ کیلومتر تا فتح الفتوح در سوریه/درخواست ۵۲ کارشناس امنیت ملی آمریکا از ترامپ درباره برجام

توهین و دخالت مقام آذربایجانی برای ایجاد آشوب در ایران، تصمیم «ترامپ» برای تحریم صدا و سیمای ایران، جلسات امنیتی اسرائیل درباره حضور ایران در سوریه، کمتر از ۱۵ کیلومتر تا فتح الفتوح در سوریه، کویت میزبان نشست بازسازی عراق و حمله به کاروان نظامی ترکیه در خاک سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درخواست ۵۲ کارشناس امنیت ملی آمریکا از ترامپ درباره برجام نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۶۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 09 January 2018

توهین و دخالت مقام آذربایجانی برای ایجاد آشوب در ایران، تصمیم «ترامپ» برای تحریم صدا و سیمای ایران، جلسات امنیتی اسرائیل درباره حضور ایران در سوریه، کمتر از ۱۵ کیلومتر تا فتح الفتوح در سوریه، کویت میزبان نشست بازسازی عراق و حمله به کاروان نظامی ترکیه در خاک سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درخواست ۵۲ کارشناس امنیت ملی آمریکا از ترامپ درباره برجام نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، جمعی از افسران بازنشسته ارتش آمریکا، اعضای کنگره و سفرای سابق واشنگتن در کشورهای خارجی متشکل از جمع ۵۲ نفره ای از کارشناسان امنیت ملی این کشور امروز دوشنبه با امضای نامه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا از وی خواستند برجام را به مخاطره نیندازد.

در متن این نامه خطاب به ترامپ در این باره آمده است: اکنون و در آینده، آمریکا باید درباره برداشتن گام هائی که ممکن است برجام را به مخاطره بیندازد احتیاط کند؛ چرا که این توافق برای امنیت ملی آمریکا حیاتی است.

توهین و دخالت مقام آذربایجانی برای ایجاد آشوب در ایران/تصمیم «ترامپ» برای تحریم صدا و سیمای ایران/ ۱۵ کیلومتر تا فتح الفتوح در سوریه/درخواست ۵۲ کارشناس امنیت ملی آمریکا از ترامپ درباره برجام

بر اساس اعلام رویترز، ترامپ قرار است در هفته جاری تصمیم خود را درباه ادامه تعلیق تحریم های ضد ایرانی اتخاذ کند.

تعلیق تحریم های ضد ایرانی آمریکا پس از توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» توسط دولت وقت این کشور (باراک اوباما) و بر اساس توافق مذکور به انجام رسیده بود.

توهین و دخالت مقام آذربایجانی برای ایجاد آشوب در ایران

"قدرت حسن قلی اف" عضو مجلس ملی جمهوری آذربایجان ، رئیس حزب جنبش آزادی‌بخش جمهوری آذربایجان، مؤسس حزب جبهه خلق آذربایجان BAKCP در سال ۲۰۰۴ در مصاحبه با رسانه‌های آذربایجانی گفت: "به نظر من در سال‌های اخیر کاهش رشد اقتصادی ایران ریشه در مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه دارد. در طول چند سال گذشته میزان حجم تولید داخلی ایران به‌اندازه دو برابر کم شده و از ۷۰۰ میلیارد دلار به رقمی در حدود ۳۸۰میلیارد دلار کاهش پیداکرده است که همین امر منجر به کاهش درآمد مردم و تشدید وضعیت بد اجتماعی جامعه ایران و اعتراضات مردمی شده است."

این مقام آذربایجانی در دخالتی آشکار و توهین‌آمیز می‌گوید: «اتفاقات و حوادث ایران به این دلیل برای دولت جمهوری آذربایجان مهم است که در داخل مرزهای این کشور بیش از ۳۰ میلیون هم‌وطن ما در سرزمین مادری خود (آذربایجان جنوبی) زندگی می‌کنند. آذربایجان جنوبی امروز در داخل خاک ایران قرار دارد. در زمان آغاز اعتراضات در ایران من شاهد رویکردهای مختلفی از طرف مطبوعات بودم. بعضی نوشته بودند که ما نباید در مسائل و رویدادهای داخلی ایران دخالت کنیم ، ولی می‌توانیم به جنبش استقلال‌طلبی آذربایجان ایران پیوسته و یا آن را شروع کنیم.

بعضی‌ها نیز معتقد که این اعتراضات هیچ ربطی به هم‌وطنان آذری ما در ایران ندارد و آذری‌های ایران نظاره‌گر آن هستند. من این اظهارات را قبول ندارم. به نظر من سیاست یعنی مبارزه برای تغییر وضعیت موجود یعنی توانایی استفاده از وضعیت موجود. با توجه به واقعیت‌های موجود مردم آذربایجان ایران باید آن‌ها از این فرصت برای به دست آوردن هر چیزی که امکان رسیدن به آن وجود دارد استفاده کنند. آن‌ها هم باید همانند سایر ایرانی‌ها، برای رسیدن به دموکراسی تلاش کنند تا قانون بر جامعه حاکم شده و حقوق و عدالت اجتماعی تأمین شود. در چنین شرایطی آن‌ها می‌توانند از حقوق طبیعی ملی و انسانی خود بهره‌مند بشوند و بعد از آن به دنبال حقوق سیاسی خود باشند.

چندی است که رسانه ها و مقامات آذربایجانی توهین‌های آشکاری بر علیه مسؤولین جمهوری اسلامی از خود نشان داده‌اند و از سوی دیگر، اظهاراتی ابراز کرده اند که حاکی از دخالت در امور داخلی ایران است، به نظر می رسد افکار عمومی خواستار برخورد قاطع وزارت خارجه با سفیر و مقامات آذربایجانی هستند.

تصمیم «ترامپ» برای تحریم صدا و سیمای ایران

دولت کنونی آمریکا قصد دارد طی روزهای آینده به بهانه «مجازات عواملِ سرکوب اعتراضات اخیر در ایران (!)»، تحریمهای وضع شده علیه «سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» را مجدداً برقرار کند.

به گزارش روزنامه گاردین، منابع آگاه اعلام کردند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به بهانه «مجازات عوامل سرکوب اعتراضات اخیر در ایران (!)»، تحریمهای پیشتر وضع شده علیه «سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» را مجدداً اجرایی کند.

توهین و دخالت مقام آذربایجانی برای ایجاد آشوب در ایران/تصمیم «ترامپ» برای تحریم صدا و سیمای ایران/ ۱۵ کیلومتر تا فتح الفتوح در سوریه/درخواست ۵۲ کارشناس امنیت ملی آمریکا از ترامپ درباره برجام

شایان ذکر است که سازمان صدا و سیمای ایران از سال ۲۰۱۳ تحت تحریمهای آمریکا قرار گرفت؛ اما هم «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا و هم دونالد ترامپ جمهوریخواه هر ۱۸۰ روز یکبار فرمان «تمدیدِ تعلیق تحریمها علیه صدا و سیمای ایران» را امضاء کرده اند.

روزنامه گاردین به نقل از این منابع آگاه اعلام کرد که دونالد ترامپ قصد دارد در پایان ماه ژانویه، حکم تمدید تعلیق تحریمهای صدا و سیمای ایران را امضاء نکند.

یک منبع آگاه و نزدیک به حلقه تصمیم گیری در واشنگتن در ارتباط با تحریمهای صدا و سیمای ایران گفت که «ترامپ متقاعد شده است که تحریمهایی علیه بانک مرکزی ایران وضع نکند؛ اما در عوض سازمانهای معینی همچون شبکه رادیو و تلویزیون دولتی ایران را مشمول تحریم قرار دهد».

این منبع آگاه ادعا کرد: «این یک اقدام نمادین است و حامل پیامی قدرتمند به [حکومت] ایران بدون تحمیل مشقات بیشتر بر مردم ایران است!»

گفتنی است که با امتناع ترامپ از امضای فرمان تمدید تعلیق تحریمها علیه صدا وسیما، فعالیت این سازمان دولتی در خارج از مرزهای ایران از جمله فعالیت دفاتر آن در خارج از کشور، امکان خرید برنامه های تلویزیونی خارجی و همچنین پخش زنده و ماهواره ای برنامه ها با محدودیت مواجه خواهد شد.

به نقل از این منبع آگاه، «این احتمال نیز وجود دارد که تمام افراد وابسته به سازمان صدا و سیما که در خارج از ایران ساکن هستند، مشمول این تحریم قرار گرفته و حسابهای بانکی آنها به حالت تعلیق درآید».

جلسات امنیتی اسرائیل درباره حضور ایران در سوریه

تلویزیون دولتی رژیم صهیونیستی، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته چند جلسه فوری در خصوص بررسی حضور ایران در سوریه برگزار کرده است.

گفته می شود آینده سوریه پس از پیروزی بشار اسد در جنگ با تروریستها و تثبیت شدن قدرت وی نیز یکی دیگر از مباحث مورد بحث در این کابینه بوده است.

تلویزیون دولتی رژیم صهیونیستی همچنین ماهیت مباحث مطرح شده در این کابینه را بسیار مهم و قابل توجه اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در تماس تلفنی با سران کشورهای جهان درخصوص ادامه حضور ایران در سوریه و لبنان هشدار داده است.

حمله به کاروان نظامی ترکیه در خاک سوریه

رسانه های سوری به نقل از منابع محلی اعلام کردند که کاروان نظامی ترکیه در غرب استان حلب سوریه مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.

به گزارش رسانه های سوری، افراد ناشناس روز دوشنبه به یک کاروان نظامی ترکیه که درحال عبور از نزدیکی روستای 'زرزیتا' در غرب شهر داره عزه بود حمله کردند.

این رسانه ها به نقل از منابع محلی اعلام کردند که در این حمله، یک موشک 'آرپی جی' به یکی از خودروهای ارتش ترکیه برخورد و آن را منهدم کرد.

توهین و دخالت مقام آذربایجانی برای ایجاد آشوب در ایران/تصمیم «ترامپ» برای تحریم صدا و سیمای ایران/ ۱۵ کیلومتر تا فتح الفتوح در سوریه/درخواست ۵۲ کارشناس امنیت ملی آمریکا از ترامپ درباره برجام

نظامیان ترکیه پس از این حادثه به تیراندازی کور و هوایی اقدام کردند ولی رسانه ها تاکنون اطلاعاتی درباره خسارت های وارد شده به نظامیان ترکیه در این حمله منتشر نکرده اند.

این حادثه ساعاتی پس از ورود یک کاروان ارتش ترکیه شامل چند کامیون، نفربر زرهی و شماری نظامی به خاک سوریه از طریق روستای مرزی کفرلوسین انجام شد.

کمتر از ۱۵ کیلومتر تا فتح الفتوح در سوریه

نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت بعد از آزادسازی شهرک استراتژیک «سنجار» و روستاهای «کفریا المعرة»، «المتوسطة» و «خیارة» به فاصله کم‌تر از ۱۵ کیلومتری فرودگاه نظامی ابو الظهور واقع در شرق استان ادلب رسیده‌اند.

به گزارش منابع میدانی هم‌چنان پیشروی‌های نیروهای آزادیبخش در حومه شهرک سنجار ادامه دارد. ظهر امروز بعد از آزادسازی این شهرک و سه روستا در شرق آن، نیروهای ارتش سوریه پاکسازی بخش شرقی آن را آغاز کرده و تاغروب امروز موفق شدند روستاهای «صرع» و «صریع» در جنوب شرقی و شرق سنجار را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کنند.

یکی از فرماندهان میدانی این عملیات در مورد پیشروی‌های امروز گفت: «ارتش سوریه با آزادسازی مهم‌ترین پایگاه القاعده در این منطقه یعنی شهرک سنجار، هم‌اکنون کم‌تر از ۱۵ کیلومتر تا فرودگاه ابوالظهور فاصله دارد. ما به تلاش‌های خود برای پیشروی ادامه خواهیم داد و به زودی شاهد آزادسازی این فرودگاه خواهیم بود.»

او در ادامه افزود: «ما روستای خیاره را به سرعت آزاد کردیم. گروه‌های تروریستی از هم‌گسیخته عمل می‌کنند و چیزی به سقوط کامل آن‌ها نمانده است.»

لازم به ذکر است که نیروی هوایی ارتش سوریه نیز با قدرت قابل توجهی مواضع گروه‌های تروریستی را بمباران می‌کند.

کویت میزبان نشست بازسازی عراق

خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت از میزبانی نشست بین المللی از سوی این کشور ویژه بازسازی عراق از ۱۲ تا ۱۴ فوریه آینده با همکاری بانک جهانی و بخش خصوصی خبر داد.

وی افزود: ثبات عراق به مثابه ثبات کویت و منطقه است. این نشست با نشست های قبلی متفاوت است زیرا نشست توسعه ای است که زمینه را برای بخش خصوصی برای بازسازی عراق با مشارکت بانک جهانی فراهم می کند و تضمین های مطلوبی برای سرمایه گذاری ایجاد می کند.

معاون وزیر خارجه کویت احتمال داد که مشارکت فعالانه ای در این نشست شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۸۴
متاسفانه این مقامات آذربایجانی با عنایت به پانترکیستهای داخل وطن طمع به خاک ما دوخته اند
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
بنده فکر می کنم این گونه سخنرانی ها نقطه ضعف ها جاهایی که مغفول مانده است را به ما نشان می دهد.
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
متأسفانه شما کاملاً از اوضاع آذربایجان بی اطلاعید این فرد خود یک اپوزسیون نظام آذربایجان است و سخنان او پشیزی نه در کشور خودش نه در جهان ارزش ندارد و نباید این قدر برجسته شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
خاک وطن تو کویرهای ایرانه. در ایران ملل مختلف زندگی میکنند که در صورت اعمال ظلم مضاعف، حق تعین سرنوشت وجدایی خواهی برایشانمحفوظاست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
وقتي تعدادي از طرفداران تيم فوتبال تراكتورسازي پرچم كشور آذربايجان يا همون استان آذربايجان شوروي سابق رو براحتي برميدارن ميارن تو ورزشگاه آزادي و با شعار خليج عربي هل من مبارز ميطلبن و جيك مسئولين كميته انضباطي هم در نمياد و با اين سكوت دل خانواده هاي شهدا رو ميلرزون منم اگه جاي مقامات باكو باشم پررو مي شم.و تو امورات ايران دخالت مي كنم.
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
دوستان جدی نگیرید اگرکشور اذربایجان عرضه داشت میرفت خاک خودشو از ارمنستان میگرفت
وقتی آذربایجان را بعد از 99 سال پس نمیگیریم برامون بلبل زبونی میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
مرزهای شناخته شده ی بین المللی محمل خوبی برای تعامل کلیه ی کشورها است. باید سعی کرد این مرزها را از جمله مرزهای مقدس کشور خودمان را پاس بداریم. این گونه حرف ها توهمی بیش نیست و از جنس همان سخنان نماینده ی مجلس آذربایجان است که خود یک اپوزسیون است که حتی یک درصد هم در آذربایجان طرفدار نداردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
تو تنبون خودتو محکم بگیر بقیه پیشکش
می دونید دلم از چی میسوزه، از اینکه جوان های ما در سویه و عراق پرپر شدن ولی سود اقتصادی رو کشورهای دیگه می برن یکی نیست بگه اگه ثبات میخواستی جنگ که نه حداقل مواضعتون رو به نفع عراق و سوریه اعلام می کردین
اگه دلسوزي براي كشور و براي آينده اون هست بايد تريبون رو از اين فتنه گران واقعي و خاله خرس هاي دوست نما بگيره
از ماست که بر ماست، وقتی تو یه بازی فوتبال که دو زار هم ارزش نداره منافع ملی را فدای منافع قومی میکنیم بایدم رئیس جمهور آذربایجان بیاد دخالت کنه قسمت جالب ماجرا اینه که بازم مسولین میگن هوداران از خارج تحریک میشدن،
بنده بعنوان يك آذري ايراني معتقدم مسئولين ابتدا ميبايست نسبت به اصلاح امور ورفع مشكل داخلي بپردازند سپس برنامه اي رابراي بازگرداندن سرزمينهاي ازدست رفته راطراحي كنند/
شما هم کم در امور دیگران دخالت نمی کنید .
با تحریم صدا و سیمای ایران موافقم. چون بیننده قابل توجه ای نداره پس مطمئنم مردم خیلی نگران نخواهند شد.
هرچند كه بخش اول صحبت قلي اف در مورد كاهش رشد اقتصادي بدلايل مورد اشاره صحيح مي باشد اما بخش ديگر سخن او توهمي بيش نيست و خيال پردازي ميكند .
ایا ایران در نشست بازسازی عراق در کویت حضور دارد؟؟
منتظر نشست بازسازی سوریه هم باشید!!!!
وقتی که در مقابل فقر و بیکاری فقط شعار میدهیم نتیجه اش همین می شود که هر از راه رسیده ای طمع به خاک ایران میکند. بهتر نیست به جای توجه به خارج و کمک به کشورهای دیگر ، مشکلات داخلی را حل کنیم.
باید خاطر نشان شد که هیچ کشوری یارای حمله نظامی به کشور را ندارد و تنها تهدید از اختلافات داخلی خواهد بود
وقتی استالین ماورا قفقاز را ازربایجان نامید وکسیاعتراض نکرد حالا باید درو کرد کسی نیست به این اقا بگوید اذربایجان در واقع اترپاتن که ریشه پهلوی دارد بنا براین اگر شما ازری هستید باید به ایران بهپیوندید نه بهکس
من نمی دانم کجای حرف های این مقام آذربایجانی توهین هست؟ تنها در مورد وضعیت اقتصادی و اجتماعی حرف زدو و نظرات خودش را گفته. مثل هزاران سیاست مدار دیگر دنیا که هر روز درباره ی اوضاع و مسائل داخلی و خارجی نظر می دهند.
چرا مسئولین مربوطه از خواب بیدار نمیشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خطری که از ناحیه کشور آذربایجان متوجه ایران هست خیلی قوی تر از خطری هست که از ناحیه اقلیم کردستان هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
آذربایجان همواره سیاست متعادلی را در قبال همسایه ها بخصوص ایران پیش گرفته. این آدم یک اپوزسیون نظام آذربایجان است و حزبش هم چند نفر از بر و بچه های خودشان هستند. یقین این چند کلمه را پس از صرف غذا و نوشیدنی برای دل خوش کنک چند نف گفته و تابناک برجسته کرده. این آدم عددی نیست وحرفهایش هم پشیزی ارزش ندارد.
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
من فکر میکنم زمان ان فرا رسیده تا ایران با کارتهای خودش در قفقاز بازی کنه تا باکو بفهمه چقدر کوچکتر از این حرفهاست
ای لعنت خدا بر تمام شاهان خاندان قاجار که با بی عرضگی خود بخش های عظیمی از خاک ایران بزرگ را از دست دادند و امکان آن را فراهم کردند که امروز افراد بی سواد و ناآگاهی مانند قلی اف (نام واقعی قلی زاده که در نتیجه زیر بار روسیه رفتن به قلی اف یا قلی تف تغییر یافته است) چنین مهملاتی را بیان کنند.
یکی به این آقای "قدرت حسن قلی اف" آموزش تاریخ بدهد . کل عالم می دونند کشور کنونی آذربایجان و بسیاری از کشور های کنونی همسایه آذربایجان به ایران تعلق داشته و اگر قرار بود برابر با عهدنامه ترکمنچای یا گلستان اقدام می کردیم باید در سالهای اخیر این سرزمینهای جدا شده از ایران مجدد به کشور ایران ملحق می گردید .
درود خدا بر تمامی ایرانیان عزیز بخصوص آذربایجانیهای با غیرت هموطن
یاشیاسین آذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
ای کاش این آدم را می شناختید. افسوس نه شما می شناسید و نه تابناک. این فرد اصلاً جزو اپوزسیون نظام آذربایجان محسوب می شود. اگر ببیند که به سخنانش این قدر واکنش نشان داده شده ذوق زده خواهد شد. حتی زن و بچه اش هم او را جدی نمی گیرند. شما خیلی جدی گرفته اید.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
اگر توانستیم آذربایجان ایران را بهتر از کشور آذربایجان آبادش کنیم در فکر پس گرفتن آذربایجان شمالی هم باشیم .
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
بله دوست من . تا حدود جنگ جهاني نخست در هيچ سندي، تاكيد ميكنم در هيچ سند تاريخي نام سرزمين‌هاي شمال رود ارس را آذربايجان خطاب نشده و هماره نام تاريخي سرزمين‌هاي شمال ارس تفكيك شده ولايات و با نام‌هاي بادكوبه (باكو)، شكي، شروان (شيروان)، گنجه، ايروان و.. بوده است و در حدود جنگ جهاني نخست و با تامين مالي و حمايت شديد شوروي حزب مساوات در خطه شمالي ارس ايجاد و براي نخستين بار نام آذربايجان بر روي آن سرزمين‌ها نهادي شده به طمع اينكه روزي بتواند سرزمين اصلي آذربايجان را از مادر جدا كنند. حال مضحك آنكه اين كشور امروز خود را آذربايجان شمالي مي‌داند كه مي خواهد آذربايجان جنوبي را به خود ملحق كند.
شما كه مدعي دموكراسي هستي اول حقوق زبان مادري ما را كه آموزش درمدارس هست بده بقيه آزاديهاي مدني پيشكش اونوقت ما هم به اين مقام آذربايجاني كه انصافا بخشي ازصحبنهاش مدني هست اعتراض ميكنيم
این ها نتیجه بی توجهی به منافع ملی و وارد شدن در مسائلی از سیاست جهانی است که کسور ما منفعتی در آن ندارد. بهتر است به جای پرداختن به مسائل دیگران ، مشکلات خود را حل کردا و فقط منافع ملی خود را پی گیری کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
افرين با اين تحليل ابكي شما
كجا بودي تا الان كه از نظرات پر فيض شما بهره مند شويم
کشور یونان با کشور مقدونیه در حال گفتگو هست که اسم کشورشو عوض کنه و یا تضمین بده که بعدها مدعی بخش هایی از خاک یونان که به نام مقدونیه هست نشه.
الان همچین وضعی رو در رابطه با کشور آذربایجان داریم. از ابتدای تشکیل کشور آذربایجان، باید اقداماتی می شد که اسم آذربایجان رو انتخاب نکنن. حالا که این وضعیت پیش آمده، بهتره که مسئولین وزارت خارجه به بهترین شکل این معضل رو حل کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
باید به مرزهای بین المللی احترام بگذاریم و به حقوق کلیه ی کشورها. هم چنانکه باید مرزهای مقدس کشور خودمان را پاس بداریم باید به مرزهای کشورهای دیگر نیز احترام بگذاریم. مرزهای شناخته شده بین المللی و نام های شناخته شده ی بین المللی بهترین مبنا برای تعامل کشورها محسوب می شوند. اگر چنین باشد باید افغانی ها هم مدعی نام ایران شوند چون وام گرفته از آنها است.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
انسان های بی سواد و بی درایتی مانند تو هستند که باعث اختلاف قومیت ها و مذاهب شده اند. آذربایجان افتخار ایران هست و به کسی اجازه نمی دهد که بخواهند اسم این سرزمین بزرگ را عوض کند. ضمنا انتشار چنین نظر سخیفی از سوی تابناک جای تاسف دارد ببینم آیا این نظر را نیز منتشر می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
از قضا آذربایجان همین سرزمین مادری تا رود ارس است. شمال رود ارس مناطق نخجوان و اران و لنکران و اصولا قفقاز است که نام آذربابحان در زمان تشکیل حکومت اتحاد جماهیر شوروی با نگاه به آینده برآی آن انتخاب شد. دولت آننزمان در ایران در مقابل این نامگذاری سکوت کرد. ساید به این دلیل که بخش زیادی از ایرانیان آنرا پاره جداشده از ایران دانسته و امیدوار بودند تحت همین نام مجددا به مام مبهن ملحق گردد. متاسفانه این انتظار تا امروز به درازا کشیده است.
حرف حق زده اين عزيز .
تحریم تلوزیون فکر خوبی است
لازم نیست ترامپ صدا و سیمای میلی رو تحریم کنه. رسانه خیلی وقته که از طرف ملت فهیم و تیزبین ایران تحریم همه جانبه شده.
من موندم این جماعت پانترک رقم ۳۰ میلیون رو از کجای قضیه در آوردن
اینکه مردم آذربایجان با هوشیاری در فتنه اخیر شرکت نکردن باعث ناراحتی خیلی ها شده.
ول کنین این سوریه رو
بسه دیگه هرچی دادیم براش
بخداول کنیدش
این فرد یک مقام آذربایجانی محسوب نمی شود و در اصل جزو اپوزسیون نظام حاکم در آذربایجان است. جمهوری آذربایجان و در رأس آن آقای الهام علی اف همواره سیاست متوازنی را در قبال همه ی کشورها بخصوص کشورهای همسایه در پیش گرفته است. برجسته کردن حرف این آدم به عنوان یک مقام آذربایجانی خود یک نوع شیطنت رسانه ای است و باید رسانه ها بخصوص تابناک هشیار باشند که اهدافی را که دشمنان ایران در صدد رسیدن به آن هستند به دست خود محقق نسازند و راه را به نفع دشمنان و به ضرر کشورمان هموار نسازند. لازم است کسی که اظهار نظری در خصوص یک کشوری انجام می دهد دست کم اطلاعات اولیه ای در این خصوص داشته باشد. سیاست های جمهوری آذربیاجان همواره از سوی ریاست جمهوری (رئیس جمهوری، معاونانش، مدیران دوایر مختلف ریاست جمهوری) بیان می شود حتی وزرا نیز از اظهار نظر در خصوص مسائل حساس مربوط به همسایه ها خودداری می کنند.
جالبه بجای اینکه به اون چیزی که گفته فکر کنیم که اتفاقا عین واقعیته به این گیر دادیم که چرا گفته
سیوال من این است ما جزیی از سوریه هستیم یا سوریه جزیی از ما که اخبارش سر خط خبرها است
تحریم صدا وسیما......
نتیجه تعامل ونرمش بیش از حد دولت ما باعث توهین مقامات جمهوری آذربایجان گردیده است. جمهوری آذربایجان قانونی جزء خاک ایران است باید به وطن اصلی خود برگردانده شود چون مدت زمان قرارداد ننگین که با شوروی سابق بسته شده به اتمام رسیده است مسئولین ما باید حداقل مسئولین به ناحق جمهوری آذربایجان را به چالش بکشانند که دیگر از این اشتباهات نکنند من خودم آذربایجانی هستم نام مقدس ایران را به صدتا جمهوری آذربایجانی که نوکر اسراییل باشد نمیدهم
خداخیربده به هر کی که این صدا و سیمای میلی را تحریم کنه. یک در دنیا و صد در آخرت بهش خیر برسه!
آذزبایجان و ارمنستان و بارزانی دست به یکی کرده اند
مسئولین خوابند . بیدار شوند.
مدیرانی که با ضعیف عمل کردن شرائطی ایجاد کرده اند که اینگونه کشورها جرات عرض اندام نموده اند اگر در ابتدا تمام دولتها تذکرات ولی امر مسلمین را جدی گرفته بودند و به نصایاح ایشان به صورت عملیاتی گوش داده بودند وضعیت اینگونه نبود.
گدرت حسن غلی اف نه دلش برای کشور آذربایجان می سوزه نه برای آذری زبانهای ایران ! اون یه خودفروخته است که مصالح کشورش را و آرامش همزانهایش را به دینار و درهم اجنبی فروخته تا ایران و آذربایجان که از یک جنس هستند انرژی شان را صرف تضعیف یکدیگر کنند. او خیال کرده که همه ملتها(ایرانی و آذربایجانی و ...) تابا راه دادن به گرگ ، و گرگی کردن گله یه ته مانده ای هم برای خودش بماند. ملت فهیم کشور ایران و مردم دانای آذربایجان به کوری چشم او راه رشد و تعالی را در سایه صلح و امنیت، به آرامی طی خواهند کرد.
دیگر مثل قدیم نیست که مسیر توسعه یک کشور به چند روزنه وابسته باشد، طوریکه اگر یک روزنه را با نا آرامی و جنگ و تحریم بستند، روزنه دیگر برای زالو صفتان سوراخی برای مکیدن خون ملتها باشد. نه این فردونه کسه دیگری نمی تواند مانع رشد و تعالی ملتهای مسلمان ایران و آذربایجان شود.
ولی این مقام آذربایجانی یک نکته رو صحیح گفته که تولید ناخالص ایران درزمان احمدی نژاد به 700میلیارد دلار رسیده بود ولی با برجام فروزان سیب و گلابی دکتر روحانی و گشایش اقتصادی ایشان به رقم 380 میلیارددلار کاهش پیدا کرده است حالا پیدا کنید پرتقال فروش رو با آمارهای رشد اقتصادی و کاهش تورم وایجاد اشتغال آقای روحانی
ببینیدبخاطر برخوردهای ضعیف دستگاه دیپلماسی کارمان به کجا کشیده که آذربایجانی که روزی متعلق به ما بوده وقاعدتا ما باید از آنها طلبکار باشیم حالا مدعی خاک ماشده !!!!
به نظرمی رسد رؤسای جمهور فعلی کشورها و دولتهای حاکم در جهان دچارفراموشی شده ویا به کند ذهنی دچار شده اند. یک روز خلیج فارس رابه فراموشی می سپارند ، یک روز ملت ایران را تروریسم می نامند، یک روزازمردم ایران حمایت می کنند ،یک روز هماند بحرین وجمهوری آذربایجان که کمتراز یک قرن است از ایران جدا شده اند ادعای هم وطنی دارند وخواهان پیوستن مردم ایران به آن کشورها هستند . مسئولین ما اگر فوری به دهان این یاوه گویان نزنند فردا کشورهای دیگری خواهان چنین مطالباتی هستند.
تحریم صداوسیما نقض واضح برجام است
باید ایران یکپارچه باشد و همه از زندگی در ایران لذت ببرند و به ان افتخار کنند نه اینکه یکی خودی و یکی غیرخودی باشد یکی مسلمان دیگری اقلیت،یکی سربه راه دیگری فتنه گر ، یکی تهرانی دیگری شهرستانی ،یکی به دستگاه وصل باشد دیگری نباشد ،یکی پارتی داشته باشد دیگری نداشته باشد و.....
..وقتی بین ملت اذربایجان وسایر قومیتها اختلاف و تفرقه افکنی می کنند نتیجه ای جز این ندارد
فقط جهت اطلاع عرض میکنم که مردم آذربایجان تاریخ را آنگونه که به ما تعلیم داده اند یاد نگرفته اند. از نظر آنها کشوری به نام امپراتوری آذربایجان که ما آن را دولت صفوی می شناسیم ایجاد شده و اکنون باقیمانده آن کشور جمهوری آذربایجان است. بنابراین ایران کنونی از امپراتوری آذربایجان جدا شده نه انطوری که دوستان بیان کردند عکس آن حالت بوده. صرفا جهت اطلاع
بلکه ترامپ بتواند صدا وسیما را تحریم کند ملت از دست سیما میلی جانش به لب رسیده
با درود به ايران بزرگ و ايرانيان تاريخ ساز..........دوستان هميشه و در طول تاريخ افرادي براي كسب قدرت شرافت را كنار گذاشته و ايران را سفره خود كرده‌اند و اينجاست كه ايران بزرگ ما كه از سند تا آناتولي و از آساينه ميانه تا ميان رودان را در بر مي‌گرفت و گواه تاريخ بر ريشه مشترك فرهنگ و آيين و زباني تاريخي آنها (و حتي نژادي كه بيش از 99 درصد افراد ايران امروز تبار ژنتيك مشترك دارند) تاييد مسلم علمي مي‌گذارد امروز به بيش از 5/2 برابر كوچكتر از مرزهاي حتي همين دوران 200 ساله اخير خود رسيده است و امروز بيش از 10 كشور تازه درست شده را مي‌بينيم كه محصول تجزيه ايرانند. هم ميهن آذري، كرد و بلوچ من ايران زمين با همه زيبايي آن از دوران دور تا امروز با تمام تفاوت‌هاي ظاهري ايران بوده است و جايگاه ايرانيان. پس مراقب باش طعمه گرگ ها نشوي. زنده باد ايران
تابناک منتشر کن
وقتی علی اکرم همت زاده رهبر تالشهای جمهوری جعلی آذربایجان به ایران نامه نوشت وکمک خواست و درخواست الحاق به ایران کرد ماجوابش ندادیم حالا باید نتیجش هم ببینیم.دیگه وقتشه اقدامات عملی برای فسخ ترکمانچای وگلستان انجام بدیم
حسن قلی چ..... کاری نکن که غیر تمندان وطن پرست ما اون مجلس کذایی که تو نمایندش هستی را به توپ ببندن. شیر هر چقدر پیر و ضعیف باشد یک مگس را با دمش به خانه ابدی می فرستد.
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود میبری و زحمت ما میداری
این نماینده"قدرت حسن قلی اف" یا خودش را به نادانی زده یا تصور می کند مردم ایران تاریخ بلد نیستند باید به ایشان گوشزد کرد که نام کشوری که ایشان در آن زندگی می کند جعلی است اگر تاریخ دولت صفوی را مطالعه کنند خواهند فهمید که کشور فعلی آذربایجان به مدت بیش از دو هزار سال به نام ایالت شیروان یا شروان شناخته می شده است و قسمتی از خاک ایران بوده است و اجداد شاه اسماعیل صفوی در جنگ با شروانشاه کشته شدند و بعد از اینکه شاه اسماعیل به قدرت رسید و شیروانشاه را شکست داد بیشتر سکنه آنجا را که از نژاد مادها(کرد)بودند کوچاند سپس تعدادی از قبایل قاجار را به آنجا انتقال داد و هرچند مردم فعلی آنجا به زبان آذری تکلم می کنند ولی اصالتاً آذری نیستند این نماینده کودن بهتر است حداقل کتاب عالم آرای عباسی که به قلم اسکندربیک ترکمان منشی شاه عباس نگاشته شده مطالعه نمایند تا حقایق برایشان آشکار شود و از یاوه سرایی دست بردارد.
من خودم اذری هستم واصالت زنجانی دارم ولی اگر بخوام بین اذری بودن وایرانی بودن یکی را انتخاب کنم قطعا ایرانی بودن را انتخاب میکنم
نیازبه تحریم اقای ترامپ نیست 90درصد ملت ایران صدا وسیما را تحریم کرده اند وکوچکترین اعتباری برای این رسانه میلی قایل نیستند
یقه ترکیه را ول کردید چسبیدید به یقه آذربایجان
آذربایجانی که اسراییل در آن پایگاه نظامی زده معلوم است که اینطوری دم در میاورد،
بنده شدیدا به سیاست خارجی کشور معترضم. یا ما باید ملحق به آذربایجان علی اف بشیم که امکان نداره و یا باید سرزمین های از دست رفته خودمونو از اونا بگیریم. راه سومی وجود نداره! سرزمین آران اگر هم هزار یسال بگذره متعلق به مادر میهن ایرانی است.
بنده یک پان ترکیست ایرانی هستم و خودمو در مورد درآمدهای نفتی کشور آذربایجان علی اف شریک و سهیم می دونم و طبق حساب و کتابی که تا حالا کرده ام خلق به اصطلاح آذربایجان جنوبی حدود چهارصد میلیارد دلار از درآمدهای نفتی از آذربایجانعلی اف طلبکار است که اگه نده محبوریم به سازمان ملل شکایت کنیم
یکی دهن اون مردک رو ببنده! ایرانی هر مشکلی داشته باشه بر سرمسايلي چون تمامیت ارضی کشور با هیچ احدی تعارف نداره !
ای کاش رفتار مسولین بگونه ای بود که لااقل خسارات جنگ هشت سالهٔ تحمیلی ،وهزینه های آزاد سازی را میتوانست ،دریافت کند ،و گوشه ای از فقر و بیکاری مردم را جبران نماید ،، ای کاش ،،؟ ،،
صدا و سیمای ایران مدتهاست که توسط غالب مردم ایران هم تحریم شده است.
اسم تاریخی سرزمین آذربایجان بالای ارس ، اران است ونامیدن آن به آذربایجان درزمان شوروی ، کاری اشتباه وشاید عمدا برای دخالت شوروی درایران ( مثل قضیه تشکیل حکومت دمکرات درسال 1321 توسط شوروی باهمکاری حزب توده )بوده است .یک آذربایجان بیشتر نداریم که مرکزیت آن تبریز است وسرزمین اران ( شام شیروان ، باکو ،اردوباد ، لنکران ، آستاراخان ، هشترخان ، شکی ، شاماخی و...) بخشی ازاین سرزمین می باشند وطبق قراردادترکمانچی وگلستان ، درحال حاضر متعلق به ایران است.امسئولین جمهوری اسلامی دربازپس گرفتن اران نباید کوتاهی کنند چون دستهای مرموزی درصدد تجزیه خاک ایران عزیز باحمایت آمریکا واسرائیل هستند واین قدرت آقا یکی از آنهاست وماموریتش جوسازی برای تحریک مردم وجاده صاف کردن برای اهداف امپی یالیسم آمریکا ست. یاشاسین آذربایجان ...
كسي كه به ما نپريده بود كلاغ سر كوچه بود
البته اذربايجان شمالي كه نام اصلش اران و شروان بوده حالا اونور ارس رو هم ميخواد
زماني كه يو گسولاوي تجزيه شد و نام يك جمهوري مقدونيه شد يونان نامه اعتراض به سازمان ملل زد
ولي در مورد جمهوري اذربايجان در زمان نامگذاري در سال ١٩١٠ دولت وقت ايران كاري كرد ؟ دولت فعلي ايران هم در زمان فعلي اعتراضي نكرد به اين نام
اون اقایی که ازپان ترکیسم صحبت کرده اصلا معنای ان را می داند؟مردم ازربایجان ازحقوق اولیه محروم هست ان وقت ازپان ترکیسم حرف می زنی ؟نه طبق قانون اساسی حق تدریس به زبان مادری وجود دارد نه مکالمه ...ازچه حرف می زنید اینجا فقط باید فارسی راپاس داشت !بردارعزیزاشتباه نشود من ایران را دوست دارم وبه ان افتخارمی کنم ولی به شرط عدالت وبرادری ...ضمن نام ازربایجان ربطی به ما ندارد.
قطع روابط دیپلماتیک با اونها.
جمهوری آذربایجان به جای اینکه دوست و متحد ایران باشه دائم ضد ما کار می کنه. اگر کمک های ایران نبود الان بخشی از کشور ارمنستان بودن.
حسن قلي يكم تاريخ بخوني بد نيست، آن بخش ازآذربايجان كه شما الان تشريف داريد هم طبق زمانبندي قرارداد تركمنچاي دوباره بخشي از سرزمين مادري ايران بزرگ و عزيز است.
لطفا و شرعا در بازسازی عراق شرکت نکنید باور کنید داخل ایران بیشتر از انان به بازسازی نیاز دارد
وقتی صدا و سیما واقعیت را پخش نمی کند همان بهتر تحریم شدید بشه
ایران باید علیه قرارداد ۹۹ ساله ترکمانچای اقامه دعوا کنه تو مجامع بین المللی.
آذربایجان بخشی از خاک ایرانه قانونا
اصلا این کشورهای جدا شده تو این معاهده های ننگین از جمله آذربایجان باید به سرزمین مادریشان ایران ملحق شوند.
دخالت مقامات اذربایجان مال امروز و دیروز نیست
این ها حتی یکی دوتا کانال تلویزیونی را هم چندین ساله برای دخالت در ایران راه اندازی کرده اند و گاهی از ایرانیان مخالف هم دعوت میکنند.حتی بزرگنرین هوادار تیم تراکتور هم هستند البته با غرض سیاسی.
اگر تحریم صدا و سیما لقمه ته سفره ما را نمی برد همان بهتر که تحریم کنند.سازمانی بی خاصیت و پر هزینه که ملت هم هیچ اعتمادی به حرف و خبر و گزارشش ندارد.
سوریه هم خرش از پل بگذره قول میدم اولین کسی باشه در خاور میانه که برای ایران در مجامع بین المللی ساز مخالف کوک کند
بقیه خبر ها تون هم برای ملت خاصیتی نداره
والسلام
1- ممالک محروسه قاجار 2- حداقل 38 کتاب تاریخی معتبر عربی و ترکی و فارسی آران را ولایتی از آذربایجان دانسته اند
در ضمن یادم رفت بگم وقتی شما تو تهران جمع میشین علیه هموطنانتون فحش های نژادپرستانه می دین انتظار نداشته باشین بهتون احترام بزارن .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان