بازدید 102712

چرا اسکورسیزی و اسپیلبرگ باید در حسرت شاکردوست باشند؟

شاکردوست این فرصت را تنها به همین دو کارگردان بدهد تا دریابند، چه گنجی در سینمای خاورمیانه نهفته مانده و او را به سطح نخست سینمای جهان دعوت کنند و با کسب افتخار همکاری با شاکردوست، دیگر حسرت بهره‌برداری از چنین عقاب‌هایی را در پروژه‌های جهانی‌شان نداشته باشند.
کد خبر: ۳۲۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱ 30 June 2013
سینمای ایران در هشت سال اخیر به شدت افت کرده و در این چند هفته به نشانه‌های آن پرداخته شده؛ اما همچنان بسیاری از این نشانه‌ها از سوی شمارش‌گران رویدادها‌ محاسبه نشده است. یکی از همین نشانه‌های نزول سینمای ایران در متن قرار گرفتن چهره‌های حاشیه‌ سینمای ایران و گوشه‌نشینی بالاجبار بسیاری از بزرگان سینماست؛ واقعه‌ای که آثارش در گفتار اخیر الناز شاکردوست دیده می‌شود.

به گزارش «تابناک»، «...چرا وقتی کسی هست که می‌تواند چرخه سینما را به حرکت بیندازد، باید سرکوبش کنیم؟... امیدوارم روزی برسد ‌قدر هنرمندانی را که هستند، بیشتر بدانیم... آقای گلزار نبودش شاید از نظر جسمی باشد اما مرگ هنرپیشه است در سینما و من بابت نداشتنش در سینما تسلیت می‌گویم!... اگر این اتفاق برای من هم بیفتد، این من نیستم که سینما را از دست می‌دهم، بلکه سینماست که من را از دست می‌دهد. من اینگونه فکر می‌کنم، چون این سینما، چیزی نبود که فکر می‌کردم قرار است‌ به دست بیاورم. در این سینما هر چقدر هم بال‌های بزرگی داشته باشی و بخواهی بلند بپری، آنقدر سقفش کوتاه است که جایی برای پرواز نیست».

اینها بخشی از اظهارات یکی از بازیگران برجسته سینمای ایران نیست و نگران از دست دادن یکی از ستاره‌ها یا چهره‌های شاخص سینمای ایران نباشید. این اظهارنظر، از سوی الناز شاکردوست، بازیگر نقش‌های خاص سینمای ایران در گفت‌و‌گوی اخیرش مطرح شده و به نوعی با خودبزرگ‌بینی به تحقیر سینمای ایران پرداخته شده؛ مسأله‌ای که نباید در قبالش‌ با هیچ مدعی‌ شوخی داشت و بنابراین به رغم آنکه این شخص چهره جدی نیست، ‌اظهاراتش، گفته‌های پیدا و پنهان یک گروه خاص از هم‌سطح‌هایش را تداعی می‌سازد که پاسخ به آن ضروری بود.

شاکردوست که در سال 1383 با «گل یخ» کیومرث پوراحمد توانست وارد فضای سینمای ایران شود، در ‌هشت سال اخیر در حدود سی فیلم سینمایی حضور داشته است؛ فیلم‌هایی که وجه مشترک بیشتر آنها ‌برخوردار نبودن از یک داستان جدی است و اگر با فیلم جدی نیز مواجه بوده‌ایم، شاکردوست یا نقش محوری نداشته یا تنها تیپی که در بازی‌اش استاد است، به وی سپرده شده و چهره‌اش نقشی پول‌ساز را از طریق جذب مخاطب عام داشته است.

با همین تفسیر، قرار داشتن شاکردوست در کنار گروهی از به اصطلاح چشم‌آبی‌های سینمای ایران  انکارناشدنی است و این بازیگر جوان هر زمان به لحاظ چهره و فیزیک افت جدی داشته باشد، به سرعت فرصت حضور در همین سینمای عامه‌پسند را نیز از دست خواهد داد و چهره‌های جذاب‌تر جایش را خواهند گرفت. با این حال آن گونه که از اظهارات ‌اشاره شده برداشت می‌شود، شاکردوست نه تنها سینمای ایران را نیازمند به خود تلقی می‌کند، بلکه ارتفاع سقف سینمای ایران را برای پریدنش کوتاه می‌داند و آنچنان از بالاهای بزرگش سخن به میان آورده و گلزار را هم در همین ردیف طبقه بندی کرده که تصور می‌شود، با دو عقاب روبه‌رو هستیم!

چرا اسکورسیزی و اسپیلبرگ باید در حسرت شاکردوست باشند؟

آنچه مسلم است، حضور امثال شاکردوست، ‌یکی از موانع رشد سلیقه مخاطب ایرانی و از عوامل حیات داستان‌های دم‌دستی دختر پسری فاقد حداقل ارزش سینمایی است و بنابراین چنین ادعاهای گزافی بی‌شک شبیه شوخی است. سینمای ایران بدون امثال شاکردوست اگر فضای تازه برای نفس کشیدن نیابد، چیزی از دست نخواهد داد و برای آزمودن این ماجرا، از این بازیگر زن سینمای ایران تقاضا می‌کنیم، یک سال از سینمای ایران دور شود و ببیند چه کسی ضرر خواهد کرد و چه موجودیتی سود خواهد برد؟

خوشبختانه محمدرضا گلزار که غیبتش روی پرده سالن‌های سینما با تسلیت شاکردوست به سینمای ایران همراه شده با همین رویه حذف شد و در حالی که تصور می‌کرد حضورش در هر فیلم به منزله فروش قطعی آن فیلم خواهد بود، با تیپی (در خوشبینانه ترین برداشت) که بازی می‌کرد، ادامه داد و به هر حال در زیبایی ظاهری نیز دست بالای دست بسیار است و امثال مصطفی زمانی توانستند جایش را پرکنند تا فیلم‌‎های آخر گلزار نتواند هزینه‌های تولیدش را بازگرداند و دقیقاً چرخه اقتصادی سینما، او را حذف کرده است.

در عین حال اگر الناز شاکردوست گمان می‌کند سقف سینمای ایران برایش کوتاه است و حقش در این سینما داده نشده، می‌تواند یک کپی از بازی‌هایش را به دفاتر مارتین اسکورسیزی و استیون اسپیلبرگ بفرستند و این فرصت را تنها به همین دو کارگردان بدهد تا دریابند چه گنجی در سینمای خاورمیانه نهفته مانده و او را به سطح نخست سینمای جهان دعوت نمایند و با کسب افتخار همکاری با شاکردوست، دیگر حسرت بهره‌برداری از چنین عقاب‌هایی را در پروژه‌های جهانی‌شان نداشته باشند.

از شوخی گذشته، حقیقت آن است که حضور امثال شاکردوست در بطن سینمای ایران و ساخت آثاری با بازی امثال او که بخشی از بودجه‌شان را از دولت دریافت کرده بودند، یکی از بزرگترین ظلم هایی است که به سینمای ایران شده، چرا که این بودجه‌ها می‌توانست صرف تولید آثار جدی‌تر شود که بزرگان سینما و بازیگران شاخص در آن ‌باشند؛ بازیگران مرجعی همچون عزت الله انتظامی، علی نصیریان و گلاب آدینه که این هشت سال، کم کارترین روزهای عمرشان را پشت سر گذاشته‌اند.

تصور می‌شود، یکی از مهمترین رویکردهایی که از سوی اهالی سینما و منتقدان می‌بایست مورد توجه قرار دهند، بازگرداندن بزرگان به ویژه در عرصه‌های کارگردانی و بازیگری به صحنه است تا با ساخت آثار جدی، هم تماشاگر سینما آشتی کند و سقوط فروش فیلم‌ها پایان یابد و هم جایگاه برخی در سینمای مملکت‌مان مشخص‌تر شود و برخی با چنین سازوکاری، عملاً به جایگاهی که لیاقتش را دارند، هدایت شده و این گونه متوجه سطح خود شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۸۱
انتشار یافته: ۲۰۸
اون یکی خانم ضیغمی که با شونصد تا عمل جراحی مثلا بازیگره رو بگو که بعد انتخابات کلا رنگ عوض کرد!!!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
به نظره من فیلم های ایرانی همه بی خود و بی موضوع و از همه مهم تر مسخرست
از 100 تا فیلم ساخته شده فقط 1 فیلم شاید بهتر باشه
الان صنعت سینمایی ترکیه و کره جنوبی رو نگاه کنین دارن به کجا میرسن بعد ما باید اینطوری باشم من که چند ساله دیگه فیلم و سریال ایرانی نگاه نمی کنم چوت هیچ قشنگ نیست ته داستان هم معلوم نیست . به امید پیشرفت و قراردادن افراد با تجربه همان کار و پراستعداد در مدیریت
ناشناس
| United Kingdom |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
سیمای ترکیه و کره به کجا رسیدن؟منظورتون ای سریالای دمپختیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
منظورش همون سلطان ملطانای کره و ترکیه هست دیگه.واقعا که IQ ای.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
سریال ترکیه منظورتون همین خانوادگی های سراپا کثیفی اشون ه؟ سینمای ما خیلی ایراد داره ولی اونقدر زحمت کشیده که حتی به ذهنتون هم خطور نکنه که با ترکیه و کره مقایسه بشه.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
داره میگه سینما نه سریال (سریالهای آّبکی)
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
مشکل از مردم ماست که از این جور فیلمها نگاه میکنن و بابت اونها پول میدن.از این فیلمها استقبال نکنین تا نابازیگرانی مثل آقای گلزار و پور سرخ و ... بروند از این سینما و به کار شایسته ای که درخورشان است مشغول بشن. والا ؟
رضا جون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
فيلم فقط از كرخه تا راين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
نخیر جناب، فیلمای سینمایی کره خیلی پیشرفت کردن، یه سر به IMDB بزن چند تا فیلم کره ای سرچ کن توش متوجه میشی

البته از سینمای ایران فقط جدایی امتیاز خیلی خوب داره 8.5 ولی از کره بسیارن فیلمایی که امتیازای خوب دارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
سینمای ما با همه وضع داغونش شرف داره به سینمای ترکیه جناب
آفرین به این متن. متاسفانه عده ای نان قیافه شان را می خورند.
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
هر کسی از یه راهی نون میخوره!
امثال همین بازیگرها هم از قیافشون! این مشکل نیست، مشکل اینه که باید بدونن که هر کسی حد و اندازه ای داره و ارزش انسانها به قیافه و پول و این چیزا نیست.
امثال آقای عزت الله انتظامی با این که سنشون بالا رفته از همه اینا بهتر بازی میکنن و همه هم اینرو میدونن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
همچین خشکلم نیست که! با آرایش اینجوریه...والا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
به خاطر قیافه اش هم نیست به خاطر ادا و اطوار و لات بازی هایی که در میاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
حراجی ... راه انداخته !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
به نظر ما خانمها ایشان حتی با گریم وارایش هم خوشگل نیست خب بازیگران اینچنین باید جسارت و.... داشته باشند با زیبایی متوسط
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
دخترا... بابا حسودیم حدی داره باید قبول کنید تو بین جنس شما ایشون از چهره ی بهتری برخورداره
سلام من بيننده اماتور فيلم هستم ولي با اين وجود كاملا درك ميكنم كه اين خانم حتي سكانس هاي ساده رو هم نميتونه بازي كنه
پاسخ ها
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
هر کسی نان یه چیزی رو می خوره خدا کنه ادم نان چاپلوسی نخوره! ایشان بازیگر خوبیه چیکار کنه که قیافش هم خوبه؟شما فیم باد در علفزار می پیچد رو ندیدید؟متاسفانه خیلی ها چشم دیدن موفقیت بقیه رو ندارن.
مهدی از دبی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
توهین نکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
گل گفتی جانم
احسنت.آقرین.واقعا باید به نویسنده این مقاله تبریک گفت.حرف دل 8 ساله همه دلسوزان سینما را زدید.
سینمای 8 ساله اخیر ایران نیازی به بازیگر بازی بلد نداشت.بلکه به بازیگر خوش چهره !!!!!!!!!!!!!!! داشت.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
ببخشید میشه توضیح بدید چرا در این هشت سال بزرگان سینما و بزرگان مملکت و بزرگان ... خیلی هارو کنار گذاشتند مشکل کجاست ؟
مشکل در ضعیف بودن محتوای فیلم هاست زحمتی برای تهیه فیلم نامه نمیکشیم
پاسخ ها
فروغ
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
سینمای ایران فیلمنامه نویس خوب کم دارد.
درود بر الناز حقگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
شما زنگ طبقه پایین رو بزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
خیلی قشنگ گفتی ناشناس||۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
ناشناس اول یا دوم، ناشناس سوم؟؟
هم وطن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
شما برو در خونه خودتون بازی کن .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
تركيدم ناشناس جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
خیلی باحالید جمیع ناشناسا : ))
اصلا خود شاكردوست و امثال ايشون باعث كوتاهى سقف سينما( به قول خودشون) شدند! ممنونم از مقاله تون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
از بس عقابهایی مثل شاکر دوست و گلزار ابهت نداشتند و فقط خوشگلی داشتند. عقاب تیز پرواز ابهت و جذبه داره مثل جمشید مشایخی ، عزت اله انتظامی و سقف سینمای ایران را نیز اینها می برند بالا . اگر برای زیبایی آمده باشی با از بین رفت زیبایی ، رفتنت هم محیا می شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
عقابی که نتونه سقف هنر رو بابلا ببره عقاب نیست ! کفتر چاهیه ! جاشم ته چاهه ! چاهی رو چه به بلندای آسمان هنر !
گل گفتی دست مریزاد ایول داره به نویسنده این متن. واقعا سطح سینمای ایران به کجا رسیده که امثال این بازیگر فکر میکنن که واسه این سینما زیادین.واقعا هم واسه سینمای ایران و هم واسه این بازیگر متاسفم
پاسخ ها
کیا
| Australia |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
هدف مقاله واقعا خوب بود و یکی از واقعیات دردناک سینمای ایران رو مطرح می کرد ولی بهتر بود کمی محترمانه تر نوشته می شد. حتی حرف های بد و تلخ رو هم باید خوب زد
کافی یه بار عکس های قبل از عمل زیبایی این خانوم رو تو نت ببینید..
پاسخ ها
یه نفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
لطفا یه نگاهی به فیلم مجردها بکنید.
بازی که میکنه خانم جولی باید بیاد پیشش لنگ بندازه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
دلبندم اونی که دیدی شما گریم بود ! گول هر چیزی رو تو اینترنت نخورین
خدا رحمت کند امثال حسین پناهی رو که هم آدمای باسواد و صاحب فکری بودن هم بی ادعا و مردمی
اگر کمی بیشتر به هنر و هنرمند بها بدهند
بازیگرانی وارد عرصه سینما و تلوزیون میشن که
تمام هالیوودی ها باید حسرتشون رو بخورن
اما متاسفانه بهترین بازیگر های حال حاضر مشکلات بزرگی دارن که مهمترینشون مشکل مالی هستش
این باعث میشه شوق بقیه فعالان و همچنین کسانی که علاقه به این عرصه هنر دارند کمتر بشه
پاسخ ها
حسین پناهی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
بسیار عالی
.
.
.
.
.
.
.
.
.
کاملا موافق هستم
دست کسی که این متن را نوشته درد نکند. هنر بازیگری برای این خانم توهم شده است. جز نقش های دم دستی و سخیف، چیزی از او و مانند او ندیده ایم.
حضور امثال شاکردوست در بطن سینمای ایران و ساخت آثاری با بازی امثال او که بخشی از بودجه شان را از دولت دریافت کرده بودند، یکی از بزرگ ترین ظلم هایی است که به سینمای ایران صورت پذیرفته
امثال خانم معتمد آریا چی که خونه نشین شده اند!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
خانم معتمد آریا به ظاهر همچین خونه نشین هم نیستند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
منم میخواستم همینو تایپ کنم که شما زحمتشو کشیدی خانم معتمداریا+هانیه توسلی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
کجاش خونه نشینه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
خیلی هم فعاله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
معتمداریا=هانیه توسلی ??!!
چقدر سخت می گیرید بابا. همه دنیا به این بازیگر ها هم نیاز دارند. اما خوب فرصت برای بازیگران جدی هم باید باز بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
دنیا به کشاورز و کارگر است که نیاز دارد نه بازیگر و فوتبالیست. فقط تصور کنید که از فردا در سینماها و تلویزیون را ببندند چه از دست دادیم؟
آرمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
اگه "درش ببندند" مطمئنن تو چیز زیادی از دست نمیدی!
ناشناس
| Qatar |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
آقا برای شما که اساسا فرهنگ جایی در زندگی نداره هیچ اتفاقی نخواهد افتاد مثل اینکه طالبان آثار تاریخی افغانستان را منفجر کردند آخ هم نگفتند
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
این حرف شما یعنی بازگشت به هزاران سال پیش!
الان فرهنگ و هنر و ورزش از ارکان جامعه شده و حتی صرفه اقتصادی هم داره اگه با برنامه باشه. حالتی که شما گفتین ورزش و هنرو تخته کنیم و همه بیل به دست بگیرن و برن کشاورزی و کارگری به قول شما، و حتی شب هم که خسته میان خونه فیلمی یا اصولا تلویزیونی نبینن و به تفریحات هزاره های قبل مثل یه قل دو قل (البته اگه یه قل دو قل رو نوعی ورزش حساب کنیم از قول شما باید درش گل گرفته شه) رو بیارن (البته همه تفریحات به نظر من در زمینه هنر و ورزش خلاصه میشن ، پس به قول شما تفریح نباید کرد). من این حالتو نمیپسندم و اگه جامعه تو این وضع گرفتار شه حاضرم گدایی کنم و پول در آرم و برم خارج، ولی عده معدودی مثل شما این بازگشت به ما قبل تاریخ هنر رو میپسندن که نظرمو درموردشون نگم به مراتب بهتره:)
هما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
ناشناس اولی در پاسخ ها.
یک ملت، با مرگ هنر و فرهنگش از بین میره. یک ملت بجز عمله و بنا که کارهاش رو انجام بدن به فرهنگ و هنر هم نیاز داره. ازه همون کارگر و کشاورز هم اوقات فراغت دارن. ماشین نیستن که
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
ناشناس دومی درست گفته اصلا هنر دیگه چیه فقط بیل و کلنگ و عشقه!!!!!!!!!!!
گل گفتی تابی جون
اگر امثال لیلا حاتمی و گوهر خیراندیش بازیگر هستن اینا اسمشون رو چی میشه گذاشت؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
بکوب لایک قشنگه رو!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
علي مصفا ، پيمان معادي و ... را فراموش نكنيد
متاسفم که این همه تحجر راجع به بازیگران مطرح سینمای ایران در جریان است.کاراکتر خانم الناز شاکر دوست با اون معصومیت چهره شان،قابل تقدیر و ستایش است.بیاییم به جای جبهه گیری های تند روانه در امور،کمی هم به عمق درد این اقشار توجه کنیم.شاید حقیقت رو بتوان در گوش دادن به این انتقادات،دریافت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
معصومیت از دست رفته!
کامران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
شما فیلم رالی ایرانی رو ببین داداش اونوقت در مورد معصومیتش حرف بزن
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
معصومیت؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
کدوم معصومیت؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
به منفی هایی که بهت دادن یک نگاه بندازی بد نیست
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
معصومیت؟! شما برو پیش چشم پزشک!
کاملا موافقم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
خسته نباشي
آقا اگه به قيافه هم باشه صد تا بهتر از گلزار و شاكردوست ميشه پيدا كرد.مشكل از اونا كه نيست مشكل از تماشاگر هست كه سليقه اش شده تماشاي فيلماي اينا .حالا تو سينماي هاليوود كه ما ميگيم مبتذل دنزل واشينگتن پولسازه يا ساموئل جكسون يا...كه خيلي هاشون هم خوش قيافه نيستن اين فرق ما با اوناس
واقعا تواضع عنصر گران بهاییست.
الناز شاکردوست!
محمدرضا گلزار!

هــــــــــــــــی!
پرویز پرستویی جایت خالیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
گل گفتی
پرویز پرستویی کجا و اینا کجا ؟!!!!
وای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
یاد خسرو شکیبایی بخیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
مخلص استاد پرستویی ، اکبر عبدی، علی نصیریان، خسرو شکیبایی، کشاورز و....
سرکار خانم ، اگه خیلی نگران سینمای ایران هستید، یک لطفی به ما و خودتون بکنید و شما هم تشریف ببرید همون جایی که گلزارتون رفت. واقعا نمیدونید که با این کار چه لطف بزرگی به همه میکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
شاید بلیط گیر نمیاد...!!!!
هرچند دیر زمانیست که صاحبان فرهنگ و هنر با خوراندن سوژه ها، تصاویر، تبلیغ‌های رسانه‌ ای، بازی گردان‌ها و بازی گران سطحی، جان فرهنگ این مملکت رو گرفته اند و سطحی نگری و کچ سلیقگی رو جایگزین اندیشیدن و خلاقیت کرده اند ولی‌ ممنون که بالاخره یکی‌ پیدا شد نقدی به این آشفته بازار داشته باشه.
واقعا عالی بود.واقعا عالی و زیبا در عین حال مودبانه و متین
احسنت به نویسنده...
میگم حالا سینمای هالیوود هم نشد حداقل دیگه حتما میتونه تو فصل های بعدسریال های پرطرفداری نظیر vampire diaries(خاطرات یک خون آشام) یا walking dead(مردگان متحرک) یا geme of terons(بازی تاج و تخت) یا..... بازی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
game of thrones
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
تاج و تخت کمی مشکل اخلاقی داره؛ روحانی متچکریم!!!!
پارسا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
بابا تو سریال بسیار زیبا و فاخر قلب یخی بازی کرده یعنی میخوای بگی قلب یخی از این سریال ها بهتره نیست؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
متچكر؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هستي؟؟؟؟
دوستان متاسفانه خود ما این بازیګرای از خود راضی رو بزرګ کردیم
سلام
مادامیکه با قشری نگری و تنگ نظری به هنر وهنرمند نگریسته شود و برخورد غیر منطقی و غیر علمی در این حوزه مهم رایج شود. نتیجه ای جز این حاصل نخواهد شد که صاحبان حقیقی هنر ناگزیر انزوا گزیده و عرصه برای این گونه افراد مهیا گردد .
همچنان که با حساسیت های نامعقول و حذف موسیقی سنتی و اصیل ایرانی موجبات گسترش موسیقی مشمئز کننده وغیر مجاز کنونی گردیده ایم .
متاسفانه چیزی که دیگه کمتر تو فیلما دیده می شه هنره!! ممنون از متن خوبتون
اتفاقا یکی از دلایل افت سینمای ایران حضور بازی گران ضعیف و نقش های تکرای و کلیشه ای و به اصطلاح حضور تیپ هاست نه بازیگراها
اصن تركوندي!
تابی دمت گرم
دیگه آخر خودشیفتگی بود!سینمای ما هر چه قدر هم به قول شما سقفش کوتاه باشد بال های شما انقدر کوچک است که به سقف آن عمرا نخواهید رسید.
بابت نداشتن گلزار,به سینما تسلیت می گی!؟جل الخالق!!!!!
اااااااااااعتماد بههههههه نفست منو کشته،،،،،،،،،،،،واقعا مردم چرا بعضی فیلمارو میرن میبینن؟؟؟؟!!!!
مخالفم,حرفشون کاملا درسته,کله سینما تو تسخیر چندنفر ادمه که حاضرن برا حفظ منافعشون کسیو که باهاشون هم راستا نیست به راحتی حذف کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
تکلیف ما رو مشخص کن. مخالفی یا موافق؟
خخ
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
ایشون هم با طبقه پایین کار دارن
:دی
سینمائی که عامه پسند نیست وفقط طیف خاصی از جامعه را بسوی خود می کشاند و وجه غالب آن فاقد جنبه های آموزنده و یا مبین واقعیات اجتماعی است . در واقع سینمائی است که بسیاری از محصولات آن فانتزی (امروزی)بوده و از آثار هنری کمتری برخوردار است(البته در این بین آثار قابل اعتنا همانند سوزن در کاهدانی گم هستند) . سینمایی که در عین توجه به نیات منفعت طلبانه که بایستی اولویت آخر تولید محصول باشد و تعهد اجزای سازنده ی فیلم در نمایش واقعیات و جهت دهی اجتماعی بایستی آنرا به یک اثر هنری ماندگار تبدیل نماید - از سازندگی برخوردار نیست و بنظر می آید بیشتر به یک بازار بورس شبیه است تا یک نهاد هنری که می تواند تاثیرگذاری فراوانی بر آگاهی اجتماعی – تغییر ابعاد مختلف فرهنگ عمومی و دور نمای آینده ی یک ملت و ...... داشته باشد .
شاکر دوست بازیگر توانمندی است.به هر حال در حال حاضر یکی از ستاره های سینمای مااست ولی بی کیفیت بودن سطح سینما را گردن بازیگر نیاندازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
بی زحمت خانم شاکردوست یه رزومه برای هالیوود بفرست روی ما رو کم کن بالیوود هم قبوله اصلا میدونی چیه سینمای افغانستان هم بری قبوله فقط برو...
ناشناس
| - |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
بازیگر توانمند؟؟؟؟؟؟
یه لنز قهوه ای بگو بذاره تو چشماش بعد ببین چقدر هنر داره و کی نگاش می کنه؟؟؟؟
اگه من اعتماد به نفس اینو داشتم با دمپایی ابری یه تنه فلسطین رو آزاد کرده بودم!
پاسخ ها
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
هوشنگ جون خوب گفتی داداش
باید مستقیم اسمشم میاوردید؟ من زیاد اهل سینما نیستم دلیلشم فیلمایی هست که به درد جامعه نمیخورند. هروقت میرفتیم دانشگاه شب تو اتوبوس مجبوری برا وقت گذرونی میدیدم. چی میشد تو سینما آدمای واقعی، چهره بدون نقاب و گریم، بدون متن و فیلمنامه و بازی های تصنعی بود. دریغ از اندکی سادگی، خوبی بدون منت، اخلاق خوب، چهره ی واقعی و ...
البته این وسط حتما برخی هستند اما من شاید سعادت نداشتم.
تابناک دست درد نکنه واسه این مطلب. درد چندین ساله سینمای ایران را گفتید
پرویز پرستویی و استاد انتظامی و علی نصیریان و حتی شهاب حسینی و..... سفیران بازیگری ایران هستند نه بعضی از دوستان که دچار خود بزرگ بینی شدید شده اند. خانم بازیگر اگه یه دقیقه مث خانم نگار جواهریان در نقش حوض نقاشی یا طلا و مس بازی کنی بعد این سینما را کوچکتر از استعداد شگرف خود ببین
ایشون نه تنها بازیگر حرفه ای نیستند ، به دنبال خلق هنر هم نیستند . آیا این خانم نمی دانند آقای فرهادی در همین سینما افتخاری به بزرگی اسکار رو برای خودشون و سینمای کشورشون به ارمغان آوردند ؟
یه دو تا نوشابه هم واسه خودت باز می کردی!
البته این را باید اضافه کنید که حضور امثال شاکردوست آفت به شمار نمی روند. بلکه به قول شما عامه پسند هستند. در هالیوود هم اینگونه افراد و فیلم ها هستند
دمت گرم تابناک
بالاخره بعد از مدتی ما یه نوشته ی با حال از شما دیدیم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
نوشته های تابناک همه زیبا و خواندنی و متفاوت هستند.
خيلي وقت بود متن باحال نخونده بودم ممنون. البته نبايد از دايره انصاف خارج شد. ولي تحليل خوبي بود.
بعد از 3 دهه درخشان سینمای ایران در عرصه معرفی بازیگرانی چون انتظامی، نصیریان، تسلیمی، معصومی،مشایخی، کشاورز، فنی زاده، والی، رشیدی،عبدی،معتمد آریا، هاشمی، آدینه،پرستویی، وثوقی،نقشینه،خیر آبادی،خیر اندیش،حاتمی،شکیبایی،فرهی،فرخ نژاد،شیخی، پسیانی،کیانیان ووو این خانم میگوید سقف سینما و بازیگری در ایران کوتاه است!! از نیمه دوم دهه 80 بدتر از زمان فیلمهای کافه ای و آبگوشتی به این هنرپیشه های از خوذ راضی و بی هنر مجال چنین عرض انذام هایی داده شد. با دم فرهادی گرم که یک تنه این چند سال آبروداری کرد.
بابا چرا شما دوست دارید هر صدایی رو خفه کنید. این خانمم دلش خواسته یه حرفی بزنه خب بزنه. حالا مگه با حرف ایشون الان سینمای ایران نابود یا احیا میشه. بگذارید همه حرفشونو بزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
شما خونت رو کثیف نکن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
این خفه کردن نیست، جواب حرف بی حساب رو دادنه
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
کسی مخالف نظر دادن ایشون نیست! وهمین که اای هنرمند!نظرشونومیدن معنیش اینه که به راحتی میشه نظر داد. اما به نظر میاد این آقای ناشناس از نظر مردم ناراحتند!آقای ناشناس بگذارید مردم نظرشونو بدن!!همونطوری که که این خانم نظرشونو میدن!!
این سینما تا قبل از اومدن این بچه مایه دارای چشم آبی امثال پرویز پرستویی، مجید مظفری و ... دیگه رو تربیت کرده بود که واقعا جاشون خالیه.
همین فیلم های دختر پسری بی موضوع باعث ضعف سینمای ایران و شکوفایی امثال این بازیگرها شده.
درود بر اصغر فرهادی ها ... و کیارستمی ها که با ساخت فیلم های پرمحتوا راه هنر و سینمای حرفه ای رو پیش گرفتند و برای سینمای ایران افتخار کسب کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
اصغر فرهادی ها و کیارستمی ها بودند که چهره کشور مخروبه از ایران ساختند، نمی خواهم بگم آباده ولی از ایران مایه گذاشتند تا خودشون بالا برن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
با ناشناس موافقم.تا زمانی که ما سطحی نگاه کنیم و فقط به اصطلاح لایه ی اول فیلم ها رو ببینیم این ها را افتخار می دانیم.آیا در فیلم سازی فقط تکنیک مهم است؟آیا همین که بازیگر خوب بازی کند کارگردان خوب کارگردانی کند و فیلمبردار خوب فیلمبرداری کند کافی است؟ما چه چیزی را می خواهیم با هنرمان انتقال دهیم؟
متاسفانه آن هالیوودی فهمید باید با هنرش چیکار کند ولی ما نفهمیدیم!
بعضیها هم خیلی مقصرند،اونقدر اینا رو تحویل میگیرن، سرو دست میشکونن واسه عکس و امضاء گرفتن و ...اینا هم هول ورشون داشته!!!!!!!!!!
هنر پيشه خوب و ستاره خيلي كم داريم به خاطره همينه كه كلاه قرمزي بيشترين مخاطب و فروش سالهاي اخير شده
چشم نخوری قناری!
سلام
آقا من هميشه گفتم گلزار اين همه فيلمي كه تا حالا بازي مرده رو به حساب تمرينش هم بزاريم بايد يه چيزي ياد ميگرفت، ولي افسوس كه استعداد نداره...
حق داری عزیزم ...
حق داری الناز جان ...
بلند تر بگو . بذار صداتو همه بشنون . بذار همه بدونن . بذار اسارتت رو همه بفهمن . اما یه چیز رو هم من میگم تو گوش کن . توقع پایین من و سطح ناچیز معلومات سینمایی من باعث شد که تو بشی سوپر استار . منی که در تو دوره جوونی به هر دلیلی از یه الگوی خوب محروم شدم از تو یه ستاره ساخت . وگرنه جای... های تو توی سینما که هیچ توی یه تئاتر مدرسه هم نبود الناز جان . وقتی اکبر عبدی بیکار بشه وقتی داریوش ارجمند خونه نشین بشه و... اونوقته که تو مجال خودنمایی پیدا میکنی .
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
احسنت علی جان - احسنت به این متن زیبا - حرفات به دل میشینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
در نبود پسته خرماخرک حکم اجیل داره
ناشناس
| - |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
ممنونم ازتون علی آقا. دو کلمه حرف حساب
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
گل گفتی داداش . احسنت
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
کاملا موافقم با شما.
درد من یه چیزه. یک سوال دارم. سو‍‍پر استار به بازیگرانی می گویند که در سطح جهانی شناخته شده اند و نه فقط در سطح یک کشور و یا یک شهر.
حتی به بهترین بازیگران کشور که فقط در سطح همان کشور مشهور هستند و جایزه برده اند نمی توان گفت سوپر استار.
چه برسه به الناز جان که در سالن سینما هم چندان شناخته شده نیست. چون بازیگری خاصی نداره.
نویسنده احسنت
احسنت نویسنده
حرف دلمو زدی
الکی الکی میلیاردر شدن والا
سینمای ایران قبل از انقلاب 57 مگر چه بود نیازی به توضیح ندارد که حالا چه باشد. ببنید در سینمای ژاپن چه فیلم هایی ساخته شد به آثار کوبایاشی و کوراساوا در دهه پنجاه نگاه کنید و همزمان با محصولات سینمایی و تلوزیون مبتذل و بی مایه زمان سابق تا حالا.
مخاطب خوبی هم نداریم قبول کنیم.
سینمای فعلی هم تقلیدی است از هالیود در مدل اتومبیل و آرایش و مد مو و گیتار و ویلا شمال و ثروت و تجمل.
تلوزیون هم خشونت و فحاشی در سریال ها و مرز بین نقد یا طنز با توهین و خشونت از میان رفته.
از سوی دیگر به حرف های تازه و منتقدانه هم جواز حضور و اکران داده نمی شود.
در سینمای مقاومت و دفاع مقدس هم، حق شهدا و جانبازان که نور چشم ملت هستند و همگی به آنها مدیون هستیم، به درستی بیان نشد.
آخی خودش کجا ها می بینه

یه وقت نذاری بری...
والله سینمای ایران مرده
عیسی دمی می خواد بیاد زندش کنه
دوتا پسر دختر بزک کرده رو میارن جلو دوربین حرکت می کنن اونا هم جو می گیرتشون فکر می کنن بازیگرن
باید یه سایت خیریه راه اندازی کرد که همه هنر دوستان بیان پول تو صندوقش واریز کنن به صورت اینترنتی
و
این پول رو در اختیار یه کارگردان و نویسنده خیلی خوب قرار بدن و اونا با این پول برن بازیگر بیارن برامون بازی کنن
قربون همگی
به عشق وطن
من نقش های این خانومو بهتر از خودش بازی می کنم. به شرافتم قسم. لازم به ذکر است این جانب مرد تشریف دارم. بابا عقاب، سیمرغ ، بابا اف 14 ، بابا فانتوم ،قاهر، بابا پهباد آمریکایی.....
تابى با اين مطلبت تا حد زيادى مخالفم
شاکردوست؟ والله منم در حسرتشم!
خدا را شکر در مملکتی زندگی می کنیم که زنانش زیبا و خوب هستن وگرنه مردم را وادار می کردی برات هر روز بیان دست بوسی!
این بازار مکاره غرور خریداری بین اکثریت مردم ندارد.پس جمعش کن
كلاه قرمزي با چند تا كاركتر پارچه اي از همه فيلم وسريالاي بعد انقلاب بهتر و جذابتره !!
زنده باد فاميل دور و پسر عمه هوووووووووو
یکی بیاد منو بگیره!!!
لامصب ها، كاري نكنيد گنجشك از قفس بپره. البته مطمئنا سينماي ما چند روزي براي فقدانش عزا ميگيره.
بيچاره هما روستا، پرستويي، معتمدآريا و مهين شهابي و ...
به قول استاد حسین پناهی : مهم نیست دراطرافت چندنفر ایستاده باشندمهم اینکه ازاینها چندتاشون آدم هستند
با متن کاملا موافقم ولی:

۱)‌ وقتی رمق کار کردن رو از امثال بیضایی، کیمیایی، پناهی، فرمان آرا و ... می‌گیرن، و هرچی فیلنامه سنگینه حذف می‌کنن، امثال ایشون میان روی کار. سانسور و حذف تنها دلیلیه که این دوستان به این موقعیت رسیدن.

۲)‌ کاش یه اشاره هم می‌کردین که خوش قیافه بودن ربطی به بحث شما نداره. قطعا اگه کسی توامان دانش و استعداد بازیگری رو داشته باشه خوش چهره بودن به کارش کمک می‌کنه.
گل گفتی تابی جون ....
ممنون از نویسنده عزیز. مدتهاست همه به به وچه چه میکنند در حالیکه سیاهی از در و دیوار جامعه می بارد. درود بر آنان که در د را مبینند و میفهمند و شجاعت بیان آن را دارند
هنرپیشگی فقط به زیبائی و جذابیت نیست کمی هم به اشراف بر امور اجتماعی بستگی دارد درود بر شرف سرکار خانم (پگاه آهنگرانی) شرف هنر ایران زمین
چقدر بعضیا از توهین و خورد کردن دیگران کیف می کنن عذر می خوام مقاله کمی سادیستی! بود
این جریان سینمای عقب افتاده که به چند متلک دو پهلو وسخیف وبینی های عمل کرده ومحرکهای پیش پا افتاده بسنده می کند از دوران اقای مهاجرانی شروع شده وسینمای ایران را تنزل داده من که سالهاست سینما نمی روم چندباری هم که به اجبار در قطار واتوبوس ناچار به تماشای فیلمهای سینما شدم بسیار تاسف خوردم که چقدر سینمای ما عقب مانده وحتی از فیلمهای هندی هم پایین تر است .
واي، واااي. تو رو خدا نرو اي شاكردوست! سينماي ما رو تنها مگذار اي نهايت هنر!
من مي ترسم، من ميترسم.
اگرم رفتي مواظب باش يه وقت نچاي، نامه هم بده.
زنده باد آقای کلاه قرمزی بی ادعا...
چه عجب بالاخره یک خبری هم دیدیم که الکی از این دسته تعریف نکند و برایشان به به و چه چه نکرده باشد
امثال شاكردوست و گلزار طوري بازي ميكنند كه معلومه جلوي دوربين نقش بازي ميكنند و اصلا نمي توانند مخاطب را به عمق فيلم ببرند كه گويي با يك واقعيت طرفيم نه يك فيلم سينمايي.
nevisandeh aziz shire madaret halet basheh , vagean motaasefam baraye amsale shaker dost o zeyghami , vagean esme khodeshon ro mizaran bazigar , jaye basi taasof
اي ول تابناك جون عزيز خوب اومدي اين تيكه رو ان شا الله با رو ي كار آمدن دولت جناب آقاي روحاني عزيز و گذاردن افراد بالياقت بر معاونت سينمايي كشور مشكلات سينمايي ايران حل بشه ............. اصلا منظورم آقا جواد نبودا هه هه هه
اگه هنرمندی مثل پرویز پرستویی، یا عزت الله انتظامی یا رضا کیانیان این حرفها رو می زدند، قابل تأمل بود، اما این خانم که فقط و فقط بخاطر ظاهرش هنرپیشه شده چی می گه؟؟؟؟
درمان این درد سینما فقط خصوصی سازیست. اگر روزی تهیه کننده ای بداند باید فقط از جیب خودش هزینه کند آیا دلش می آید ارقام میلیاردی را خرج این نادوستان کند؟ بیچاره ملت که از پول نفت و مالیاتشان باید جیب بازیگران و بازیکنان سینما و فوتبال را بدهند
اعتماد به نفست تو حلقم

یاد استاد شکیبایی به خیر
متن خیلی جالب و تامل برانگیزی بود.
بسیار ممنون
واقعا آدمهاي كوتاه نظري هستيد با اين متن مزخرفتون . به همين چيزا گير ميديد كه ديگه هزاردستان ، امام علي و فيلمها و سريالهاي زيبا نميتونيم درست كنيم و فيلمهاي عهد تيركمون كره و چين و ... پخش ميكنيم .
خیلی خوب بود تابناک...مستقیم و رک...عااااالی!
شکایت از چه کنم کانچه می رود به سرم
گناه جهل من و جرم اشتباه من است
از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
هان ؟"
سینمای ما جای بزرگانی مثه لیلا حاتمی هستش که از یک خانواده ی اصیل ایرانیه، خانمی که وقار و متانت و زیبایی ش حقیقیه، خانمی که دوستدارانش اونو به خاطر ارزشهای باطنیش میخوان نه بینی عمل کرده و چشمای رنگی و عشوه و ناز مسخره اش
واقعا متاسفم برای سینمایی که جای افرادی مثه گلزار و ضیغمی و شاکردوسته...
افرادی که حتی پوشش اونها کاملا از فرهنگ ایرانی دوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
100 درصد موافقم به عنوان يك خانم
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
احسنت...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
البته بهتره لیلا حاتمی را مثال نزنی چون جای بحث داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
با لیلا حاتمی موافق نیستم چون صدقه سر پدر مرحومش معروف شد نه بخاطر بازی خوبش. ایشان یک بازیگر درجه 2 هستش
خیلی معذرت

باور کنید کسانی که سینما میرن واسه این فیلما به خاطر محتوای فیلم و بازیگری این خانم و اون آقا نمی رن

کافی شاپها خیلی گرون در میاد و وقتشم محدوده اما تو سینما یه عالم میشه گپ زد

البته اگه اونوقت فیلمه درست و حسابی باشه دیگه نمیشه گپ زد به همین خاطرم مخاطباش کمتره
البته مطرح شدن این مصاحبه ها در سایتها یا رسانه های معتبر هم به نوعی مطرح کردن اینها و بزرگتر کردنشونه. نباید به بازیگرا یا بعضی ورزشکارا( تکرار میکنم بعضی) که با شرایط همین مملکت به نون ونوایی رسیدند و حالا هیچ کسو قبول ندارنداینقدر بها داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
کاملا موافقم به نظر من هم شاید منظور خودش از این حرفها هم همین بوده که به این وسیله خودش رو زورکی مطرح کنه! همین صفحه رو ببینین...
خیلی با مزه بود کلی خندیدم ولی فکر می کنم مثال مصطفی زمانی مثال خیلی جالبی نبود.
آخه به این خانم بفرمایین یکی از پرواز صحبت می کنه که بالی داشته باشه و مفهوم پرواز رو بدونه
اگه فکر می کنید که چون صورتی دارید پس زیبا نقش بازی می کنید ، بدونید که امثال گوهر خیر اندیش و فاطمه معتمد آریا وگلاب آدینه و رویا تیموریان و...نقش آفرینی می کنند.
کاش این بنده خدا یکی دوتا بازی های خانم نگار جواهریان رو ببینه شاید برداشت بهتری راجع به سطح بازیگری خودش پیدا کنه.
متاسفم برای نویسنده این متن که هنوز درک نکرده سینما هم یک جور بزینسه و حتی اون فیلمهایی که ادعای دیگه ای جز این دارن.
سینما احتیاج به همه نوع فیلمی داره، حتی فیلمهایی از این دست.
قرار نیست همه فیلمها درس فلسفی بدن یا سنگ ارزش رو به سینه بزنن
هر فیلمی چند شاخص داره که می تونه بیننده رو پای فیلمش بنشونه، مثلا ده نمکی از 4 شاخص یکی رو داره و خوب استفاده کرده.
فیلمهایی از این دست هم همینه/
بازیگری این شخص و امثال و هم نشون داده که برگشت سرمایه نه فقط برای این فیلم بلکه برای بقای سینمای ایران مهمه
فرض کنید این فیلمها نبود و فقط سینماها فیلمهای خاص نشون می دادن به چند روز نکشیده باید همه سینماها تعطیل بشن
درست فکر کنید قبل از اینکه یه ارزش رو تعریف کنید و سر نیزه بزنید و بقیه رو زیر سوال ببرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
اعتراض نويسنده به اظهارات شاكردوست بوده نه به وجود چنين فيلمهايي.
حقیقتی تلخ در سینمایی فاخر
درد دل هنرمندان پیشکسوت
هزار احسنت به این نقد زیبا و بجا
اگه فیلم گذشه فرهادی رو ببینید به اختلاف آرایش هنرپیشه زن این فیلم با فیلمهایی که شاکر دوست و امثالش بازی میکنند پی خواهید برد . در اکثر فیلمهای سینما و تلویزیون ایران آرایش زنان بیشتر زمان برده یا نوشتن فیلمنامه
مقاله بسیار موقر و فاخر ودر عین رک بودن اصول اخلاقی را زیر پا نگذاشته ولی بهر حال حق مطلب ادا شده است. امیدوارم در آینده شاهد چنین برخوردهای فرهنگی و تضاد آرای با حفظ شئونات در کلیه حوزه ها باشیم.
مسلما خانم شاکردوست هم در همان زمره و سلیقه تماشاگرانشان هستندو بهرحال نمیتوان وجود این گروه و سلیقه را انکار کرد ولی از ایشان انتظار میرود که جدای از کلاس پایین و فاقد اعتبار کارشان نگاهی واقع گرایانه به سایر همکارانشان و سطح کاری آنان مانند خانم جواهریان-معتمدآریا-آهنگرانی-و.. انداخته سپس اظهار نظر نمایند.
کاش یک روز یاد بگیریم که انتقاد را با توهین اشتباه نگیریم. اگر می خواهیم دیگران متوجه اشتباهاتشان بشوند زبان فاخر بسیار اثر بخش تر است از این همه توهین و تحقیر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
آفرین به روشن فکریت
دوستان حرص نخورید تا 4-5 سال دیگه با بالا رفتن سنش مثل خیلی های دیگه خودش از صحنه محو میشه، به نحوی که گویی هیچ وقت وجود نداشته. این عاقبت همه ی به اصطلاح بازیگراییه که نون چهرشونو می خورن.
کلا میفرمایند که کسانی مثل مرلین مونرو با وجود ایشون باید بزنن گاراژ!
ایول باید این دست و قلم را بوسید. متاسفانه بازیگرانی همچون آقای پرستویی و داریوش ارجمند در سینما کمرنگ شده اند و بازیگرنماهایی همچون شاکر دوست و ضیغمی و گلزار شدهاند گل سرسبد سینما!!! واقعا باید بحال سینمای ایران خون گریست
واقعا نویسنده هم تیتر درستی برای خبر انتخاب کرده و هم مطلبش عالیه . کو گوش شنوا ؟
به نظرم خیلی تند رفتی نویسنده
این بنده خدا دچار خودشیفتگی شده (که البته طبیعیه) ولی حقش نبود اینجوری بزنیش
همیشه به من میگن چند پهلو حرف میزنی چون سعی میکنم مسائل رو از زوایای گوناگون ببینم
الناز شاکر دوست و گلزار بازیگر هستند ولی ولی خوب مطلق یا بد مطلق نیستن!بازی های خوبی داشتن-بازی های بد هم داشتن
ولی شاید واقعا سقف سینمای ایران کوچیک باشه!کوچیک از این نظر که فیلم ساختن ایدئولوژیک شده و همش باید منطبق با یک نگرش خاص باشه
از طرفی شاید با اوردن افراد و چهره های قوی در همان فیلم های منطبق بر نگرش ها اسلامی بتونیم توی دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم
تا زمانی که شخصی مثل شمقدری رو کار باشه حرفهای خانم شاکردوست کاملا درسته.
متاسفم كه در اين كشور رابطه جاي خيلي از اصول را گرفته است . بسياري از دانشجويان موفق و با استعداد عرصه بازيگري و تئاتر تنها به جرم نداشتن بند پ !!! و خصوصا نداشتن چشمان رنگي و عدم دارايي براي خريد انواع ابزار زيبايي در خانه نشسته اند و برخي از افراد با هزاران رابطه اينگونه اند .. هزاران تاسف
یه اسم شاکردوست و این همه کامنت؟
اینقدر بی انصاف نباشین، نمیشه انتظار داشت بازی شاکردوست مثل اساتید بزرگ بازیگری باشه، ولی تو تیپ و ژانر خودش بازیگر موفقی بوده
سران هالیوود جز به عریانی در ملت های مسلمان راضی نمی شوند ،هدفشان هنر و... نیست ،نمونه اش هم شرکت کردن اولین دختر شایسته ترکیه در زمان آتاتورک است که با همه نازیباییش اول شد ،ونخست وزیر وقت انگلیس گفت هدف ما که حذف پوشش زن مسلمان بوده ،به همین راحتی تحقق پیدا کرده است .
یکی از ملاک هایی که من فیلمیو نبینم اینه که خانم شاکردوست درش بازی کرده باشند :)
خيلي هم عالي
انشاء ا... چهار سال ديگه به جاي مختاباد وارد شوراي شهر مي شي چون اين شورا شما را كم دارد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
به مختاباد چیکار داری ؟مگه اونایی که رفتند چیکار کردن؟
مي بينم كه تابناك رفته تو كار كوبيدن بازيگراي گيشه اي خبريه؟ ديروز بهداد بود امرزو اين خانم .. :)
سلام به نظر من مشکل سینمای ایران این هست که فیلم های سینمایی ایرانی را لازم نیست آدم ببینه می تونه راحت از رادیو هم گوش کنه چون همه فیلم های ایرانی چند تا صحنه بیشتر ندارند. یا تو ماشین نشستند یا سر میز شام یا تو اطاق و فقط حرف می زنند حرف می زنند حرف می زنند.
این مطلب رو قبول ندارم . خانم شاکر دوست هنر پیشه قابلی است و اگر می بینید در نقشهای ضعیفی ظاهر شده به علت ضعف سینمای ایران است که نمی تواند از استعدادهای موجود بازی درخوری بگیرد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
استعداد رو خوب اومدی!
از غصه می میرم وقتی می بینم
جوانان مملکتمون بیشتر از هرچی
سیاه بازی دوست دارند
فرقی هم نمی کنه در وادی سیاست باشه یا در وادی هنر و............
من نگرانشم شديد...
بگيد حتما يه تست اعتماد به نفس بده
سینامای ایران خیلی ام بعدنیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
یه زیرنویس از نظرت میذاشتی ببینیم چی نوشتی!
تابناك عزيز سلام گله دارم هيچ وقت نظر منونميگذاري راستش من اين گفتگوي خانم بازيگررادر سايت ديگر ي خوانده بودم و الان ميبينم حرف دل من تماشاگر وعلاقه مندسينما رازديد اميدوارم روزي برسد كه دوباره شاهد فيلمهايي مثل هامون ومادر باشيم
اتفاقه دقیق حرفهاشو بخونید راست میگه حق داره برا شغل و محیطی که در اونه اظهار نظر کنه
البته و صد البته که در سالهای اخیر دست پخت بزرگانی چون داریوش مهرجویی را هم در سینمایی دم دستی چشیده ایم.
مچکرم آقای نویسنده...بالاخره یک نفر پیدا شد که توی یک مکان رسمی جواب این هنرپیش ههای دست هشتم و به قول خودتون چشم آبی رو بده. کاملا با حرفاتون موافقم اینا میان و میرن همونطور که گلزار ...
اما فقط یک مورد که به مصطفی زمانی اشاره کردید، اگه من برداشت غلط کردم ببخشید اما مصطفی زمانی فرقش با گلزار و امثالش اینه که داره بازیگری رو یاد میگیره و این استعداد رو داره که بازیهای خوب داشته باشه علاوه بر تیپ خوبش. الانم بازیگر تجاری نیست زمانی و خوب بود که اینو اشاره میکردید
وقتی بعضی ها نمی خواهند سینما پیشرفت کنه" تا آخر همینجوری عقب مونده میمونه
وقتی تمام فیلمهای سینما شده دوست دختری وپسری معلومه همه دنبال خوشکلها یند نه بازیگر حیف اسم بازیگر تاچه رسد به هنرمند دریغا از ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی