بازدید 81623

چرا برخی متاهل‌ها از ازدواج ناراضی‌اند؟

کد خبر: ۶۶۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 15 February 2017
در حالی که ازدواج دغدغه نزدیک به ۱۱ میلیون جوانان ایرانی محسوب می شود اما همین دغدغه بسیاری از زوج ها را از کرده خود پشیمان کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، این بار حرف از تجرد و دلایل ازدواج نیست. این بار می‌خواهیم از موضوع دیگری حرف بزنیم. از موضوعی که شاید مخاطبانش دختران و پسران مجرد نباشند اما بارها و بارها زمانی که حرف از ازدواج به میان آمده جملاتی را از کسانی شنیده‌اند که خود زندگی متاهلی را تجربه کرده‌اند.
 
این بار روی سخن ما به سوی ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر مجردی که ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر آن را مردان و ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند، نیست. این بار مخاطبان ما هزار و ۸۹۵ زوجی است که در هر شبانه روز در ایران پای سفره عقد می‌نشینند و به زندگی مشترک زیر یک سقف پاسخ مثبت می‌دهند. مردان و زنانی که برای رسیدن به این مرحله شیرین زندگی از هفت‌خوان سخت ازدواج گرچه تن خسته ولی به سلامتی گذشته‌اند و توانسته‌اند رویای خود را به حقیقت بدل کنند.
نگاهی به ازدواج‌ در سال ۹۵ از دید آمار و ارقام
 

آخرین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور در دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که 53 هزار و 313 ازدواج در طول این ماه در کشور به ثبت رسیده است. براساس این آمار استان تهران با ثبت ۸ هزار و 426 ازدواج رتبه اول ازدواج‌ها و استان سمنان با ثبت ۴۱۶ ازدواج کمترین آمار را به خود اختصاص داده‌ است. پس از تهران اما خراسان رضوی، خوزستان و فارس از جمله استان‌هایی بوده‌اند که بیشترین آمار ازدواج را به ثبت رسانده‌اند. اما از آنجایی که سال ۹۵ همچنان ادامه دارد آمار دقیق و جامعی از کل ازدواج‌ها در کشور ارائه نشده است. با این حال می‌توان از جمع کل ازدواج‌ها از ابتدای سال تا دی ماه فهمید که ۵۸۸ هزار و ۹۸۶ ازدواج در طول ۱۰ ماه در ایران به ثبت رسیده است که مرداد ما با ثبت 9۲هزار و 704 ازدواج بیشترین آمار ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

براساس آمار سازمان ثبت احوال در سال ۹۴ اما در کل کشور 685 هزار و 352 ازدواج به ثبت رسیده که از این تعداد 562 هزار و 671 ازدواج در شهرها و 122هزار و 681 ازدواج در روستاها به ثبت رسیده است. تهران همچنان در این سال با ثبت 86 هزار و 883 بالاترین آمار و استان سمنان با ثبت 4هزار و 705 ازدواج پایین‌ترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

ناراضی یا پشیمان اما طلاق نه!


فکر نوشتن این گزارش از آنجا آغاز شد که خبرآنلاین با موجی از اظهارنظرهای کاربران در رابطه با علل و عوامل افزایش تجرد جوانان مواجه شد که حکایت از یک واقعیت تلخ داشت. واقعیتی که تنها مختص به فضای مجازی نبود. واقعیتی که شاید به چالش کشیدن آن بتواند پرده از ماجرای طلاق در ایران بردارد یا شاید به کاهش آن کمک کند. واقعیتی به نام «رضایت در عین نارضایتی».

ناراضایتی از ویژگی‌های انسان است حتی اگر در اوج باشد. نارضایتی از زندگی مشترک موضوع مختص به زوج‌های در آستانه طلاق و جدایی نیست، حتی مختص به مرد و زن. این‌ روزها بسیاری از زوج‌هایی ایرانی که زندگی آرام یا نیمه‌ آرامی دارند در عین حال که علاقه‌ای به جدایی از همسر خود را ندارند اما از زندگی زناشویی خود ناراضیند و به افراد مجرد توصیه می‌کنند که اشتباه آنان را تکرار نکنند. شاید دلیل این امر بار سنگین مسئولیت زندگی مشترک باشد یا شاید آزاد زیستن در دوران مجردی. با این حال اما این ناراضایتی که شاید پشیمانی از ازدواج را در پی داشته باشد می‌تواند ساحل آرام زندگی مشترک را متلاطم و پریشان کند.

نظر متاهلان درباره ازدواج


آنچه خواهید خواند بخشی از نظراتی است که کاربران خبرآنلاین درباره ازدواج در گزارش‌های مختلف بیان کرده‌اند. نظراتی که حکایت از توصیه آنها به مجردانی دارد که ازدواج دغدغه اصلی آنها به حساب می‌آید.

کوروش یکی از کاربرانی است که گرچه طنز را دست مایه سخن خود قرار داده اما خلاصه کلامش این است که ازدواج پشیمانی به همراه دارد. او می‌گوید: «بچه ها قدر مجردی رو بدونید ازدواج نکنید پشیمون می‌شید بدبخت می‌شید بیچاره می‌شید آخرش می‌شید مث من. نوکر همتونم ازدواج نکنیدددددد.»

کاربر دیگری به نام آرش در تایید حرف کوروش نوشته است: «اشتباه‌ترین اتفاق در زندگی ازدواجههههه، فقط زندگی به سبک اروپایی‌ها و امریکایی‌ها خوبه»

البته مخالفت با زندگی مشترک واکنش بسیاری از کاربران را به همراه داشته است. کاربری به نام علی در موافقت با ازدواج خطاب به کوروش نوشته است: «آقا کوروش باید بگم که لکه دار کردی نام کوروش بزرگ رو با این پیام بی ارزشی که برای مجردها فرستادی واقعا متاسفم برات.چطور میتونی یه همچین نسخه ای برای جوونها بپیچی؟عزیزم تو خودت شکست خوردی و تو زندگیت درست انتخاب نکردی دلیل نمیشه که همه جوونها مثل تو اشتباه انتخاب کنن. من هم این دوران مجردی و همه سوالهایی که جوونها تو سرشونه رو گذروندم و از مجردیم هم واقعا لذت بردم و بسیار تردید داشتم برای ازدواج ولی با کمک خدای بزرگ و پشتکار بسیار زیاد خودم همسر ایده آلم رو پیدا کردم و بعد از شیش سال هر روز که میگذره خدا رو برای این انتخاب شکر میکنم.این هم بهتون بگم که فرق خوشبختی مجردی در مقابل خوشبختی زندگی مشترک مثل فرق بازی فیفا و فوتبال واقعی میمونه درسته که زندگی مجردی راحتتره ولی زندگی واقعی یه چیزدیگس»

مشکلات اقتصادی علت پیشیمانی است؟!


با این حال اما آن طور که از نظرات کاربران می‌توان نتیجه گرفت مشکلات اقتصادی بیشترین عاملی است که متاهلان به ویژه مردان را از ازدواج پشیمان کرده است.

کاربری به اسم روین در واکنش به دفاع علی با بیانی طنز نوشته است: «داداشم یزار یکی دو سال از ازدواجت بگذره، اونوقت بهت میگم همراه یعنی چی؟ بهترین کار رو کردی همینجور پر قدرت به راهت ادامه بده. یکی دو سال دیگه بیا اینجا کامنت بزار بگو چقدر زندگی داره بهت حال میده ....»

کاربری به اسم علی در پاسخ به کسانی که از زندگی مشترک دفاع کرده‌اند، نوشته است: سلام دوستان چه بخواییم چه نخواییم شرایط فعلی ما همینه اکثرا مشکل اقتصادی داریم ولی وقتی ازدواج کنیم وضعیتمون از اینی که هست بدتر نمیشه. توکل به خدا داشته باشیم که خودش گفته در ازدواج از فقر نترسید. من دوماهه عقد کردم خداروشکر داره خوب پیش میره البته همراهم خیلی مهمه خیلی یعنی ی دختری باشه که بفهمه و درکش بالا باشه اینم برمیگرده به سن و سال طرف اگر سن بین 26 تا 30 داشته باشه منطقی تره. ما مگه چندبار بدنیا میاییم. اونایی که میترسین از مشکلات مالی ازدواج ، یک یاعلی بگید و ازدواج کنید خدا هواتونو داره از اونایی که ازدواج کردن بپرسید.»

کاربر به نام محمد شایگان تمام قد از زندگی مجردی دفاع کرده و نوشته است: «آقا زن نگیرید. من گرفتم اینقدر زندگی فشار اورده اینقدر بی پولی فشار اورده هر نوع مریضی که بگی گرفتم، از زخم معده گرفته تا قلب و عروق، پولم ندارم برم دکتر، 27 سال بیشتر ندارم ولی آنچنان ضعف اعصاب دارم که حد ونصاب نداره. نگیر آقا نگیر، منم غلط کردم گرفتم.»

پس رفت به جای پیشرفت بعد از ازدواج


وضعیت اقتصادی، افزایش بار مالی، قسط و قرض‌ و کاهش درآمد از جمله دلایلی است که مردان متاهل را از ازدواج پشمیان کرده است.

کاربری نوشته است: «من ده سال پیش ازدواج کردم و زود هم پشیمون شدم قبل از ازدواج درآمد خوب بنز صفر احترام داشتم چند نفری هم دورم نون می خوردند بعد از ازدواج زود پشیمون شدم به خاطر بچم تحمل کردم لطمه نخوره الان کار درستی ندارم ماشین و پولامو زنم گرفت چیزی تو دستم نمونده الان دیگه تحملشو ندارم خونمو میفروشم مهرشو بدم طلاقش بدم همشون مثل همند چیزایی که یه عمر و خونه باباش نمیدید یه شبه صاحب شد چه حرفهایی میزد الان همه زندگیم شده مالش و ... نکنید جوونا زیر بار مهر سنگین نرین شرط کنید اموالتون مال مرده پشتوانه مرده اگه اومد قبول کرد میخواد زندگی کنه خودتو میخواد اگه نه که میخواد بکنه ازت و سواری بگیره و پشیمون میشی.»

کاربر دیگری به اسم حسین نوشته است: «ای کسانی که تصمیم دارید ازدواج کنید یا در شرف ازدواج هستید، بدانید و آگاه باشید، تمام عمرتان را صرف قسط و بدبختی خواهید کرد. جامعه امروز ما جامعه ای نیست که دیگه بشه توش "عاشق واقعی" پیدا کرد. همه چی تصنعی و ریا. یه سلامی هم بکنم به مسئولین که واقعا جامعه خوبی ساختند. داریم به نقطه ای میرسیم که دخترها و پسرها دارن از هم متنفر میشند.»

امیر که از سخنانش پیداس یکی از کسانی است که زندگی مشترک خود را دوست دارد اما از بار و فشار مالی شکایت کرده و نوشته است: «پیشنهاد من به جوانان به عنوان کسی که هشت سال است ازدواج کرده این است که پول بسیار مهم است باید یک طرف قضیه پول داشته باشه با اینکه بسیار با همسرم تفاهم دارم ولی وقتی نه جرات بچه دار شدن دارم نه آینده روشنی می بینم کم کم دارم به این نتیجه می رسم که یک جای کار اشتباه کردم با ماهی سه چهار میلیون تومان به جایی نمی رسم پس کی باید از زندگی لذت ببرم...شاید خیلیها بگویند همین که زیر یک سقف بدون تنش زندگی می کنی خوشبختی ولی در جواب می گویم خوب است ولی کافی نیست در یک کلام حداقل یک خانه و ماشین داشته باشید بعد ازدواج کنید بخدا دارم زیر چرخ زندگی له می شوم با فکر ازدواج کنید نه با عشق»

رضایت از زندگی به شرط انتخاب درست


می‌گویند نمی‌شود عشق را سر سفره گذاشت و با آن شکم را سیر کرد. پول و نان نیاز است که آرامش روان نیز در زندگی حاکم باشد. مخصوصا وقتی که پای زندگی فرد دیگری در میان باشد و بعد هم فرزندان پا به دنیا دو نفره زن و شوهر بگذارند. زندگی مشترک مسئولیت بیشتری را به زن و مرد تحمیل می‌کند و همین بار زیاد می‌تواند آنها را از زندگی پشیمان کند اما چطور می‌توان زندگی رضایتمندی را تجربه کرد؟ برخی از کاربران انتخاب همسر را مهمترین عامل می‌دانند.

علی نوشته است: «من پنج سال پیش ازدواج کردم. همه صراحتا بهم می‌گفتن حماقت می‌کنی. ولی خداییش به معیارهام و انتخابم و روش زندگیم مطمئن بودم. حالا پنج سال می گذره، از هر لحاظ فکر می‌کنم کیفیت زندگی و روح و روانم خیلی بهتر از رفیقای مجردم. ازدواج که می‌کنی مشکلات زیادتر می شه ولی آدم خیلی قوی تر می شه. البته همو طور که گفتم باید تو زندگی معیارها و روش درستی انتخاب کنی.»

کاربر دیگری به نام رضا نوشته است: «سال 90 ازدواج کردم هیچی بجز چند دفترچه قسط نداشتم. خیلی مواقع قسط ها عقب می افتاد و از اطرافیان قرض می کردم. ماشین نداشتیم. پول تاکسی هم نداشتیم با اتوبوس همه جا می رفتیم. یه جایی تو پایین شهر شیراز خونه اجاره کردیم خدا رو شکر آروم آروم کارم رونق گرفت و دو سال پیش فسطام تموم شد. سه ماه پیش که پراید کارکرده نسبتا تمیز خریدم. با همسرم الان احساس خیلی خوبی داریم خدا رو شکر می‌کنم.»

با این تفاسیر اما به راستی دلیل اصلی نارضایتی و پیشیمانی زوج‌ها در عین علاقه به زندگی مشترک چه می‌تواند باشد؟ آیا دلایل اقتصادی و فشارهای مالی تنها دلیل مردان برای پشیمانی از ازدواج است؟ زنان چه دلایلی برای نارضایتی دارند؟
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۲۰۹
دخترها خیلی بلند پروازنه به قضیه ازدواج نگاه میکنند.

دخترا مثل قدیم بساز نیستن.ترس از مهریه و خواسته های زیاده از حد دخترا و مسائل اقتصادی از جمله مواردی هست که ازدواج کم شده.


کلا همه چیز تقصیر خانوماست.اگه یه خرده بساز تر بودن الان 11 میلیون مجرد نداشتیم.
دختره میگه باید خونه داشته باشی یه ماشین خوبم داشته باشی یه شغلی هم داشته باشی که دیگه کمه کم 2-3 تومنو دربیاری.

خلاصه همین که من میگم دخترا توقعشون فوق العاده بالاست.
اینجوریم ازدواج فایده نداره
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
دقیقا موافقم
هم این هایی که فرمودین هم اینکه اشتغال دختر ها باعث شده به پسرها کار ندن چون دخترها با نصف حقوق هم حاضرن کار کنن و متاسفانه پولی که بابت حقوق میگیرن فقط خرج زیورآلات و لباس خودشون میشه و به اقتصاد خانواده هیچ سودی نمیرسونن و فقط باعث شدن پسرها بیکار باشنو دچار اختلاف با همسرشون بشن از روی بیکاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
یعنی با امثال این مجتبی شدیم هشتاد میلیون که حتی به کار خانمها تو تولیدی مانتو و منشی دکترا هم حسودی میکنن اگر عرضه دارین برین یک کار درست حسابی نه پشت میز نشینی و مفت خوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
بذارید زنتون بره سرکار بذارید بفهمه پول چطوری بدست میاد
زیبا از تبریز
| United States of America |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
من خودم خواستگار با شرایط بسیار خوبی داشتم اما از روی حماقت خودم و بهانه جویی خانواده ام مجبور به پاسخ منفی شدم و مجرد موندم و الان خیلی پشیمون هستم
علی
| United States of America |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
تازه اگر توانش را داشتع باشی و همه چیز را بخری و مهریه را هم بدهی و ................. تازه خانم با کلی فرهنگ و و ادعا و روشنفکری میگه ما به هم نمیخوریم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
اینایی که میگن زن بره سر کار ، هیچ میدونن تو اکثر ادارات مختلط چه صمیمیتها و شوخیهایی بین همکاران گل میکنه و هزار عواقب تلخ ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
وقتي پسرها دنبال آخر زيبايي و محل زندگي دختر در فلان منطقه خاص (1 و 2 ) و موقعيت مالي دخترا هستند معلومه که خودشونم بايد آخر درآمد و پول و ماشين و خونه و شغل باشند. کسي که کمالگراست خودش هم بايد کامل باشه . اما دريغا که ادعاي خودشون در اوجه و انتظار دارند طرف با همه کمبودهاشون بهشون جواب مثبت بده . شما دنبال دختر کم توقع برو اگر راست ميگي
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
همسرم خیلی توقعات مالی زیادی داشت هر روز روی مسائل مالی دعوا داشتیم آخرش هم طلاق گرفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
علت مجرد ماندن خیلی ها و همچنین طلاقها موارد زیر است
اقتصادی-تورم-زیاده خواهی خانمها-مهریه های سنگین-چشم و هم چشمی خانمها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
خونه هم خوبه اگه نشد توی دو تا اتاق هم میشه زندگی کرد. ماشین زیاد واجب نیست اول ازدواج. حالا بعد از شش و هفت سال هم بخریم خوبه.
حالا یک کار مناسب با حقوق حلال خوبه .
الان توی سال 97 توی این گرونی . آیا نون پیدا میشه چه برسه جوان ها به فکر ازدواج باشند.
چون عقل الان را موقع ازدواج نداشتند اگر داشتند كه ازدواج نمي كردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
تو کشور ما توصیه و سفارش جواب نمیده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
فقط متأسفم برات
رقیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
متاسفانه مردهای امروزی هم تنبل و آماده خورند من الان پنج ماهه ازدواج کردم ولی متاسفانه شوهرم هیچ کاری نمی کنه نه خونه داره نه ماشین نه کار با کلی بدهی بانکی که من باید بدم حالا بازم بگید زنها مقصرند!
مجردی خیلی هم خوب است.مساله اعتماد هم هست اکثر پسرها به چند جور بیماری مبتلا هستند بعد به مامانشون میگن برامون زن بگیر بعد مامان توقع جاهاز کلی ...داره.باور کنید این واقعیت.الان دخترهایی که کارمند هستند کلی خواستگار دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
من که کارمندم پس چرا از اين خبرا نيست؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
کار کردن دخترها در جامعه ما اشتباه محض است
ناشناس
| Oman |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
پس چرا مجردی کارمند پر خواستگار؟؟؟؟؟
این که اصلا سر و ته نداشت
بفرما اون آمار دومی چه کمکی می کنه؟
متاهل ها از ازدواج ناراضی نیستند، بلکه آنان پشیمانند! سئوالایی می پرسید که از روشنایی روز یه چند درجه روشنتره!
ازدواج کردن و نکردن هر دو در کشور ما موجب پشیمانی هست؟
وضعیت اقتصادی، افزایش بار مالی، قسط و قرض‌ و کاهش درآمد از جمله دلایلی است که مردان متاهل را از ازدواج پشمیان کرده است. خدا برکت بده به این مملکت و ملتش عاقبت ما رو هم بخیر کنه
تا بوده همینطور بوده تا مجردی دنبال متاهل شدنی همه بزرگتر ها هم میگن متاهل بشو بعدش متاهل ها اکثراً همه پشیمون آخرش نفهمیدیم چی به چیه کی به کیه
تابی جون اشتباه تیتر زدی لطفا بنویس بیشنر متاهل ها ناراضی هستند
ازدواج نکنید، هیچ زنی ارزش دوست داشتن نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دمت گرم گل گفتی
پسر مجرد
| United States of America |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دقیقا ارزش دوست داشتن ندارند دختران امروزی پول پرست و ظاهرپرست، سطحی نگر و بدنبال تجملات هستند و تمام چیزهایی که کل خانواده و اجدادش در صد سال گذشته بدست نیاورده اند را از شوهر طلب می کنند، شوهر انسان است غول چراغ جادو نیست، ضمنا کار کردن زنان دو جنبه دارد یکی اشغال مشاغل با نصف قیمت و موجب ضرر به جامعه و به مردان مجرد ولی از اون طرف باید کار کنند تا به بی عاری و تنبلی که در حال حاضر دارند خو نگیرند و بفهمند پول دراوردن چقد سخته
عشق افسانه بود عشق در جامعه ما وجود ندارند عقل محاسبه گر معامله گر کجا و عشقی که از سر محبت و ایثار دوست داشته باشی کجا
به محض اولین ناکامی مالی یا مشکلات زندگی ترکتان می کنند

باور نکنید اولش همه دخترها دروغ میگن با ورشکستگی با نداشتن مدرک با بی پولی امتحانشون کنید ببینید چندتا دختر حاضرند تو شرایط سخت باهات بموننند همه شون جا می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
پسرا هم ظاهر پرست و دنبال قيافه و آرايش و هوس هستند . وقتي دنبال اين باشي همون نصيبت ميشه که توصيفشو کردي.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
دخترها با مردی که ارزشش رو داشته باشه ،حتی اگه بی پول و ورشکسته هم باشه تا آخرش می مونند.مسئله اینه که مردی که ارزشش رو داشته باشه خیلی کم پیدا میشه.خیلی کم
پریمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
آقا حامد شاید شماهم مث من از همسرتون خنجر خیانت خورده باشین ک تا آخر عمر هر وقت یادتون میاد آتیش میگیرین که این حرفو بدین منم مثل شما دقیقا میگم هیچ مردی ارزش دوست داشته شدن ندارد دیگ ب هیچ کس هم اعتماد نمیکنم
آدمی که ازدواج میکنه احمقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
قبوول دارم احمقم
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
سلام
اصل موضوع :علاقه از نوع واقعیش که اعتماد و صداقت درونش باشه
از دوست و آشناهای من هر کس که ازدواج کرده سه ماه اول نامزدی میگفتن خیلی خوبه ازدواج کنید بعد از سه چهار ماه که هزینه ها و اختلافات و عدم درک و ... بالا گرفت همشون میگن ازدواج نکنید.
با افرادی از بی سواد بگیر تا کسی که مدرک دکترا داره صحبت کردم همشون یه مدلن که بعد از چند ماه پشیمون میشن
پاسخ ها
زی زی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
کلا عمر عشق ۴ ساله بعدش عادی میشه
من یک جوان 35 ساله مجرد هستم و هیچ وقت به ازدواج فکر نکردم چون میبینم اطرافیانم همه ناراضی هستند.
هیچ وقت غرورم بهم اجازه نداده وارد کاری بشم که میدونم بهم توهین میشه.
من چرا باید ازدواج کنم تا همسرم بهم بگه اگه پول نداشتی چرا ازدواج کردی؟ اگه نمیتونی از کارت بزنی و با من بری کافی شاپ چرا منو گرفتی؟ کلا ازدواج یعنی اسیر افکار متفاوت زنها شدن، زنها فکر میکنن باید همه امورات زندگیتو رها کنی و بشینی کنارش هر سازی زد برقصی و در عین حال میلیونر باشی مشکل مالی هم نداشته باشی
یا باید اختیار و مدیریت زندگیتو بدی دستش و اعتراض نکنی و روز به روز به دلیل ریخت وپاش هاش ز نظر مالی و ... پسرفت کنی یا اینکه سر عقایدت بایستی و کارت به دعوا و دادگاه و تحقیر و ... بکشه
آقایونی که توی شبکه های اجتماعی دخترها رو لایک میکنید یه مثبت هم به این نظر بنده بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
درسته مجردی ولی دمت گرم که جانا سخن از زبان ما میگویی -- خوب درک کردی هزارتا لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
این دیدگاه واقعی ترین و بهترین تفسیر از نتیجه ازدواج در ایران هست
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
پدر بزرگ و مادر بزرگ من و پدر و مادرم هم دهها سال با هم اینگونه زندگی کردند ولی بخاطر قبح طلاق و ما فرزندان راضی به جدایی نشدند. ما در همچین محیط خانواده ای رشد کردیم و عبرت گرفتیم که ازدواج نکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
خاک بر سرت با این طرز فکرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
اون دخترهايي که شما انتخاب ميکنيد و اون معيارهاي ظاهري که شما داريد انتظار داريد غير از اين ببينيند . مساله اينه پرا نجابت و سازگاري دختر براشون اهميت نداره و بقول خودشون زيبا و سن ده سال کمتر و منطقه 1 نشين و هزار معيار مسخره رو پايه زندگي قرار ميدهند و بعد انتظار دارند به نتيجه اي غير از اين برسند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
ازدواج نكردي چون غرورت نذاشته كار كني!!! يعني بي كاري در اصل. مرسي كه انقدر شعور داري كه چون پول نداري و عرضه هم نداري هيچ زن و هيچ بچه اي رو بدبخت نميكني. خيلي ها مثل شما هستن ولي درك همين رو هم ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
بینهایت لایک
مصباح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
زنده باشی داداش، جانِ کلام رو گفتی، ازدواج تو این زمونه یعنی فلاکت مالی و در نهایت بیماری و ضعف اعصاب. از تهران بگیر تا شهرهای دور همه ی زنها پرتوقع هستن و به شوهر فقط به چشمِ دستگاه خودپرداز نگاه میکنن.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
هزارتا لایک. ای کاش من عقل تو رو داشتم. زنها رو میشناختم و خودم رو به هلاکت نمینداختم
خب تابناک جان به شما حق میدم هرچیزیو نمیتونی بنویسی. اگر بحث آزاد میزاشتی تا مسائل دیگه هم مطرح بشه و اقایون و خانومای متاهل از این زاویه هم میومدن صحبت کنن میشد دید کامل تری نسبت به این مشکل داشت.
فقط مشکلات اقتصادی... قسط و سود و جریمه دیرکرد بانکها و تلفن زدن به ضامنها... داره عشق و از زندگیمون میبره. از زنم خجالت میکشم.. خونه باباش داشت راحت زندگیشو میکرد که افتاد تو هچل زندگی.. خدایا منو ببخش.. دارم به خودکشی فک میکنم
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
عزیزم با خودکشی صورت مساله رو پاک میکنی اینجوری نمیشه که هرکی تا توی مخمصه گیر کنه خودکشی کنه در اینصورت همه باید همیشه نگران عزیزانمون باشیم خودشونو نکشن حاضری این استرس رو به اطرافیانت وارد کنی؟ حاضری یکی از اطرافیانت فکر خودکشی داشته باشه و همیشه نگرانش باشی؟
میدونم سخته منم توی همین کشورم بیکارم بیپولم ولی هرکاری کنم خودکشی نمیکنم ته ته تهشم میرم یه تمبک دست میگیرم سر چهار راه گدایی میکنم بالاتر از سیاهی که رنگی نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
درست عین من.ولی به صرافت کشتن زنم رسیدم.این بهتره!
اخلاقی اخلاقی اخلاقی روحی روحی روحی روانی روانی روانی
ما مشکلات فرهنگی و اقتصادی داریم که هر دوش مهمه، برای اینکه ترس از ازدواج و عواقب بعدش ریخته بشه بهترین راه آسان کردن قوانین ازدواج هست، پسرها و دخترها باید از یک سری چیزها بگذرند، مثلا آقایون با حق طلاق و کار موافقت کنند و خانم ها هم مهریه و عروسی مجلل رو بی خیال بشن، خلاصه اینکه یه جوری زیر یک سقف برن که اگر پشیمان شدند جفتشون احساس بازنده بودن نکنند.

متاسفانه مشکلات فرهنگی و اشتباهات سنتی که داریم خیلی وقتها از مسائل اقتصادی مهم تر میشه.
پاسخ ها
مصباح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
دقیقاً درسته... هزاران لایک بر شما
آقا از من ریلکس تر توی دنیا سراغ دارید؟
حتی من هم بعضی مواقع دیگه از دست بانو شدیدا عصبانی شده و میگم کاش مجرد مونده بودم
چرا 3 ساله ازدواج کردم
توقع زنان فوقالعاده بالا رفته و ارتباطی هم با میزان سواد نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
دمت گرم حاجی. کلی خندیدم
سوال این نیست، در واقع سوال درست تر اینه که: چوری برخی متاهلین از ازدواج راضی اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
مشاوره ازدواج رفتم خود مشاور با زنش مشکل داشت
بالای هشتاد و پنج درصد از دوستای من که ازدواج کردند ناراضی اند میگند ازدواج نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
حالا چرا هشتاد و پنج درصد ؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
حالا یه نفرم با امار حرف میزنه ایراد میگیرین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
چون اون 15 درصد از نظر مالی تامین هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
برا اینکه ایشون نمیخواستم زیر 85 درصد باشن و بعد از ازدواج فهمیدن بهشون انداختن به خاطر همین ناراضی هستن !!
غرب و غربزدگی شده شاخص. ایمان فراموش شده.تبعات زندگی منهای دین کمکم داره خودشو در سبک زندگی ایرانی ها نشون میده................
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
الان چرا انقد منفی زدید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
خدا رو شکر برای ایرانی ها ابزار فرافکنی و سفسته جهت پاک کردن صورت مسئله زیاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
اتفاقا طبعات کارای شماها داره خودش رو نشون میده و گرنه غرب و غربی زده ها اینجوری که برای شماها ساختن نیستن و از شماها انسان تر هم هستند
برای اینکه زنان اکثراً سرد مجازند و همسر را درک نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
این نشان از عدم شناخت صحیح بین مرد و زن و وجود روشی اصولی برای داشتن چنین شناختی در پیش از ازدواج است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
سردمجاز یا سرد غیرمجاز!!!
عزیزم زیادی بهت فشار اومده خخخخ
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
سر مزاجند نه سرد مجازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
مجاز نیست مزاج درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
نه داداش
من خودم مجردم و با زندگی مجردی هم راحتم مشکل مالی هم ندارم هم خونه هم ماشین هم پس انداز نسبتا مناسب. با هر کدام از افراد متاهل اطراف صحبت کردم و اون مفهوم از زندگی مشترک که در ذهن هست و باید هم وجود داشته باشه ندیدم همه فقط در کنار هم زیر یک سقف هستند نه شوری نه عشقی همه دچار روزمرگی و حتا دلزدگی که فقط نتیجه مسایل اقتصادی و مالی هم نبود، عدم احترام به نظر هم، عدم درک متقابل، نادیده گرفتن سلیقه ی طرف مقابل شاید در یک کلام عدم آموزش و عشق، زندگی با مشکلات مالی حتما سخته ولی بدون مهر و احترام غیرقابل تحمله، شور شوق و اشتیاقی در چهره افراد متاهل هنگام برگشت به خونه و دیدن همسرش ندیدم ظاهرا یک زندگی مشترک تبدیل شده به یک گذر زمان یک تحمل، مشکل اونجاست که بعضی فکر میکنن اومدن به این جهان برای جنگ برای فقط به فکر خود بودن برای گرفتن انتقامشون چه از بقیه مردم چه از نزدیکترین افراد بهشون، فراموش کردیم که زندگی یعنی محبت و مهربانی بی قید و شرط به تمام انسانها، یعنی مسولیت پذیری یعنی تلاش.
پاسخ ها
متاهل 5 ساله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
مشکل اینجاست که خیلی از مسایل به صورت پایه ای به نوجوانان/جوانان آموزش داده نمیشه.
دریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
درود بر شما
واقعا بعضی متاهل ها با انزژِی منفی که به مجردها می دن دارن مرتکب گناه خیلی بزرگی می شن که اونها رو از زندگی مشترک می ترسونند و باعث تجرد و بالا رفتن روابط غیر شرعی می شن و باید روزی پاسخگو باشند!! متاسفانه همین انرژی منفی برخی متاهل ها با زندگی من بازی کرد و همیشه از ازدواج ترسیدم و هیمشه فکر می کردم ازدواج یعنی بحث و دعوا و ...در حالیگه خیلی از افراد و دوستانم هستند که زندگی های خوبی دارند، متاسفانه یک فرهنگی بدی که بین متاهل های ما وجود داره اینه که خوشی هاشون رو برای خودشون دارند ولی وقتی مشکلی برخورد می کنند عالم و آدم باید بفهمند چه اتفاقی افتاده و با بیان و بزرگنمایی مشکلات شون دیگران به ویژه اطرافیان خودشون رو پیشمان می کنند، در حالیکه به قول یکی از نظرات اونها احتمالا چوب انتخاب و معیارهای اشتباه خودشون رو می خورند؛ این رو من متاسفانه سالها بعد فهمیدم که چه اشتباهی کردم پای حرف هر متاهل ناراضی نشستم، چطور متاهل های ما روزی که خوش هستند، وقتی با همسرانشون روابط عاشقانه دارند و یا گردش و تفریح و مسافرت می رن نمیان از خوشی هاشون بگن ولی وقتی تقی به توقی می خوره میان بغل گوش مجردها آه و ناله می کنند و اونها رو می ترسونند، من به جوان ها میگم سعی نکنید انرژِی منفی برخی متاهل ها روی شما اثر بذاره و از این دسته از افراد فاصله بگیرید ، چون نارضایتی و حرف های اونها تو ضمیر ناخودآگاه شما اثر می گذاره، همیشه پای صحبت متاهل هایی بشینید که خوشبخت هتسند و از خوبی های ازدواج می گن...سعی کنید بفهمید که اونها چکار کردند که در زندگی شاد هستند و از تجربیات اونها برای زندگی خوب استفاده کنید...اون متاهلی که میگه ازدواج بده باید درون خودش رو نگاه کنه اول خودش رو اصلاح کنه و باید همیشه پای صحبت دو طرف نشست، .همه ما می دونیم زندگی مشترک و ازدواج اگر با شناخت و معبیار درست باشه موجب رشد و ترقی دو طرف می شه.
پاسخ ها
پویا با سابقه تأهل 20 ساله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
فرزانه خانم متأسفانه باید بشما عرض کنم که در اشتباه بسر میبری! کاری به چند نونه موردی که در این مطلب اومده ندارم این نمونه ها نه موافق و نه مخالف نمیتونه ملاک باشه اما خودمون رو فریب ندیم و به شکل منطقی با موضوع روبرو بشیم که باید به آمارهای رسمی در مورد ازدواج و طلاق رجوع کنیم که نشون میدن در جامعه امروز ایران بواسطه مشکلات زیاد و خصوصا اقتصادی آمار طلاق بسیار بالاتر از حد نرمال سایر جوامع هست و همین مسئله بخودی خود عدم رضایت زوجین را از زندکی متأهلی نشون میده و این واقعیت هولناک جامعه امروز ماست.
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
ممنون و سپاسگزار
بسیار عالی و واقع بینانه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
من به شما لایک میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
ممنون از نظر جامعتون فرزانه خانم.
این موضوع مخصوصا در بین خانم ها رواج بالایی داره.
خودشون ازدواج موفقی نداشتن نمیتونن ببینن اطرافیانشون زندگی خوبی دارن.
مصباح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
سرکار خانم، متاهل ها واقعیات رو میگن ولی مجردها حاضر به پذیرش نیستن تا وقتی که به سرِ خودشون نیاد، و اون زمان متاسفانه خیلی دیره...
آقایون همیشه مشکل رو گردن خانومها و توقعات اونها و مهریه بالا می ندازن نمی گن که مردهای ما تنوع طلبن راحت خیانت می کنن کنار همسر تو خونه نشستن سرشون تو گوشی موبایله و خودشون رو تو فضای مجازی مجرد جا می زنن و با خانم های دیگه صحبت های عاشقانه و ... دارن... نمی گن تا تب و تاب اول ازدواج می افته و سرد می شن کم کم چشمشون به ایرادهای همسر باز می شه ... من زن های زیادی رو می شناسم با نداری و همه چی شوهر ساختن ولی شوهرشون چشمش دنبال زن ها و دخترای دیگه بوده و اونا به سختی زندگی رو دارن حفظ می کنن به خاطر بچه هاشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
یه چی دیگه هم هست مردها مثل بچه می مونن اگر توجهت به اونها کم بشه خودشون رو محق می دونن برن سراغ یه نفر دیگه من خودم باردار بودم و به خاطر شرایط بارداری کمی توجهم به شوهرم کم شد و مچش رو در حال صحبت های عاشقانه ی مجازی با یک خانم گرفتم بعد هم به من گفت تو توجهت کم شده بود مجبور بودم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
حرف شما تا حدی درسته نه کاملا چون مشکل دوطرفه است و درصد بالاش هم طرف خانمهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
خیلی درصد کم مردها هست که اگر توجه زن باشه بره سراغ دیگری.لطفا همه مردها را نیارید تو مثال خودتون.
ولی در مقابل زن ها بسیار چشم و هم چشمی دارن و سطح توقع بالا و مهریه را هم مثل پتک تو سر شوهر میزنن
واقعا درسته چون اگه واقعا به دینمون ایمان داشته باشیم همین که گفته با ازدواج کامل میشیم دیگه به اصل ازدواج شک نمیکنیم بلکه به نحوه اجرای خودمون شک میکنیم البته دختران و زنان و خونواده هاشون خیلی موثرن و شیطونهای انسان نما هم حسابی مشغولن...
مرداک: برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه ی مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تا موضوع "مادر" را در دستور کار خود قرار دهم چون در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت می کند و اگر مادر را به لجن بکشیم تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
از جورج سوروس چه خبر؟!!!! خدا شفا بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
ببخشید . چی گفتید ؟
گروه کمی از ازدواج ناراضی هستند ..... بقیشون طلاق کرفتند راحت زندگی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دمت گرم مختصر و مفید
ازدواج يعني دردسر . چه براي اقايان چه براي خانم ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
برای خانمها خوبه که از محدودیت خانه پدری و از حرفهایی که پشت سرشون زده میشه خلاص میشن.
مشخصه که اگر سطح توقعات زوجین از زندگی پایین باشه و چشم و هم چشمی کنار بره . به مراتب گذرا زندگی راحتتر هست.
به خدا اگر زنان بشینن توی خونه هم باعث میشه بچه داریشونو بکنن تا نسل های بعدحد اقل زیر دست مادر بزرگ بشن هم شغل برای آقایون بیششتر میشه و باعث میشه خیلی از زندگی ها به دلایل اقتصادی و بیکاری مرد از هم نپاشه.
چرا وزارت کار این مورد رو بررسی نمیکنه اشتغال زنان و دختران باعث شده هیچ شغلی گیر آقایون نیاد در صورتی که در 99 درصد موارد این مرد هست که خرج خونه رو میده و زن ها با درآمدشون یا طلا برای خودشون میخرن یا خرج لباس و زیورآلات و دکوری میکنن یعنی یک زن یک شغل درآمد زا را اشغال کرده در جامعه و با درآمد آن شغل به اقتصاد خانه کمک نمیکنه از طرفی یک مرد محتاج همان شغل با همان درآمد هست که خرج زن و بچه و خانواده خودشو بده. ولی کارفرمایان الان حتی برای مشاغل صددرصد مردانه هم دنبال کارمند و کارگر زن هستن حتی برای مدیر انبار تو جاده مخصوص هم دارن زن استخدام میکنن. پس مردها باید چیکار کنن بمونن خونه بچه داری کنن؟ همیناست که باعث طلاق و نارضایتی و کشمکش میشه دیگه
پاسخ ها
پسر مجرد
| United States of America |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
اخه کار مفیدی هم انجام نمیدن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
خداوند ما رو از تفکرات ویرانگری مثل این نظر بالا حفظ کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
در جامعه ای که نصف مردان تحصیل کرده بی کار هستن کار کردن زن ها نمیدونم چه صیغه ای است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
اصلا هم اینجوری نیست که می گید من تو خانواده خودم هم خواهرمو دیدم و هم زنداداشمو که پا به پای شوهراشون کار کردن و نصف بیشتر مسئولیت زندگی هم رو دوش اوناست چرا چون هم برادر من و هم شوهر خواهر من از این رکورد اقتصادی ضربه خوردن و ورشکسته شدن ولی همین خانومشون هستن که هر چی درآمد دارن خرج زندگیشون می کنن و از خیلی چیزا گذشتن همچی تقصیر خانوما نیست همچی به کار نکردن خانوما نیست
قوانین مربوط به ازدواج در ایران به درد این دوره زمانه نمیخوره... اگه قوانین تغییر کنه خیلی از نارضایتی ها حل میشه... مهریه و جهیزیه و شیربها و اینچیزا به درد این دوران نمیخوره و فقط باعث ایجاد حس بد و نارضایتی در جوانان میشه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
کارکرد مهریه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
اینا که به قانون ربطی نداره. تنها مورد مهریه است که قانون به شما اجازه میده فقط یک شاخه گل بذاری.
ناراضی بودن یک اتفاق عادیه!
هم مجردا ناراضیند هم متاهلا و ...
اگه همه راضی باشند که دیگه به مشاور و روانشناش و پزشک نیاز نخواهیم داشت:)
من سال 93 ازدواج کردم کاملا منطقی و رو فکر ولی بعد از مدتی متوجه شدم خانواده زنم کلا معیاراشون با زنم از زمین تا آسمون فرق داره اونا همه چیزو پول وثروت میدونستن و همین ماه پیش با اضافه شدن داماد جدید خانواده که از لحاظ مالی و سطح تصحیلات خیلی از من بالاتره همه چی بدتر شده و دیگه هیچ امیدی به ادامه زندگیم ندارم خسته شدم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
آقا محمد صداقت و انسانیت ارزشش خیلی بیشتر از پول و ثروته که شما این ملاکها رو داری. مهم اینه که شما و خانومت معیارهای مشابهی دارید.
علی
| Germany |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
تا جای ممکن روابطت رو با خونواده خانومت کم کن. دلیلی نداره بری جایی که بخوان با حرفها و اعمالشون اذیتت کنن. دوری و سردی بهترین راه مقابله با اینجور افراده
کاری به چند نونه موردی که در این مطلب اومده ندارم این نمونه ها نه موافق و نه مخالف نمیتونه ملاک باشه اما خودمون رو فریب ندیم و به شکل منطقی با موضوع روبرو بشیم که باید به آمارهای رسمی در مورد ازدواج و طلاق رجوع کنیم که نشون میدن در جامعه امروز ایران بواسطه مشکلات زیاد و خصوصا اقتصادی آمار طلاق بسیار بالاتر از حد نرمال سایر جوامع هست و همین مسئله بخودی خود عدم رضایت زوجین را از زندکی متأهلی نشون میده و این واقعیت هولناک جامعه امروز ماست.
به قول افلاطون ازدواج مانند شهر محاصره شده ايست انان كه بيرونند مي خواهند وارد شوند وانانكه داخلند مي خواهند خارج شوند...
پاسخ ها
مریخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
درود
والله ما مجردیم، تمام شرایط ازدواج از جمله تحصیلات، کار، خانه، ماشین و درآمد را هم داریم، اما به ازدواج به دیده ی عقل نگاه میکنیم! طرف مقابل باید تمام معیارهای مورد نظر ما را بدون کوچک ترین کم و کاستی داشته باشد تا راضی به ازدواج شویم واگرنه هیچ دلیلی برای درگیر کردن خودمان با مشکلات ناشی از یک انتخاب اشتباه یا ناقص نمی بینیم! قاعدتا طرف مقابلمان هم باید دقت کند تا تمامی معیارهایش را داشته باشیم تا زندگی برایش شیرین باشد. خوشی ها و هیجانات ازدواج برای یک تا دو سال اول است، بعد از آن ناسازگاری ها منجر به مشکلاتی میشن که هرچند پیش پا افتاده و جزئی اما در طولانی مدت اعصاب خورد کن و غیر قابل تحملن. مشکل ما جوان ها این هست که موقع ازدواج صداقت نداریم، با ترس از برخوردن به طرف مقابل، همه چیز را، به هم نمیگیم! بیشتر دنبال ظاهرسازی برای هم هستیم تا نظر طرف مقابل و اطرافیانش را جلب کنیم و تمام مشکلات از همین دورویی ها و عملکرد منافقانه آغاز میشه. آقای عزیز، خانم محترم، شما نمیتونی باطن طرف مقابلت را عوض کنی! پس گول این عوض شدن های موقتی را نخور!
به فاصله پانزده سال دوبار عاشق شدم بار اول بعد از دوسال به ته خط رسیدیم و طلاق گرفتیم بار دوم شش ماه بیشتر دوام نیاورد .
در هر دو مورد دلیل بهم خوردن ازدواجم تلاطمات مالی بود

الان در سن چهل و سه مجردم در حالی که کل زندگیم برای رویاهام تلاش کردم الان که به جایگاه مالی دلخواهم رسیدم دیگه هیچ اعتقاد و باوری به ازدواج برام نمونده و فکر میکنم چیزی که ازدواج رو سست یا سفت میکنه فقط پوله و بهمین دلیل دیگه باوری به ازدواج ندارم و احتمالا دیگه هیچوقت به ازدواج فکر هم نکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
من هم مثل شما هستم البته سنم کمتره ولی می دونم تا سن شما هم مجرد خواهم ماند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
شما اشتباهت رو تکرار کردی مطمئنم اشتباه سوم را هم انجام میدهی.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دخترها و خانواده دخترها خیلی پول پرست و دنیا طلبن من سنم از شما 15 سال کمتره عاشق شدم و به خاطر پول زیادی که می خواستند جواب رد شنیدم خواستم بگم مشکل همه ما مردها اینه وقتی به شرایط مالی مناسب که رسیدیم دیگه مفهموم عشق برامون مرده - باید تو جوانی عاشق بشیم و لذت ببریم اما پول پرستی دخترها و خانواده هاشون باعث شده به چی برسیم؟ و می خواهم از دخترها بپرسم یا از خود مردها الان این پول به چه دردی میخوره؟ تو مولتی میلیاردر وقتی احساس محبت و عشق نداری بذار دره کوزه پولتو
حسن
| United States of America |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
آره شما فاکتور مهم زندگی زناشویی رو داری:پول
رو همین اصل منم با علی موافقم.باز میوفتی تو تله.ببین کی گفتم.
بابک 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
منم دوبار ازدواج کردم ازدواج اولم عاشقانه بود که طرف سرم کلاه گذاشت و بهم خیانت کرد...بار دوم از لج همسر اولم ازدواج کردم الان هم به شدت پشیمونم
لذتی از زندگیم نمیبرم تا الان کلی پول درآوردم اما همش صرف قر و فر زنهام و مهریه و رفع عقده های خانه پدریشون شد
تورو خدا ازدواج نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
واسه منم طلاق بعلت شرایط مالی بود که متوجه شدم زنم عاشق پول بوده نه زندگی
مرد سالاری یا زن سالاری هر دو استبدادی است. اگر زن و مرد نسبت به هم جوی محبت نشان دهند زندگی بسامان است، اما اگر قرار باشد هر کسی حرف خودش را بزند و سلیقه خودش را اعمال کند زندگی تلخ خواهد شد. حقوق یکدیگر را بشناسیم و به آن احترام بگذاریم
ازدواج یکی از نیازهای انسان و سنت پیامبر است ولی زندگی در شهرهای بزرگ به خاطر تجملات - هزینه های مالی زیاد زندگی و .. باعث شده که افراد بیشتر ساعات روز در محل کار باشند و شب ها برای خواب به مسافرخانه خود بروند مطمئنا این زندگی دوامی نخواهد داشت وگرنه در شهرهای کوچکتر و با سطح توقعات پایین زن و شوهر به راحتی افراد زندگی می کنند و حتی وضعیت مالی انها بعد از ازدواج نسبت به زمان مجردی بیشتر می شود یکی از مهمترین دلایل طلاق تنوع طلبی اقایان در لذت های جنسی و ارتباطات غیر مشروع می باشد
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
همه نمی تونن مثل شما نون و خرما بخورن و تو خونه های کاهگلی زندگی کنن و روی بوریا زندگی کنن!!!! سخته
یه گزارش هم در مورد خیانت ها و روابط متاهلها با دیگران تهیه کنید. به یقین دارم عرض میکنم الان 70 درصد کسانی که با زن یا مرد دیگری رابطه دارند متاهلن
عوامل فروپاشی خانواده : ایمان ضعیف ، افکار سطحی ،دهن بینی زیاد، فراموشی ارزشها ف بی نمازی، بی اعتمادی به خدا ، قانع نبودن ،فضای مجازی بی قانون و بی حریم ، ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج و ماهواره ...
ما که بیست سال متاهلیم از زندگی راضی و خوشبخت هستیم . هرچند مشکلات هست اما اعتقاد هم داریم همه چیز پول ومادیات نیست باید زندگی را مدیریت نمود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
مشکل اینه که 95 درصد دخترها مثل شما و همسرتون فکر نمی کنند از دید دختران امروز ایرانی همه چیز پول است و لاغیر
محبت و عشق هم دروغه دخترها دروغ میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
برو بابا
صداقت و رو راستی از مهمترین عوامل پایداری ازدواج است.وقتی از اول آشنایی با صداقت برخورد نشه تهش بن بسته.پس یا باید انسانها صادق باشند و یا باید از اول طوری زندگی نکنند که مجبور به دروغ و صحنه سازی باشند تا ضعفهاشون پوشیده بشه.چرا که دروغها در زندگی مشترک یکی یکی رو میشه.
تفکیک جنسیتی باعث شده پسرها ،دخترها رو به چشم طعمه ببینند و دخترها ،پسرها رو گرگ بپندارند.
این تفکیک باعث شده تا عقده های عشقی بوجود بیاید و جوانان سریع عاشق شوند و بعد از ازدواج مردان تنوع طلب و زنان مرد ستیز شوند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
تو غرب ک این تفکیکا نیست از این مشکلات ندارند؟ کمی تامل کنید
همینه که هست
افکار و رفتار هر انسان بازتاب رسانه ها و مطالعه و رفتارهای روزمره با دیگران است. کسانی که توقعات بیجا و چشم و هم چشمی دارند نمیتوانند زندگی خود را حفظ کنند
دهانت را ببند زینال
ای بابا بسوز پدر عاشقی
بیشترین دلیل پشیمانی از ازدواج اختلاف شخصیتی است. دو نفر با تیپ شخصیتی لیدر نمیتونند همدیگه رو تحمل کنند یا یکی احساساتی اون یگی فلت و یا ... اصلا دنیاشون باهم متفاوته ولی اغلب هم فکر میکنند اختلافاتشون به خاطر هیچی است در حالی که خانه از پایبست ویران است . اوائل مشغول مسائل ظاهری هستند بعدا که مسائل ظاهری عادی شد تازه متوجه میشن طرف براشون جذابیت نداره ولی نمیدونند چرا.
باید مشاوره روانشناسی قبل ازدواج رواج نهادینه بشود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
طی یک بررسی گفته شده انسانها به اخلاق متضاد خود علاقه مند میشن در واقع اگر قرار باشه دو نفر مثل هم عاشق هم بشن زندگی یکنواخت میشه
شیرینی در تفاوتهاست
به نظر من ازدواج یک درون گرا با برون گرا خیلی جالب تره
به نام خدا
دوستان در مذمت ازدواج فرمودند که همه آنهاناشی از خصلت جوانی و روحیه امروزی است همچنین ناشی از زندان رفتن بسیاری از جوانان به جرم ندادن مهریه و یا درخواست طلاق خانم ها بخاطر دریافت مهریه و زندگی مرفه و چشم هم چشمی است. جوانان ازدواج عناصر مکمل زندگی انسان است اما باید با هم کفو خودتان زندگی کنید و باید بر اساس توان مالی و ذهنی خود با افراد دیگر ازدواج کنید و مسایل مالی را باهمت و تدبیر می شود حل کرد.توصیه به شما جوانان این است که اگر می خواهید کامل شوید بروید ازدواج کنید اما با هم کفو و همسر خود یعنی با کسی ازدواج کنید که همطرازتان باشد. همسر = هم + سر یعنی همطرازتان و باندازه شما باشدو از اشرافی گری در ابتدای ازدواج پرهیز کنید. در جوانی کار کنید و تدبیر کنید و پس انداز کنید و البته همسری انتحاب کنید که از خانواده اصیل و مادر زن فهیم باشد مهم است تمام دختران به مادرشان می روند و اندکی به پدرشان لذا اگر می خواهید خوشبخت شوید با کسی ازدواج کنید که پدری با شعور و مادری سازگار با پدر دختر داشته باشد و اگر دختر ی پدر و مادر سازگار و متین داشته باشد بروید و ثانیه ایی درنگ نکنید با این فرد ازدواج کنید با دختری پاک دامن که هیچگونه ارتباط قبل از ازدواج با هیچ پسری ذیگر نداشته باشد پاک و طیب و طاهر بخدا موفق خواهید شد
به نظر من هم دختر ها وهم پسرها باید قبل از ازدواج دورهای اموزشی را بگذرانند و با مشکلات زندگی آشنا بشند واز اون رویاهای شهزاده زرین کمر و شاهدخت فاصله بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
راه حلش فط اینه ک پسرا این دخترا رو نگیرن تا بمونن خونه باباشون وسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
دوره آموزشی مسخره بازی است
اگر خوش شانس باشی و زن خوب پیدا کنی خوشبخت می شوی وگرنه بدبخت می شوی
اگرچه ازدواج برای دوران پیری که یک همراه داشته باشی خوبه اما من سی ونه ساله ازدواج کردم ،دو فرزند دارم با درجه ،دکترای تخصصی ،و کارشتاسی ارشد فنی ،اما ،تورم ،و گرانی ،عدم درآمد سر پیری ،روزگارم را سیاه کرده ،نوه هم دارم ،اما صدحیف از بدی اقتصاد که اگر پول نداشته باشی با معذرت ،گوز هم به کلاهت پیمانه نمیکنند ،اول ،پول ،آخر پول ،وآخر آخر زن ،
سلام
من فقط در يك مورد ميتونم نظر بدم
اينكه اگه وضع مالي اقايون به تدريج خوب بشه و دستشون به دهنشون برسه و بخوان در راستاي زندگي خوب در خدمت زندگي باشن اول بدبختي شروع ميشه
چند مورد ميگم
خانم ها شروع ميكنن
١-ولخرج شدي خبري هست داري منو با پول خَر ميكن
٢-تو كه داري منم ميخوام ارامش داشته باشم پشتوانه داشته باشم يه چيزي بنامم كن
٣-مردم نميزارن اب تو دل زنشون تكون بخوره هر روز سفر ميرن و طلا ميخرن
٤-واسه خانوادتات خرج نكن
٥-بگو بينم چقدر داري
خلاصه از أمثال اين حرف ها اونقدر ميزنن كه وقتي مرد بخواد منطقي جواب بده راند دوم شروع ميشه
١-تيپ ميزني؟؟
٢-كجا بودي موبايل رو جواب ندادي
٣-چرا دير اومدي
٤-واسه من گدا ميشي واسه بقيه حات طايي
و الي ماشاالله
و وقتي اين همه هجمه و تهمت بدون قدر شناسي از مرد زندگي شروع ميشه
يه مرد ميگه عجب غلطي كردم يه زن گرفتم هر لحظه هم بايد جواب پس بدم اصلا إرث پدرشو از من طلب داره
فقط هم نشسته خونه هيچ سهمي هم تو زحمات من نداره اما انتظار داره واسه من تعيين تكليف كنه
و دقيقا از اين نقطه همه چيز شروع ميشه
اگه بچه داشته باشي به خاطر اينكه اسيب نبينه سكوت ميكني
و دقيقا اين خانم از بچه بعنوان اهرم فشار استفاده ميكنه
ديگه خسته شدم
من شخصا وقتي نداشتم زندگي نسبتا اروم داشتم
از وقتي تونستم به كسي بدهكار نشم و خونه خريدم بدبختي من شروع شد
الان به يه مجرد چي بگم؟
بگم زن بگير اما تلاش نكن
زن ها با حداقل بهتر كنار ميان تا رفاه نسبي
مگه عقلتون کم شده زیر بار مهریه و نفقه و هزار کوفت دیگه میرید.. نکن برادر من خودتو بدبخت و زندانی نکن پس فردا باید بری توو دادگاه کل زندگی خودتو خونوادتو بدی به دختره..
پاسخ ها
مصباح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
همین بلا سر من اومد، کلِ داراییِ خودم و مادرم بابتِ مهریه رفت، اونم یکجا
دوستان ما خدا رو فراموش کردیم خدایی که وقتی مجردی سیرت میکنه متاهل هم باشی سیرت میکنه بیاییم چشم هامون رو باز کنیم عاقلانه تصمیم بگیریم و به خداوند متعال توکل کنیم. بعد از بیست سال زندگی متاهلی و فراز ونشیب ها و سختی های زندگی که بخشی از زیبایی های زندگی هست، ازدواج را برای همه یک ضرورت بسیار مهم میدانم و به همه توصیه میکنم که اگر حد اقل هایی در زندگی دارند از ازدواج غفلت نکنند.
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
شما تو سویس منتطر هستی تا خدا همه چیز را برات جور کنه ما تو ایران میدونیم که باید تلاش کنیم و همه این چیز ها حرفه که قدیمیا میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
بی خیال حاجی. من بیشتر فکر میکنم خدا ما رو این گوشه نکبتی دنیا فراموش کرده تا ما خدا رو.
علی
| Germany |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
من زوجهایی رو می شناسم که خدا رو فراموش نکردن. ولی داغون داغون هستن. به نظر میرسه باید رو نظریه ات بیشتر کار کنی. یه چند وقتیه دیگه این توهمات جواب نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
راست میگه!!!
خدا بجای من مهریه داد و عمرش توی راهروهای دادگاه حروم شد
جدای از مشکلات اقتصادی، یکی از دلایل مهم نارضایتی از ازدواج، تغییر طرز فکر جوانان بخاطر افزایش سطح تحصیلات و تغییر ملاکهای زندگی در دنیای مدرن و امروزیه.

یکی از نتایج این تغییر، کاهش مسؤولیت پذیریه. پدر و مادرای قدیم سه چهار تا بچه میاوردن و تمام زندگیشونو وقف بزرگ کردن بچه ها میکردن و هیچ لذتی از زندگی نمیبردن. مرد از صبح تا شب سخت کار میکرد واسه مخارج خونه. زن هم از صبح تا شب مشغول بشور و بپز و تر و خشک کردن بچه ها بود.

اما امروزه با افزایش آگاهی، جوونا بیشتر به فکر خودشون و دنبال یه زندگی مرفه هستند. بخاطر همین به راحتی زیر بار مسوولیت ازدواج نمیرن و در صورت ازدواج که اکثراً بواسطه غلبه احساس بر منطق انجام میشه، بعدش اکثراً بخاطر سختیهاش پشیمون میشن.

در ضمن یه دلیل دیگه در یک سری افراد که وضع مالی خوبی هم دارن، بحث تنوع طلبیه که نمیشه انکارش کرد و ازدواج مانع این نتوع طلبی و باعث خیانت و نارضایتی در ازدواج میشه. بعنوان نمونه دوستی های مردان و زنان متاهل در شبکه های اجتماعی با جنس مخالف که خیلی هم زیاد شده کاملاً بحث تنوع طلبی رو ثابت میکنه.
مقصر اصلی مردان هستن مر دان ایرانی لوس هرزه بی مسیو لیت پر توقع هستند
پاسخ ها
مریخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
مثلا مردان خلرجی خیلی خوبن خوب برو خارج ببین اصلا بهت ویزا میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
عاقبت دیدن سریالهای ترکیه ای !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
اون موقع دختران ایرانی چجورن.حتما پاک و خوب و خوشگل.اصلا هم دنبال پول نیستن
مصباح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
شما هم نماینده زنانِ مفتخور و کلاهبردار هستی
من مقاله را نخوندم چون طولانی بود اما میدونم همه تنوع طلب شدن بخصوص اقایون
خاک بر سر کسی که زن بگیره

ان هم با این دخترهای لوس و پرتوقع

که اصلا از احساس مادری بویی نبرده اند

و فقط در فکر ارزوهای خود هستند
من بعد از یکسال تازه فهمیدم وقتی زن داره غر میزنه، بدون اینکه بشنوی فقط باید گوش کنی!....
حالا بالاخره چه کنیم؟ ازدواج بکنیم یا نکنیم؟
تابی امروز هنگام رفتن به سر کار رفتم سوپر مارکت نزدیک محل . عباس اقاصاحب سوپری که من را میشناخت و چند وقت پیش پیشنهاد برادر زاده اش را به من داده بود اما من با ازدواج با دختر ان خانواده مخالف بودم و جواب رد دادم عباس اقا با لحنی کنایه امیز گفت هنوز مجری زن نگرفتی چرا ؟چرا نمی گیری بی شک هزاران مجرد چه دختر و پسر در اجتماع سنتی ایران بخاطر مجرد بودن و یا جواب رد دادن چه دختر چه پسر توسط برخی افراد بازجویی میشوند و کنایه میشنوند و کسانی را میشناسم که بیمار شده اند .وقتی از همکاران متاهل میپرسم متاهلی خوبه ؟بیشترشون میگن اگه مهریه نباشه ارزو داریم مجرد باشیم و وقتی با دختر خانمی برای ازدواج صحبت میکنم کمتر کسی پیش می اید چشم و دلش سیر شده باشد و مادیات برایش مهم نباشد و انتظارش از همسر اینده اش لئوناردو دیکاپریو است من از اعماق جامعه این مشکلات را بصورت عامیانه بیان کردم
خدا را صد هزار بار شکر که مجردم و درگیر استرس های زندگی زناشویی نیستم. کاش خدا هیچ انسانی را وابسته و نیازمند به داشتن مونس و همدم نمیکرد. اگه شریک زندگی و شریکهای دیگر خوب بودند خدا برای خودش شریک قائل میشد. دو روز دنیا کوتاهتر از اونه که بخواهیم خودمون را اسیر دیگران کنیم.
خدا رو شکر در دوره ای زندگی میکنم که مجرد زیستن ننگ و عار نیست و به خاطر خیل عظیم مجردها به ما عزب و یالقوز و ترشیده و ... نمی گویند.
آیین عشق بازی دنیا عوض شده ست/یوسف عوض شده ست زلیخا عوض شده ست...
بچه ای که هر چه خواسته داشته فارغ از سختیهایی که والدینش برای تامین ان کشیده اند از همسرش هم همین توقع را دارد
دلیل ترس از ازدواج اول بد تربیت کردن بچه هاست
بچه هایی که در خانه پدر و مادر رییس بودند نمیتوانند در خانه خود به کمتر از ان رصایت دهند
واقعا اینطوریههههه؟ خیلی عجیبه من این چیزا رو اولین بار می خونم مگه میشه دو نفر ازدواج کنن بعد این رویه رو پیش بگیرن پس چرا ازدواج می کنند؟؟
به نظر من علت اصلی کاهش ازدواج اینه که گناه کردن واسه ما عادی شده و اینکه ترس از مسولیت پذیری و گرنه پیغمبر گرانقدر ما گفته کسی که ازدواج میکنه نصف دینش حفظ کرده یعنی پیغمبر میخواد به ما بفهمونه که ازدواج چقدر امری حیاتی تو دین مبین اسلام است
هم مردها و هم زنها اکثرا دوست دارن رییس خونه باشن و دیگری رو نوکر خودشون بکنن. برای همین زندگی رو با جنگ اشتباه گرفتن. جنگ قدرت. جنگ سلطه.
اینجا یک کشور جهان سوم و عقب افتاده است. با بیشترین تورم و اختلاس و فساد مالی در دنیا. واقعا انتظار دارین مردم ازدواج کنن و از ازدواجشون هم راضی باشن؟!!!!
بيشتر اين مشكلات مربوط به شهرهاي بزرگه.
یه سری آدم افتادن تو چاه. برای اینکه تنها نباشند میگن ته چاه بهشته همه بیاید.
حقیقت اینه که با این وضع جامه و طرز تفکر خانم ها ازدواج هوتوتو...
یه دو سه تا نظر هم از خانمها میذاشتی تابی جون !
از اینکه فقط کامنت های آقایون رو در متن گزارش آوردید مشخص بود که جهت دار نوشیتد.
باید خدمت دوستان بگم که:
ابلهانه اینکه فکر کنید زنان بشینند خونه تا مردان کار داشته باشند. مگه میشه شما به نصف جمعیت بگی بشین تو خونه
من 30 سالمه، 6 ساله ازدواج کردم و از زندگیم راضیم. آن هایی که ناراضین مشکلشون معیارها و توقعات نادرسته.
یک فرمول جادویی: اگر در مجردی احساس می کنید که خیلی خوشبختید، نیازی به ازدواج ندارید، اما اگر در مجردی احساس بدبختی می کنید ازدواج کنید چون اولا بدبخت تر از اینی که هستید نمی شید و ثانیا احتمال خوشبختی هم وجود دارد. البته همیشه وضعیت ایتطور سیاه یا سفید نیست و باید میزان خوشبختی و بدبختی اتان را بسنجید و وزن هر کدو را مشخص کنید و بعد بر اساس فرمول بالا تصیمیم بگیرید.
خخخ
ازدواج خوب و موفق بهتر از مجردی است.
مجردی بهتر از ازدواج بد و ناموفق است.
این خانمهایی که میگن مردای ایرانی اینجوری یا اونجوری هستن، برید خارج از ایران ببینید جواب سلامتون رو هم میدن اصلا؟؟ ، مجبورتون میکنن نصف مخارج زندگی رو هم شما به عهده بگیرید !
موقع طلاق هم خبری از مهریه و... نیست، هرچی دوتایی در آوردید رو میزارن رو هم بینتون نصف میکنن!
اگر به پيام ها نگاه کنيم متوجه مي شويم بيشتر آقايون ناراضي هستند واين بخاطر تنوع طلبي آقايون مي باشد که اين دوره زمونه به برکت فضاي مجازي وبد حجابي هم بيشتر شده است
بسم الله الرحمن الرحیم
زن = پول
والسلام
دو نفر با هزار تا مشكل شخصيتي و فرهنگي و بدتر از اون خودخاهي و خود(باد معده) پنداري ميرن زير يه سقف و توقع داريد خيلي زندگي هاشون گل و بلبل باشه؟ تازه تشويق به زاد و ولد هم ميشن اين بزرگواران.
من به شخصه دلم نميخاد نسلم ادامه داشته باشه. چون سرشارم از مشكلات خانوادگي و روحي. چهره خوبي دارم ولي فقط ظاهره و. مردهاي ظاهر بين زياد ميان سمتم ولي دلم نميخاد كسي رو بدبخت كنم.
بنظر من تمام اختلافهای خانمها و آقایان به خاطر عدم شناخت دقیق مرد و زن است چون همه ما به روش سنتی بزرگ شده ایم و الگوی زندگیمان پدران و مادران عزیزمان هستند.
به نظر من هم باید کلاسهای روانشناسی قبل از ازدواج اجباری بشه...
اصلش اینه که مردها با یک زن اغنا نمی شوند و باید چند همسری رواج پیدا کند تا راضی شوند!
ازدواج پدیده ای نامیمون و فی الواقع شر لازمی است که تن به آن می دهیم
حال بی دلیل نیست که سفید آن را این روزها مورد پذیرش قرار می دهند چرا که غیر از آن سیاه خواهد بود
سیاه
تو زندگی اگه عشق باشه بیشتر چالشای زندگی قابل تحمل چون خودم تجربه کردم میگم
خیلی جالب بود از همه اونای ک نظر گذاشتن ممنونم استفاده کردم
الان یاد دهه 70 افتادم با تورم 49% نمیدونم چرا اون موقه اینقدر از این مسایل عنوان نمیشد
مشكل اينجاست كه اكثر خانوما خانواده مرد را دشمن درجه يك و منشا همه مشكلات ميدونن...
من ازدواج کردم اماپشیمونم چون همسرم غریبس
این متن از دکتر شریعتی هست و من خودم مرد هستم و نمیخوام از زنان حمایت کنم ولی اینکه زحمت زنان ناچیز و خیلی کم شمرده بشه از انصاف دوره ولی نباید همه زنان رو با یک شاخص ارزیابی کنیم و بگیم همه یکجوره همانتور که مردها متفاوتن.

-زن عشق می کارد و کینه درو می کند....
-دیه اش نصف دیه توست و مجازات زنایش با تو برابر...
-می تواند تنها یک همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن چهار همسرهستی.....
-برای ازدواجش در هر سنی اجازه ولی لازم است و تو هر زمانی بخواهی به لطف قانونگذار می توانی ازدواج کنی....
-او کتک می خورد و تو محاکمه نمی شوی...
-او می زاید و تو برای فرزندش نام انتخاب می کنی...
-او درد می کشد و تو نگرانی که کودک دختر نباشد...
منو همسرم با عشق ازدواج کردیم و باهم خوبیم ولی مشکلات مالیمون داره عشق و از در خونمون بیرون میکنه.هم خودم شاغلم هم همسرم ولی باز تو مساعل مالی به شدت تو مضیقه افتادیم.برامون دعا کنید
سلام و عرض ادب خدمت دوستان
من کل مطلب بالا و نظرات دوستان خوندم
وبه این نتیجه رسیدم ک تمام مجردا حداقل یه بار شانسشون را با اطمینان مهریه کم که اگر منجر به جدایی هم شد خطر زندان رفتن اونارو تهدید نکنه چیزی که اسلام خیلی سفارش کرده بعد این موضوع اینو بگم که چ مرد چ زن توقعاتشون رفته بالا و خدا رو فراموش کردن ایثار محبت چیزایی که رنگ و بو به زندگی میده
دوستان هدف اومدن به این دنیا چیه
ما هدفو فراموش کردیم
اگه همسرت بده بهش محبت کن و صبور باش
از محبت خارها گل میشود
هدفو رضای خدا بگذار و تا جایی که میتونی محبت کن
محبت مهربانی عشق صمیمیت وفا معرفت ایثار گذشت چیزای هست که خیلی کمرنگ شدن ومقصرش خود تو هستی
پس از خودت شروع کن
من فقط یه چیز رو خیلی خوب میدونم.اونم اینه که زن کانون و مرکز جامعه است.
به نظرم طبق گفته اسلام.باید دو طرف از نظر فرهنگی واجتماعی ومالی واعتقادی ودینی وایمان یک سطح وهم عقیده باشن.
درسته مشکلات اقتصادی ومالی باعث ناراضایتی میشع،ولی مهمترینش نبود عشق یا کمرنگ شدنشه،زندگی بدون عشق وعلاقه و انگیزه زندگی نیس جهنمه،،من‌خودم ازدواج بدون عشقو تجربه کردم،مشکل مالی هم نداشتم ولی چون به لحاظ روحی هم طراز نیستیم ،راضی نیستم از اردواجم،تواین مملکت ماهم جزساختن کاره دیگه ای نمیشه کرد...انقد حرف و حدیث پشت خانومای مطلقه هس که آدم میترسه از جاله به جاه بیوفته..
درکل ازدواج خوبه ولی بشرطیکه با کسی ازدواج کنی ک روحا شبیه هم باشی و همدیگرو دوس داسته باشی همین!
7 ساله ازدواج کردم. به دلیل ناسازگاری خانوادم با خانومم الان دیگه باهاشون کاملا" قطع رابطه کردم دیگه از 2 پدر و مادرم و سه تا برادر و چهارتا خواهرم در زندگیم خبری نیست. راستش من وقتی منطقی نگاه کردم دیدم که خانومم راست میگه و اونها دارن اذیتش میکنن. الانم یه اعتراف دارم: اگه 2 تا بچمو نداشتم خیلی وقت بود که از خانومم هم جدا میشدم. هیچی زندگی تنهایی نمیشه. زنها فقط دنبال غر و غرن. من اگه تجربه الانمو داشتم هیچ وقت ازدواج نمیکردم. یه روز با خانوادم(پدر و مادر و خواهر و برادرم خدافظی میکردم و میرفتم یه خونه اجاره میکردم و زندگی میکردم. با پولم هم چند ماه یه بار میرفتم خارج تفریح. اینجا ما تفریح نداریم و وقتی ازدواج میکنیم دیگه خاکو کشیدیم روی خودمون. زنده باد زندگی به سبک اروپایی. (مثل سگ پشیمونم).
من شش ساله ازدواج کردم تویه سن کم ۱۸سالم بود با عشقم ازدواج کردم یعنی زیاد منطقی فکر نکردم الان بعد از شش سال احستس میکنم خوشبخت نیستم کمبود تو زندگیم حس میکنم از نظر مالی راضی هستم همسرم از صبح تا شب کار میکنه و کم کسری واسم نمیزاره بازم نمیشه گفت همهچی تموم هستم شاید خیلی از دختر ها توقع های بیشتری از همسرشون داشته باشن ولی من قانع و راضی ام مشکلم مالی نیست مشکم احساسی و درک متقابله من هر چقدر با همسرم از کمبود هام که تو زندگی احساس میکنم صحبت کردم متوجه نمیشه درکم نمیکنه وبیفایده اس کمکم احساس سردی بینمون پیش اومده بیشتر از طرف من از احساسات اون زیاد خبر ندارم چون ادمی نیست که زیاد صحبت کنه ولی ظاهرا از وضعی که داره راضیه همسره من خیلی خودش و وقف کارش میکنه بیشتر فکرش حتی وقتی که تو خونه هست روی کارشه این من و خیلی اذیت میکنه من دوست دارم حرف های عاشقانه واقعی بشنوم توجه و محبت ببینم نمیگم نمیکنه ولی برای من کافی نیست مثلا یه چیزی که خیلی اذیتم میکنه اینه که وقتی من از مسئاه ای ناراحتم وبهش میگم اون سکوت میکنه جواب من نمیده و از خستگی زیاد میگیره می خوابه ومن تا صبح از ناراحتی بیدارم و اون متوجه نمیشه انقدر تو ذهنم با خودم حرف زدم و خود خوری کردم خسته شدم دلم واسه خودم میسوزه دلم میخواد خلاص شم انقدر تحمل صبر نکنم که درست بشه موندم چیکارکنم برم یا بمونم اراده سختی های رفتن و ندارم الانم که هستم خوشبخت نیستم یعنی حال خوبی ندارم .
اونایی ک میگین تقصیر دخترهاست ک بساز نیستن و مشکلات و نارضایتی ها تقصیر اوناست.
دخترای قانع زیادی رو میشناسم ک تو سن۳۰سالگی هنوز ازدواج نکردن چون خیلی خوشکل نبودن.شما اقایون توقع نداشته باشین زنتون شبیه حوریا باشهدختر قانع هم پیدا میشه.اما بعدشم روش هوو نیارین.اول از خودتون شروع کنید توقعاتونو کم کنید.دخترای خوشکل هزینه نگهداریشون بیشتره
چقدر مردم نوشتند . بروند نویسنده شوند.
چه دل پری دارند ملت
هیچ وقت زن نگیرید چون زن ها به قصد معامله و کسب درآمد از شوهرند
من 24سالمه و 4 ساله که ازدواج کردم ...با کسی که دوسش داشتم ازدواج کردم ولی الان دلزده شده از زندگی دل مرده شدم ...دیگه از ته دل نمی خندم همش دلم غصه داره ... اومدم تو غربت به چه قیمتی ... فقط باید تو این شرایط باشی تا درک کنی ...وقتی تو این شرایط نباشی فقط شعار میدی
ازدواج بد(بدون فكر و عجولانه ) با مردن هيچ فرقي نداره
من ازدواج کردم شوهرم سربازیه از ازدواج خیلی راضیم
ن هیچوقت از شوهرم درخاس فلان ماشبن خونه نکردم چون خودشو مبخاسم کار نداشت و تحصبلاتشم تموم نکرد ولی همش میگه پشیمونم
سلام میخواستم به خانومای متاحل بگم هر مشکلی توی زندگیتون دارید هیچوقت به مرد زندگیتون نگید اگه پول نداشتی چرا منو گرفتی وقتی میبینه ازصبح تا شب داره سگ دو میزنه برای یه لقمه نون حلال اونوقت زنش داره همچین حرفی بهش میزنه غرورش میشکنه
هیچ آدم عاقلی وارد معامله ای نمیشه که حداقل 90 درصد معامله کنندگان توش ضرر کردن و میکنن.
سلام دوستان بطور معرفی ازدواج کردیم۲۸ ساله بودم.چند روز بعد از خواستگاری،عقدشدیم.خانواده ام فرصت ندادن آشنابشیم.ترسیدن بره و برنگرده.روز آزمایشگاه،کیف منو ازم نگرفت من آزمایش بدم...بااینکه آخر وقت بود و خلوت حتی بمن نزدیک نشد....بعد از عقد بمن دست نزد.حتی دست ننو نگرفت.چند ساعت بعد از عقد اعتراض کردم و اشک ریختم.بزور اومد پیشم.شب بزور اونو خونه نگه داشتیم
صبح زود رفت.به مامانم گفتم یه جوریه.گفتش بچه روستاست.درست میشه.شوهر کجا بود! .به خانواده اش خبر دادیم.مادرش پسرش را آورد خونمون از من معذرت خواهی کرد.دوباره همون شد.دو روز بعد از عقد بمن زنگ زد منم منتظر جملات عاشقونه اش بودم.وزمانیکه زنگ زد از پیش پدرم رفتم حیاطگ.گفتم ساید حرفهای عاقونه بهم بگه....ولی او بمن گفت بادوستش قراره بره تهران.خیلی گریه کردم که نره.نرفت.اصلا منو دوست نداشت.من بیچاره شده بودم.میخواستم خودمو بکشم.الانم اگه زن و شوهری رو ببینم دست همو گرفتن و باهم عاسقونه حرف میزنن.دلم آب میشه.میمیرم و زنده میشم.حسودی میکنم بهشون
اونقدر بریدم حاضرم خودمو بکشم و راحت شم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان