چرتکه

استان‌هایی که افغان‌ها حاضر نیستند ساکن شوند!

کد خبر: ۱۲۰۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 19 November 2023
تعداد بازدید : 17783
بازدید 229093
دکتر غلامعلی فرجادی، عضو هیات علمی موسسه نیاوران گفت: «تا سال ۹۹ ، ۲.۵ میلیون افغانستانی در ایران داشتیم... دو سوم این افراد کارگران کاملا ساده و غیر ماهر بودند... اکثر افغان‌ها تا قبل از سال ۹۹ در استان‌هایی بودند که بیکاری پایینی داشتند...» اطلاعات جالب این پژوهشگر را می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۹۴
بله افي داره ايران ميگيره
كاش تهراني ها همه تركي خرف بزنند اينها برن خداقل از تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
استانهای عاقل
امیرداداش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
در افغانستان هیچ جنگی نیست، مردم افغانستان به کشور خود بروید و آنجا را آباد کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
باعث عقب ماندگی ایران هستند تمام کارهاییکه اینها انجام میدن ماشینی شده حتی کشاورزی و میوه چینی مغز باید کار کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
این استانها ممنوعه هستند اجازه اقامت داده نمیشه نه این که اینها نروند یادمه چندسال پیش اهواز کلی افغانی داشت مسولین وقت تصمیم گرفتند برخی از استانها را برای اقامت اتباع ممنوعه اعلان کنند که از جمله اهواز هم شامل این استان بود که همه افغانها از اونجا اخراج شدن و با همکاری سازمان ملل همه رو استرالیا پذیرفت و افغانهای مقیم اهواز رفتند استرالیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
شهر که مهاجر دارند صنعت و تولید رونق بیشتری داره این تجربه کشورهای صنتعی است مثل آلمان و امریکا و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
نمیخوام تعریف کنم اما اگر افغانها نبود نظافت تهران به این خوبی نبود و تهران را گند بر میداشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
جناب: بله افي داره ايران ميگيره!؟
کارگر ارزان باعث ارزانی میشه...اگه شک دارید مشکلش به کارگرا ربطی نداره...
حالا فکر کن افی بره از تیرون! اون وخ حالتو میپرسم بابت قیمتا!
چون افی بی افی! کارگر ارزون بی کارگر ارزون!
چرا ما باید اینهمه هزینه کنیم راجع به این قوم مغول کنفرانس و سمینار بذاریم .همه رو بندازین بیرون برن خسته شدیم بخدا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
پس اینهمه ایرانی رفتن کشورهای دیگه چی اوناروهم بندازن بیرون
توتهران میبینم همه سرایدارهاساختمان وکارگرهای
افغان ساختمان ومعدن ونگهبان باغ ونظافتطچی افغان خب ما ایرانی چرا انجام نمیدیم همین که مخالفت کرده حاظری خودت انجام بدی اینکارهارو یا فرزندانتون
به ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
ایرانی ها تمام این کارهایی که گفتید ائم از سرایه داری و غیره را انجام میدهند مسئله منفعت جویی کارفرماست و پرداخت نکردن حق و حقوق و رعایت نکردن شان و کرامت کارگر . حتی اگر برای هرکدام از این مشاغل که گفتید ایرانی پیدا نشود که غیرممکن است بازهم به این معنا نیست که کارفرما اجازه دارد هر مهاجری را با هر وضعیتی که واترد خاک ایران شده و مجوز کار هم ندارد استخدام کند.
کمالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
کلا جمهوری اسلامی عاشق دو گروه است، عربها در درجه اول و افغانها در درجه دوم، خود ایرانیها در درجه دهم.
فقط دوست دارم بخوابم چشامو باز کنم ببینم ۱۴۰۴ شده .تو این دو. سال افغانی ها خوب به مدد بی تفاوتی مسئولان و مرزبانان جولان دادن.
مگه فقط بحث کاره .اصلا ما تفاوت شدید فرهنگی داریم و امنیت ما بخطر افتاده .ی نوجوانی طبق تازه ترین خبرها ربودن بردن افغانستان بعد ۴۵ روز آوردنش ایران .این کشور آیا مرز نداره با افغانستان .بخدا حالمون داره بهم میخوره دیگه
پاسخ ها
Waris najmi
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
بحث کارگر هیچ مشکلی به کشور های درحال رشد ندارد
به نیرو کار همه کشور ها نیاز دارند
جای اینکه شما بروید کار انجام بده برو سرمایه گذاری کن بالای نیرو
یکی از عوامل سرمایه دار شدن داشتن نیروی کارهستش
مریم خانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
جناب نجمی
نیروی کار قاتل نمیخواهیم
برو یک نگاهی به اخبار بنداز که همین نیروی کار در محل استراحت کارگاه بعداز کارشون چه غلطها و زد و خوردهایی که نمیکنند
این تازه در محل کارگاه هستش
در شهر ها و حاشیه شهرها این قوم مغول چهل سال که دارند مزاحمت ایجاد میکنند
ملاردی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
با نظر ریپلای ها موافقم ، مخصوصا این جدیدترها که از روستاهاشون آمدن به شدت با خلق و خوی ایرانی ها تفاوت دارن . من در مسافرخانه قم اصلا" نتونستم با چندتا شون ارتباط بگیرم و حالم ناجورگرفته .شد
خودش هم نمی دونه داره چی بلغور می کنه
از کدوم ده کوره اومدی که فکر میکنی خیلی با فرهنگی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
خیلی زور نزن مهاجر
افغانستانی ها برادران ایرانی ما هستند مردمانی بسیار زحمت کش و صبور که سهم بزرگی در انجام زیر ساخت و اقتصاد ایران داشته آن.
پاسخ ها
رویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
برادران ایرانی؟؟؟ اصلا خودت فهمیدی چی نوشتی!!!؟؟؟؟
ببین افغونی لطفا به عنوان ایرانی نظر نده
ما ایرانی ها اصلا زیر ساخت نمیخوایم برید کشورتون و ما رو با زیر ساخت هامون تنها بذارید
سلمان پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
این کلیشه ها دیگه جواب نمیده . اونا برادران خواهران ما نیستند . ملیونها متجاوز مرزی هستن که از کشورشون فراری هستن و هربار از در بیرون میکنی از پنجره میان تو ، یا از زیره زمین نقب میزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
خدا خیرت بده که کامنت مثبت گذاشتی ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
باعث عقب ماندگی ایران هستند تمام کارهاییکه اینها انجام میدن ماشینی شده حتی کشاورزی و میوه چینی مغز باید کار کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
أره جون خودت کدوم برادر همشون قاتل ومزاحم هستند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
خداحفظت کنه با این برادرات
محمد نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
دمت گرم داداش گلم تمام خستگی رفت
مرد حسابی استان فارس همه بیکار بودن و هستند
سالهاست انسداد مرزها در دستور کار بوده ، ولی اگه سالی ۵۰ کیلومتر انسداد میشد تا حالا مرز شرقی مسدود بود .
واقعا فرهنگ اونا با ماخیلی فرق داره آخه ما چ گناهی کردیم که باید اونارو تحمل کنیم به حرف مردم ایرانم گوش کنین مردم ایران حرفشو به کی باید بزنه کی به داد مردمه ایران میرسه آهای دولت ما خسته ایم ازدست اینا ماراهم دریابید اینارو بریزید بیرونن بسته دیگه. ازیه طرف گرونی از یه طرف بیکاری ما حرف دلمونو کجا ببریم چرا دولت دلش به ما نمیسوزه آخه بسته
افغانی ها کشور و وطن دارن . آب فراوان و خاک حاصلخیز دارن . الان هم که جنگ نیست و ارزش پولشون هر روژ بالاترمیره و بیشترشون طرفدار طاالبان هم که هستن . پس دلیلی نداره ایران بمونن وقتی مردم ایران مخالف حضور آنها هستن . حتی از نظر شرعی هم نماز آنها در ایران صحیح نیست زیرا صاحبخانه راضی نیست
بجای افغانها فلسطینی ها رو جایگزین کنید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اصلاً چرا اجنبی بیاد تو مملکت ما چرا خودمان برای مملکت تون کار نکنیم ایران فقط برای ایرانیان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اونا هم هشت تا هشت تا بچه دارند و هی میزایند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
چند سال بعد شما خیلی نجاد پرست هستی میگی فلسطینی ها او بیرون کنید ویک کشور دیگر رو بیارین این جا
زنده باد بختیاریها که هیچ وقت اجازه افغانی تو شهرشون نداذند
افغانی ها تو ایران کار میکنن اگه برن کی کار میکنه شما فک کنید مثلا تهران افغانیها نباشن کلا شهر میخابه،مردم که کارنمیکنن وعیب وایرادمیدونن کارای افغانها را انجام بدن همه دنبال کاردولتی و واسطه گری که زود به پول وثروت از هر طریقی چه تقلب وکلاهبرداری وغیره
بدون اینکه تجزیه تحلیل کنید نظرمیدید
پاسخ ها
گمنام
| United States of America |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
شما افغانها برید ایرانی ا خودشون کاراشون انجام میدن نگران کار ما نباشین دایه دلسوز تر از مادر نشید...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
داداش اگه عدالت باشه عزیزم چرا ایرانی کار نمیکنه
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
دهه 50 که اونا نبودن این همه ساخت و ساز ، کی انجام میداد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
کارهاییکه افغانیها انجام میدم ماشینی شده حتی میوه چینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
دویست کشور دیگر دنیا چگونه بدون افغانی از عهده اموراتشان برمیان ایران هم مثل ان دویست کشور دیگر. فقط منافع مالی موقتی تعداد بسیار محدودی کارفرما به خطر می افتد هرچند زن و بچه همان کارفرما هم بدون افغانها امنیت و آسایش فیزیکی و روانی بهتری خواهد داشت!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
آخه به افغانی چ مربوط
اینانباشن کارفرماباکارگرایرانی کنارمیاد
انگار تویه خانواده دعوامیشه کسی حق نداره اتیش بندازه
خودمون میدونیم
آدم حسابی میارن توکشور نه بی سرو پاکه
کارگران فضای سبز در شهرداریها بخصوص شهرداری تهران و استان مازندران !!!!!!!چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام:
آقای پژ وهشگر محترم: شما هیچ گونه آماری از بیکاری کارگران بیسواد ایرانی ندارید. صحبتهای شما نیز صرفا" هم جهت با سیاستهای ورود افغانی ها به ایران و شاید فشار نیاوردن به دولت فعلی افغانستان و خروج افغانی ها از ایران می باشد. در ضمن ورود افغانی ها به ایران صرفا" بحث بیکاری نیست می تواند به بحث امنیتی (اجتماعیی و غذایی )باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اگه افغانی ها نباشند اینقدر به مردم فشار نمیاد از همه لحاظ مسکن مواد غذایی و غیره
افغانی‌‌بیندازین بیرون تا مردم خودشون دست به کار نشدن مسعولین به فکر مردم نیستن ‌‌۱۵‌ملیون‌افغانی‌ها‌رو تومملکت همه‌چیز رایگان اختیاراین ها گذاشتین این همه هزینه به خود مردم بدیند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
تو را بخدا فکری کنیم دست به دست هم بدیم اینارو پرتاب کنیم افغانستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
چه‌قدر بی‌انصاف هستید
?برشون گردانید کشورخودشون.
کی قراره اینها را بیرون کنند خدا میدونه.هر جا میری افغانی میبینی حالا مثلا اینجا شمال تهرانه جنوب تهران که بماند
مسولین مملکت که به فکر اختلاس و فرستادن بچه هاشون به اروپا و امریکا هستن کشور مونده بی صاحب و بی درو پیکر
افغان ها را ول کنید،جلو گوجه را بگیرید رفت کیلو ۵۰هزار
اولا دیگه از پیری نمیتونی حرف بزنی....دوما ورودمهاجرین افغانی با جمعیت ده میلیون نفر با خروج سالانه دلار ضرر بسیاری به اقتصاد کشور وارد میکنن ...قاچاق مواد مخدر وووو بیماری های واگیر ووووو...تو وامثال تو وطن فروشانی هستین که فقط منافع اجنبی ها رو درنظر میگیرید....
ایران فقط برای ایرانیان باشه و بس
والا با نظر دوستم موافقم حاضرم کل مردم غزه بیان اینجا ی افعانی نیاد.شرف دفاع از مرزو بوم و غیرت دارن حداقل .اینا هرچی تحقیرشون میکنی انگار نه انگار.
برید دیوار آگهی تهرانی ها استخدامشونو ببینید .تهرانیا پای اینا رو باز کردن به کشور با جا و مکان و سه وعده غذا.تو خوابم نمی‌دیدند همچین وضعیتی
نه نونتون حلاله . نه نمازخونه نه روزه تون هیچکدوم .بخدا ما راضی نیستیم .خود ایرانی تو فقره
اگر اینجور ادامه پیدا کنه و‌افغانی ها از تهران نرن بیرون من میرم به یکی از همین استانها اونجا زندگی میکنیم
افغانی خود خود تحریم برای ما هستن مالیات رو ما می‌دیم عشقش رو این ها میکنن نمونه بارز صف نانوایی اینا برن ایران میشه گلستون
اجاره خونه شغل آرزونی
تحریم های آمریکا در قبال اینا صفره
افغانی باعث هرج ومرج در شهر شده اصلا رحم ومروت ندارن افغانی رفته روستای بندرعباس برا کار زن طرف دیده طلا زیاد داره دستاش قطع کرده یا ی مورد دیگه اینکه پسر ۱۱ ساله کرمانی رو ربوده برده افغانستان بعد از ۵۰ روز از خانواده پول میگیره بعد پسش میاره پسره خودش گفت هر بلای سرم آوردن چرا باید اینجور باشه مطمئن باش ه مسولین میشنوید ما کارگر نخواستیم مگه ایران کم کارگر بیکار بدبخت داره پر ایران افغانیه مسکن گرون شده ما نمیتونیم ی خونه اجاره کنیم چرا اینقدر ظلم
بیا ملارد ، دور میدون صفادشت و سرآسیاب ، گله گله مهاجر وول میخورن ، آب بینی روی آسفالت خالی میکنن . یا ناس تف میکنن رو سنگفرش ....
شما های که میگین افغانی ها بره ایرانی بجاش هر کاری میکنن بابای من هم دقیقا همین نظر رو داشت تو کار خونه سنگ بری ما که اصفهانه تصمیم گرفت هیچ کار گر افغانی رو استخدام نکنه دو ماه کار خونه تعطیل موند چون هیچ ایرانی حاضر نمیشد کار کنه فقط طی دو ماه شش تا کار گر ایرانی از قوم لر عزیز مون پیدا کردیم و تمام در حالی کار خونه کم از کمش به سی تاکار گر نیاز داشت که بعد اون مجبور شد دوباره کارگر افغانی استخدام کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
قطعا اگر حقوق و مزایای متناسب با زحمتشون بدید و شان و کرامت انسانی کارگر رو رعایت بفرمایید متقاضیان بسیاری خواهند آمد اگر بازهم نیامد انوقت با مجوز اداره کار اجازه وارد کردن کارگر خارجی خواهید داشت نه اینکه بروید سرچهارراه تعدادی مهاجر بی هویت غیرقانونی را بیاورید ساکن و شاغل کنید که حق و حقوق همان ها را هم درست درمان نپردازید فردا هزار مشکل برای مردم بومی ان منطقه درست کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
صحبت بر سر آسیب به امنیت و زیرساختهای کلان و بنیادی مملکت هست اینکه شما می خواهی سنگ بریت سود کلانی با استخدام کارگز ارزان داشته باشه مشکل مردم ایران نیست. میتوانید در افغانستان سنگ بری تان را تاسیس نمایید.
خلیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
مشاغل سخت هم اگه نیاز باشه محدود باید باشه . این همه مهاجر تو رستوران ها و سوپرمارکت ها و اصناف عمومی
. و نگهبانی ها دارن کار میکنن که ممنوعه . اونا چی ؟ به صرف محدودی سنگ بری که نمیشه ملیون ملیون بریزن تو دست و پای ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
سنگ بری شما اگر قرار باشد نیروی کار ایرانی نداشته باشد و مزدش برای تبعه بیگانه باشد عملا سودی برای جامعه ایران ندارد و فقط از یارانه های آب و برق و گاز مملکت استفاده می کند و برای مملکت بار آلودگی زیست محیطی و صوتی و امنیتی (از بابت اتباع) دارد پس لطفا سنگ بری تان را به افغانستان منتقل کنید و از برق و آب و گاز قیمت آزاد همانجا استفاده کنید اگر نمی خواهید کارگر ایرانی بگیرید اقلا ضرر نرسانید به مملکتمان.
ناشناس
| France |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
دوست عزیز اصفهانی
فقط خواهش می کنم مراقب خودتون و خانواده تون باشید
شما حقوق درست بدید همون اصفهانی برای کار صف میکشه خیلی ها هستند مثلا دو و نیم میلیون بدن کارگر ارزون بیاد ولی به بعدش فکر نمی کنند که بعدا همین کارگرها دامپینگ می کنند و ایرانی دیگه نه کار خواهد داشت و نه امنیت
برای سود امروز خاک اصفهان رو نفروش اینا جاگیر بشن اقوامشون هم میان
مهرجویی رو باغبون و فامیل باغبون سابقش کشتند
افغانی ها را اخراج کنید برخی از اونها خیلی کثیف هستن دولت چرا برنامه زمانبندی برای خروج اینها تدارک نمی بیند
آقایان مسئول اتباع را یا ساماندهی کنید یااخراج کنید
بقرآن توشهرما (کرمان)دارن زورگیری می کنن ازایرانی ها،بی ناموسی می کنن،دعوا،لات بازی،ساقی گری،قاچاق،و........غیره
من خودم پارسال توایام سالگردشهیدحاج قاسم ازم زورگیری کردن البته باسه ضربه چاقوبه دستم ودوضربه به قفسه ی سینه انم که ریه هام پاره شدن وخون ریزی داخلی داشتم
اگه گوشی منو برده بودن من همنوجا کارم تموم بود
توروخدا به فکرباشین
نیروی انتظامی هم بخاطربی فکری وبی ثابتی شما مسئولین دستش بسته هستش وهمیشه شرمنده مردم هستش
خود ایرانیها تو اروپا و آمریکا هستن چرا حالا که افغانستانیها به ایران پناه آوردن اینجور بی احترامی میکنید،کل سازندگی ایران مدیون افغانهاست،اگر نباشن ایران دهاتی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
کاش شما هم مثل ایرانی های مقیم آمریکا بودید مثل پروفسور فیروز نادری دانشمند ناسا مثل امید کردستانی مدیر هیئت مدیره گوگل مثل بیژن پاکزاد مثل مریم میرزاخانی . کاش از همان فیلترهایی میگذشتید که مهاجرین آمریکا می گذیرند. کاش حتی مثل آقازاده ها و اختلاسگرهای فراری به کانادا پول و سرمایه ای می آوردید! حالا بگذریم از اینکه آمریکا حساسیتهای فرهنگی و محدودئیتهای زیرساختی و زیست محیطی ایران را ندارد.
ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
دهه 40 و 50 که نبودین مردم راحت بودن و شهرها هم سر جای خودش بود
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
به فرض محال که دهات شود ، بدون اجنبی مهاجر و سربار ، خیلی ده خوبی میشود
ناشناس
| France |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
شما توی فرهنگتون به خونه کسی پناه میبرید ادعای اتاق های خونه اش رو میکنید؟ لوله آب خونه رو می شکنید؟ بچه صاحبخونه رو چهل و نه روز گروگان می گیرید؟ توی نمازخونه عمل تروریستی انجام میدید؟
بابا خیلی مدیونتونیم بذارید دستتون رو ببوسیم!
شما گویا دهه پنجاه ایران رو ندیدید ایران همیشه آباد بوده و بناهای بلند میساخته شهر تیسفون رو ایرانی ها ساختند که به اسم ایوان مدائن معروف هست
شما که انقدر بساز هستید چرا کشورتون اون شکلیه؟ بناهای باستانی شهر باستانی دارید اصلا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
بچه پر روی افغانی
دهات اون کشور خراب شده اته اگه اصلا برات مهمه برو‌ کشور خودتو درست کن که ۲۰۰ سال عقبه
مریم خانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اتفاقا من که ساکن تهران هستم از خدامه تهران ده بشه که اگه بشه همه کیف میکنیم بجای ماشین و موتورسیکلت هم فقط و فقط تراموا باشه با دوچرخه با اسب و گاری و درشکه مترو هم اون.زیر
اینجوری خیلی هم بهتره ساختمون بلند هم کمتر ساخته میشه
شما افغانی ها فقط برید ما خودمون تمام شهرها رو تبدیل به دهات های خوشگل میکنیم تا چشمت درآد
همه ما چه ایرانی چه افغانستانی همه مسلمانیم وقتی علما و مراجع میفرمیان که مردم دو کشور برادران دینی هستن چرا یک عده حرف دشمنان اسلامو گوش میکنن،مگر پیامبر مهاجرت نکرد
پاسخ ها
سلامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
برادر دینی سربار و آویزان برادر
دینی دیگر نمیشود و منابع یارانه ای او را غارت نمیکند ، که اگر چنین شود حرف زدن از این برادری ، فقط برای منافع خود است.. به درک که حقوق برادر دیگر پایمال شد
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
حق و حقوق مردم و امنیت شان ، ربطی به دشمنان اسلام و برادر دینی نداره .. ماست و توی قیمه میریزی ...برادر اگه دینی باشه مزاحم و مهاجم نمیشه ، وقتی شده این حرفا هم به دل نمی نشینه
ناشناس
| France |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
پیامبر بدون اجازه مردم مدینه به مدینه نرفت
امام حسین به دعوت مردم کوفه به کوفه رفت
شما که انقدر مسلمان هستید چرا به سیره پیامبر و اهل بیت عمل نمی کنید؟
در ضمن آب رو روی سیستان بستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
وقتی هم آب هیرمند رو به روی ایران سوره فتح خوندند انگار فتح المبین کردند
شما افغانی ها چرا هی میگید ما ایران رو ساختیم این همه پل و تونل و سد و اسکله و بندر رو شما بی سوادها ساختید یا مهندسین ایرانی و تکنسینهای ایرانی و جوشکارهای حرفه ای ایرانی؟؟
دشمنان بالقوه ی ایران
مریم خانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
قبلا گفتم و بار دگر میگویم
شما برادران دیگی هستید نه دینی
در یارانه و رزق روزی ایرانی ها شریکید اونم غیر مجاز
مهاجرم به خدا حد و حساب داره. مطمئن باشین اگه از لحاظ ورود ازدواج و زاد و ولد که حالا 90 درصد فقط مختص افاغنه ساکن ایرانه. به همین صورت پیش بره.نهایت تا 10 سال آینده جمعیت ما با افاغنه نصف میشه. دیگه هیچ قدرتی حریف اینا نمیشه. اون وقت ایرانیا میشن فلسطین و افاغنه رژیم غاصب صهیون.حداقل با جرأت میشه گفت 15 الی 20 میلیون افغانی تو ایران داریم
راه دور نرویم ما تافته جدا بافته از دیگر کشورهای منطقه نیستیم حتی اوضاع بدتری داریم . در حوزه برخورد با مهاجر افغان همان برخورد و تعاملی را باید داشته باشیم که ترکمنستان و تاجیکستان و چین و پاکستان و ازبکستان دیگر همسایگانشان دارند ببینید آنها چقدر مهاجر این مدلی دارند ما هم همانقدر نهایتا دو برابر آنها !! دیگر این چه وضعیست درست کرده اید برای مملکت؟! پاکستان با 250 میلیون جمعیتی که دارد تاب آوری یک میلیون مهاجر افغان را نداشت و اخراجشان کرد! تاجیکستان و ازبکستان و چین با آن عظمتش 2 هزار تا از اینها را نپذیرفته اند آخر چیست ویژگی و امتیاز ایران نسبت به مثلا چین که قدرت اقتصادی دنیاست؟ فقط بی قانونی و بی حساب کتابی و هرج و مرج تفاوت ما با بقیه دنیاست
اولا شما که گفتی ایرانی ها میرن اروپا وآمریکا اونا یا سرمایه داران یا تحصیل کرده به نفع اروپا وامریکاست نه مشت افغانی بی سواد و بدون سرمایه اگر هم سرمایه پیدا کرده باشن تو ایران این سرمایه رو بدست دوم آن اون سالها که افغانی نبود خودمون هم خونه می‌ساختیم هم چاه وهم قنات میکندیم کارگران ساخت راه آهن همه ایرانی بودن همچنین ۸ سال دفاع مقدس همه ایرانی بودن که با جان خودشون برا کشورمون دفاع کردن
افغان ها باید برن کشور خودشون اباد کنن وسلام
تو اول فارسیتو خوب کن.نمیتونه حرف بزنه اومده از مشکلات میگیه
بدبخت روزانه داره 70یا80اتوبوس افغانستانی میرن افغانستان شماهاچرااین همه سرصداراه انداختیدوخسته میکنیدخودتونوواقعاتوکامنت هابعضی هاخودکشی میکنن??
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
می رید دوباره برمی گردید طرف دیپورت شده دو روز بعد تو گروه بلاغ در تلگرام که متعلق به افغانستانی هاست نوشته دوبار دیپورت شدم دوباره برگشتم!
ما رو ابله تصور کردید ؟ از در بیرونتون می کنیم ده بار ، یازده بار قاچاقی باز میاین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
آهای نگهبان
رایگان با اتوبوسهای ما میرید تا مرز و دو هفته بعدش با عیال و لشکر بچه هاتون بر میگردید و برای اومدن هم ولایتی هاتون کلی هم تبلیغ میکنید که مغولهای بیشتری بیان ایران
ربطی به بیکاری ندارم.الان شمال کشور از بیکار ی پر است و جوانان بیمارش برای کار به حاشیه تهران آمدند..اما یه نکته.کردها اجازه ورود افغانها را نمی دهند.
حرفهای خوبی زد چون درد مردم را نشناخته
سریع همه افغانی هارو خارج کنید من که خودم تو بازار بزرگ هرچی افغانی هست چک کش میکنم باج نمیدم. آدم های کثیف
لعنت برهر چی افغانی، اینا مارا به خاک سیاه نشاندند مارا بیکار کردند الان ۱۵ سال است جای من را گرفتند سر کارم.
مشهد پرشده حتی چند تا روستا منطقه فردوسی درست کردن اینها داخل شهر هم پره آینها را بفرستید برن آگه نمیتونند تا مردم خودشان دست بکار بشن
مرگ بر افغانی ها که ایران را به لجن کشیدند
تابی اینهمه نظر میدیم فایده ای داره یه کاری کن جون مادرت اینا برن
افغانی ها نه پرچم حالشونه نه خاک نه مرز نه وطن وگرنه می موندند و اونجا رو آباد میکردند
امیدوارم بحق فاطمه زهرا زودتر برن کشورشون
امنیت بشدن پایین اومده از دست اینا
ایران شده محل جولان این قوم مغول
پاسخ ها
شاه ولی فلک
| Germany |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
این همه دعوا برای چه برادر عزیز مرز تو ببند ما که با پهپاد
نیومدیم این همه ادعای مگر توان بستن چند کیلومتر مرز را ندارید؟
مرگ بر کارفرمایانی که بخاطر ندادن پول بیمه و دادن دستمزد کمتر به کارگرایرانی، به کارگر افغانی شغل میده
سلام دوستان موافق و مخالف حضور افغانها درایران
حضور این چنینی قطعا درست نیست اما حضور قانونی شون
برای کشور مفید وبه صرفه است
این سایت تابناک هم فقط فقط اختلاف میدازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
خخخخخخ
چرا؟
اتفاقا خوبه دق دلی مون از قوم مزاحم خالی میشه
فقرفرهنگی وعقب مانده گی رومانی متوجه میشی کامنت هاروبخوانی۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
با افتخار عقب مونده هستم
اجازه نمیدم افغانی بیاد به صورت میلیونی هموطنم رو بیکار کنه
اینجا سوییس نیست ایرانه وسط خاورمیانه
افغانی پیشرفته برو یک کشور دیگه که عقب مونده نباشه
مگه ما اقتصاد چندم دنیا هستیم که 15 میلیونی ریختید تو کشور ما؟ از جون ما چی میخواهید پیشرفته ها؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
خصوصا کامنت تو که بلد نیستی چه طوری بنویسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
کار عیب نیست اما از کشور نمیدونم چند میلیونی تون خداییش چند نفرتون تخصص درست و حسابی دارید؟
امیر
| Germany |
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
افغانستان ۴۰ ساله که جنگه.. میخواستی تخصص از کجا بگیرند. کاش مقابل شوروی از مجاهدین حمایت نمیکردید به درک تحت سلطه شوروی امنیت میماند یا از طالبان مقابل غرب حمایت نمیکردید و افغانها تا الان اکثرشان برگشته بودند
افغان ها گستاخ و پر رو شدند همه شون طلبکارند اکثرا غیر مجاز و بی سواد و کم شعور
بندرت آدم فهمیده و با سواد دارند
چندین سال پیش یه افغانی سرایدار یه خونه باغ در نیاوران بود این جانی خطرناک زنها رو گول میزد و به یه بهانه ای میبر داخل حیاط اونجا خفه میکرد تجاوز میکرد. و مینداخت توی چاه هفت جنازه رو پلیس از داخل چاه کشید بیرون اونم اعدام کرد
اینم سرایدار افغان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
بله دقیقا روزنامه حوادث یادمه در موردش نوشته بود اسمش هم نظیر ازبک بود و از اقوام شمال افغانستان. برعکس انچه هزاره ها و ازبکها و تاجیکهای افغانستان می گویند جنایتها فقط هم مختص پشتونها نیست
بعضی از دخترهای افغان با بزک و آرایش غلیظ و حلقه به لب و نگین به دماغ راه میافتند تو خیابانها برای گول زدن پسرهای ایرانی
آقایون ایرانی حواستون باشه گول نخورید لطفا
بعدشم وقتی به افغانی هم‌ میگی دخترهای افغان این حرکات رو انجام میدن اگر طرف سنی باشه میگه دختر شیعه ها اینجورین!!! اگر شیعه باشه میگن اونا سنی هستند !!! آقا چه ربطی داره به شیعه و‌سنی؟!! حرکت ، حرکت زشتیه که اینهمه بزک دوزک کنند !!! اینا اصلا اتحاد و همبستگی ندارند هی میگن هزاره ها خوب نیستند اون یکی میگه پشتون ها بد هستند اون یکی شون میگه تاجیک ها فلانند !!! خودشون با خودشون دشمنند بعد بیان با ما خوب باشند؟؟ نه خیر اینا فقط میخوان شیره ایران رو بمکند و اختلافات قومی فراوانی بینشون هست بشدت بهم کینه دارند و تا این اخلاق رو‌کنار نذارند همینطور در ایران و‌بقیه جاها ول و ویلون خواهند بود
باهم متحد بشید برید کشورتون رو بسازید
ملاک باید مهارت باشد نه ملیت در کشورهای پیشرفته اگر کسی در حرفه و شغلی از افراد کشور خودشان ماهرتر باشد انتخاب می شود مانند پزشکان و متخصصان ایرانی که در بهترین بیمارستان های آلمانی و اروپایی و آمریکا و یا در ناسا کار می کنند و بر هیچ کس پوشیده نیست که ملاک برای آنها شایسته سالاری است ،اگر در بین افغانی ها هم شایسته تر از ایرانی باشد و از تجربیات آنها استفاده شود کار درستی است اما متاسفانه در کارهای از آنها استفاده می شود که کمتر از کارگر ایرانی حقوق بگیرند و بیمه هم نشوند که خود این موضوع هم ظلمی است که نسبت به این عزیزان می‌شود و سود حرامی است که به جیب بعضی از کارفرمایان سود جو میرود و باعث بیکاری جوانان ایرانی می‌شود و موجب ناراحتی مردم ایران از افغانی ها می‌گردد در صورتی که این گناه را به گردن کارگران افغانی انداختن اشتباه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
خیر ملاک و اولویت اول شهروندیست مگر در مشاغل حساس که قصران در آنها موجب خسارت شدید است مثل جراحی -خلبانی -مهندسی های خاص و از ایندست مشاغل حال آنکه ما میدانیم مهاجرین افغان ما از چنین قشری نیستند! در مورد مشاغل عام اولویت با شهروندان یک مملکت است که حق مالکیتی و حاکمیتی بر آب و خاک و قلمروشان دارند این مختص تمام کره زمین است ( به جز ایران) و در مورد این مشاغل در صورت نیاز مازاد کارگر خارجی می تواند استخدام شود انهم پس از گذر از فیلترهای خاص خودش
اگر آلمان مهاجر پذیر است مهجری را میپذیرد که دارای علم و دانش و مهارت باشند. ضمنآ یکسال قرنطینه میشود در کلاسهای آموزشی پذیرفته میشوند. اما ایران هرچه افغانی بی سواد و بی سباط هستند وارد کشور میشوند و بدون قرنطینه و اگاهی روانه شهرها میشوند و باعث هنجار شکنی قتل قاچاق دزدی میشوند. واقعآ کشور بی صاحبه. هیچ امنیتی از دست این افغانیها نیست. باید مسولین به حرف مردم ونظر مردم توجه کنند. چون مردمند که این فاجعه را لمس می کنند. مسولین در بهترین نقطه های کشور و با حقوقهای بالا زندگی می کنند و این فاجعه ها شامل حالشان نمیشود.
متاسفانه موضوع غزه باعث شده مسئولین کمتر به خطر بالقوه افغانها توجه کنند
هموطنان عزیز با نوشتن توی اینترنت هیچ اتفاقی نمیفته.خود ما مردم باید دست بکار بشیم.کافیه مردم هر شهر دست بدست هم بدن اینها را بیرون کنند.هر کسی هم به اینها کار و محل خواب میده را ادب کنند تا دیگه از این غلطها نکنه
مشکل این است ، ما افغانها را وارد کشور کردیم، حالا با حضور آنها ، عرضه کالا و خدمات تغییر نکرد، اما تقاضا برای کالا و خدمات افزایش پیدا کرده است ، باید افغانی ها هر چه سریعتر کشور ایران را ترک کنند، و به کشور خودشان بروند.
افغانستان ها باید کار کنند ایرانیا نظریه بدهد برای نوشته های الکی
افغانستان ها باید کار کنند ایرانیا نظریه بدهد برای نوشته های الکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
اتفاقا شروع کردیم یکی یکی به حسابتان می رسیم بزودی وقت تو هم می رسه
تورو به امام زمان این افاغنه را بیرون کنید تو گرگان همه جوانان ایرانی بیکار شدند
سلام‌ اگه کسی کار کن باشه امکان نداره کسی بتونه جاشو بگیره مطمعن باش اگه اینها نباشن ما به مشکل بر میخوریم کی میره ۳۰ متر زیر زمین چاه بکنه لجن بار بار بکنه ولی باید از فیلتر رد بشن و ادمهای سالم رو اجازه ورود بدن .چنانچه برن باعث تورم میشه کشور خدمات وحشتناک گرون میشه و بی کیفیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
متاسفانه مسئولان هم از این تئوری های اقتصادی آبگوشتی زیاد میدن که حاصل کار مملکتمان چنین شده. هر چیزی بها و ارزشی دارد سبک زندگی افغانها طوری است که مخل جامعه پایین و متوسط ایرانیست چون بصورت دسته جمعی خانه کرایه می کنند و مفت کار می کنند. این اختلال در روند کارگر و کارفرمای طبیعی جامعه ایرانی ایجاد میکند. خانواده های ایرانی نمی توانند به سبک افغانهای چند ده نفری در یک خانه ساکن شوند و هزینه هایشان را بشکنند.
سریع همه شون برن گم شن آدمهایی که نه بهداشت دارن نه فرهنگ نه سواد مملکت مارا به گند کشیدن
خیلی بیسوادی
از نظر من همه باید به کارگرانی کار بدیم که مجوز دارند و سالانه هزینه زیادی بابت اقامت به ایران میدهند
واقعآ کرمانشاهیا مرد هستند به راه نمیدن، مثل ما بی تاسب نیستن، در کرمانشاه شنیدم افغانها رومیکشن???
پاسخ ها
ننه نقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
ننه یه خرده املا کار کن
تعصب ات رو فربون ننه
استان های چهارمحال بختیاری خوزستان یاسوج لرستان افغانی ندارند
مردم دلاور وقهرمان ایران برای نجات میهن خود قیام ودست بکار شوید، دولت کاری انجام نمی‌دهد، خودمان باید کشورمان را از اشغال بيگانگان افاغنه آزاد سازیم.
لطف نموده مرزتان را ببندید تا این همه کنایه گفته افغانستانی ها از فضا که نمی‌آیند مرز را ببندید بعد می فهمید روز چند میلیارد تومان تاوان می کنید در نبود افغانستانی ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
تاوان میکنیم؟ نه بابا؟ بعد میگن فرهنگ و زبان مشترک !!! حرف زدن هم که یلد نیستید
اولا تاوان را میدهند
شما افغونی ها مگه همه تون از مرز با سلام صلوات میاین؟ بچه. پر رو
شماها از در و دیوار و دزدکی و قاچاقی میایید اگر چندبار بهتون شلیک میشد. حالا زبونت چهل متر نبود
افغان ها بی غیرت ومال مفت خورن سفره ی حاضر وآماده می خوان به فکر تحقیر شدن ومال مردم نیستن فقط سوء استفاده از مال دیگران می کنند
بچه ها توجه داشته باشین این استان‌ها نیستن که انتخاب میکنن افغانها بیان یا نیان ..این افغانها هستن که انتخاب میکنن کجا برن ..جاهایی میرن که دو زبانه نباشن .شرایط فصلیشون هم خیلی گرم یا سرد نباشه تا بتونن تمام وقت کار کنن .اشتباه نکنین..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
بله خوشبختانه این شهرها و مناطق که عمدتا مناطق آذری و کرد و لر نشین هستند به واسطه زبان و بافت فرهنگی و قومیشون هم که شده از این بلا فعلا در امان هستن
ایرانی ها هیچ کشوری آدم حساب نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
واقعا خیلی عقده ای هستید بخدا تقصیر مردم ایران نیست که وضع مملکت شما مثل قرون وسطی است و از همه جای دنیا دارن بیرون می اندازنتان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
افغانی لطف کنه بره تبریز ببین باهاش چه جوری رفتار می کنن
تو اروپا تو خارج برو بیبن با ایران چ رفتار می کنه
هموطن گرامی پولداهای ایران مهاجرت میکنند.مگریک کارگرایرانی باخانواده خودبه این راحتی میتواندمهاجرت بکندمعلومه که نه.خوب پولدارهای انهاهم بیایند.چراهرچی گداگشنه دارندگسیل شدند.این گداگشنه هاچه سودی برای اقتادمادارند
ببینید الان. یزد نیاز به نیروهای کار ساده داره کوره های آ جر پزی،کاشی،
،فقط افغانی ها انجام میدن،چه باید کرد،برای کارگری بنایی یزد محلی کارگر نداره،فقط افغانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
از مجرای قانونی بایست جذب شوند اما ترجیح بر اینست که مشاغلی که ایرانی استخدام نمی کنند و به کارگر افغان علاقمندند تشریف ببرند کارگاهشان را در افغانستان تاسیس کنند چون تماما برای مردم و بخصوص مردم بومی آن منطقه استفاده از اتباع غیرقانونی زیاد دارد همین طور ضرر
برای زیست بم و آلودگی و استفاده از منابع برقی و گازی و آبی مملکت در جهت عدم انتفاع مردم آن منطقه و کشور.
جوان وطنی تن ب کارگری نمیده ولی افغانی همت و غیرت داره تا حالا دیدی افغانی گدایی کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
والا اماکن شهرداری آمار داده نود درصد گداهای دستگیر شده در سطح شهر افغانی و درصد بسیار پایینی پاکستانی و ایرانی هستن کودکان بی شمار گدا در سطح شهرهای بزرگ ایران و البته ظاهرا دستفروش و فالفروش اما در اصل گدا را ملاحظه نمی کنی؟
محمد نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
دمت گرم خیلی گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
گدایی ودزدی بدترازاینکه.سرسفره ایرانی نشستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
ادعا که استخون نیست تو گلو گیر کنه درد بکشی**** طبق اظهار شهرداران کشور ،نود درصد گداها بچه های افغان هستن که یا علنی گدایی میکنن یا در قالب چند بسته جوراب شکلات فروختن ، در اصل گدایی
و پول مفت میخان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
واسه همینه لابد افغونستون سوئیسه یا اینهمه گدا تو خیابونها ریشه در همت و غیرت داره ما رو رنگ نکن افغونی ما شما را خوب می شناسیم والله تا حالا یک افغونی محترم و خوب ندیده ام
مریم خانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
بله که دیدیم دخترهاتون هم حتی گدایی میکنند
یه مشت گدای مزاحم
ضمنا اگه غیرت داشتید رو وطن و آب و‌خاک تون داشتید
سلام دوستان منم مخالف مردم خوب افعانستان نیستم درایران ولی وقتی هموطنان عزیزم نمیخوام بایدبروندالویت بامردم خودم
سلام ، مسئولین محترم لطفا هر چه سریعتر این افغانستانی رو دیپورت کنید ملت ایران دیگه. تاب و توان شنیدن دزدی تجاوز وقتل های این موش‌های کثیف را ندارند سر این موضوع مثل بقیه کشورها که دولتمردانی دل مردمشون شاد می‌کنند شما هم شاد کنید،آب رودخانه رو بر روی هم وطنهای عزیز سیستانیمون بستن این کفایت نکرد!!! آقا ما خواهر وبرادر همسایه نمیخوایم هیچ کشور همسایه ای....
واقعا برای آن دسته که بی خود به نژادی توهین می کنند متاسفم .
شما دم از انسانیت زدید.
پس بگو این جمله را بارها و بارها
لعنت ربنا و رسولش بر شیطانی ملعون.
لعنت ربنا و رسولش بر ابلیس ملعون.
خداوند در همه آیین ها گفته من به انسان ها به عمل صالح ایمان و تقوا نگاه می کنم.
جامعه درست می‌شود که خودی مردمان جامعه درست و انسان شود.
و اگر نه هر حیوانی قلمروی دارد حتا مورچه ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
تا وقتی بی رضایت مردم ، به کشوری وارد و سربارشان میشوید، توقع احترام عجیب است
هیچ کاری نمیمونه اگه اینا برن ادم یه فکری میکنه
من یه بنا تا حال بیکار نشدم ولی از مدتی ۱۵ تا افغانی ریختن تو یه شهر کوچک زیر قیمت کار میکنن همش سر کارن من یک ماهه بیکارم اگه نباشن میان طرف ما واقیتی خودم میبیینم شهرای دیگه نمیدونم غریب پرستن خو
باید برن
جای تعجب است که میبینینیم تمام اتباع افغانی در کارخانه ها مزارع وحفر زیر ساختهای شهری، رفتگری، ماشینهای حمل زباله وهزاران کار دیگر که ما ایرانیها ابدا حاضر به انجام ان نیستیم با اندک حقوق بدون پاداش ومزایا با صداقت کار میکنند و ما تحت تاثیر هدایت نرم دستگاههای تبلیعاتی غرب ومزدوران داخلی آنها که نابودی اقتصاد نیم بند ایران را نشانه رفته اندبه جماعت اکثرا نجیب ،زحمتکش هم دین وهم فرهنگ حمله میکنیم ولحظه ای به تبعات جبران ناپذیر اقتصادی بالقوه عدم وجود آنها فکر نمی کنیم
من خودم دو تا کار گر افغان دارم تا به حال صد تا ایرانی اومدن کار کردن بعد از چند روز یا خودشون رفتن یا بیرونشون کردم چون کار نمیکنن با اینکه حقوق خوب میدم ماهانه 15میلیون به استاکار ولی متاسفانه فقط دنبال پیچوندن هستن ما خودمون به خودم زلم میکنیم اگه کارگر ایرانی دروست کار کنه صد در صد حاضرین بیشتر حقوق بدیم ولی افغانی نگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
این کامنت های این فرمی غالبا توسط اتباع گذاشته می شود دقت کنید حتی ظلم رو زلم نوشته! اینها سعی دارند همچنین خزعبلی رو القا کنن که کارگر ایرانی کار نمیکنه و اینها کار می کنند و دست و چشم پاک هستند!!! متأسفانه چون تقریباً همزبان هستیم در مجازی به راحتی از این ک
مملکت ما مگه در و پیکر نداره که هر پاپتی به راحتی وارد کشور میشه و خونه اجاره میکنه و برا خودش بدون پاسپورت و ویزا زندگی میکنه و حتی کار هم میکنه و شغل پیدا میکنه، مملکت صاحب نداره.
پاسخ ها
رادسرشت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
این جا ، از اون چیزی که تا به حال هم فکر میکردیم، خیلی خیلی بی در
پیکر تر بوده . با ادعاهای : (کوچکترین حرکتی را رصد میکنیم) اصلا جور نیست
اگه ایران از طالبان حمایت نکرده بود مطمئنا اکثر افغانها تا الان به افغانستان برگشته بودند
چند روز پیش تو اتوبوس حدود ده نفر افغنی هنگام پیاده شدن فقط کرایه‌ی دونفر رو دادن و راننده داشت دیوونه میشد اینا ذره‌ای فرهنگ و انسانیت ندارند بارها شده در پیاده رو با اینا برخورد کردم دریغ از یک عذر خواهی حتی طلبکارانه نگاهت میکنند گویا ماییم که مزاحم آنهاییم
ایران یک نفر با عرضه میخواد مثل نادرشاه افشار که متاسفانه نداریم ،همه یا غربی اند یا شرقی
خودمون باید دست به کار بشیم بندازیمشون بیرون تمام
کشاورزان ایرانی رو میکنند بیرون و بهشون راه نمید ن
به نظر من اینا هیچ نقشی در پیشرفت کشور ندارن چون که همشون بی سوادن آدم بیسواد چه نقشی تو پیشرفت مملکت می‌تونه داشته باشه درثانی میگن به این کارگران نیاز داریم تو ایران کارگر کمه درحالی که تو کشور بیکاری خیلی بالاست و اینهمه ایرانی هم رفتن تو کشورهای دیگه کار میکنم اوناهم کارگرن دیگه دکترو مهندس نیستن که؟؟؟؟؟؟
خدا نادرشاه رو بیامرزه
حمالی افغانها در ایران فقط باعث عقب ماندگی در دنیا میشه
همه اصفهان پر شده ازافغانی پس این کارگران ایرانی چکار باید بکنند که علاوه برنامنی که براشون ایجاد کردن کاراشون راهم تصاهب کردن دلیلش هم اینه که یخود ارزون کارمیکنن بیشترشون هم مجردن بدون خانواده حاضرن یه خونه خرابه هم بخوابن
خاهشا قبل از برگزاری سمینار یزره تمرین کنید چیزایی ک میخایید بگید
اینجوری پتو پت نکنید بعدش بیا در مورد آینده کشور تصمیم بگیرید
پیمانکارها به خاطر یه دوهزار کمتر اونارو به کار میگیرن ،بعد جوون ایرانی بیکار،تازگی هم امنیت به خطر افتاده،نمونه اش تو بوشهر وخوزستان
سلام باعرض ادب ودرود به شما مسولین. قدیما یک بنده خدای بود ادم مومن وباخدا ولی گشنه بود فردی میرسه بهش میگه اگر ایمان نتا بدی من بهت غذا میدم فرد گشنه قبول میکنه. فرد گشنه وقتی غذا را میخوره دست به سوی اسمان میکنه ومیگه خداروشکر تازه ایمانم امد سرجاش. حالا افغانهای که میان ایران به دلیل گشنگی وفغر وبخاطر اینکه هویتی ونشانه وادرسی در ایران ندارن دست به هرکاری میزنند پیام من به تمام مردم ایران آگاه باشید که روزی از اینکه افغانیها را بیرون نکردید سخت پشیمان میشید
باید این ها بیرون بکند وسلام
همیشه نیمه خالی لیوان رو نگاه نکنید بیشترین سرمایه گذار خارجی تو ایران متعلق به همین افغانی هاست که اگه سرمایه هاشونو ببرن همین ترکیه بهشون تابعیت میده اینا اگه تو ایرانن نه بخاطر حقوق بالای کارگری و رفاه زیاده بلکه چون بیشتر بخاطر همزبانی و هم فرهنگیه که ایران رو مثل کشور خودشون میدونن وگر نه ۵ سال کشور های اروپایی باشن بهشون تابعیت میده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
عجب از آن حرفها بود!! ت رو خدا سرمایه تان را ببرید ترکیه میلیونها افغان در ایران از راه یارانه ایرانی خوری و گدایی و زباله گردی و ضایعات ارتزاق می کنند کدام سرمایه گذاری می تواند این آسیب ها را جبران می کند با عدد و رقم و ریاضی سروکار داریم چه میزان تبعه افغان در ایران داریم و هزینه تحمیلی ایشان چقدر است و چه میزان سرمایه گذاری از سوی اتباع صورت گرفته؟ البته که از سرمایه گذارها استقبال می شود و مطمئنا هم شده تا بحال ولی بحث ما بحث بر سر عدد و رقم و مقدار سود و زیان است. که خب کاملا آمار و آثارش مشخص است
ما ساخت وساز نداریم منت بنا نداریم خدا نار شاه رو بیامرزه
اگر یک زمانی کشور نیاز به کارگر خارجی پیدا کرد میتواند مثل بقیه کشورهای دنیا ویزای کار برای آن کارگر خارجی صادر کند و از خدمات او بهرمند شود .نه مثل الان که یک نفر کارگر می آید و همراه خودش یک زن و جند تا بچه نون خور که یا در زایشگاه صف کشیده اند و یا در نانوایی ها
سرمایه گزاران افغانی هم که (دولت برای آنها سینه چاک میکند )و قتی کاری دائر میکنند هم وطنان خودشان را به کار میگمارند . پس آنها هم برای جامعه ما مضرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
دقیقا درسته. وقتی می توانیم ایجاد کسب و کار در ایران را سرمایه گذاری بنامیم که منفعت ان نصیب جامعه و مردم شود وگرنه اگر قرار باشد ضرر داشته باشد از طریق مصرف منابع کشور و ایجاد آلودگی و بار انسانی غیر بومی دیگر این چه مدل سرمایه گذاری است؟
سلام دورد به همه ایران ها عزیز خدا کن جور صحتمند باشین من یک افغانستانی هستم هر جایی دنیا خوب بعد دارد هر ایران کی بیکار است میخواد کار کنه بیاد جایی من 250میتر بیرود زیری زمین چاه آبی بکنه من میروهم روزی پنچ میلیون تومان دست مزد میدم برایش بیاد کار من انجان بدید خدا ما و شمارا پیدا کرده پس رسق و روزی مان هم دست خدا است
اینجا ایران است،مهد فرهنگ وهنر،مابابرادران افغان هیچ خصومتی نداریم،آماده‌تر ازهمیشه در دوستی با اقوام مختلف،تنها حاضر نمی‌شویم کشور عزیزمان که از نظر نژادی واقتصادی منحصر به فرد هست در حال حاضر پذیرای این قوم برادرمان باشد.
اشرف افغان اصفهان کرمانشاه و تهران رو گرفت تهرانی‌ها حاضر نشدن به عنوان پادشاه قبولش کنن برای اینکه یاغی نمیتونه سلطان باشه
افغانستانیهای محترم حساب کار خودشون رو بکنن
اینجا ایرانه شما هم مهاجم نیستی دنیا هم به کسی وفا نکرده
واقعیت کمبود نیروی کار قابل انکار نیست . ۸ ماه از سال میگذره . چهار بار آگهی زدم . کل زنگ خورم به ۱۰ تا نرسید . از این ۲ نفر اومدن . یه نفر روز دوم به خاطر مسیر دیگه نیومد . دومی رو هم بعد یه هفته گفتم نیاد چون کار نمی‌کرد . نه اینکه بیکاری نیست . طرف بیکار هست ولی حاضر به کار نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
نیروی کار هست خوب هم هست.شما حقوق بالاتر بده و سودت را کمتر کن ببین چطور نیرو گیرت میاد.متاسفانه عادت کردیم که حق بیمه پرداخت نکنیم و حقوق کمتر به افاغنه بدیم اما ایرانی استخدام نکنیم و بهانه بیاریم که کارگر نیست
بخش کامنت شده بخش توهین به مردم یک کشور دیگه، در هر کشور و قومیتی خوب و بد وجود داره و افغانها هم از این قاعده مستثنی نیستن! لطفا استثنا رو قاعده نکنین. هم بانوان و هم برادران افغان قدمشون روی چشم. وقتی مرز رو باز میکنن و افرادی وارد مملکت میشن باید حساب کار ایجاد شغل و رفاه رو هم بکنن. وپرنه مرز رو ببندن و اجازه بده این افراد به کشورهای دیگه برن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
تبعه گرامی از کیسه خلیفه نبخش کسی برای اینها دعوتنامه نفرستاده و مرزها رو باز نگذاشته هموطنات قاچاقی و در تانکر های نفت کش و راههایی از این قبیل می آیند و تا عمق شهرهای ایران پیش می تازند! کشورهای دیگر هم به همین شکل ترکیه و پاکستان در همین مدت همشونو اخراج کردند ترکیه از دست همین ها کل مرزش با ایران رو دیوار کشیده! چطور مرزها رو باز بزارن که برن کشورهای دیگه؟! تصور می کنید فرش قرمز براشون پهن کردن خیر تنها جایی که کاری به کارشون نداره همین مملکت ماست که در حق مردم بومی خودش ظلم میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
بخش کامنت چه شده را نمیدانم ولی بخش حقیقت زندگی ما هم شده سرشار از بیکاری و نا امنی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
شما توی گروه کمپین مهاجرین افغانستانی در ایران روزانه کم به مردم ایران توهین نمیکنید ؟ به ملت ایران لقب های بد میدید خودم اسکرین نگه داشتم درسته پاک می کنید ولی ما هم همزمان میخونیم چه نقشه هایی برای کشور ما دارید
خودتو ایرانی جا نزن! افغانی هستی
این آقا چی گفت معلوم نشد . کدوم استان افغان داره یا نداره؟!
نادرشاه نیستیم که بیرونشون کنیم
خواهش میکنیم این افغانیاروبیرون کنین