بازدید 28053
خوانده می‌شوید؛

آیا وزیر به راحتی دختر نماینده مجلس، مردم عادی را هم در وزارت نفت استخدام می کند؟

چند روز پیش بود که بیژن زنگنه، وزیر نفت پشت خط تلفنی یک برنامه تلویزیونی آمد تا درباره علت استخدام دستوری دختر یکی از نمایندگان مجلس توضیحاتی دهد. ماجرا به اینجا برمی‌گشت که تصویری از نامه استخدام دختر یکی از نمایندگان مجلس با دستور شخص وزیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و این در حالی است که ماجرای استخدام دانشجویان دانشکده نفت در یکی دو سال اخیر به چالش بزرگی برای این وزارت‌خانه تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۳۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 17 October 2017
چند روز پیش بود که بیژن زنگنه، وزیر نفت پشت خط تلفنی یک برنامه تلویزیونی آمد تا درباره علت استخدام دستوری دختر یکی از نمایندگان مجلس توضیحاتی دهد. ماجرا به اینجا برمی‌گشت که تصویری از نامه استخدام دختر یکی از نمایندگان مجلس با دستور شخص وزیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و این در حالی است که ماجرای استخدام دانشجویان دانشکده نفت در یکی دو سال اخیر به چالش بزرگی برای این وزارت‌خانه تبدیل شده است.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در توجیه علت استخدام دختر نماینده مجلس گفت: ضوابط استخدامی برای افرادی که مدرک PHD دارند، با دارندگان مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس متفاوت است. آنها احتیاج به شرکت در آزمون‌های استخدامی ندارند و فقط و در صورت داشتن صلاحیت و شایستگی می‌توانند با دستور استخدام شوند.

زنگنه در ادامه هم می‌گوید، او برای افراد عادی هم این کار را انجام داده، ولی این مورد به دلیل سیاسی بودن مورد توجه قرار گرفته، وگرنه خارج از چهارچوب شایسته سالاری نیست.

طبیعی است که سخنان زنگنه با واکنش‌های فراوانی روبه رو شد، به ویژه اینکه این روزها حساسیت مردم روی «ژن‌های خوب» هم بیشتر از گذشته است. بخش قابل توجهی از معترضان به این رفتار زنگنه را هم البته دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت تشکیل می‌دهند که با سیاست‌های جدید زنگنه امیدی به جذب در بدنه این وزارت‌خانه ندارند.
 
اکنون می‌خواهیم نظر و دیدگاه شما را در باره سخنان وزیر نفت بدانیم؛

* آیا همه جوانان مستعد می‌توانند به راحتی دختر نماینده مجلس در وزارت نفت استخدام شوند؟

* با چه راهکارهای می‌توان به سمت و سوی شایسته‌سالاری در کشور حرکت کرد؟

* چگونه می‌توان با پدیده‌هایی از این دست مقابله کرد؟

تعداد بازدید : 1171



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۰۳
مملکت فقط برای ژن‌های خوبه
ما حقی نداریم توش
دورود بر هرچی ژن خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
تازه حالا برید از همکلاسی هایش بررسی کنید که دکتراش را چگونه گرفته است می بینید که همه استادهاش تا کمر جلوی این خانم خم و راست شده اند تا ایشان فارغ التحصیل شوند..
قدرت ژن خوب را دست کم نگیرید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
باید به آقای وزیر گفت تکلیف این همه دکترهای رشته مهندسی که پشت جذب هیات علمی مانده اند چیست؟
ایشون که قائل هستند دکتر تفاوت دارد برای دکتراها فراخوان بزنند بعداً متوجه می شوند چند نفر دکترای جویای کشور وجود دارند که خواهان جذب در وزارت نفت هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
بنده فارغ التحصیل دکترای در رشته مهندسی از دانشگاه دولتی هستم. لطفاً از آقای زنگنه ، وزیر محترم نفت سوال کنید چکونه می توانم استخدام وزارت نفت شوم؟
ممنون می شوم روش درخواست تقاضا برای فارغ التحصیلان مقطع دکتری را مشخص کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
نه دادا. ما هم لازمیم تا ژنهای خوب رو پشتمون سواری بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
دوستان صحبت از دکتراهای داخل کردند. واقعا باید مسوولین فکری به حال کسانی که با حقوق تقریبا صفر زندگیشان را در دوره دکترا صرف کرده اند بکنند. تعدادشان چندان هم زیاد نیست. خیلی از اینها توانایی داشته اند که پس از دوره ارشد به صنعت وارد شوند ولی وقت خود را صرف تحقیق برای کشور کرده اند. این افراد به سختی از سد کنکورهای مختلف رد شده اند و حالا با سیستمی روبرو شده اند که چشمش دنبال فارغ التحصیلهای دانشگاه های خارجی است که هم حقوق می گرفته اند و هم تحقیقاتشان درد مملکت دیگر را درمان کرده و هم سختیهای دکتراهای داخل را برای ورود به دوره و نیز گذراندن آن به آن صورت نداشته اند. خیلی از ورودیهای دانشگاه های خارجی کسانی هستند که با پرداخت هزینه یک سال اول به دانشگاه (از منابع ارزی کشور) به راحتی وارد دوره شده اند و الا بنده کسانی را می شناسم که با رزومه های بسیار قوی نتوانستند فاند در سال اول بگیرند.
عبود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
ابوالفزلی اجب شیرتوشیری
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
خدا رو شکر کنید با سمت مدیریت استخدام نشده
با ناشناس۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
نگران نباشید مدیر هم میشن گاماس گاماس
دادا...نماینده که میبینید برای رسیدن به جایگاهش زحمت کشیده،پول خرج کرده،مکافات کشیده،نه مثل من پاها رو بده بالا بشینه منتظر که این و اون براش کاری کنن.ایرادی نداره دخترش هم نتیجه زحمتشو ببینه.من که موردی ندارم.نوش جونش،اون دانشجوها هم جای مفت خوری فکر کار باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
کلک، راستشو بگو، خودت کجا استخدام کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
خداوند افراد وابسته مثل شماهارو به راه راست هدایت بکنه بلکه چشم باز کنید وضع مملکتی که درست کردین ببینید

منم جای تو بودم و مواجبم میرسید میومدم طرفداری ولی حیف من پول وابستگی از گلوم پایین نمیره ترجیح میدم گشنه بمونم تا جای امثال تو باشم
ناشناس
| Canada |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
دقیقا، تو ایران همه بیکار نشستن و از سر بیکاری هی منتظر یه سوژه هستن که بی عرضگی های خودشونو بندازن گردن اون!برین کار کنین، اینقدر غر نزنین. باباجون شغل دولتی اینقدر مضخرفه که هیچ جای دنیا قبولش ندارن، الان شما باید با ایده هاتون کار کنین، اگه ندارین، ناتوانی خودتونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
مثلاً آقاي ايده شما ميشه بگين شغلتون چيه ؟ با ايده خودت صاحب شغل هستي يا اينكه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
نمیبینین که طرف داره با افعال معکوس اعتراض میکنه؟ جالبه. لحن تمسخر این نویسنده رو نمیبینین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
دوستان داره مسخره میکنه! متلک میگه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
اون قسمت پول خرج کرده اش رو خیلی موافقم
این دختر نماینده باید با یک لیسانس در مورد کار اجرایی امتحان بدهد اگر قبول شد حق ب اوزیریس است درگیر اینصورت وزیر باید با این کار ش باید استیفاء دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
چی چی میگی خداوکیلی؟ معلومه اصلا نخوندی قضیه راجع به چی هست!
دختره دکتری داره، نه لیسانس!
شما تو یه جمله که نوشتی این همه غلط املایی هست، بعد اومدی راجع به مدرک این خانم اعتراض داری!!!!! دم مخاطبای تابناک گرم
در کشوری که قانون بی ارزش باشه، اجرای قانون خودش ناهنجارزی تلقی بشه و عزیزانی که در گذشته سعی بر اجرای قانون اولویت رفتار سازمانی و اجتماعیشون بوده ، حالا در ناکجا آباد به سر می برند:
چه امیدی هست که وزیر نفت یا هر وزیر یا وکیل و نماینده دیگری این چنین به روشنی نیاد و بگه با پارتی بازی و رانت یک نفر رو استخدام کرده.
صدها هزار سال سیاه
تابناک ! این نیمچه مشتی بود از خروار.....هزاران اتفاق از این دست میافتد
این بازخورد انتخاب خود مردم هستش.مردمی که این دولت رو انتخاب کردن باید پاسخگو باشن.این نتیجه انتخاب مردم خودمونه.وقتی کسی رو به عنوان رییس جمهور انتخاب میکنیم که وزرایش همه این خصوصیت رو دارن نباید بیشتر از این هم انتظار داشت.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
من کاملا با این نظر موافقم از ماست که بر ماست وقتی چنین چیزی عیان میشه پس اون چیزهایی که عیان نمیشود و در خفی انجام میشود واقعا ملت بیچاره هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
ای عاشق:والا مردم 40 ساله هر کی رو انتخاب میکنند تو زرد از آب در میاد.فکر کنم باید باید برن سراغ فکرها و تصمیمهای نو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
دادا، لااقل این یدونه آورده، کامیونی نیاورده که. یارو اتوبوسی میاورد، آب از آب تکون نمیخورد
والا ما با تحصیل در دو دانشگاه سطح یک کشور و اجرای پروژه های هایتک و سابقه ی چند کار سطح بالا داریم تو شرکتی کار میکنیم که قرارداد ش یک ماهه است و تازه همون قرارداد رو هم به ما نمیدن. تازه از روستا و با هزار بدبختی اومدیم خیر سرمون درست حسابی درس خوندیم.
این یعنی اگه پارتی نداری برو...
پاسخ ها
نم
| Canada |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
والا شما با این تحصیلات و شرکت در پروژه هایی که فرمودین اگه کار خوبی گیرتون نیومده، تقصیر خودتون هست. خیلی از دوستان ما با تحصیلات پایینتر و شرکت نکردن تو پروژه های هایتک! تونستن کاری در سطح خودشون جور کنن و راضی هم هستن(البته بدون پارتی)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
عجیبه با این سطح از کمالات یه همچین مشکلی داری شما. مطمئنی راه رو درست رفتی؟؟خیلیا هستن بدتر از شما، شغلهای خوبی گیرشون اومده، البته با ایده هاشون، نه با مدرکهاشون
کشور ما همیشه همینطور میمونه و فقط در حد حرف عوض میشه
پاسخ ها
ناسناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
جناب آقاي رشيد پور اي كاش اسم اين نماينده را هم اعلام ميكرديد تا وقتي كه در مجلس هوار ميكشه بهش بگيم كه
سالانه بیش از بیست هزار نفر مدرک دکتری میگیرن. تا حالا چند نفر از اونها این طوری استخدام وزارت نفت که نه کلا استخدام شدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
از نظر من باید همه همکاسی های همان خانم به وزیر نفت درخواست بدهند تا ببینیم آیا می توانند استخدام شوند. آنوقت مفهوم ژن خوب را می فهمیم
ناشناس
| Canada |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
یکسری از دانشجوهای دکتری، فقط درس خوندن و اصلا تجربه کار ندارن. چرا باید استخدام بشن؟
الان با این گفته شما، مثلا فارغ التحصیل دکتری ادبیات بره شرک نفت چی کار کنه؟؟؟ بهر حال اونم یکی از 20000 نفر که شما فرمودین هست دیگه!معلوم نیست این امارتم از کجا آوردی؟
این موارد همیشه بوده حالا هم هست همیشه هم خواهد بود ربطی به این دولت و اون دولت هم نداره قانونه میفهمی قانون نانوشته ما ایرانیها و البته بعضی خارجیهای هم رده کشور ما در جهان
این همه دخترو پسر که phd دارن، واقعا به همین سادگی استخدام میشن؟ اصلا اجازه هست تا طبقه ای که شما مستقر هستین بیان که استخدام هم بشن. وزیر محترم مردم رو احمق فرض نکنید.
اصلاح طلبان روی همه را سفید کردند

یه سر بزنید ببینید تو این چند اساله، چقدر اصلاح طلبان تو مناصب غوغا کردند. همه قوم و خویشان اومدن سر کار.
جوانها حال کار کردن ندارند.من برای کارگاهم 2 ماهه آگهی دادم تکنسین ماشینکاری میخوام. هر کی امده یا معتاد بوده یا میگه ساعت کاری زیاده (9 ساعت 8ساعت قانون+1 ساعت اضافه کاری) یا میگه 1800 حقوق کمه بیشتر میخوام. یا گفته پنجشنبه ها نمیتونم کار کنم. یا از آزمایشات استخدامی بیرون نیامده یا میگه اینجا محیطش آلوده هست. خلاصه همه دنبال آقایی و پشت میز و نون مفت میگردند.یکی هم اومده بود دیدیم داره نقشه قطعات و ور میداره نگو آقا برای دزدی کار اومده!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
آدرس بده اسمال :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
درسته شما هم نمی تونی بیشتر بدی احیانا. ولی این حقوق واقعا کمه. برای یک نفر دو نفر بد نیست. ولی طرف بچه داشته باشه و خانه نداشته باشه ...
خوب است وزير محترم قانوني كه گفته كساني كه PhD دارند شرايط متفاوتي دارند را ارائه نمايد. من كه سالها كار اجرايي كرده ام چنين قانون و چنين تبعيض آشكاري را نديده ام. مصوبه خود نمايندگان هم شركت در آزمونهاي استخدامي است. اميدوارم پيگيري تابناك منجر به اخراج اين فرد و اجراي عدالت گردد.
برادر من هم دکتری داره و در به در دنبال استخدام دولتی بود و نشد که نشد.می دونید چرا؟ چون ژن خوب نداشت
واقعا برای اونایی که مدرک دکتری دارن ضوابط استخدامی نیست؟؟ مطمئنین؟؟؟؟
پس چرا این همه دکترای با صلاحیت و شایستگی ولی بیکار داریم ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
واقعا چرا؟
مرگ بر تبعیض/ مرگ بر پارتی بازی / مرگ بر کسی که حق برحق مردم را نادیده می گیرد.
تابناک چرا با روان ما بازی می کنی؟؟؟
سوالی پرسیدی که همه عالم و آدم جوابش را می دونن...

رانت در کشورهای پیشرفته:
مثال فرضی از ژاپن: اگر پسر نخست وزیر ژاپن و پسر کارگر شهرداری برای استخدام در یک پست مهم هر دو درجه و نمره 19 بیارن اونجا پارتی بازی میشه و پسر نخست وزیر را استخدام می کنن اما اگر پسر کارگز شهرداری نمره نوزده ممیز یک صدم بیاره محال و غیر ممکن هست بجای اون پسر نخست وزیر را انتخاب کنن... و این همون راز پیشرف ژاپن بود و هست و خواهد بود... جواب هیروشیما را با پیشرفت داد نه با شعر و شعار
اصلاح طلبان فقط به امید گرفتن منصب برای خود و آشنایانشون اومدن سر کار. فکر کردین دغدغه شمارو داشتن؟ زهی خیال باطل. جالب اینجاست که اول انقلاب هم دقیقا همین سران اصلاح طلبی امروزی بودن که از دیوار سفارت آمریکا رفتن بالا. نه به اون روزاشون، نه به الان
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
هنوز جاش ميسوزه دلواپس ؟!!!
امید است با فعالیت بیشتر رکن چهارم دمکراسی (رسانه های جمعی) اصول و ویژگیهای حکمرانی خوب ( مشارکت، شفافیت، پاسخگویی و ...) هر چه بیشتر نهادینه شود.

قابل توجه مقامات ناظر و بالاتر این که حضرت امیر ع در نامه به مالک می فرماید هر گاه نتوانستی کاری (استصلاح اهلها و ...) را انجام دهی، عذرت را به مردم بگو.
الکی انرژیتون رو خرج نکنید. کل مملکت اینجوری اداره میشه
یادم می اید تابناک عکسی از برادر آباما رییس جمهور امریکا زده بود که درافریقا داشت کشاورزی میکرد.انهم در یک مزرعه کوچک بغل کپر زندگیشان... .حالا فکر بکنید رانت درکجا است.
بدبختی اینجاست که اینها مدرک دکترایشان هم دستوری است!
در دوران تبلیغات ریاست جمهوری شخص آقای روحانی تاکیدات فراوان در جوان شدن بدنه مدیریتی دولت داشتند و در چند مورد به آزمون برگزار شده برای استخدام دستیاران ستادی در اسفند۹۴ اشاره کردند ولی جالب است با وجود گذشت ۱۸ ماه از زمان برگزاری آزمون کتبی و طی مراحل مصاحبه تخصصی و گزینش هنوز هیچ کدام از قبول شدگان این آزمون مشغول بکار نشدند. سازمانها و وزارتخانه ها بهانه های مختلفی برای عدم بکارگیری دارند منجمله نبود اعتبار ، مشخص نبود شرح وظایف و عدم مشورت با دستگاه های اجرایی برای این استخدام. ولی شنیدن اخبار هرروزه بکارگیری دستیاران گاه جوان در سازمانها و وزارتخانه ها این ظن را به وجود می آورد که منظور مسولان بلندپایه از جوان کردن دولت، پست دادن به فرزندان و نزدیکان حزبی خودشان باشد. لطفا پیگیری فرمایید که ما نخبگان بی حامی ملجا ای جز رسانه نداریم.
رانت و فساد از نوع دولتی و نهادها در این مملکت بیداد میکند اونوقت مسئولین فرا فکنی کرده و خود را مبرا میدانند.
حتما با تجربه ای نداشته و حتما هم با حقوق مکفی چند ده میلیون تومانی در ماه باس قبطه خورد بحال این دختر.
نه!
دیگه این شغل ها و پست ها مال از ما بهترانا شده....مردم سالهای ساله نامحرمند.دادگاه های رانت و فساد سالهاست پشت درای بسته برگزار میشه... و الی آخر
آخه مگه همه ماها دم از اسلام و عدالت نمی زنیم و نماز نمیخونیم.کجاست سیره حضرت علی و برادر و بیت المال ؟ فلسفه قیام امام حسین چه بود که ما هر سال عزاداری می کنیم؟
کجاست ترس از قیامت و شب اول قبر؟
مگه امثال ما وجود داریم که نطرمون مهم باشه؟؟ما فقط ضربه گیر دولتیم تو انتخابات تو تهدیدها و تحریمهای جهانی والا ما از دیدگاه دولت بمیریم بهتره چون دگ مجبور نیست بهمون یارانه بده.
خیلیها هستند با 10ها مقاله آی اس آی و نخبه بودن محلشونم نمیذارن
اگر ژن خوب تو خونت باشه آره
نه فقط وزارت نفت تمام سازمانهای دولتی و شهرداری و کلا عمومی همینه
من برای شهرداری تهران رفتم برای همسرم رزومه بزارم ا مدرک فوق لیسانس عمران از دانشگاه خواجه نصیر. دربان اونجا بهم گفت آقا پارتی نداری خودتو اسیر نکن الکی. من که اینجا دربان هستم هم با پارتی اومدم داداش
وزارت اول به تعداتش در مورد ممتازین دانشگاه نفت پایبند باشد، این خود میتواند قدم اول حرکت بسوی شایسته سالاری و قانون مداری باشد!!!
متاسفانه تنها در کشورهای جهان سوم شاهد استفاده از چنین رانتهایی هستیم جایی که وزیر یک مملکت در صحن علنی مجلس عدم استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت را مفسده انگیز میداند و به کار خود افتخار میکند یا همان وزیر که ادعای سفارش ناپذیری دارد اینچنین در قبال شاگردانش و یا فرزندان نمایندگان به رانت وجه قانونی میدهد و در طرف مقابل روال کاملا قانونی چند ده ساله جذب فارغالتحصیلان گروه الف دانشگاه نفت را یکشبه زیر پا میگذارد و پس از 2سال بلاتکلیفی این افراد و صدور حکم صریح دیوان عدالت اداری در مورد این عزیزان بازهم به قانون تمکین نمیکند، شایسته سالاری شعار بسیار دردناکیست. اما در این وانفسای برتری رانت و رابطه بر ضوابط قانونی، اسفبارتر از همه سکوت مسئولین مافوق ایشان همچون آقای دکتر روحانیست. سکوتی که به شدت برای کشور و اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام مضر است. کاش این موارد حداقل به گوش مسئولین رده های بالاتر میرسید بلکه اقدامی کنند چرا که همیشه زود دیر میشود
خاک بر سر من که ارشد گرفتم و دارم برای دکترا می خونم....باید ژنم برتر می بود جای این کارا
این عادی درهروزارت خانه واداره ای است درهمین آموزش وپرورش شهرستان بابل من کسی رامیشناسم چون پدرش برای فلان نماینده کمی فعالیت کرده پسرش بامدرک دیپلم استخدام آموزش وپرورش شهرستان بابل شده چون میترسیده زیادی توچشم باشه موقتابه آموزش وپرورش بابلسرانتقال یافت امافرزندخودم بامدرک لیسانس صاحب زن وفرزندحتی نتونستیم یک کارخوب دریک شرکت برایش پیداکنیم باز میگویندحضرات کشور اسلامی وماشیعه علی ع هستیم الله واکبرچه ادعای پوچی
چهار سال فقط و فقط فرصتی است برای بهره برداری از سرمایه گذاری که کرده اند و لاغیر
اینکار زنگنه تازگی ندارد حالا یک خانم واقا بامدرک دکترای تخصصی در صنعت نفت باشد وپدرش کارگر ویا کارمند ویا کشاورز باشد هرگز استخدام نمیشود زنگنه دنبال حامی در ارگانها میگردد تا به هر نحوی بماند من 40 سال در صنعت نفت کارکردم و بخوبی از اینگونه کارهای اقایان خبر دارم متاسف هستم که رای دادم
نزدیک به یک سال هست که تعدیل مدرک در وزارت نفت تعطیل شده. تعداد زیادی مدرک از جمله PHD از افرادی که سالها سابقه حضور در نفت رو دارند و به صورت قانونی و پس از آزمون و مصاحبه و گزینش جذب شدن پشت در موندند. تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه نفت که باید بر اساس قانون جذب می‌شدند (که خیلی از اونها اتفاقا فوق لیسانس و دکترا دارند) هنوز پشت در موندند. دلیل جذب این ژنهای خوب کاملا مشخص هست. اگر شما در دوران نمایندگی مجلس با جناب زنگنه تعامل داشته باشید می‌تونید علاوه بر استخدام عزیزانتان در سمتهای بالا خود نیز پس از دوران نمایندگی عهده‌دار سمت‌های مدیریتی وزارت نفت شوید. ای کاش پدر من هم نماینده بود.
متاسفم برای علم،متاسفم برای شایسته سالاری،متاسفم برای عدالت، متاسفم برای برابری...
تمامی مشکلات جاری ناشی از بی توجهی به قوانین وسلیقه ای عمل کردن مدیران و مسئولین و مهمتر از همه نبودن هیچ گونه نظارت و کنترل و برخورد جدی با آنهاست..کافی است نیم نگاهی به کشور کره جنوبی داشته باشیم که به جرم تبانی چه رفتاری با عالی ترین مقام آن کشور شد.
تنها راهکار رسیدن به شایسته سالاری اجرای نص صریح قانون است
کاش خبرنگاری بود که جرات پرسیدن این سوال رو از آقای روحانی داشت که چرا در برابر بیقانونی های بیشمار این وزیر به اصطلاح برند سکوت پیشه کردن کاش کسی بود که به ایشون میگفت رایی که از ما گرفتید حق الناسه کاش...
آیا بجز اون پسر نماینده، هرچی دکترای رشته نفت در مملگت وجورد داره بی کفایت هستند؟
وقتی خود رییس جمهور( قبلی و فعلی) برادرش رو یا مشاور یا رییس دفتر یا معاون اول می کنه که دیگه نمیشه به وزیر گیر داد

ا
برای من که خیلی هم عادی بود .... استفاده افراطی از #ژن_خوب و #بند_پ در کشور ما رویه شده .... شما تیترهای همین چند وقت اخیر رو نگاه کنی متوجه میشی ... از دختر صفدر و خود صفدر و معاون قبلی و برادر جدیده و نماینده های ادوار و پسر نماینده که برای دومیلیون مدیرعامل شده و ....

بعد میگن چرا صف سفارتها اینقدر شلوغه :)
حالا نه اینکه همه کسانی که پست گرفتند شایسته بودند فقط اشکالها دهمین یکی است اشکالی ندارد اینم مثل بقیه........
این که چیزی نیست .هم اکنون جمع کثیری از پرسنل رسمی نفت با سوابق با لای بیست سال به دلیل خصوصی سازی دارای اینده ایی نا معلوم هستند .و این آقای وزیر و معاونینش اصلا گوششان به مشکلات این قشر جامعه بدهکار نیست.
من که خودم تو شرکت نفت شاغلم می دونم که سمت متناسب با مدرک دکتری تو این صنعت وجود نداره.
ما فکر می کردیم فقط نماینده ها همینجوری تو صنعت نفت استخدام می شن نگو خودشون و کل فک و فامیلشون استخدام می شن.
این در ادامه ی فرهنگِ ابوالمشاغلی در کشور است
به نظرم که شایسته سالاری مطرح بوده نه پارتی بازی
یک کم با انصاف باشیم بد نیست
اونهایی که دم از ژن خوب و پارتی بازی میزنن برن دکترا بگبرن و به وزیر درخواست استخدام بدن ببینن چه برخوردی میشه؟
من دکترای یکی از رشته های علوم پایه پزشکی دارم ولی وزیر برام دستور نمیده چون شایسته نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
از نظر شما خنده ام گرفت
كلا وزير نفت چهره محبوبي در اين وزارتخانه نيست
متاسفانه اين كار باعث نارضايتي مردم ميشه
به اسم مستضعفین انقلاب کردیم

اما به کام ژن های خوب و آقازاده حرکت می کنیم !

تابناک می دانم محافظه کاری می کنی و چاپ نمی کنی اما چه بخواهید چه نخواهید انقلاب به انحراف رفته و این مسیر غلط مانند موریانه کشور را به نابودی
خواهد کشاند .

شنونده و خواننده این مطلب باید عاقل باشد
حضرت علی به بنده ی خدا بودن افتخار میکرد.
آقای زنگنه پدر من نماینده ی مجلس نیست، اشراف زاده هم نیست
ولی خدای بزرگی داره.... اگر حقم رو ندی به اون میسپارمت.
اين يک از ميليونهانمونه ست. كشورى كه مسولان خود را تافته جدا از مردم بدانن و ثروت ومقام كشور را از آن خود بدانند توقع عدالت و پيشرفت نبايد داشته باشى
وزیر نفت نمونه بارز بیشرف سیاسی است!
یکی می خواد از این ژنرال بپرسه، کجای قانون مدیریت خدمات کشوری که وزارت نفت نیز مشمول آن است برای شیوه استخدام دکتری با لیسانس و فوق لیسانس فرق گذاشته؟!
بله فقط در مورد تبصره ماده (32) که در مورد استخدام قرارداد انجام کار معین است، اساسا از ضوابط بکارگیری مستخدمان رسمی و پیمانی جداست که حرف زنگنه راجع به این بخش نبود.

متأسفانه رشیدپور چون کار اجرایی نکرده خوب نتونست از پس این وزیر بی سوات! بربیاد.
خیلی تاسف بار است آنقدر پسران جوان تحصیلات عالیه دارند رنج بی کاری می برند که فقط خدا از درون درمندشاث آگاه است نه پول نه پارتی چگونه است که آقا زاده ها وژن های خوب لیاقت همه پستی دارند زنگنه هم نمایندگان مجلس را استخدام می کند وهم فرزندانشان چقدر مردمی است؟
من طرفدار اصلاح طلبها بودم. اما دولت فعلی و بویژه نفرات اصلا طلب آن بقدری بد عمل کردن که در حال حاضر تفاوتی میان اونا و دولت احمدی نژاد نمیبینم.
ای بابا .. دست به دلم نذار که دلم خونه
انصافاً اگه خودتون جای وزیر یا اون نماینده مجلس بودید در این مورد چه میکردید؟
زنگنه:فقط اونایی که از ژن خوب برخوردارند بفرمایند تو!!!! بقیه فعلا سماق بمکند!!!
دادا مشکل همینه که چچور دکترا گرفته
اینم مثل یه دختر مظلوم وزیر !! روحانی مجکریم !
خدا رحمت كنه شهيد بهشتي رو كه مي گفت :
"ما انقلاب كرديم كه ظابطه رو جايگزين رابطه كنيم."
اي كاش سر از خاك بر ميداشت و اين نظرات خوانندگان خبر رو مي خوند و مي فهميد به كجا رسيديم
نخبگان کشور با مدرک دکتری امروز یا خانه نشین هستند و یا مجبور به ترک کشور...وای بر ما ...وای
متاسفانه این مسئله یک امر رایج در کشور است وتا با توصیه کننده و توصیه پذیر برخورد جدی نشود داستان ادامه خواهد داشت یک مصذاق بارز را ذمر میکنم :
مدیر عامل پیشین سرکت ایرانخودرو زمان خداحافظی از آن شرکت گفت "من در طول مدیریت خود در ایران خودرو 7000نیروی تحمیلی استخدام کردم که همه آنها به سفارش مسئولین ارشد ونمایندگان مجلس بوده وهمه انتظار داشتند پست مدیریتی به آنها داده شود در یک مورد به طرف پست مدیریتی دادیم ولی نماینده معرفی کننده میگفت حتما باید معاون مدیر عامل شود واگر زیر بار نروی وزیر صنعت را در مجلس استیضاح میکنیم"
آیا کسی سوال کرد این 7000سفارش از طرف چه کسانی بوده است ؟
نماینده ای که تهدید کرده در صورت ندادن پست مورد نظرش به آن شخص سفارش شده وزیر را استیضاح میکند چه کسی بود چه برخوردی با شخصی که از یک واحد صنعتی باج خواهی کرده شده است
موضوع یک نفر ودو نفر که نیست
برخورد جدی وبدون ملاحظه با این افراد تنها چاره مشکل است وراه دومی هم ندارد
كره جنوبي و ژاپن بود،هم وزير و هم نماينده بايد استعفا ميدادن.
جناب زنگنه علیرغم ادعای قانون مداری و عدم سفارش پذیری، بیشترین تخلفات و لابی گری را در حوزه منابع انسانی دارد، تعداد زیادی از نمایندگان ادوار گذشته را بدون رعایت ضوابط استخدام کرده است و حتی چندتا از نمایندگان فعلی را به نام مامور به کار گرفته تا پس از اتمام دوره نمایندگی استخدام کند، اگر خون گریه کنیم کم است که عده ای با ادعای انقلابی گری باعث بی اعتمادی مردم به مسئولین انقلاب و این نظام خواهند شد. مردم را بی اعتماد و بی انگیزه نکیند، این انقلاب با خون هزاران شهید و مجاهدت های دلاورمردان بیشماری به ثمر نشسته است، درسته که در بخش تولید و دیپلماسی نفتی موفق بوده اند ولی تاریخ و کارکنان آگاه وزارت نفت، این بی قانونی های شما در حوزه منابع انسانی را، هیچ وقت فراموش نخواهد کرد، تابناک خواهش میکنم حذف نکنید...
با نام خدا .

از اول انقلاب اسلامی ایران تا حالا این مسائل بوده تازگی ندارد . همه ی ما با روابط بر سر کار رفتیم . قانون جنگل است . هر کس قوی تر برنده تر . در ایران قانون حاکم نیست قدرت حاکم است .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
البته نگو ما بگو اونها که حسابشون از ملت جداس.
لطفا یکی به ایشون بگه که وزارت نفت ملک شخصی نیست که هرروز یه قسمتش به یک ژن خوب هبه بشه مال همه مردمه بگید شما وظیف ات اجرای قانونه البته اگه ارزشی برای قانون قایل باشن
طبق حرف وزیر اگر بین لیسانس و دکتری فرق هست چرا بیش از یک ساله تعدیل مدرک رو متوقف کرده؟!
اونم مدرک دکتری معدل عالی در بهترین دانشگاه ها ولی...!

تحلیل من به عنوان یک بیننده و شنونده تلویزیونی و یک کارمند نفت این هست که اگه وزیر محترم در مصاحبه برنامه حالا خورشید رشیدپور درست و از سر صداقت صحبت میکردند پس نباید تعدیل مدرک ارشد و دکترا PhD کارمندان وزارت نفت را توسط جناب ختلان متوقف میکرند و با قانون گریزی و تخلف از قانون، تعدیل مدرک را متوقف و 10 هزار کارمند شریف را در بلاتکلیفی نگه دارند!!!!!!!...قابل توجه دوستان واحد حقوقی وزارت نفت:قوانین جدید تعدیل مدرک تا زمان ابلاغ نمیتواند عاملی برای بلاتکلیفی مدارک قبلی باشد، از طرفی قوانین عطف به ما سبق نمیشه مثل بقیه قوانین کشور و همچنین ایثارگران در رابطه با تعدیل مدرک هم تابع قوانین مربوط به خود هستند، طبق قانون برنامه پنجم و ششم و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با ایثارگران...امیدوارم این موضوع داخلی با مساعدت وزیر محترم حل بشه و نیاز به پیگیری حقوقی نداشته باشه...
واقعاً اذیت و آزار نیروی انسانی در وزارت نفت با قانون گریزی های گسترده و گردن کلفتی در برابر قانون بسیار فرسایشی شده است، شاید نمره عملکرد وزیر محترم نفت در برخی موارد 20 باشد ولی در رابطه با نیروی انسانی و معیشت کارکنان و اجرای ماده 10 و تعدیل مدرک کارکنان و اجرای قوانین مربوط به نیروی انسانی و خصوصاً ایثارگران و فرزندان شهدا نمره ایشان فرسنگ ها زیر صفر است...
نماینده های مجلس اگر نماینده مردم هستند الان وقت سوال از وزیر و یا استیضاح است.
اینجوری بقیه وزرا هم حساب کار دستشون میاد.
اگر هم نه دنبال رانت هستند که باید سکوت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
آره. همون نماینده ای که دخترش تو وزارت نفت استخدام شده میاد وزیرو استیضاح میکنه
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
مشکل اصلی کشور همین نمابندگان هستند که تماینده خانواده و دسوت خودشانن نه مردم و دنبال منافعند نه را هافتادن کار مردم
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
کامران عزیز خیلی دیر متوجه شدی. سالهاست که سکوت کردند. البته وقتی دهان آدمها پر باشه طبیعتا سکوت میکنند
آخه فرزندان مسئولین خیلی به گردن کشور حق دارند! جبهه میروند. مدافع حرم میشوند. افراد مفیدی برای کشور هستند. بقیه هم فقط وطن فروشند و باید از بوق سگ تا نصفه شب برای یه لقمه نان بدوند.
مگه این کشور قانون نداره یکی جلوی اینو بگیره. چون وزیره هرکار خواست بکنه؟؟؟
با تشكر از تابناك بابت طرح اين موضوع. ميخام چند نكته رو مطرح كنم.
1. جناب آقاي وزير و اكثر مديران رده بالاي وزارت نفت با توجه به دلايل متعدد علاقه اي به كار پژوهشي در نفت نيستند. مثال بارزش برخوردهاي غيرحرفه اي و غيرمرسوم اقاي زنگنه با دو مجموعه علمي اين وزارت يعني دانشكده نفت و پژوهشگاه نفت. ايشون در چندين جلسه عنوان كردند كه اين دو مجموعه به هيچ دردي نميخورن و اضافي هستن!
2. اقاي زنگنه (شيخ الوزرا) وقتي در دولت قبل هدايت وزارت رو برعهده گرفتن وارث حجم زيادي از مشكلات مربوط به دوره رييس جمهور قبل شدند (مثل بقيه وزارت خونه ها). و خيلي طبيعي بود كه جلوي استخدام هاي بي رويه گرفته بشه. البته اين كار به طور كامل انجام نشد و كما في السابق اقاي وزير افراد بي كفايت رو به صرف داشتن انواع مدارك مرتبط و بي ارتباط استخدام كردن!
3. در پژوهشگاه نفت كه مقصد اون خانم با مدرك پي اچ دي هست الان حدود يك ماه رييس استعفا داده و فعلا بدون مسئول داره مديريت شده چون هيچ كسي مسئوليت اين پژوهشگاه رو متقبل نميشه! (ديگه همه ميدونن زنگنه از پژوهشگاه خوشش نمياد)
4. مسئولان محترم چه اصولگرا و چه اصلاح طلب همگي متاسفانه ثابت كردند كه فقط بلدن حرف بزنن و در عمل هيچ بويي از عدالت و برابري نبردند.
خیر جناب آقای وزیر. نه وزیر قبل از شما و نه خود شما در مورد من با مدرک دکتری و مسلط به چند زبان همچین کاری نکردید. اونهم بعد از 3 سال علاف کردن من.
بايد بررسي كرد وزير چه خواسته اي از نماينده وكيل الدوله داشته كه منجر به استخدام دختر نماينده در وزارت طلا ببخشيد نفت شده است.
معاملات دولت و مجلس دوطرفه است
يا حق
بايد بررسي كرد وزير چه خواسته اي از نماينده وكيل الدوله داشته كه منجر به استخدام دختر نماينده در وزارت طلا ببخشيد نفت شده است.
معاملات دولت و مجلس دوطرفه است
يا حق
چه انتظاری دارید وقتی یکی خودش رو سرمایه نظام میدونه و روز اول هم بدروغ میگه برای جوانان و خانواده شهدا اومدم ولی حالا با آبروی شهدا بازی میکنه
دلم برای شهدای مظلوم میسوزه که یکی مثل.این داره ازشون سواستفاده میکنه
با سلام و احترام
خواهرم اگر استخدام شما درست باشد توصیه بنده حقیر خداوند به شما اینست که شما با جایگاه خانوادگی بستر خود اشتغالی برایتان اماده است بروید دست کسانی را به کار بسپارید که دستی برای دستگیریشان نیست تا وزیرمان با ارامش خاطر بدنبال الویت اصلی وزارت خانه برسد
به هیچ وجه شایسته سالاری نیست رابطه سالاریه
همه باید تابع قانون باشند ن از تو آستینشون قانون در بیارن خیلی از این خانوم بهتر و نخبه تر تو کشور داریم بیکارن باید برخورد بشه با وزیر و نماینده ...
یکی به من بگه چیکار کنم مثبت و منفی به نظرات دوستان را فعال کنم
من بی سوادم در این زمینه
مرسی
لطفا در یک تیتر خبری جداگانه توضیح بدید
با تشکر
بنده فارغ التحصیل دکترای مهندسی برق از یکی از دانشگاه های دولتی هستم، لطفاً آقای زنگنه به من یگویند چگونه می توانم استخدام وزارت نفت بشوم؟
ممنون می شوم پاسخ دهند.
لطفا تند نروید......... چرا توجه نمیکنید برای دارندگان مدارک علمی بالا نیاز به امتحان و مسابقه و تشخیص بهترین و کارآمدترین فرد نیست ....... حالا تو کشور ما هم بعد از صدها سال یه نفر با مدرک دکتری پیدا شده حقش هست که فورا استخدام بشه و پست بالا هم بگیره ...... جزو وظایف آقای وزیر هم هست که فورا و بدون هیچ ضابطه ایی دستور قاطع برای استخدام او بدهد ..... حالا چرا همه تون ناراحت شدین ...... شما هم برین اگه تونستین یه نفر با مدرک دکتری پیدا کنید بیارین آقای وزیر فورا اونو سرکار ! میذاره ..... دیگه سکوت و کسی اظهار نظر نکنه ........
دست آقای وزیر درد نکنه من از ایشون خیلی ممنونم.
اینجوری ثابت شد که تمام آزمون های استخدامی نمایشیه برای استخدام آنهایی که ژن خوب داشتن و از قبل میز براشون رزرو شده برگزار میشه و برای سایرین یک کارنامه مهربانانه صادر میشه و آرزوی موفقیت...
کاش از آرمون های سازمان سنجش تحقیق و تفحص میشد هرچند که آقایون نماینده که برای خودشون دردسر درست نمیکنن.
من دکتری مهندسی شیمی از دانشکده ۱۲ مهندسی شیمی دنیا هستم. تمامی مقاطع تحصیلیم در دانشگاه های دولتی بوده و چندین مقاله علمی در بهترین جورنال ها بین المللی دارم. چندبار به ساختمان شماره ۵ مراجعه کردم که تشکیل پرونده بدم. حراست درب حتی اجازه ورود به من نداد. گفت مگر دستور وزیر داشته باشی که بتونوانی بری بالا. هر بار که رفتم از شرم راه خونه را گم کردم و به همسرم گفتم رفتم پی گیری پرونده. اگر کسی لطف کنه بگه چطور میشه از درب حراست رد بشم برسم خدمت آقای دکتر سلهشور و یا آتاق کارشناس نیروی انسانی ممنون میشم. تخصص بنده طراحی و ساخت واحد و کاتالیست جی تی ال است که سالهاست تکنولوژیش رو به ایران ندادن. ۵ سال سابقه کار فنی در پتروشیمی دارم و چند دانشجوی فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه امیرکبیر و تهران دارم. عضو بنیاد ملی نخبگان هستم ولی متاسفانه در این ۶ ماهی که برگشتم ایران بیکار بوده ام و برای نیاز یومیه محتاج کمک پدرم هستم. الان در سطح شهر تاکسی رانی می کنم چون کار کردن عیب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
هدا به ما صبر بده فقط همین . منم تقریبا شرایطم مشابه شماست. و چیزی که ازارم میده چرا مسولین حتی برای دلخشوی یک حرف دلگرم کننده هم برای دکتری های بیکار نمیزنند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
انشاله که راست میگی... ولی سلحشور هست... اون اسم. به علاوه الان بیکاری و دانشجوی دکتری و فوق لیسانس در امیر کبیر داری؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
برگرد همونجا که بودی. سلحشور الان چند دوره هستش از کی داره جور واجور دولت عوض می شه این بابا کماکان معاون وزیره دیگه خودت حساب کن شخصیت طرف رو.
همه می دونیم پارتی بازی تو استخدام زیاد ه . اونایی هم که بلدند می دونند چطوری قانون رو دور بزنند و ظاهرا قانونی طرف مورد نظرشون رو استخدام کنند. ولی نمیشه حکم کلی داد. می دونم خوشبینانه ست ولی شاید این خانم واقعا شایسته بوده .
اگه یک خانم و آقایی واقعا شایسته سمتی بود و پدر یا کس و کارش وزیر و وکیل بودن ، نباید به هیچ جا برسه؟ نباید رشد کنه ؟ چون به هرجا برسه میگن با پارتی بوده .
من خودم برای کار به محل کار پدرم رفتم ولی خودم رو معرفی نکردم ( به اصطلاح آشنایی ندادم ) ولی به خاطر ویژگی های فردی م مورد توجه قرار گرفتم و خیلی زود پیشرفت کردم. حالا اگه من رو می شناختن که دختر فلانی هستم هرپیشرفتی که کرده بودم دیگران به حساب پارتی بازی میزاشتن.
یکی از دوستان من آقای "ر.ب" (نام محفوظ) دانشجوی نمونه دانشگاه بیرجند شد و بعد با رتبه تک رقمی ارشد رفت دانشگاه صنعت نفت اهواز فوق لیسانس گرفت با معادل الف.
الان تو مشهد سوپری زده!
کی جواب استعدادهای زایل شده این جوان رو میده؟ کی جواب عمر این جوان رو میده؟ کی خسارتی که به خاطر تحصیل این جوان به کشور خورد رو میده؟ این جوان نمی تونست به جای تحصیل یک سود و منفعت دیگه ای برای خودش خانواده ش و کشورش داشته باشه؟

امثال این آقا (خانم) در سایر رشته ها چقدر هست؟
تمام فکر ما شده مبارزه و رو کم کنی با آمریکا دیگه حواس هیچ کس نیست
تا حالا دقت کردید یک آقا زاده از اینهمه وزیر و وکیل و نماینده و مسئول و مدیر کل و رئیس سازمان و نهاد و... تا حالا مدافع حرم نشده؟؟؟
پدر شهید حججی ها یا راننده تاکسی بودند یا کارگر و یا کارمند جز زحمت کش
پس ژن اینها فقط برای دنیا طلبی خوبه و تصور خود نخبه پنداری و خود شاخ انگاری شاید به خاطر لقمه های شبهناک باشد...
شهدا شرمنده ایم...
جناب زنگنه درست می فرمایند آن خانم phd دارد و وضعش با یک لیسانس متفاوت....اما ما اینهمه فارغ التحصیل phd داریم...یک فراخوان می دادند و آزمونی بین آنان که دکترا دارند برگزار می کردند و براساس شایستگی نه وابستگی انتخاب می فرمودند....
آنهم جایی مثل وزارت نفت که پیچ استخدامیش کم از پیچ پنتاگون نیست و محال است کسی بی رابطه آنجا استخدام شود....
در هر صورت کار مهندس زنگنه قابل پذیرش نیست
منظور ایشان ژن خوبها هستند
از نظر من باید همه همکلاسی های همان خانم به وزیر نفت درخواست بدهند تا ببینیم آیا می توانند استخدام شوند. آنوقت مفهوم ژن خوب را می فهمیم
براى يكبار هم مثل چين عمل كنيد
اعدام!!!!
اين كار دست كمى از بابك زنجانى نيست
منم الان دکتری دارم والله هرجا میریم که میگن به درد نیمخوره مدکت و استخدام دکتری نداریم. هیئت علمی هم که تموم شد. لطفا چند تا از این جاهایی که دستوری استخدام میکننند بگید بریم ما هم !!!!
هم رزومم خوبه و هم دانشم. کسی نیاز داشت بگه دستوری من میرم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
بنده خدا دستوری که همین الان هم زیاد استخدام میکنند. شما تا پسرخاله و ... نباشی که کسی برات دستور نمیده!!
همتون در اشتباهین! حکومتها همیشه بصورت ارباب رعیتی اداره میشن! فقط بعضیاشون با زیرکی حفظ ظاهر میکنن و وانمود میکنن که همه افراد با هم برابرند! در ایران قبل از انقلاب هم همینطور بود، و کارها و مناسب نون و آب دار با پارتی و رانت واگذار میشد، منتها چون سیستم کاملا دولتی بود و بخش خصوصی بزرگی نداشتیم، تقریبا همه استخدام دولت میشدن! کسی رو میشناختم از اقوام که بدون سواد حتی خواندن و نوشتن استخدام شد! حکمش هم موقع بازنشستگی کارمند رسمی دولت بود! فارسی رسمی کشور رو هم فقط 20 درصد بلد بود! پدر خود بنده هم با 4 کلاس سواد استخدام یکی از شرکتها پشتیبانی حوزه نفت شد که بعد از انقلاب ما هم مثلا وزارت نفتی شدیم! ولی مزایا و مواهبی البته ندیدیم! به هر حال استخدام شدن در بدنه دولت اون موقع زیاد سخت نبود، بخصوص که شاه به تحریک اطرافیانش و مقایسه با کشورهای چپ سوسیالیست حوزه اسکاندیناوی(مثل سوئیس و سوئد ...)کم کم داشت خودشم چپی میشد! طبیعیه که زیاد استخدام میکرد، کار و پول هم زیاد بود، سواد دار هم زیاد نبود، ولی این باعث شده که ملت بعد از چهل سال هنور برای استخدام شدن در بدنه دولت احساس حق بکنن و برای بچه هاشون احساس حق یجاد کنن!!! نه دادا؛ رعیت هیچ جا هیچ حق برابری نداره!!!!!!!!!!!
حالا که جناب وزیر با استخدام این افراد موافق نیست حداقل کمک کنه زودتر مدارکشون آزاد بشه تا سریعتر بتونند برا اپلای در دانشگاههای اروپا و آمریکا اقدام کنند . بیشتر اینجا بمونند یا معتاد میشوند یا بزهکار
اگه استخدام برای مدرک دکتری بدون آزمونه پس چرا تو آزمون سال 92 افراد دارای مدرک دکتری هم تو آزمون شرکت کردن؟
آها حتما یه شرطی رو کم داشتن اونم دختر نماینده بودنه !!!!!
بعدشم همچین وزیر میگه : با یه لیسانسه فرق میکنه ،یه لحظه فک کردم کلمه لیسانسه فحشه!!!!!
وا اسفا به وزارت خونه ای که این وزیرشه وا اسفا!!!!
بابا خودتان را زحمت ندهید کل کشور بر اساس سفارش است همین بچه های تابناک چطوری سر کار رفته اند
استخدام ضابطه داره و باید به صورت همگانی باشه
برای همین بی کسی از کشور رفتم چون با مدال نقره شیمی و داشتن لیسانس و فوق لیسانس و دکترا از شریف بیکار بودم
این خودش فساده چون این دختر اون رو استخدام می کنه که نماینده هم نظارت رو بیخیال بشه
آقا احساني كه از دانشگاه رتبه 12 دنيا دكتري داري! اولا تقصير خودته كه برگشتي ايران! دوما حالا تو نفت هم نتوني بري بالاخره ميتوني تو يك شركت خصوصي كار پيدا كني! وضع مملكت خراب هست ولي ديگه نه اينقدر كه شما ميگي!
مگه فقط تو وزارت نفت پارتی بازیه برو تو وزارت بهداشت ببین آقای وزیر چه کسانی رو وردست خودش کرده . همه از ژن خوب انتخاب شده اند .
اشتغال اشتغال اشتغال
سلام
این حرفها که می زنید همش باد هواست این دختر نه اولی هست ونه اخری کافی است به سیستم کارگزینی مراجعه کنی و ببینی چقدر از فرزندان و بستگان نمایندگان مجلس در اینجا استخدام شده اند و ثانیا اگر اینها نباشند تمام اقوام و فرزندان خود مسئولین در راس کار وزارت نفت است البته نه تنها در اینجا در تمام وزارتخانه ها و مراکز دولتی و باید اضافه کرد که مدت زمان زیادی است که میگویند بازنشسته دو شغل نباید داشته باشد در همین وزارت نفت تمام کارکنان که پاداش هنگفت را گرفته اند در قسمتهای دیگر مشغول بکار می باشند میخواهم بپرسم که آیا فقط اینها توانایی و سواد دارند بقیه بیسواد هستند نه بابا اینها روابطی عمل می کنند نه ضوابط الان در این وزارتخانه شخصی است که شاید بیش 20 سمت دارد واقعا باید پرسید که دیگران توانایی ندارند فقط ایشان توانایی دارد و یا اینکه .... بماند تا بوده همین بوده فقط بلدیم شعار بدهیم عمل خبری نیست البته خانه از پایه بست ویران است.
اشتغال اشتغال اشتغال
اینی که من میشناسم پسفردا حتی اگه مجلس بفرض محال استیضاحش هم بکنه باز با 4تا وعده و مظلوم نمایی خاصی که تخصص داره توش تبرئه میشه میگید نه حالا ببینید
دکترای مواد دارم. استخدام بی ضابطه لطفا!!!!!
اگر معيار شايسته سالاري بود که احتياج به نامه نبود.
نماینده ای که چندین میلیارد هزینه می کند که بره تو مجلس به خاطر این چیزاست فکر کردی دلش به ما سوخته !!!!!!!!!!!!!!!!!
بیشتر از وزیر نفت نماینده قانون گذار مجلس مقصر است که به وزیر فشار می آورد. ما همیشه مجری را مقصر می دانیم در حالی که رشوه دو طرف دارد.
بنده زمانی دکتری گرفتم که در کل ایران 547 نفر دارای دکترای حرفه ای بودند و به اینکه تعداد زیادی از کاتالیست ها و افزودنی های صنعت نفت را نیز میتوانستم برای کشور بسازن نتوانستن پس از فارغ التحصیلی در وزارت نفت استخدام شوم و عدم استخدام اینجانب منجر به واردات میلیاردها دلار افزودنی های صنعت نفت به کشور شد. و حتی پس از آن هم نتوانستم کار مناسبی دست و پا کنم چون ریش و پارتی نداشتم و.
سلام. لطفا این متن رو منتشر نکنید ولی اگر راهی به نظرتون میرسه برای رفع مشکل من لطفا با این ایمل مکاتبه کنید.
Bardya_1977@yahoo.com
من کارمند دولت هستم نیروی پیمانی. 13 سال در وزارت راه کار کردم و در سال دهم با شرکت در آزمون استخدامی دستگاه و در یک محیط رقابتی استخدام پیمانی شدم. بعد از اون 3 سال به صورت پیمانی کار کردم. لیسانسم رو در دانشگاه دولتی گرفتم و دو تا فوق لیسانس از دو دانشگاه مرجع کشور دارم (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه تهران). سال قبل (1395) از یک دانشگاه خارجی که در رنکینگهای بین‌المللی برای رشته من رتبه 150 در دنیا داره، بورس کامل دوره دکترا گرفتم و تمام هزینه های بورس رو دولت خارجی پرداخت میکنه. سازمانی که من کار میکردم تا حدود 10 سال قبل حدود 60 تا 70 هزار دلار (280 میلیون تومان) هزینه پرداخت میکرد تا نیروهاش در همین رشته ای که من دارم دکترا میگیرم، فوق لیسانس بگیرند و حتی برخی از اون افراد موفق به تکمیل دوره های خودشون نشدند. وقتی که برای اومدن به خارج و آغاز دوره دکترا اقدام کردم هزارتا دلیل و قانون و ادله آوردند و سنگ اندازی کردن تا نگذارن در حالیکه طبق قانون مدیریت خدمات کشوری من میتونم برای ادامه تحصیل تا 5 سال مرخصی بدون حقوق بگیرم. نهایتا با کلی خواهش و تمنا و اینور و اونور زدن بالاخره به من 5 ماه مرخصی بدون حقوق دادند (از آبان تا پایان سال 95) و من دوره رو آغاز کردم. ولی از ابتدای سال جدید باز هم شروع کردن به آزار و اذیت که برای مرخصی باید فلان اداره کل نظر بده و اون اداره کل واحد دیگری رو مسئول میدونست. خلاصه به این بهانه و تا الان که 7 ماه از سال میگذره هنوز تکلیف من رو مشخص نکردن. توی این مدت خدا میدونه که چقدر سختی کشیدم و چقدر فشار روحی و تحمل کردم. یکی از مواردش این هست که حدود 25 کیلو وزن کم کردم. به خدا دروغ نمیکم دقیقا این عدد از وزنم رو از دست دادم. با هرکس صحبت میکنم جواب درستی نمیده هزینه رفت و آمد هم به قدری زیاد هست که نمیتونم بیام ایران و دوباره برگردم. متاهل و یک فرزند دارم. با توجه به مشکلات و محدودیتهایی که در خارج بود، همسر و فرزندم به ایران برگشتند و الان حدود 5 ماه هست که از دیدن دختر 6 ساله خودم محرومم. به غیر از ارز دانشجویی هیچ کمک دیگری از کشور نگرفتم و البته انتظاری هم بابت کمک ندارم. ولی این نحوه بخورد با کسی که تنها گناهش شوق به تحصیل هست واقعا بی انصافیه. همین الان وزارت علوم داره 500 میلیون تومن هزینه میکنه تا افرادی رو برای همین رشته بورس کنه ولی برای کسی که با همت خودش آمده و دولت هم ریالی بابت تحصیل اون نمیپردازه اینطوری برخورد میشه. بارها به این فکر کردم که دیگه ایران برنگردم و این امکان هم هست که در همین کشوری که درس میخونم و یا جای دیگه مقیم بشم. تنها دلیل اینکه مایل به اینکار نیستم خانواده ام هست. ولی متاستفانه جوری برخورد میشه که به زور هم که شده افراد رو از ایران زده کنند. وقتی خودم رو با افرادی که از کشورهای دیگر مثل بنگلادش و پاکستان و غیره مقایسه میکنم و میبینم اونها چطور از طرف کشورشون حمایت میشن، واقعا به حال خودم اقسوس میخورم. توی دانشکده معروف هستم به سخت کاری و علی رغم همه مشکلاتی که داشتم همه درسها رو با موفقیت پشت سر گذاشتم. تمام طول هفته تا دیروقت توی دانشکده کار میکنم. اولین نفر میام و آخرین نفر میرم خوابگاه. همین الان که نامه رو مینویسم هنوز توی اداره هستم و ساعت 12 شب هست. همین امروز یکی از اساتید میگفت من از پشتکار تو تحت تاثیر قرار گرفتم. ولی دریغ از یک حمایت کوچک از طرف هموطنهای خودم. دریغ از یک حمایت کوچک از طرف سازمانی که 13 سال با جان و دل کار کردم. اینجا همیشه در ارایه ها و جلسات از خوبیهای ایران میگم و اینکه چه پتانسیلهایی داره و چقدر مردم خوب و مهمان نوازی داره. ولی همون موقع که از مهمان نوازی ایرانیها میگم، در ذهن حودم مرور میکنم که همکارای خودم در محل کارم چه بلایی به سرم آوردند.
این منصفانه نیست واقعا. آیا اگر من هم به جای اینکه فرزند کسی باشم که 30 سال بدون نکته منفی در جنوبی ترین و محروم ترین نقاط کشور خدمت کرده و بازنشسته دولت هست، فرزند یکی از همین آقایان به اصلاح مسئول بودم باز هم همین برخورد میشد؟ چندبار سعی کردم به رییس جمهور نامه بدم و یا به آقای مطهری نماینده تهران. ولی حتی یک پاسخ کوتاه هم دریافت نکردم. شاید ژن خوب نداشته باشم ولی به یاری خدا و مدد مولای متقیان و البته دعای پدر و مادرم همیشه برای موفقیت تلاش کردم و تا زمانی که جان دارم برای هدفم میجنگم. ولی شما رو به خدا اگر دستتون به مقامات میرسه بکید این مار و با بچه های این سرزمین نکنید. من که هیچ ولی به خدا افرادی هستند که هر کشوری به داشتنشون افتخار میکنه ولی در ایران به چشم یه نان خور اضافی انگاشته میشن. آیا این انصاف هست؟
شما اگر جای من بودید چکار میکردید؟
این خانم که استخدام شده دکترای شیمی فیزیک از دانشگاه آزاد گرفته که تخصصش هیچ ربطی به نفت نداره.
عنوان پایان نامه دکتراش هم اینه:
انتقال نانو داروهای اعصاب توسط نانوکنها بر موضع هدف اکسون و دندریت با استفاده از روشهای شبیه سازی مونت کارلو و لانگوین
فارغ التحصیل پاییز 93
این همه پی اچ دی داریم
این همه نخبه داریم
چرا اینها پس همگی یا اغلب شان حیران و ویلان هستند؟
چرا فقط دکتری که جزو ژن های خوب باشه استخدام میشه؟

استخدام قراردادی و پارتی بازی باید یک بار برای همیشه متوقف شود و استخدام از هر نوعش در این کشور فقط از طریق آزمون عمومی فراگیر عادلانه مثل کنکور سازمان سنجش و به صورت آزمون پیمانی باشد. در غیر این صورت رانت استخدامی در ایران ریشه کن نخواهد شد.
والسلام
سری به لیست مشاوران وزیر و مشاوران رییس پژوهشگاه صنعت نفت بزنید. همه با رانت و توصیه مشاور شده اند.
تنها خداست که میدونه چه تعداد از این دست نامه های سفارشی در همین وزارت نفت زده شده و هنوز رو نشده که برای همین تعداد کم هم توجیهات خنده داری مثل داشتن PhD مطرح میشه. فقط باید تاسف خورد و منتظر موند و دید که آیا مراجع نظارتی کاری میکنن یا نه؟ ما منتظریم.
میدونم نظر منو چاپ نمیکنید مثل همیشه ولی مینویسم:
گیر ندین به این موضوع، چرا که اکثر استخدامی هایی که تا به حال انجام شده و خواهد شد دقیقا به همین منوال هست. کارمندا و رئیس روسای اداره ها و ارگان ها همگی یا آشنا بوده اند یا سهمیه های خانواده های ایثارگر هستند. ما در این مملکت هیچ سهمی نداریم و اگر شانس داشته باشیم مزد زحمت خودمون رو میخوریم ولی اونا استخدام رسمی و حقوق سروقت و روزی به زور 1-2 ساعت کار مفید سهمشون شده. نتیجه اش رو هم با این وضع مملکت میبینیم.
اقتصاد دولتی عامل اصلی تمام تیره روزی های این کشوره

همه درس میخونن که استخدام بشن و فقط درصد بسیار کمی هستن که دنبال کارآفرینی هستن(البته اگه به درصد برسن!!!) ... البته تقصیری ندارن چون دولت به دلیل مسایل سیاسی و امنیتی ، مانع از رشد و پیشرفت بخش خصوصی بوده و هست و متاسفانه دولت روز به روز در حال چاق تر شدنه و بخش خصوصی داره نفس های آخرش رو میکشه .. بحث خصوصی سازی هم که متاسفانه به خصولتی سازی ختم شد و وضعیت رو بدتر و بدتر کرد

تا وقتی نظام به اقتصاد نگاه سیاسی و امنیتی داره و اقتصاد رو دو دستی چسبیده که یک وقت از ناحیه ی اقتصاد تحت فشار منتقدان و مردم قرار نگیره ، همینه که هست : گسترش بیکاری و فقر و تبعیض و نارضایتی
مملکت اسلامی
وزیر نفت بی زحمت پسر خود را که دکتری داره و به قول خودش بیکاره استخدام نماید.
اسلام در شرق ومسلمانی در غرب
آقای وزیر ملت را خر نپردازید به خدا تاوان اینها رو خواهید داد. یه اطلاعیه برا جذب دکتری بدین بعد ببینید چه خبره
تا وقتی نفت داریم و پشتمون به نفت گرمه ، روزگارمون مثل همون نفت ، سیاهه
متاسفانه نخبگان با بنیاد بی تدبیر نخبگان رها شده اند و همه سهمیه ها برای دیگران است و هیچ سهمیه و حمایت عملی برای نخبگان کشور نیست. سالانه بیش از 50 میلیارد دلار خسارت ناشی از دست دادن نخبگان کشور به ایران تحمیل می شود و همه صنایع ما یا متوقف شده یا کند است چون کسی نخبه را نمی خواهد. بنیاد نخبگان را حذف کنید تا بازی این بنیاد با نخبگان را تمام کنند.
خیلی جالبه نماینده مجلسی که قطعا یکی از شعارهای انتخاباتیش خدمت به مردم بوده؟؟؟؟؟؟؟؟

خودمون باید هوشیار باشیم که متاسفانه خیلی وقت ها نیستیم.
آقای زنگنه هم مقصر نیست چون احتمالا توی رودربایستی گیر کرده!!!
مقصر نماینده هست که گذاشتش تو آن پاس
آقای نوید
همه چیز و همه کارها هم آن طوری که شما سیاه می بینید نیست. خیلی از افراد بر اساس صلاحیت و بدون پارتی رفته اند سر کار و نان بازوی خودشان را می خورند لطفا کمی انصاف داشته باشید و خشک و تر را با هم نسوزانید البته مواردی هم خارج از قاعده و مقررات وجود دارد

پارتی اصلی همه خداوند بزرگ است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
برادر بزرگوار، خدا را همه دارند، شما خودتان هم گفتید، کافیه یه بنده خدا پارتی شما باشه، خرتون از خیلی از پلها چهارنعل میگذره.
پس اینکه نمایندگان تلاش می کنند که سیستم ریاست جمهوری را به صورت پارلمانی ونخست وزیری دربیارن برای اینست که خیلی راحت وباخیال آسوده وزرامتقاعد بشوند که باید بستگان سببی ونسبی نمایندگان مجلس راستخدام کنند.....چه زود ماجرابرملا وشفاف شد .نمی شد حالا یه ذره دندون روجیگر می ذاشتین؟
آقای زنگنه جایگاه و مسئولیت حقوقی مدیرعامل شرکت ملی نفت رو درقبال اختیاراتی که دارند و مجوزهایی که میتوانند صادرکنند ندیده گرفته و حقوق بیشتر از 250 کارمند رسمی رو که با مجوز مدیرعامل شرکت ملی نفت در شرکت حفاری شمال ماندند رو ضایع میکنند، صرف اینکه روی یکدنگی و لجبازی خودشان بایستند.
آقای وزیر، آن مدیری که باهاش لج کردید، الان جای دیگه ست، به لطف سهل انگاری شما و وزرای قبل از شما، ایشان با پول بیت المال و به بیراهه بردن یک شرکت کاملاً سودده و وارونه کردن ساختار آن، الان در مجلس هستند، لج بازی شما حقوق پرسنل زحمت کشی را ضایع کرده که براساس آیین نامه داخلی شرکت ملی نفت، با مجوز بالاترین مقام مدیریتشان یعنی مدیرعامل شرکت ملی نفت، ماموریت داشتند.
آقای زنگنه شما حداقل 30 سال هست که وزیر هستید خود این موضوع در هیچ کجای دنیا دیده نشده است!!! پست های وزارت نفت که دست چند نفر انگشت شمار می باشد که در حلقه دوستان شما جای دارند!!! بچه های نمایندگان مجلس را هم که با توجیه دکتری بودن استخدام می کنید بعد جوانان این مملکت که با درجه دکتری شیمی نفت یا پلیمر از بهترین دانشگاه های کشور باید بعد از این همه درس خواندن عکاسی کنند یا به شغل های عجیب و غریب روی بیاورند!!! بخدا اگر با این وضعیت اسفناک شغلی جوانان تحصیلکرده این مملکت از شرم آب شوید کم است!!!
حالا ما هی بگیم ولی جالبیش اینجاس که نه آب از آب تکون میخوره نه وزیر محترم ککش میگزه
بنده بیش از یازده سابقه کار در پخش فراورده های نفتی تو جایگاههای سوخت دولتی رو دارم مدرک هم لیسانس و حسابدار جایگاه بودن الان واگذار شدن به بخش خصوصی و من و همکار با سابقه بالا در نفت بیکار شدیم..آقای وزیر و معاونینشون عین خیالشان نیست...میگه جذب شما امکان پذیر نیست ...تبعیض تا کجا
بازخوانی خبر:
به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی نوبت عصر امروز( رای اعتماد وزیر نفت)مجلس شورای اسلامی و هنگامی که برنامه ها سوابق و صلاحیت بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت در دستور کار قرار داشت، هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغ ملک و نایب رئیس اول کمیسیون انرژی به عنوان مخالفت زنگنه صحبت کرد و در بخشی از سخنان خود، از نمایندگان بازمانده از ورود مجدد به مجلس یاد کرد که در مدیریت های کلان وزارت نفت بکار گرفته می شوند و از آن با عنوان «استخدام نمایندگان مجلس» یاد کرد.

خادمی با بیان این نکته، خطاب به زنگنه وزیر پیشنهادی نفت گفت: اگر رای آوردید که می آورید، نمایندگان مجلس را دیگر استخدام نکنید؛ بگذارید آنها به رسالت اصلی‌شان که دفاع از حقوق این مردم محروم است، مشغول باشند.از جمله نمایندگان دوره قبل مجلس که پس از بازماندن از مجلس دهم در مجموعه وزارت نفت بکار گرفته شده اند در زیر اشاره شده است.
خبرگزاری فارس:بیژن زنگنه در صحن علنی مجلس برای اولین بار رسماً به استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت اذعان و این موضوع را باعث افتخار خود دانست.
روز گذشته در جریان بررسی برنامه بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم موضوعات مختلفی مطرح شد اما قطعا یکی از مهم‌ترین موضوعات که برای اولین بار در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان عنوان شد، استخدام نمایندگان ادوار مجلس در وزارت‌خانه‌های اقتصادی به خصوص وزارت نفت است.
بیژن زنگنه هنگامی که به پشت تریبون مجلس رفت در پاسخ به این ایراد مطرح شده از سوی نایب رئیس کمیسیون انرژی گفت: «می‌گویند نمایندگان ادوار را استخدام کردید. خب هر دوره‌ای که تمام می‌شود یکی از دغدغه‌های هیأت رئیسه مجلس این است که با وزرا جلسه می‌گذارد تا این نمایندگانی که کاری ندارند را به کار گیرند. خب نماینده‌ای که کار ندارد چه شود آیا باید در جامعه رها شود؟ اگر نماینده‌ای نگران شغل آینده خود باشد حتی در حد یک حقوق دولتی هزار مفسده دیگر ایجاد می‌شود. لذا من هم افتخار می‌کنم که تعدادی از این نمایندگان ادوار را به کار گرفتم و این کار مخفیانه نیست.»
گفته‌های زنگنه زمانی معنادارتر می‌شود که به نامه حمایت‌آمیز نمایندگان ادوار گذشته مجلس که پیش از شروع بررسی صلاحیت وزرا در حمایت از بر کرسی نشستن مجدد زنگنه منتشر شد نگاهی دقیق‌تر بیندازیم. در این لیست نام تعدادی زیادی از نمایندگان ادوار مجلس به چشم می‌خورد که از سوی زنگنه به سمت‌های گوناگون و بعضا حساس و غیر مرتبط با تحصیلات و دانش نمایندگان منصوب شده‌اند.
اکنون که وزیر نفت رسما اعلام کرده است اقدام به استخدام نمایندگان اداور مختلف در صنعت نفت می‌کند، می‌توان به افرادی که در سال های گذشته نماینده بوده اند و اکنون در صنعت نفت مشغول به کارند اشاره کرد.
با سلام
تابناک عزیز
اینجا ایران است . اینحا اروپا نیست
در کشور ما و دیگر کشورهای جهان سوم این مسائل اصلا مهم نیست. هر وقت رئیس جمهور ما مثل رییس جمعور کشور سوئد رفت تو صف سینما ایستاد و مثل بقیه مردم بایط تهیه کرد. هر وقت معاون رئیس جمهور ما مثل نخست وزیر کشور هلند با دوچرخه رفت به دفتر نخست وزیری و یا قوه قضاییه ما فلان وزیر ما را بخاطر ارسال چند ایمیل(هزینه آن بیش از ده دلار نبوده است) از امکانات وزارتخانه محلکمه کرد و..... و.... هزاران مثال دیگر از نظم و قانون و اجرای ان‌برای همه مردم از رییس جمهور گرفته تا آبدار چی یک سازمان
عملی شد اونوقت انتظار باید داشت وزیر نفت و سایر مسئولین رده بالای مملکت کارهاشون بر مبنای قانون و عدالت باشه. تبعیضاتی در ادارات و سازمانهای دولتی صورت میگیره که استخدام دختر وکیل مجلس پیش اونا چلوکبابه عزیزم.
رانت و رانت بازی در کشور ما محصول خود مردمه. وقتی رانت را برای خودمان خوب میدانیم و برای دیگران بد.
همه ژن خوب (قدرت) ندارند و مثل اینکه در اسلام فقط حق با ژن خوبه و عدالت اینه و راهی هم برای مقابله نیست چون اکثر مسئولین از این ژن برتر سود برده اند و کسانی هم بخواهند مقابله کنند یا مسئولیتی ندارند یا کمتر از انگشتان دست هستند
1- در اتریش جوان 31 ساله دارد صدر اعظم می شود ..در ایران مدیران 40 سال پیش هنوز در حال گرفتن حکم های جدید هستند
با سلام. بنده دکتری عمران- گرایش مهندسی و مدیریت منابع آب دارم.... ساعتی 15 هزار تومان و شش ساعت در هفته تدریس می کنم. این است ارزش علم و جوانی بنده. منتشر بشه لطفا. خیلی وقته ناامید شدیم اما راهی برای خروج از این ناامیدی نمی بینیم. می گویند شما عالمی و علم را بخاطر پول کسب نکردی اما به او بگویید عالمی که از پدر پول ماهیانه می گیرد بمیرد بهتر است.
پارتی بازی ، تبعیض و خیانت شاخ و دم که نداره این هم یک نمونه از وزیر نففففففففففف
بزرگي مي گفت صداقت هديه بسيار گرانبهائيست لطفا" آن را از افراد ارزانقيمت انتظار نداشته باشيد.

فردي كه براي رسيدن به يك صندلي رياست دست به هر كاري در اين مملكت مي زند انتظار صداقت نداشته باشيد.عدالت در مملكت مرد فاتحه مع الصلوات !!!!!
اوج عدم شایسته سالاری آقای زنگنه انصاب مدیر عامل فعلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود

لطفا از آقای زنگنه سوال شود دلایل این انتخاب را بازگو کنند تا کارکنان شریف صنعت پتروشیمی بدانند
آقای زنگنه پاسخی برای نابودی نیروی انسانی وزارت نفت با رفتارهای غیر معقول خود بدهد
آقای وزیر نماینده که دوره اش تمام می شود استخدام می کند دخترش هم استخدام می کند. بچه های همکاران وزیرش هم که جای خود دارد. و و و.
با سلام
بنده در بزرگترین آزمون استخدامی نفت که چند سال پیش برگذار شد رتبه ۱۲ آوردم ولی به جرم نداشتن پارتی نتوانستم در شرکت نفت استخدام بشم، شما استعداد هم که داشته باشید نداشتن پارتی بزرگترین جرمیه که باعث بشه از یک زندگی عادی محروم بشید
روحانی، ژنهای خوب و مدیران در پیتی بای بای. بای بای
من هم با پارتی بازی و بی عدالتی مخالفم . ولی استخدام یک نفر در وزارتخانه با توصیه نمایتده مجلس یک معضل جزیی است. مسئله اصلی این است که 700 ملیارد دلار فروش نقت در دولت مهر ورزان و پاک دستان چی شد؟
وزیری که اختیار استخدام یک نفر را در مجموعه خودش نداشته باشه بنظرتون وزیره؟!
لطفا احساسی برخورد نکنیم
بله بیکاری در مملکت بیداد میکنه
این همه جوان بیکار تو مملکت منتظر کار هستند که وقتی میبینیمشون دلمون کباب میشه
مراکز تصمیم گیر فکری به حال این جوانها نمیکنند
ولی اینها همه نبایستی باعث بشه یک وزیر اختیاری نداشته باشه .بنظر من اینجور قضاوت برای جایگاه یک وزیر مناسب نیست
چرا این وسط هیچکی نمی پرسه چرا این نماینده به وزیر نامه نوشته؟
وقتی نماینده نامه داده و دختر نماینده هم از نظر شکلی شرایط استخدام رو داره وزیر باید چکار کنه؟ اگه بگه نه استخدامش نکنین که نماینده محترم پدر وزیر رو در میاره. و اگه بگه آره که میشه همین

تابناک عزیز!
سوال رو اینجوری مطرح کن:
آیا نماینده محترم (وسایر نمایندگان) به همین راحتی که برای استخدام دخترشان نامه می نویسند برای بقیه بیکاران هم مکاتبه می کنند؟
مسئله اصلی که در مورد ایشان مغفول مانده این است که ایشان جدید الاستخدام نیستند .این خانم نیروی وزارت آموزش و پرورش بوده و به وزارت نفت منتقل شده اند.
من كارمند رسمي شركت نفت با بيش از ١٠ سال سابقه كار
و مدرك دكتري از دانشگاه تهران هستم. شركت ما جزء شركتهاي
واگذار شده است و الان ميگويند شما ديگه كارمند نفت نيستي
با اينكه با ازمون چند سال پيش استخدام شدم و ١٠ سال پيش
رسمي شدم. نميدونم چطور اين آقاي وزير براي ما ميگه راهي
نداره بعد يه نَفَر تازه فارغ التحصيل را بدون تجربه بدون ازمون
وارد سيستم مي كند. انهم مستقيم در تهران.
هر کسی تو نفت کار می کنه می دونه تمام نیرو های پیمانی و قراردادی با پارتی مدیران رده بالایی وارد شدند و جالب هست بدونید اقای زنگنه قصد داره در آزمون پیش رو از ۲۵۰۰ نفر استخدامی ۱۲۵۰ نفر از این افراد رو استخدام کنه و این در حالی هست که اینها هم می تونن بدون سهمیه خاص با بقیه رقابت کنند و به نوعی حق کسانی که صلاحیت بیشتری دارند ضایع می شود.
دلواپسان از ظریف و زنگنه دل خوشی ندارن گیر دادن
نباید هیچ تعجبی کنیم . در مملکتی به بی قانونی ایران اینجور چیزا خیلی مسله ها عادی هست.
مرگ بر رانت
آقای وزیر آیا بنده با مدرک دکتری و با توانایی ساخت بیشتر کاتالیست ها و افزودنی های صنعت نفت و گاز میتوانم در وزارن نفت استخدام شوم. در ضمن چه شغلی را به بنده میدهید که جبران خسارات وارده وزیران نفت را جبران کنم
با سپاس
پدر ایشان عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است!!
اصلا استخدامی درکار نبود عزیزان. از وزارت آموزش و پرورش منتقل شده وزارت نفت. خدابیامرزه وزیر کشور احمدی نژاد رو
ای بابا کاش فقط مشکل استخدام نور چشمی بود.
این ظلمی است که سالها دارد از وکلا و وز ا وهم مسئولین به مردم می شود
نمک که بگندد...
آقای زنگنه من با رتبه ۱۲ در آزمون استخدامی نفت از ورود به شرکت نفت محروم شدم
من و نامزدم هر دو دکترا داریم و دانشجوی نمونه و از نخبگان بنیاد ملی کشوریم اما میگن برید خارج چون ما نمیتونیم جذب هیات علمی تون کنیم چون بودجه نداریم حمایت های بنیاد هم پشیزی براشون ارزش نداره و صوری هست چهارساله بیکار کنج خونه نشستیم....
مشكل اصلي بدبختي اين مملكت پارتي بازيه
لطف کنید بنده را نیز جابجا کنید ؟ بعد از 16 سال از انرژی اتمی اخراجمان کردند. وزیر محترم لطف کنند مارا نیز به شرکت نفت انتقال دهند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل